Με αφορμή τοποθετήσεις και δημοσιεύματα σχετικά με την πρόσφατη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για το σχέδιο αντιστοίχισης και ισοτίμησης πτυχίων ΤΕ με πτυχία ΠΕ, διευκρινίζονται τα εξής:
Α. Η μόνη κυβέρνηση που κατά γενική ομολογία ασχολήθηκε αποτελεσματικά και σε βάθος με τις στρεβλώσεις και τις αδικίες που υφίστανται τα ΤΕΙ από το 1983 έως σήμερα είναι η σημερινή, η οποία έβαλε τέλος στις από εδώ και στο εξής διαφοροποιήσεις αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την εμπέδωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος επισφραγίστηκε με τον ν. 4610/2019. Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων εγγυάται αναβαθμισμένα πτυχία ΠΕ σε όλους όσοι εισάγονται στα Τμήματα της προτίμησης τους.
Β. Παράλληλα, η κυβέρνηση ξεκίνησε εδώ και δύο χρόνια έναν διάλογο με όλους τους ενδιαφερομένους για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ΤΕ, που εκκρεμούν εδώ και 35 χρόνια και μετά από εξαντλητικές συζητήσεις νομοθετήθηκε το άρθρο 257 στον ν. 4610/2019, το οποίο εισάγει μία διαφανή και τεχνικά πλήρη διαδικασία, παρόμοια με αυτή που κατέληξε στην έκδοση του ΠΔ 99/2018 για τους διπλωματούχους Μηχανικούς, για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕ, μετά από δεκαετίες κωλυσιεργίας και ερασιτεχνισμών προηγούμενων δεκαετιών, που κατέπεσαν στο ΣτΕ. Οι επιτροπές που θα συγκροτηθούν, λαμβάνουν υπόψη την εισήγηση της οικείας επιτροπής των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, πράγμα που σημαίνει ότι τα πορίσματα που έχουν διαμορφωθεί μετά το 2017 για την επίλυση της τριαντακονταετούς εκκρεμότητας θα αξιοποιηθούν από την Επιτροπή του ν. 4610/2019. Μετά από 35 χρόνια αρρύθμιστων δικαιωμάτων των Μηχανικών ΤΕ, όσοι κάνουν κριτική θα πρέπει να δηλώσουν με σαφήνεια αν επιθυμούν ή όχι να συνεχιστεί το καθεστώς ασάφειας και ομηρίας ή να αρχίσουν να λύνονται αυτές οι εκκρεμότητες. Αναρωτιόμαστε μήπως κάποιοι βολεύονται από τη συνέχιση της σημερινής κατάστασης.
Γ. Όσον αφορά στο επίμαχο ζήτημα της πρότασης ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων ΠΕ και ΤΕ: Κατηγορείται από την Επαγγελματική & Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΕΕΤΕΜ) το Υπουργείο και ο Υπουργός προσωπικά ότι εξαπάτησε τους αποφοίτους ΤΕ, αφού σε δήλωσή του είχε αναφέρει ότι τα πτυχία των ΤΕΙ είναι ισότιμα με αυτά των πανεπιστημίων. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αν και τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια αποτελούσαν έως τώρα τους δύο πυλώνες της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τα πτυχία που απέδιδαν αντιστοιχούν στο επίπεδο 6 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, για 4ετή προγράμματα σπουδών (όσον αφορά το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων υφίσταται η ισοτιμία των πτυχίων), η διάκριση μεταξύ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, από τον ν.2916/2001 και μετά ήταν πάντα σαφής και εδραζόταν στο είδος των σπουδών που τα Ιδρύματα του πανεπιστημιακού και του τεχνολογικού τομέα παρείχαν. Η αναβάθμιση σε πανεπιστημιακό Τμήμα και ο αντίστοιχος αποδιδόμενος τίτλος δεν είναι μια απλή λογιστική πράξη πιστωτικών μονάδων, αλλά εμπεριέχει την ενίσχυση του προγράμματος σπουδών με νέα μαθήματα και την αλλαγή του χαρακτήρα πολλών μαθημάτων από τη στόχευση της εφαρμογής στην οποία εστιάζουν τα ΤΕΙ στη μεγαλύτερη θεωρητική εμβάθυνση που χαρακτηρίζουν τις πανεπιστημιακές σπουδές. Ανάλογη διαδικασία καλούνται να ακολουθήσουν και οι εν ενεργεία φοιτητές των ΤΕΙ που καταργήθηκαν, οι οποίοι επιφορτίστηκαν με επιπλέον μαθήματα για να λάβουν, εφόσον το επιθυμούν, τίτλο σπουδών ΠΕ. Συνεπώς, το Υπουργείο είναι απολύτως συνεπές, αφού τη διαδικασία που ακολουθείται για τους εν ενεργεία φοιτητές, την προτείνει για τους απόφοιτους χωρίς τη βάσανο των κατατακτηρίων, ενώ αυτοί που εμπαίζουν τους απόφοιτους είναι αυτοί που απαιτούν ή και τάζουν απευθείας μετατροπή του πτυχίου τους σε ΠΕ. Το Υπουργείο έχει την υποχρέωση στις προτάσεις του να κινείται με γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον, τη διασφάλιση της νομιμότητας, την πραγματική κατοχύρωση των πτυχίων, μακριά από αστήρικτες αιτιάσεις, οι οποίες μπορεί να ακούγονται ευχάριστες, όμως δεν οδηγούν πουθενά και δε θα λύσουν το πρόβλημα των αποφοίτων, αφού η αυτόματη μετατροπή των πτυχίων ΤΕ σε ΠΕ δεν είναι σύννομη και προσκρούει σε πληθώρα αποφάσεων του ΣτΕ που αναφέρονται στον διακριτό ρόλο των δύο πυλώνων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η υλοποίηση της πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης στην χώρα μας που επισφραγίστηκε με τον ν. 4610/2019, αποτελεί μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μακράς πνοής, μοναδική στα χρονικά του Ελληνικού Κράτους, η οποία άρει τις ανισότητες από εδώ και στο εξής και ανοίγει τον δρόμο για την ορθολογική διευθέτηση σειράς στρεβλώσεων που ταλαιπωρούν τους αποφοίτους των ΤΕΙ τα τελευταία σαράντα χρόνια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη