Thumbnail
Τι είπαν στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων

Ο Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ότι υπάρχει προβληματισμός για το «αν θα ανοίξουν τώρα ή του χρόνου» οι πίνακες αναπληρωτώ, ενώ ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε πως για να παρθούν οι οριστικές αποφάσεις πρέπει να τοποθετηθούν και οι συνδικαλιστικοί φορείς.

Όπως όλα δείχνουν στις επόμενες ημέρες θα λήξει το ζήτημα του ανοίγματος των πινάκων και της μοριοδότησης ή όχι.

Σήμερα αναμένεται να κληθούν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ προκειμένου να παρουσιάσουν τις θέσεις τους.

«Αντιφατικότητα τροπολογίας: Αυξημένη μοριοδότηση δυσπρόσιτων χωρίς άνοιγμα πινάκων;»

Την αντιφατικότητα της τροπολογίας για την αυξημένη μοριοδότηση των δυσπρόσιτων έθιξε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δριτσέλη η οποία όμως δε συνοδεύεται από άνοιγμα των πινάκων. Μάλιστα τόνισε ότι αναρωτιέται «τι νόημα έχει αυτή η μοριοδότηση και πού ακριβώς θα προσμετράται από τη στιγμή που οι πίνακες προϋπηρεσίας έχουν κλειδώσει από το 2010, με βάση και τις διατάξεις του νόμου 3848. Δηλαδή, το Υπουργείο λέει σε έναν εκπαιδευτικό «πήγαινε αναπληρωτής σε μια περιοχή μακριά από το σπίτι σου, πάρε ένα μισθό της τάξης των 570 ευρώ και το υπουργείο θα σε ανταμείψει με μόρια, τα οποία δεν θα μετράνε στην προϋπηρεσία σου, γιατί οι σχετικοί πίνακες έχουν κλειδώσει».

Επίσης η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε να  γνωστοποιηθούν οι προθέσεις του υπουργείου ως προς το άνοιγμα των πινάκων ενώ τόνισε ότι είναι απαραίτητο να καθιερωθεί ένα σταθερό σύστημα μοριοδότησης των εκπαιδευτικών καθώς και την ανάγκη της αναμόρφωσης των μορίων των σχολικών μονάδων.

«Πρακτική αξία μόνο αν η διάταξη για τα δυσπρόσιτα συνοδευτεί με άνοιγμα πινάκων»

Η κ. Τζάκρη των Ανεξάρτητων Δημοκρατικών Βουλευτών τόνισε με τη σειρά της ότι η διάταξη για την επιπρόσθετη μοριοδότηση των δυσπρόσιτων περιοχών αποκτά μια πρακτική αξία και σημασία μόνο αν συνοδευτεί με άνοιγμα των πινάκων.

Η κ. Τζάκρη ρωτήθηκε από τον κ. Λοβέρδο για τη δικιά της θέση επί του ανοίγματος των πινάκων απαντώντας ότι από τον Υπουργό Παιδείας να καταθέσει την άποψή της για το άνοιγμα των πινάκων απαντώντας «οποιαδήποτε προϋπηρεσία και αν υπολογίσετε εσείς ακόμη και στο 20πλάσιο, δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα και καμία σημασία. Επομένως σας το λέω ευθαρσώς».Η κ. Τζάκρη ρωτήθηκε από τον κ. Λοβέρδο για τη δικιά της θέση επί του ανοίγματος των πινάκων απαντώντας ότι από τον Υπουργό Παιδείας να καταθέσει την άποψή της για το άνοιγμα των πινάκων απαντώντας «οποιαδήποτε προϋπηρεσία και αν υπολογίσετε εσείς ακόμη και στο 20πλάσιο, δεν έχει κανένα πρακτικό νόημα και καμία σημασία. Επομένως σας το λέω ευθαρσώς».

Ενδεχόμενο άνοιγμα πινάκων;

Στην Επιτροπή πρέπει να υπήρξε αναφορά σε ενδεχόμενο άνοιγμα των πινάκων από εδώ και πέρα, γεγονός που το ανέφερε σε δηλώσεις του και ο κ. Λοβέρδος καθώς η κ. Τζάκρη δήλωσε «Το από εδώ και πέρα τι σημαίνει; Προβλέπετε άνοιγμα των πινάκων με διαφορετικό τρόπο ή εξαλείφτηκε ο κανόνας που ισχύει για τους διορισμούς, το ένα προς δέκα; Τότε, τι να κοροϊδευόμαστε;»

Ο κ. Κεδίκογλου με τη σειρά του τοποθετήθηκε επί του θέματος λέγοντας ότι «στο μέτρο που οι εν λόγω θέσεις θα καλύπτονται από αναπληρωτές ωρομισθίους από τους πίνακες, που όπως λέγεται έχουν εξαντληθεί, τότε μιλάμε για περαιτέρω καταστρατήγηση του νόμου 3848/2010. Δεν θα επεκταθώ, έχω τοποθετηθεί και σε προηγούμενη εισήγηση, αν χρειαστεί θα επανέλθω».

Ο πρώην Υφυπουργός Παιδείας απέδωσε τα προβλήματα της στελέχωσης των απομακρυσμένων σχολείων κυρίως στις χαμηλές αμοιβές των εκπαιδευτικών δηλώνοντας ότι «θα πρέπει να δώσουμε κίνητρα, ώστε να μπορέσει αυτός ο εκπαιδευτικός να πηγαίνει σ’ αυτά τα μέρη. Θα μπορούσαμε να δούμε κάποιες παροχές στους υπηρετούντες μετά από συμφωνία με ναυτιλιακές ή αεροπορικές εταιρείες. Κάποια εισιτήρια για τις γιορτές Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινών διακοπών, ώστε να μην επιβαρύνονται οι τόσο χαμηλά αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί ή σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου το κράτος ενδεχομένως έχει φοιτητικές εστίες. Αυτό είναι κάτι που είχε γίνει και με τον κ. Αρβανιτόπουλο, να υπάρχει δυνατότητα να τρώνε σε φοιτητικές λέσχες κ.ο.κ»

Σχετικά με τον ΑΣΕΠ, την επετηρίδα και το άνοιγμα πινάκων

Στο άνοιγμα των πινάκων αναφέρθηκαν τόσο ο υπουργός Παιδείας όσο και ο υφυπουργός. Ο κ. Λοβέρδος δήλωσε ότι «υπάρχουν πάρα πολλοί που μας λένε, αφού κανείς αυτό γιατί δεν ανοίγεις την κλειστή επετηρίδα από το 2010 που έκλεισε ενόψει εξετάσεων του ΑΣΕΠ που δεν έγιναν το 2012 και το 2013 και το 2014. Γιατί αδικείς τους ανθρώπους οι οποίοι συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή, γιατί έχουν την αγωνία να συγκεντρώσουν προϋποθέσεις ώστε με το καλό κάποτε να διοριστούν. Λέμε ότι ακόμα υπάρχουν συνάδελφοί 360 διοριστέοι, δηλαδή επιτυχόντες σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που ακόμα δεν διορίστηκαν λόγω της στενότητας που έχει το ελληνικό δημόσιο αυτή τη στιγμή να καλύψει τα κενά του».

Ο υπουργός Παιδείας δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι « ενώ μου φαίνεται πάρα πολύ λογικό, έχω ορισμένες πολύ εχθρικές και επιθετικές σκέψεις που μου έρχονται μέσω του διαδικτύου ή μέσω ανθρώπων που μπορούν να απευθυνθούν σε εμένα με ένα μήνυμα και μου λένε μη το κάνεις αυτό, είναι πελατειακό. Εγώ ρωτώ και απευθύνομαι χωρίς να με πειράζει αυτό ή να ενοχλούμαι επειδή πρέπει να ρωτήσω, γιατί; Όποιος ρωτάει μαθαίνει. Απευθύνομαι σε όσους και όσες έχουν άποψη για το θέμα να το καταθέσουν αύριο στην απογευματινή συνεδρίαση και αύριο το πρωί που θα είναι η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ περιμένω να τοποθετηθούν γι’ αυτό. Δεν έχουν την ίδια άποψη. Θέλω να μας πουν γιατί αυτό που λέει η κυρία Τζάκρη και που σε εμάς φαίνεται πολύ λογικό, αν γίνει θα κάνει κακό. Δεν είναι κακό ότι τέσσερα χρόνια δεν γίνεται ΑΣΕΠ και όσοι έχουν δώσει τα φώτα τους, έχουν πάει δεξιά και αριστερά σε όλη την Ελλάδα για 800 ευρώ αναπληρωτές καθηγητές δεν περιμένουν κάτι από αυτό. Αυτό είναι καλό; Γιατί αυτό είναι καλό; Σε αυτή την κατάσταση της μεταβατικότητας, της δυσκολίας, της φτώχειας, της πτώχευσης πρέπει να δουλέψουν».

Συμπληρωματική εγκύκλιος για αναπληρωτές

Ο κ. Δερμεντζόπουλος ανέφερε  πως θα υπάρξει συμπληρωματική εγκύκλιος για τους αναπληρωτές, η οποία και θα εκδοθεί άμεσα, ενώ για το ζήτημα του ανοίγματος των πινάκων ανέφερε ότι «θα πρέπει να ακουστούμε όλοι εδώ μέσα και κυρίως αύριο κατά την ακρόαση των φορέων για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και να αποφασίσουμε όλοι εδώ, γιατί είναι ένα θέμα που πραγματικά διχάζει όλους αυτούς τους ανθρώπους. Έχουμε αντικρουόμενες θέσεις και καλά είναι σήμερα και αύριο να κλείσουμε εδώ μέσα αυτήν την εκκρεμότητα και να πάρουμε την απόφαση, την οποία θα πάρει το Υπουργείο και θα την περάσει στο σχέδιο νόμου».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
ekpa
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν λαμβάνει υπόψιν της το ουσιαστικό κριτήριο που αφορά στο πραγματικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο εξαρτάται...
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
audiobooks
Λογοτεχνία στα σχολεία: Τα 21 βιβλία που επελέγησαν θα παρέχονται και ως audiobooks στους μαθητές
Πιερρακάκης: Εχουμε συμφωνήσει με σπουδαίους καλλιτέχνες να ηχογραφήσουν αυτά τα βιβλία για να μπορούν οι μαθητές να τα ακούνε και στο σπίτι
Λογοτεχνία στα σχολεία: Τα 21 βιβλία που επελέγησαν θα παρέχονται και ως audiobooks στους μαθητές