Thumbnail
Κείμενο μεταφρασμένο από το Δίκτυο Κριτικής στην Εκπαίδευση

Το άρθρο αποτελεί μετάφραση άρθρου της Jessica Lahey, εκπαιδευτικού και συγγραφέα. Επιχειρηματολογεί υπερ της άποψης της αυτονομίας των παιδιών (και συνακόλουθα μαθητών) δίνοντας τους την ευκαιρία να μάθουν μέσα από τη δοκιμή και το λάθος. Προτείνει στους γονείς να σταθούν ένα βήμα πίσω παρατηρώντας τα παιδιά αντί να επεμβαίνουν σε κάθε δραστηριότητά τους.

Η έρευνα έχει δείξει πως τα παιδιά των αυτόνομων-υποστηρικτικών γονέων –των γονιών που παραχωρούν στα παιδιά τους ανεξαρτησία και έλεγχο πάνω στην εργασία τους– είναι ακολούθως πιο ικανά να ολοκληρώσουν κάποια υποχρέωση μόνα τους όταν οι γονείς δεν είναι παρόντες. Αντιθέτως, τα παιδιά των “καθοδηγητικών” ή “κυριαρχικών” γονιών, οι οποίοι επεμβαίνουν και διαχειρίζονται κάθε λεπτομέρεια της συμπεριφοράς των παιδιών τους τείνουν να τα παρατούν, όταν αντιμετωπίσουν κάποια πρόκληση ή ματαίωση. Όταν είναι στο σχολείο, τα παιδιά των αυτόνομων-υποστηρικτικών γονιών έχουν ένα διακριτό πλεονέκτημα, επειδή η πρόκληση και η ματαίωση στη διάρκεια της μάθησης, αυτό που ονομάζεται επιθυμητές δυσκολίες, είναι μεταξύ των καλύτερων τρόπων για να μετατρέψεις τα φευγαλέα βραχυπρόθεσμα συμπεράσματα και μνήμες σε μακροπρόθεσμα και ανθεκτική μάθηση.

Οι γονείς πρέπει να βοηθούν τους μαθητές με τις ασκήσεις που έχουν για το σπίτι με το να είναι προσεκτικοί με τον σκοπό των υψηλής ποιότητας εργασιών: το να κατακτήσουν με μαεστρία την ακαδημαϊκή ύλη, να δυναμώσουν τις οργανωτικές τους δεξιότητες και να ενδυναμώσουν τις συνήθειες που δουλεύουν.

Αναδημοσίευση από το Δίκτυο Κριτικής στην Εκπαίδευση

Δυστυχώς, το είδος της “βοήθειας” που πολλοί γονείς προσφέρουν στις ασκήσεις για το σπίτι υπονομεύει αυτούς τους στόχους. Δε μιλάω για την ηττοπαθή βοήθεια εναντίον της οποίας καταφέρονται οι εκπαιδευτικοί: αυτές τις λυμένες από τους γονείς ασκήσεις μαθηματικών και τις ύποπτα τέλειες εκθέσεις. Μιλάω για τη συνήθεια να ελέγχουν σχολαστικά, να κατευθύνουν και να ελέγχουν το πότε, που και πως τα παιδιά δουλεύουν.

Οι γονείς βοηθούν τα παιδιά όταν τους δίνουν το χώρο και το χρόνο που χρειάζονται για να δουλέψουν μέσα από απογοητεύσεις και προκλήσεις μόνα τους. Και τελικά, όταν αυτά τα παιδιά έχουν βάλει τα δυνατά τους και χρειάζονται έναν γονιό για να έρθει προσφέροντας βοήθεια, αυτή η βοήθεια μπορεί να έρθει με τη μορφή της ανακαθοδήγησης και της στοργικής ενθάρρυνσης παρά με λύσεις και έτοιμες απαντήσεις.

Πηγή:nytimes.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μουσειοπαιδαγωγική
Χιλιάδες Εκπαιδευτικοί Πιστοποιούνται για πρώτη φορά στη Μουσειοπαιδαγωγική
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα η Μουσειοπαιδαγωγική παύει να είναι απλώς μια καινοτόμα ιδέα – και αποκτά αναγνωρισμένο Πανεπιστημιακά Πιστοποιημένο...
Χιλιάδες Εκπαιδευτικοί Πιστοποιούνται για πρώτη φορά στη Μουσειοπαιδαγωγική
tzoker
Τζόκερ: Νέο τεράστιο τζάκποτ, στα €28 εκατ. το ποσό της Κυριακής- Οι αριθμοί για τα €26,5 εκατ
Το ποσό των 28 εκατομμυρίων ευρώ που θα διατεθεί στην επόμενη κλήρωση αποτελεί το μεγαλύτερο τζάκποτ από την έναρξη του παιχνιδιού στην Ελλάδα
Τζόκερ: Νέο τεράστιο τζάκποτ, στα €28 εκατ. το ποσό της Κυριακής- Οι αριθμοί για τα €26,5 εκατ