ΕΒΕ: Με 21.580 μόρια αδυνατεί να περάσει σε σχολή πρώτης επιλογής
ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ / INTIME NEWS
Η συνολική βαθμολογία μίας ακόμα υποψήφιας είναι 21.580 μόρια - Στο ελεύθερο σχέδιο παρακολούθησε εν μέσω κορονοϊού διαδικτυακά μαθήματα - Τελικά, δεν καταφέρνει να περάσει στη σχολή πρώτης επιλογής της λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

21.580 μόρια συγκέντρωσε υποψήφια των πανελληνίων εξετάσεων 2021, την ώρα που πραγματοποιούσε διαδικτυακά μαθήματα ελεύθερου σχεδίου εν μέσω κορονοϊού. Κι όμως, λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, δεν μπορεί να εισαχθεί στη σχολή πρώτης επιλογής της.

Σε ανοιχτή επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας, μέσω του alfavita.gr, η υποψήφια των πανελλαδικών τονίζει την αδικία που υφίσταται πλήθος τελειόφοιτων σε ολόκληρη τη χώρα.

Η επιστολή

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Eίμαι τελειόφοιτη του 2ου Πρότυπου Πειραματικού ΓΕΛ Αθήνας που πήρα μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις μετά από συστηματική προετοιμασία. Στα τέσσερα μαθήματα του πεδίου των Θετικών Σπουδών συγκέντρωσα 18.520 μόρια.

Αναλυτικά: 16,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα, 19,1 στα Μαθηματικά και στη Φυσική και 18,4 στη Χημεία. Στο Ελεύθερο βαθμολογήθηκα με 12,6 (Ε.Β.Ε. 14 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι) και στο Γραμμικό Σχέδιο με 18 (Ε.Β.Ε. 15 αντί του 10 που ίσχυε μέχρι πέρυσι).

Η συνολική βαθμολογία μου είναι 21.580 μόρια. Και εδώ έγκειται το παράδοξο: λόγω της θέσπισης της Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα, και στην προκειμένη περίπτωση στο Ελεύθερο Σχέδιο, δεν εισάγομαι σε σχολές πρώτης επιλογής. Την περυσινή χρονιά η βάση στην Αρχιτεκτονική Αθήνας ήταν 19.165 και η βάση της Γραφιστικής ΠΔΑ 8.335 (με βάση το 10 στο σχέδιο). Η δική μου περίπτωση, που προφανώς δεν είναι μοναδική, καταδεικνύει το μέγεθος του προβλήματος και την αδικία εξαιτίας του τρόπου εφαρμογής της Ε.Β.Ε. Το σφάλμα, κατά τη γνώμη μου, έγκειται στον τρόπο υπολογισμού της συγκεκριμένης Ε.Β.Ε. και όχι στη θέσπισή της.

Θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη του Υπουργείου και των Πρυτάνεων των σχολών ότι διαχρονικά το σχέδιο διδάσκεται πλημμελώς ή δεν διδάσκεται καθόλου στα σχολεία. Αποφάσισα λοιπόν, να το διδαχτώ σε μία ιδιωτική δομή.

Τα μαθήματα, όμως έγιναν διαδικτυακά για περισσότερο από έξι μήνες. Στο ελεύθερο σχέδιο υπήρχαν αντικειμενικοί περιορισμοί λόγω του ότι είναι πρακτικά αδύνατον να γίνει η παρακολούθηση, η επιτήρηση και η διόρθωσή του μέσω διαδικτυακής κάμερας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των ωρών ενασχόλησης με αυτό, που είχε ως αντίκτυπο, την απώλεια ωρών διαβάσματος για τα υπόλοιπα μαθήματα.

Έπρεπε, λοιπόν, να γίνει μία επιλογή: Να επικεντρώσω την προσοχή μου στα μαθήματα που διδάσκονται σχετικά εύκολα διαδικτυακά και να μην αφιερώσω τον υπερπολλαπλάσιο χρόνο (σε σχέση με μία κανονική χρονιά) ενασχόλησης με  το ελεύθερο σχέδιο; Ή να προσπαθήσω να ασχοληθώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με το ελεύθερο σχέδιο, εις βάρος των υπόλοιπων πέντε μαθημάτων;

Επέλεξα την πρώτη εναλλακτική λύση και πέτυχα υψηλές βαθμολογίες στα πέντε από τα έξι μαθήματα.

Ο μέσος όρος των επιδόσεων στο σχέδιο τα προηγούμενα χρόνια ήταν κοντά στο 14-15. Ανταγωνίζονται μεταξύ τους μαθητές που έχουν καταβάλει προσπάθεια για να διαγωνιστούν. Βάζοντας την Ε.Β.Ε. στα ειδικά μαθήματα αποκλείονται από σχολές παιδιά που, ειδικά φέτος, πάσχισαν για να αποδώσουν στο τέλος.

Εκτιμώ ότι θα πρέπει το μη εσκεμμένο σφάλμα να διορθωθεί, εάν είναι δυνατό από φέτος, είτε με την επαναφορά της βάσης του 10 στα ειδικά μαθήματα είτε με καθορισμό  των συντελεστών Ε.Β.Ε. στο 0,7. Επειδή φαντάζομαι ότι είναι αδύνατον να αλλάξει εκ των υστέρων η μέθοδος εισαγωγής των μαθητών, διότι υπάρχει κίνδυνος η αλλαγή να «εκτοπίσει» μαθητές που εισέρχονται στις ανώτατες σχολές λόγω υψηλής βαθμολογίας στα σχέδια, προτείνω να δοθεί η δυνατότητα ύπαρξης επιλαχόντων.

Δηλαδή, προτείνω να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να δηλώσουν την σχολή της αρεσκείας τους, έστω και εάν δεν έχουν επιτύχει την Ε.Β.Ε. και στην συνέχεια να μπορεί να συμπληρωθεί ο αριθμός των θέσεων που ενδεχομένως θα έχουν μείνει κενές, με την προϋπόθεση, βεβαίως, της βάσης του 10 ως δεύτερο κριτήριο.

Κυρία Υπουργέ, δώστε τη δυνατότητα σ’ εμάς τους άριστους μαθητές να επιλέξουμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απαξιώνουμε άλλα τμήματα.

Με εκτίμηση

Ι.Π.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Λάθος στα θέματα Φυσικής στις Πανελλήνιες 2025 (πάλι!)

Τα θέματα και οι λύσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

διακοπές
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Η φετινή έρευνα της Alco αποτυπώνει την τουριστική ανισότητα ενός καλοκαιριού που για σχεδόν τους μισούς Έλληνες φαντάζει άπιαστο όνειρο – Πού οδηγεί...
Οι Έλληνες θα κουνήσουν το μαντήλι… από το μπαλκόνι τους - Το 43% θεωρεί τις διακοπές πολυτέλεια
Ο αστυνομικός που δολοφόνησε δύο γυναίκες στην Κηφισιά
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
Η εισαγγελέας ζητά καταδίκη για ανθρωποκτονία από πρόθεση χωρίς ελαφρυντικά, επισημαίνοντας την προμελετημένη εν ψυχρώ εκτέλεση της πρώην συζύγου και...
Κηφισιά: Με 30 σφαίρες δολοφόνησε τις δύο γυναίκες ο αστυνομικός – Η πρόταση της εισαγγελέως
karistianou-sintagma
«Θα προσέχεις το παιδί σου»: Σοβαρές απειλές καταγγέλλει η Μαρία Καρυστιανού – Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η υπόθεση
Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η καταγγελία της προέδρου του Συλλόγου Πληγέντων Τεμπών – Εμπλέκεται και απόστρατος αστυνομικός
«Θα προσέχεις το παιδί σου»: Σοβαρές απειλές καταγγέλλει η Μαρία Καρυστιανού – Στη Δίωξη Οργανωμένου Εγκλήματος η υπόθεση