μπούλινγκ
Το ΠΑΣΟΚ ζητεί εθνικό διάλογο και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων

Εθνικό διάλογο και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων ζητεί το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.

Ο υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Στέφανος Παραστατίδης, επισημαίνει πως το φαινόμενο της βίας των ανηλίκων «εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με εκπαιδευτικούς μόνον όρους»

«Κοινωνικό περιβάλλον, μορφωτικό κεφάλαιο, οικονομικές ανισότητες, απουσία κινήτρων και ελπίδας κοινωνικής κινητικότητας, έλλειψη γονεϊκών δεξιοτήτων ανατροφής και εποπτείας, είναι μερικοί μόνον από τους παράγοντες που σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα συμβάλλουν στην έξαρση και ένταση φαινομένων ανήλικης βίας και παραβατικότητας.», αναφέρει.

Προσθέτει ότι «η δυστοπική αυτή πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζεται μόνον με την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου και τη δημιουργία πλατφόρμας για την καταγραφή των περιστατικών» και τονίζει πως «είναι αναγκαία πλέον η έναρξη εθνικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η συνέργεια και η συλλογικότητα, η ανάπτυξη ενός εθνικού σχεδίου με δράσεις και παρεμβάσεις  σε όλες τις κοινωνικές δομές».

Ακόμη, επισημαίνει πως «αποτελεί καθήκον και υποχρέωση της Πολιτείας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη σημερινή εικόνα που υπονομεύει το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας συνολικά».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Στέφανου Παραστατίδη:

«Η συχνότητα και η ένταση των περιστατικών βίας ανηλίκων εντός και εκτός των σχολικών χώρων καθιστούν πλέον εθνική προτεραιότητα την αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας – εγκληματικότητας αλλά και της σχολικής βίας.

Το φαινόμενο εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα και δεν  μπορεί να αντιμετωπιστεί με εκπαιδευτικούς μόνον όρους.

Κοινωνικό περιβάλλον, μορφωτικό κεφάλαιο, οικονομικές ανισότητες, απουσία κινήτρων και ελπίδας κοινωνικής κινητικότητας, έλλειψη γονεϊκών δεξιοτήτων ανατροφής και εποπτείας, είναι μερικοί μόνον από τους παράγοντες που σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα συμβάλλουν στην έξαρση και ένταση φαινομένων ανήλικης βίας και παραβατικότητας.

Η δυστοπική αυτή πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζεται μόνον με την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου και τη δημιουργία πλατφόρμας για την καταγραφή των περιστατικών.

Είναι αναγκαία πλέον η έναρξη εθνικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η συνέργεια και η συλλογικότητα, η ανάπτυξη ενός εθνικού σχεδίου με δράσεις και παρεμβάσεις σε όλες τις κοινωνικές δομές.

Στη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδίου που εμπλέκει και κινητοποιεί όσο το δυνατόν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.

Στα άμεσα και πρακτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να μη μένουν άλλο οι  μαθητές, οι γονείς τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί αβοήθητοι και εκτεθειμένοι σε βίαιες και εγκληματικές ενέργειες, περιλαμβάνονται:

Η επιμόρφωση γονέων

Η ουσιαστική αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων στα σχολεία

Η φύλαξη και η εποπτεία των σχολικών χώρων

Η δημιουργία και ενίσχυση υποστηρικτικών δομών εντός του σχολείου για εκείνες τις ομάδες των μαθητών που εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά.

Η ανάπτυξη προγραμμάτων και η λειτουργία θεσμών σχολικής διαμεσολάβησης εντός του σχολικού ωραρίου.

Η ανάθεση καθηκόντων συμβούλου σχολικής ζωής σε επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς με παράλληλη μερική απαλλαγή από το διδακτικό τους ωράριο, κ.ά

Πέρα από αυτά όμως είναι αναγκαίος και ο σχεδιασμός για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, με ουμανιστικό  αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί.

Αποτελεί καθήκον και υποχρέωση της Πολιτείας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη σημερινή εικόνα που υπονομεύει το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας συνολικά.

Εθνικός διάλογος και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων τώρα!».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

cinema.jpg
«Παράθυρα στον κόσμο»: Οι μαθητές του 3ου Λυκείου Κορυδαλλόυ μιλούν μέσα από την τέχνη
Στόχος της εκδήλωσης είναι να παρουσιαστούν οι ποικίλες δράσεις, οι δημιουργίες και το όραμα των μαθητών και των εκπαιδευτικών, μέσα από αφιερώματα,...
«Παράθυρα στον κόσμο»: Οι μαθητές του 3ου Λυκείου Κορυδαλλόυ μιλούν μέσα από την τέχνη
mitsotakis
Συνάντηση Μητσοτάκη με την πρόεδρο του Πανεπιστημίου Yale για το κοινό μεταπτυχιακό με το ΕΚΠΑ
Στρατηγική συμμαχία για την παιδεία και το περιβάλλον: Συνάντηση Μητσοτάκη με την Πρόεδρο του Yale
Συνάντηση Μητσοτάκη με την πρόεδρο του Πανεπιστημίου Yale για το κοινό μεταπτυχιακό με το ΕΚΠΑ
μυκονος
Πληθαίνουν οι καταγγελίες για εκπαιδευτικό από το ΓΕΛ Μυκόνου – Αποχωρούν οι καθηγητές ο ένας μετά τον άλλον από το νησί
Σοβαρές καταγγελίες κατά εκπαιδευτικού στη Μύκονο – Ένα κλίμα φόβου και καταπίεσης στο λύκειο του νησιού
Πληθαίνουν οι καταγγελίες για εκπαιδευτικό από το ΓΕΛ Μυκόνου – Αποχωρούν οι καθηγητές ο ένας μετά τον άλλον από το νησί
foto_education_pencils.jpg
«Δεν είστε δίπλα μας»: Οι γονείς του Δημοτικού Ευδήλου απαντούν με οργή στις επιφανειακές παρουσίες
Ανοιχτή επιστολή-καταπέλτης από τον Σύλλογο Γονέων Ευδήλου για τις ελλείψεις στην Παιδεία της Ικαρίας
«Δεν είστε δίπλα μας»: Οι γονείς του Δημοτικού Ευδήλου απαντούν με οργή στις επιφανειακές παρουσίες