Thumbnail
Εξαρση της παραβατικότητας στην αγορά του υγραερίου κίνησης, διαπιστώνουν στελέχη μεγάλων και νόμιμων επιχειρήσεων αποδίδοντάς την στην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης αλλά και στην απουσία ουσιαστικών ελέγχων.

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες τους δεκάδες πρατήρια κλέβουν στην αντλία, το 20% διακινείται παράνομα και τελικά το Δημόσιο να χάνει από φόρους ποσό της τάξης των 20 εκατ. ευρώ ετησίως. Τα ίδια πρόσωπα μιλώντας στην «Η» περιγράφουν τρεις τρόπους παράνομης διακίνησης του καυσίμου:

1 Ο πρώτος εντοπίζεται στην κλοπή που κάνουν επιτήδειοι όταν γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των οχημάτων. Ένας συνήθης τρόπος είναι η τοποθέτηση και δεύτερης πλακέτας, η οποία ενεργοποιείται από τον πρατηριούχο παρακρατώντας ποσότητες ακόμη και σε διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με εκείνες που πλήρωσε ο οδηγός.

2 Ο δεύτερος δρόμος του λαθρεμπορίου είναι η πώληση βιομηχανικού υγραερίου χαμηλότερης φορολογίας ως κίνησης. Μάλιστα, οι εκτιμήσεις θέλουν πάνω από το 20% του υγραερίου κίνησης που πωλείται στην Ελλάδα να προέρχεται από παραδόσεις υγραερίου βιομηχανίας. Για να αντιληφθεί κανείς το κέρδος που αποκομίζουν οι λαθρέμποροι, αρκεί να γίνει αντιπαραβολή των ΕΦΚ μεταξύ των δύο προϊόντων. Ο φόρος στο υγραέριο κίνησης είναι, όπως προαναφέρθηκε στα 430 ευρώ ανά τόνο (ή 0,24 ευρώ ανά λίτρο), ενώ το προϊόν που προορίζεται για τη βιομηχανία ανέρχεται μόλις στα 60 ευρώ ανά τόνο (ή 0,03 ευρώ ανά λίτρο). Μάλιστα σε αυτήν την περίπτωση, παράγοντες της αγοράς, κάνουν λόγο ακόμη και για πλαστά τιμολόγια βιομηχανικού υγραερίου, τα οποία παρουσιάζονται ως έξοδα από τους συνεργούς.

3 Ο τρίτος τρόπος της παράνομης διακίνησης είναι η πώληση υγραερίου θέρμανσης ως κίνησης. Κι εδώ το κίνητρο είναι η διαφορά μεταξύ των φόρων είναι της τάξης του 0,21 ευρώ το λίτρο. Μάλιστα το πετρέλαιο «θέρμανσης» έχει διαφορετικές προδιαγραφές από το «κίνησης», με αποτέλεσμα να προκαλούνται προβλήματα και στους κινητήρες των οχημάτων. Τα ίδια στελέχη των επιχειρήσεων εμπορίας υγραερίου κίνησης, σημειώνουν πως το καταναλωτικό κοινό πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό απέναντι στα υπερβολικά φθηνά πρατήρια. Παρατηρούν ότι ιδίως στο λεκανοπέδιο της Αττικής υπάρχουν δεκάδες τέτοια σημεία πώλησης με πάρα πολύ χαμηλές τιμές. Το ύψος τους δεν δικαιολογεί ούτε καν το κόστος μεταφοράς του καυσίμου από τα διυλιστήρια στα πρατήρια.

Πηγή imerisia.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έρχεται «βαρύς» καύσωνας στην Αττική: Πάνω από 42°C τις επόμενες ημέρες

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/76

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αντωναρος
Μπαράζ αποχωρήσεων από το κόμμα Κασσελάκη: Μετά τον Καρανίκα ετοιμάζεται και ο Αντώναρος
Κατηγορεί τον Κασσελάκη ότι όταν ήρθε η ώρα της κρίσης, διέταξε το μεγάλο κουκούλωμα
Μπαράζ αποχωρήσεων από το κόμμα Κασσελάκη: Μετά τον Καρανίκα ετοιμάζεται και ο Αντώναρος
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη: Χρηματοδότηση για λεωφορεία ειδικών σχολείων και αναβάθμιση φοιτητικών εστιών
Σοφία Ζαχαράκη: Δύο τομές για την παιδεία με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά ταμεία
Σοφία Ζαχαράκη: Χρηματοδότηση για λεωφορεία ειδικών σχολείων και αναβάθμιση φοιτητικών εστιών
paideias
Ανοιχτές θέσεις εκπαιδευτικών σε Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα τμήματα στην Κρήτη για το 2025-2026
Πρόσκληση εκπαιδευτικών για Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα Τμήματα στην Κρήτη
Ανοιχτές θέσεις εκπαιδευτικών σε Ελληνόφωνα και Αγγλόφωνα τμήματα στην Κρήτη για το 2025-2026