Ελπίδα ότι θα καταφέρω να σας προβληματίσω
Ένας μαθητής της Γ' λυκείου στέλνει την επιστολή του στο alfavita.gr

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Σας γράφω ως μαθητής της Γ λυκείου, όχι για να σας πω τι να κάνετε, αλλά έχοντας την ελπίδα ότι θα καταφέρω να σας προβληματίσω για την κατάσταση στην οποία εμείς οι τελειόφοιτοι έχουμε φτάσει.

 Αρχικά, θυμάμαι από όταν ήμουν στη Γ Γυμνασίου ότι το σύστημα θα άλλαζε. Πέρασαν 3 χρόνια ώστε τελικά να αλλάξει. Και πως πέρασαν; με απίστευτο άγχος, πολλές φήμες και πολλές αναιρέσεις όσων είχαν ειπωθεί. Σε αυτά βέβαια δεν ευθύνεστε εσείς, αλλά τα βιώσαμε εμείς για κάτι σημαντικό για εμάς σε ηλικία μόλις 15 χρονών. Τι ακολούθησε; ριζική αλλαγή συστήματος το καλοκαίρι της Β Λυκείου. Σε αυτή την αλλαγή ήρθαν καινούρια μαθήματα, αυξήθηκε εκθετικά η ύλη, εισήχθησαν νέα δυσνόητα και κακογραμμένα  βιβλία και άλλαξε ο τρόπος διδασκαλίας. Τότε, μόλις είχατε αναλάβει τα καθήκοντα σας και ήταν δύσκολο να τα αλλάξετε όλα αυτά. Δεκτό. Σήμερα, όμως, έχουμε φτάσει σε σημείο να μην ξέρουμε πότε θα εξεταστούμε και σε τι, συνεχίζοντας μια αβεβαιότητα που δημιουργήθηκε 3(!) χρόνια πριν. Αντιλαμβάνομαι τις προσπάθειες που κάνετε για να συνεχιστεί η εκπαίδευση με κάθε τρόπο, αλλά το σημαντικότερο για εμάς είναι να καθοριστεί ένας τρόπος για την εισαγωγή μας.

Εν συνέχεια, θα ήθελα να αναφερθώ λίγο στην ψυχολογική κατάσταση των μαθητών. Γνωρίζετε καλά πόσο ψυχοφθόρα είναι όλη αυτή η διαδικασία. Επαναλαμβάνω, επίσης, ότι η χρονιά μου "πέρασε" 3 αλλαγές υπουργών και 2 αλλαγές συστήματος, με αψυχολόγητη αύξηση της ύλης, όμως τώρα τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Εκτός αυτών έχουμε και τον κορονοϊό, κάτι για το οποίο φυσικά και δεν ευθύνεστε, αλλά μας επηρεάζει άμεσα. Αναλογιστείτε παρακαλώ τις ψυχολογικές συνέπειες του. Τι θα γίνει με τους μαθητές που νόσησαν και βίωσαν μια φριχτή εμπειρία που τους έκανε να μην μπορούν να ανασάνουν; Ποια θα είναι η ψυχολογία τους; Τι θα γίνει με όσους "χάσουν" κάποιον συγγενή τους από αυτόν τον ιό, χωρίς μα έχουν καν την δυνατότητα να είναι κοντά του; Τι θα γίνει με όσους έχουν ήδη κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα; ή με αυτούς που θα αποκτήσουν κάποιο εξαιτίας του "εγκλεισμού" τους; Πως πιστεύετε ότι πρέπει να νιώσει ένας νέος όταν όλοι φοβούνται για την υγεία τους και αυτός πρέπει να επιδείξει αταραξία σε όσα γίνονται και να συνεχίσει ανενόχλητος, όπως υποστηρίζετε, το διάβασμα του;

Για αυτό κυρία Υπουργέ σκεφτείτε παρακαλώ ποια είναι η ψυχολογία μας. Η προκειμένη περίπτωση, θεωρώ, πως είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Προφανώς θα πληροφορηθήκατε ότι οι προγραμματισμένες εξετάσεις του IB ακυρώθηκαν, όπως και οι "πανγαλλικες" και οι αντίστοιχες εξετάσεις σε πολλές χώρες με λιγότερα κρούσματα . Ούτε αναβλήθηκαν, ούτε μετατοπίστηκαν. Ακυρώθηκαν και οι μαθητές δεν βίωσαν στιγμή αυτό το αίσθημα αβεβαιότητας που τόσο καιρό και χωρίς να είμαστε υπαίτιοι βιώνουμε εμείς.  Δεν είναι επιθυμία μας να μην δώσουμε εξετάσεις, όμως αν είναι να δώσουμε πρέπει να γίνει επί ίσοις όροις και σωστά.  Ένα ερώτημα που θέλω να θέσω εγώ είναι: εφόσον και μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να υπάρχουν κρούσματα και να μην έχει εξαφανιστεί αυτός ο ιός, πώς θα δώσει εξετάσεις κάποιος μαθητής που τυχόν νοσήσει; θα πάει και θα κολλήσει ολόκληρο το εξεταστικό του κέντρο; ή για αυτόν ακυρώνεται το όνειρο των σπουδών; καλά όλα τα αισιόδοξα σχέδια, δεν λέω, αλλά πρέπει να είναι και ρεαλιστικά, υπολογίζοντας και την παραμικρή λεπτομέρεια. Προφανώς και το να γράφουν 10 άτομα σε μια αίθουσα σε περίπτωση που κάποιος είναι φορέας του ιού δεν αποτελεί μέσο πρόληψης της εξάπλωσης του.

Έτσι, κυρία Κεραμέως σας παρακαλώ  να αρχίσετε συζητήσεις για να βρεθεί ένας άλλος τρόπος εισαγωγής μας στα ΑΕΙ δείχνοντας την ελάχιστη δυνατή κατανόηση στα όσα έχουμε περάσει. Επί έναν σχεδόν μήνα βρισκόμαστε σε ένα αδιέξοδο, το οποίο συνεχώς παρατείνετε. Μια πρόταση θα ήταν να γίνει η εισαγωγή των μαθητών , αφού πρώτα περάσουν από συνέντευξη από μια επιτροπή καθηγητών του πανεπιστημίου που ενδιαφέρει κάποιον εξεταζόμενο ή να αποστέλλεται επιστολή ενδιαφέροντος για το κάθε πανεπιστήμιο.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και ελπίζω να λάβετε σοβαρά υπόψιν τα όσα σας προανέφερα.

Με εκτίμηση,

Ένας μαθητής της Γ' λυκείου

 

Υ.Γ. Μιλάτε τόσο καιρό για προφύλαξη της υγείας. Την προφύλαξη της ψυχικής υγείας των μαθητών της Γ´ Λυκείου (κυρίως) δεν την εντάσσεται στο πλαίσιο της υγείας; Έχει καταντήσει κουραστικό "το μέλλον της πατρίδας" να γίνεται έρμαιο στις προσωπικές βλέψεις κάποιων υπουργών. Μπορεί, και εύχομαι,  αυτή η πανδημία να φύγει γρήγορα, όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι η πληγή που θα αφήσει στις ψυχές μας πολύ δύσκολα θα επουλωθεί.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΘ
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024
Η Διεθνής Έκθεση ανοίγει τις πύλες της σήμερα (25/04) στους χώρους της ΔΕΘ μέχρι και το Σάββατο (27/04) 
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024
paidiki_pornografia.jpg
Ημερίδα για την παραβατικότητα ανηλίκων: Οι έφηβοι «ίσως δεν συνειδητοποιούν πως ό,τι ανεβαίνει, δεν διαγράφεται»
«Σε ένα σχολείο της δυτικής Θεσσαλονίκης, ένας ανήλικος βιντεοσκόπησε δύο παιδιά να ερωτοτροπούν και το έστειλε σε φίλους του, χωρίς να καταλαβαίνει...
Ημερίδα για την παραβατικότητα ανηλίκων: Οι έφηβοι «ίσως δεν συνειδητοποιούν πως ό,τι ανεβαίνει, δεν διαγράφεται»