Να αφαιρούνται οι πόντοι από το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγού ή το γνωστό μας Point System όταν ο παραβάτης οδηγός παρακολουθήσει μαθήματα σύγχρονης κινητικότητας, ο εκφοβισμός (μπούλινγκ) στον δρόμο να αποτελεί ποινή στον ΚΟΚ και να εισαχθεί άμεσα η κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία όλων των βαθμίδων, προτείνει ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, Άρης Ζωγράφος.
«Το Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγού (ΣΕΣΟ) ήταν αδρανές μέχρι πριν τρία χρόνια και οι ποινές που πραγματοποιούσαν οι οδηγοί δεν καταγράφονταν σε αυτό. Το τελευταίο διάστημα έγινε μία προσπάθεια να καταχωρηθούν οι παραβάσεις, ώστε οι οδηγοί να συνετιστούν. Η εκπαίδευση ενός παραβάτη οδηγού είναι ένα γενικό μέσο και μπορεί να προσφέρει σε έναν οδηγό που κάνει συχνά παραβάσεις. Όλοι μας κάνουμε παραβάσεις χωρίς να ξέρουμε ότι αυτό που κάνουμε είναι παράβαση. Το 80-90% των οδηγών λειτουργεί λανθασμένα, για παράδειγμα στη λωρίδα επιτάχυνσης, καθώς σε αυτήν βλέπουμε πολλούς οδηγούς να σταματούν, δημιουργώντας πρόβλημα, ίσως και ατύχημα, ενώ άλλοι οδηγοί πρώτα επιβραδύνουν και μετά μπαίνουν στην λωρίδα επιβάρυνσης. Εμείς κάναμε μία πρόταση στο υπουργείο Μεταφορών, λέγοντας ότι αν ένας οδηγός παρακολουθήσει μαθήματα σύγχρονης κινητικότητα να σβήνονται οι βαθμοί από το point system». Αυτό ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, Πρακτορείο fm 104,9, ο κ. Ζωγράφος, για να τεκμηριώσει την άποψή του σημειώνοντας: «Αυτό θα γίνεται μέσω εξετάσεων ή γνώση σε πιστοποιημένα κέντρα. Θεωρούμε ότι υπάρχουν κέντρα θεωρίας οδηγών που μπορούν να γίνουν κέντρα οδηγικής ασφάλειας. Μπορούν να επαναφέρουν έναν οδηγό που είναι παραβάτης. Είναι ένα σύστημα που εφαρμόζεται με επιτυχία σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. Αυτή η παράβαση να μην είναι κατ' ανάγκη αθροιστική σε ένα σύστημα συλλογής πόντων, αλλά να σταθεί αφορμή ο οδηγός να μάθει την παράβαση που έκανε, τους λόγους που την έκανε για να μην την ξανακάνει. Επειδή ο κόσμος και ο δρόμος αλλάζουν, όλα τα νέα δεδομένα και πράγματα που συμβαίνουν στον δρόμο θα πρέπει κάποιος να τα επισημάνει και να τα επικοινωνήσει. Ο δρόμος έχει τους δικούς του κανόνες και τις δικές του λογικές και αυτός που χρησιμοποιεί τον δρόμο θα πρέπει να τους γνωρίζει. Αυτήν την στιγμή έχουμε χρήστες των δρόμων που δεν γνωρίζουν πώς λειτουργεί ο δρόμος».
Ο κ. Ζωγράφος αποκάλυψε πως ο Σύλλογος έκανε υπόμνημα στο υπουργείο Παιδείας, προτείνοντας το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής να εισαχθεί στα σχολεία. «Μόνο έτσι θα μάθουν οι νέοι στο σχολείο να συμπεριφέρονται στους δρόμους. Όμως, το μάθημα δεν θα πρέπει να γίνεται από θεολόγους, γυμναστές και μαθηματικούς. Εμείς έχουμε προτείνει εκπαιδευτές οδήγησης. Έχουμε κάνει συγκεκριμένη πρόταση να πάμε δωρεάν να κάνουμε τα μαθήματα στα σχολεία. Να ξεκινήσει το πρόγραμμα σε κάποια σχολεία πυλωτικά που το υπουργείο θα προτείνει, να κάνουμε τα μαθήματα έτσι όπως εμείς γνωρίζουμε και στο τέλος της χρονιάς να βγάλουμε τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης. Ο υπουργός αν δει τα αποτελέσματα και τα αναλύσει, τότε να αποφασίσει τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να εντάξει το μάθημα στην εκπαίδευση», επισήμανε.
Σήμερα, στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν τέσσερις γενιές οδηγών, οι οποίοι δεν γνωρίζουν -σε μεγάλο βαθμό- τον τρόπο που λειτουργεί ο δρόμος. Ο κ. Ζωγράφος, υπογράμμισε: «Οι δύο γενιές -και αναφέρομαι στους παππούδες και πατεράδες μας- δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει πεζοδρόμιο, διάβαση πεζών και δεν γνωρίζουν τι σημαίνει προτεραιότητα. Όμως, είναι γεγονός ότι τα περισσότερα ατυχήματα, σε συγκεκριμένες παραβάσεις, γίνονται από τους νέους. Κύρια αιτία είναι η αδρεναλίνη που θα πρέπει να τιθασεύσουμε μέσα από τα μαθήματα. Οι οδηγοί που έχουν πάρει το δίπλωμα οδήγησης πριν από 3 και 4 χρόνια είναι αυτοί που δημιουργούν ατυχήματα. Οι έρευνες δείχνουν ότι είναι ηλικίας 23-29 ετών. Όταν ο νέος μαθαίνει τις πρακτικές δεξιότητες στα μαθήματα και βγει στον δρόμο, έρχεται αντιμέτωπος με μία διαφορετική πραγματικότητα. Έξω επικρατεί μία σχιζοφρένια. Όταν ένας οδηγός, επειδή έχει μάθει να σταματάει στον Stop, σταματήσει, τότε θα έρθει από πίσω ο άλλος οδηγός και θα τον πάρει παραμάζωμα. Για να μπορέσει ο νέος οδηγός να ενταχθεί στην κοινωνία της κυκλοφορίας, εμείς οι παλιότεροι πρέπει να τον υποδεχθούμε. Οι νέοι οδηγοί, όταν κάνουν μαθήματα ή όταν έχουν το «Ν» στο αυτοκίνητο, δέχονται ισχυρό μπούλινγκ. Για να μπορέσει, όμως, κάποιος να υποδεχθεί κάποιον άλλον στον δρόμο πρέπει πρώτα να είναι ο ίδιος επαρκής. Όταν του δείχνεις τον κακό σου εαυτό και τους λες να παρανομήσει για να επιβιώσει, αυτός προσπαθεί να ισορροπήσει αυτά που έμαθε στη σχολή κα αυτά που πρέπει να κάνει για να επιβιώσει στον δρόμο και μπερδεύεται. Έχουμε κάνει πρόταση στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και στο υπουργείο Δικαιοσύνης να ενταχθεί αυτή η επιθετικότητα και το μπούλινγκ στον ΚΟΚ ως ποινή για να μπορέσουμε να μειώσουμε και να εξαλείψουμε το θέμα».
ΑΠΕ ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη