Πανελλαδικές: Λάθη στα θέματα της Χημείας - Να ακυρωθεί το θέμα Δ3 ή να γίνουν αποδεκτές 2 απαντήσεις 
Ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών προς την Κεντρική Επιτροπή Γενικών Εξετάσεων (ΚΕΓΕ)

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες της ΚΕΓΕ,

Το χημικό φαινόμενο που περιγράφεται στο θέμα Δ3 αναφέρεται σε πολλές αντιδράσεις οι οποίες είναι παράλληλες (ορισμένες μπορεί και διαδοχικές) που γίνονται στις ίδιες συνθήκες, από ορισμένα αντιδρώντα για την παραγωγή διαφορετικών προϊόντων.

Αντί να δοθούν στην εκφώνηση τουλάχιστον δύο χημικές εξισώσεις δόθηκε μια που ονομάστηκε λανθασμένα συνολική χημική εξίσωση.

Αν υποθέσουμε ότι η σωστή απάντηση στο ερώτημα (ii) είναι 5,4 Kg CH3COOH, τότε η συνολική εξίσωση θα έπρεπε να ήταν η εξής:

20CO + ...H2 9CH3COOH + παραπροϊόντα,

όπου από 200 mol CO παράγονται 90mol ή 5,4 Kg CH3COOH.

Κάθε συνολική χημική εξίσωση, για την γραφή της οποίας έχουν ληφθεί υπόψη οι αναλογίες με τις οποίες αντιδρούν και παράγονται οι ουσίες, μας επιτρέπει να υπολογίσουμε την ποσότητα ενός προϊόντος που παράγεται πρακτικά, εκτός κι αν η αντίδραση είναι αμφίδρομη ή υπάρχουν απώλειες από το προϊόν αυτό.

Η υποτιθέμενη συνολική εξίσωση που δίνεται στην εκφώνηση δεν είναι συνολική, διότι οι συντελεστές των αντιδρώντων αντιστοιχούν μόνο στην παραγωγή του CH3COOH:

2CO + 2H2 CH3COOH + παραπροϊόντα,

Η παραπάνω χημική εξίσωση είναι ένα στάδιο του συνολικού φαινομένου, οπότε τα 200 mοl του CO δεν καταναλώνονται μόνο για την παραγωγή του CH3COOH, αλλά και άλλων προϊόντων. Δεν αναφέρεται όμως ποιο ποσοστό των 200 mοl CO καταναλώθηκε για την παραγωγή του CH3COOH, αλλά χωρίς καμία λογική βάση το ποσοστό αυτό ταυτίζεται με την εκατοστιαία κατά μάζα σύσταση του CH3COOH στο μείγμα των προϊόντων.

Έτσι πιστεύουμε ότι το ερώτημα (ii) του θέματος Δ3 πρέπει να ακυρωθεί ή εφόσον αυτό δεν είναι δυνατόν, να ληφθούν σωστές και οι δύο απαντήσεις (5,4 Kg ή 6 Κg CH3COOH).

Γενικότερα τα θέματα είχαν προβλήματα και αρκετές ασάφειες που θα οδηγήσουν σε ακόμα χαμηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με τις περσινές και θα απογοητεύσουν για άλλη μια χρονιά τους μαθητές του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου καθώς θα ακυρώσουν την προσπάθειά τους. Αυτό είναι άδικο και για τον επιπλέον λόγο ότι οι μαθητές του 2ου και 3ου επιστημονικού πεδίου θα έχουν μειονέκτημα για τις κοινές σχολές των πεδίων.

 

Οι χημικοί

Αποστολάτος Ηλίας

Γαλανοπούλου Γιούλη

Γιαννακοπούλου Ειρήνη

Δεβές Γιώργος

Δημητροπούλου Αριστέα

Κοπανιτσάνος Μιλτιάδης

Κουτρουμάνος Γιάννης

Λυμπεροπούλου Ιωάννα

Μπατσούλης Απόστολος

Μπρούτσος Βασίλης

Παλάντζας Αθανάσιος

Παπακώστας Νίκος

Παπανδρεάδης Παντελής

Περδικούρης Τάσος

Πρίφτης Θανάσης

Στεφανοπούλου Νατάσσα

Ταβαντζής Μηνάς

Τεμεκενίδης Αριστοτέλης

Τράπαλη Βασιλική

Φωτόπουλος Χρήστος

Χριστούλας Ελευθέριος

Χιώτη Οδύσσεια

 

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Λος Άντζελες και Σαν Ντιέγκο θα διατηρήσουν κλειστά τα σχολεία τους τον Σεπτέμβριο
Ο Τραμπ χαρακτηρίζει «λάθος» την απόφαση περιφερειών για κλειστά σχολεία τον Σεπτέμβριο
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη
Συζήτηση επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή
Βουλή-Live: Επίκαιρες ερωτήσεις για την αφαίρεση διδακτικής υπηρεσίας λόγω κύησης και εκπαιδευτήρια Νέα Γενιά Ζηρίδη