τάξη, θρανία, αξιολόγηση
Της Σοφίας Πουλοπούλου [i]

Κάθε γονέας πρέπει να γνωρίζει ότι τα παιδιά του, απ´ τη νέα σχολική χρονιά, πιθανόν να πρέπει ν' αλλάξουν Σχολείο, αφού το Υπουργείο εισηγείται ελάχιστο όριο 20 μαθητές ανά τμήμα. Σχολείο με 39 πχ εγγεγραμμένους μαθητές, θα εγγράψει μόνο 26 και οι υπόλοιποι 13 θα εγγραφούν σε έτερα σχολεία, προκειμένου να σχηματίζονται 26άρια τμήματα.

Είναι η πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια που υπουργός παιδείας, αντί να εισηγηθεί την περαιτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, προτείνει την αύξηση! Είναι αξιοσημείωτο δε, πως παιδαγωγικές έρευνες και παιδαγωγοί, προτείνουν αριθμό μαθητών ανά τμήμα τους 15 για το νηπιαγωγείο, την Α' και Β' τάξη του Δημοτικού και 20 για τις υπόλοιπες τάξεις Γ,' Δ', Ε, ΣΤ’.

Και όλα αυτά, την ώρα που η σύνθεση του ελληνικού σχολείου σήμερα, απαρτίζεται από μαθητές με διαφορετικές γλωσσικές, μαθησιακές, πολιτισμικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες (πχ μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, αλλοδαποί μαθητές, προσφυγόπουλα) και ο εκπαιδευτικός καλείται να αφιερώνει πολύ περισσότερο χρόνο ανά μαθητή σε σύγκριση με το παρελθόν. Γίνεται λοιπόν σαφές, πως ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα επηρεάζει καθοριστικά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και η κ. Κεραμέως, προφανώς έχουν γνώση για όλα τα παραπάνω δεδομένα, αλλά δεν έχουν στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στόχος τους είναι μόνο η απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση, αφού νομοθετούν με καθαρά οικονομικά κριτήρια και όχι κοινωνικά και παιδαγωγικά, μειώνοντας κι άλλο τις δαπάνες για την παιδεία, εις βάρος της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Είναι γνωστές άλλωστε οι απόψεις περί «κοινωνικών ανισοτήτων» του Πρωθυπουργού, καθώς και η γενικότερη νεοσυντηρητική φιλοσοφία της κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία αντιτάσσεται σε όλες σχεδόν τις προοδευτικές αλλαγές που έγιναν στην εκπαίδευση, οπισθοδρομώντας την 30 χρόνια πίσω, στις αρχές της δεκαετίας του 90.

Γονείς, εκπαιδευτικοί και σύσσωμη η ελληνική κοινωνία, οφείλουν να αντιδράσουν άμεσα στο πολυνομοσχέδιο υποβάθμισης της Παιδείας στη χώρα μας, που φέρει την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση της ΝΔ.


[i] Η Σοφία Πουλοπούλου είναι αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στη Σύρο, Αντιπρόεδρος ΔΣ Σύρου Τήνου Μυκόνου, Υπ. Βουλευτής Α’ Αθήνας με το ΚΙΝΑΛ, Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, Μέλος Πανελλαδικού Συμβουλίου Δη.Συ. και υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencils yellow 1280
Πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί το 2025 – Όλοι οι πίνακες με τους νέους μισθούς
Αναλυτικά τα ποσά για μόνιμους και αναπληρωτές, τα επιδόματα και οι διαφορές ανά βαθμίδα και προϋπηρεσία.
Πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί το 2025 – Όλοι οι πίνακες με τους νέους μισθούς
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Συναγερμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο – Το Boeing 747 της Air ACT εξετράπη του διαδρόμου και συγκρούστηκε με όχημα υποστήριξης
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Δύο πανεπιστημιακά προγράμματα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών – Ποιες είναι οι ουσιαστικές διαφορές τους
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε