SAEK
Η κυβέρνηση φέρνει άλλο ένα νομοσχέδιο με το οποίο «οι εργοδότες θα μπορούν να βρίσκουν τις δεξιότητες που θέλουν, όταν τις θέλουν, στην τιμή και την ποσότητα που τις θέλουν και για όσο τις θέλουν»

Έντονη κριτική άσκησε η βουλευτής του ΚΚΕ, Αφροδίτη Κτενά, κατά τη συζήτηση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Η κ. Κτενά έκανε λόγο για ένα βαθιά ταξικό νομοθέτημα, το οποίο, όπως υποστήριξε, υποτάσσει την Παιδεία στη λογική του κόστους και του οφέλους, υπηρετώντας τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων και όχι των μαθητών και των σπουδαστών.

Σύμφωνα με την τοποθέτησή της, το νομοσχέδιο επιτρέπει στους εργοδότες να διαμορφώνουν το περιεχόμενο της επαγγελματικής εκπαίδευσης, καθορίζοντας ποιες δεξιότητες χρειάζονται, πότε και με ποιο κόστος. Με αυτόν τον τρόπο, όπως επεσήμανε, η κυβέρνηση μετατρέπει τους νέους σε “αναλώσιμους εργαζόμενους”, έτοιμους να εξυπηρετήσουν τις πρόσκαιρες ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη δημιουργία των λεγόμενων «Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης», οι οποίες, όπως είπε, θα ιδρύονται ύστερα από προτάσεις φορέων της αγοράς και θα λειτουργούν ως ιδιωτικές δομές με πρόσβαση στις υποδομές και στο προσωπικό των δημόσιων σχολών (ΣΑΕΚ).

Η κυβέρνηση παρουσιάζει αυτές τις πρωτοβουλίες ως Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα στην Εκπαίδευση, όμως, σύμφωνα με την κ. Κτενά, πουθενά όπου εφαρμόστηκαν τέτοια μοντέλα – ούτε στην Υγεία ούτε στις Μεταφορές – δεν ωφελήθηκε το Δημόσιο, αλλά μόνο οι επιχειρηματικοί όμιλοι.

Η εκπρόσωπος του ΚΚΕ τόνισε ότι οι επιχειρήσεις θα μπορούν να “παραγγέλνουν” ειδικότητες, να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις των δημοσίων σχολών και να εκμεταλλεύονται τους σπουδαστές σε πρακτική άσκηση χωρίς αμοιβή ή με χαμηλό αντίτιμο.

Ο στόχος, κατά την άποψή της, είναι η δημιουργία μιας δεξαμενής “ευέλικτων” και φτηνών εργαζομένων, εκπαιδευμένων μόνο σε προσωρινές δεξιότητες, ανάλογα με τις απαιτήσεις των μεγάλων εργοδοτών.

Η κ. Κτενά κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υιοθετεί πλήρως τις απαιτήσεις του ΣΕΒ, ο οποίος, όπως ανέφερε, ζητά τεχνολογική αναβάθμιση, εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης και επιδοτήσεις για εκπαίδευση προσωπικού — πάντα με κρατική χρηματοδότηση και φοροαπαλλαγές.

Κατά την ίδια, αυτή η πολιτική επιβαρύνει το δημόσιο σύστημα, ενώ προσφέρει δωρεάν υποδομές και προσωπικό στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η βουλευτής επισήμανε ότι η κυβέρνηση παρουσιάζει το νομοσχέδιο ως “αναπτυξιακό εργαλείο”, την ώρα που η ίδια έχει οδηγήσει τις Περιφέρειες σε υποβάθμιση και ερήμωση.

Ανέφερε χαρακτηριστικά την απολιγνιτοποίηση στη Δυτική Μακεδονία και στη Μεγαλόπολη, καθώς και την καταστροφή της Θεσσαλίας και του Έβρου λόγω της αντιαγροτικής πολιτικής, σημειώνοντας ότι οι ίδιες πολιτικές εξαφανίζουν τις τοπικές παραγωγικές δυνάμεις και στερούν από τους νέους προοπτικές εργασίας.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, υπογράμμισε ότι το νέο πλαίσιο δεν λύνει κανένα από τα υπαρκτά προβλήματα των ΣΑΕΚ. Αντίθετα, προετοιμάζει το έδαφος για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολών με πρόσχημα την «ανεπαρκή στελέχωση» ή την «έλλειψη υποδομών» — ζητήματα για τα οποία ευθύνεται αποκλειστικά η Πολιτεία.

Η Αφροδίτη Κτενά έκανε λόγο για τραγικές ελλείψεις σε χρηματοδότηση, προσωπικό και εξοπλισμό, τονίζοντας πως οι σπουδαστές καλύπτουν οι ίδιοι τα αναλώσιμα, ενώ δεν έχουν καν δικαίωμα φοιτητικού πάσου.
Πολλές ειδικότητες, πρόσθεσε, παραμένουν χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, γεγονός που καθιστά την εκπαίδευση απλή προθάλαμο φτηνής εργασίας.

Η αγορήτρια του ΚΚΕ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι περιορίζει τις κρατικές δαπάνες για βασικά κοινωνικά δικαιώματα — όπως Παιδεία, Υγεία, Στέγαση και εργασία με αξιοπρέπεια — ενώ ανοίγει διάπλατα τον προϋπολογισμό για τις επιδοτήσεις επιχειρηματικών ομίλων.

«Όταν η κυβέρνηση μιλά για ανάπτυξη», τόνισε, «εννοεί περισσότερα κέρδη για τους λίγους και περισσότερη φτώχεια για τους πολλούς».

Κλείνοντας, η κ. Κτενά κάλεσε εργαζόμενους και νέους να διεκδικήσουν ενεργά τα δικαιώματά τους, μέσα από σωματεία, συλλόγους και αγωνιστικές συσπειρώσεις, σε κοινό μέτωπο με το ΚΚΕ.

Όπως υπογράμμισε, «μόνο με συλλογική δράση και οργάνωση μπορεί να σπάσει ο κύκλος της εκμετάλλευσης και να υπάρξει Παιδεία στην υπηρεσία του λαού, όχι της αγοράς».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biasmos.jpg
Θεσσαλονίκη: 17 χρόνια κάθειρξη σε 40χρονο για χρόνια κακοποίηση της συζύγου του
Σε ποινή κάθειρξης 17 ετών καταδικάστηκε από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης ένας 40χρονος άνδρας για συνεχή σωματική, ψυχολογική και...
Θεσσαλονίκη: 17 χρόνια κάθειρξη σε 40χρονο για χρόνια κακοποίηση της συζύγου του
ipourgeio_paideias
Υπουργείο Παιδείας: Πρόσληψη 411 αναπληρωτών και ειδικού προσωπικού στα σχολεία όλης της χώρας - Όλα τα ονόματα
Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της διαρκούς μέριμνας για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, με στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας και...
Υπουργείο Παιδείας: Πρόσληψη 411 αναπληρωτών και ειδικού προσωπικού στα σχολεία όλης της χώρας - Όλα τα ονόματα
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης
Στέφανος Παραστατίδης: «Η Επαγγελματική Εκπαίδευση παραμένει ο φτωχός συγγενής του εκπαιδευτικού συστήματος»
Ο Στέφανος Παραστατίδης, βουλευτής ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, άσκησε κριτική στο νομοσχέδιο για τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, κάνοντας...
Στέφανος Παραστατίδης: «Η Επαγγελματική Εκπαίδευση παραμένει ο φτωχός συγγενής του εκπαιδευτικού συστήματος»