Thumbnail
Εξαρση της παραβατικότητας στην αγορά του υγραερίου κίνησης, διαπιστώνουν στελέχη μεγάλων και νόμιμων επιχειρήσεων αποδίδοντάς την στην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης αλλά και στην απουσία ουσιαστικών ελέγχων.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους δεκάδες πρατήρια κλέβουν στην αντλία, το 20% διακινείται παράνομα και τελικά το Δημόσιο να χάνει από φόρους ποσό της τάξης των 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Τα ίδια πρόσωπα μιλώντας στην «Η» περιγράφουν τρεις τρόπους παράνομης διακίνησης του καυσίμου:

1 Ο πρώτος εντοπίζεται στην κλοπή που κάνουν επιτήδειοι όταν γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των οχημάτων. Ένας συνήθης τρόπος είναι η τοποθέτηση και δεύτερης πλακέτας, η οποία ενεργοποιείται από τον πρατηριούχο παρακρατώντας ποσότητες ακόμη και σε διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με εκείνες που πλήρωσε ο οδηγός.

2 Ο δεύτερος δρόμος του λαθρεμπορίου είναι η πώληση βιομηχανικού υγραερίου χαμηλότερης φορολογίας ως κίνησης. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις θέλουν πάνω από το 20% του υγραερίου κίνησης που πωλείται στην Ελλάδα να προέρχεται από παραδόσεις υγραερίου βιομηχανίας. Για να αντιληφθεί κανείς το κέρδος που αποκομίζουν οι λαθρέμποροι, αρκεί να γίνει αντιπαραβολή των ΕΦΚ μεταξύ των δύο προϊόντων. Ο φόρος στο υγραέριο κίνησης είναι, όπως προαναφέρθηκε στα 430 ευρώ ανά τόνο (ή 0,24 ευρώ ανά λίτρο), ενώ το προϊόν που προορίζεται για τη βιομηχανία ανέρχεται μόλις στα 60 ευρώ ανά τόνο (ή 0,03 ευρώ ανά λίτρο). Μάλιστα σε αυτήν την περίπτωση, παράγοντες της αγοράς, κάνουν λόγο ακόμη και για πλαστά τιμολόγια βιομηχανικού υγραερίου, τα οποία παρουσιάζονται ως έξοδα από τους συνεργούς.

3 Ο τρίτος τρόπος της παράνομης διακίνησης είναι η πώληση υγραερίου θέρμανσης ως κίνησης. Κι εδώ το κίνητρο είναι η διαφορά μεταξύ των φόρων είναι της τάξης του 0,21 ευρώ το λίτρο. Μάλιστα το πετρέλαιο «θέρμανσης» έχει διαφορετικές προδιαγραφές από το «κίνησης», με αποτέλεσμα να προκαλούνται προβλήματα και στους κινητήρες των οχημάτων. Τα ίδια στελέχη των επιχειρήσεων εμπορίας υγραερίου κίνησης, σημειώνουν πως το καταναλωτικό κοινό πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό απέναντι στα υπερβολικά φθηνά πρατήρια. Παρατηρούν ότι ιδίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής υπάρχουν δεκάδες τέτοια σημεία πώλησης με πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Το ύψος τους δεν δικαιολογεί ούτε καν το κόστος μεταφοράς του καυσίμου από τα διυλιστήρια στα πρατήρια.

Πηγή imerisia.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η πρώτη αργία του Σεπτεμβρίου για όλες τις τάξεις τη νέα σχολική χρονιά

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ
Τα δημόσια πανεπιστήμια καλύτερα από τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων
Το πιο ενδιαφέρον όμως στην κατάταξη Webometrics είναι το χάσμα ανάμεσα στις θέσεις κατάταξης των δημόσιων πανεπιστημίων και των υπό δημιουργία...
Τα δημόσια πανεπιστήμια καλύτερα από τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων
κινητ
Τι έγινε όταν ένας καθηγητής απαγόρευσε κινητά και υπολογιστές στην τάξη: Πώς αντέδρασαν οι φοιτητές και τι άλλαξε στη μάθηση;
Παρά το γεγονός ότι δεν άλλαξε το περιεχόμενο ούτε το στυλ διδασκαλίας, οι πρόσφατες αξιολογήσεις του μαθήματος ήταν εντυπωσιακά πιο θετικές από κάθε...
Τι έγινε όταν ένας καθηγητής απαγόρευσε κινητά και υπολογιστές στην τάξη: Πώς αντέδρασαν οι φοιτητές και τι άλλαξε στη μάθηση;
Συνταξιούχος σε τράπεζα κοιτάει μέσα από το τζάμι
Ξεχάστε τη σύνταξη στα 62: Οι σημερινοί 55άρηδες θα δουλέψουν περισσότερο από ό,τι φαντάζονταν
Το ασφαλιστικό «ρολόι» χτυπά: Το 2030 οι συντάξεις θα έρχονται πιο αργά για όλους - Σε αδιέξοδο οι 55άρηδες, τα νέα μέτρα τους κρατούν στη δουλειά...
Ξεχάστε τη σύνταξη στα 62: Οι σημερινοί 55άρηδες θα δουλέψουν περισσότερο από ό,τι φαντάζονταν