Οδηγίες για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των νεοπροσλαμβανόμενων ιδιωτικών εκπαιδευτικών (Εγκύκλιος)
Δείτε αναλυτικά την εγκύκλιο όπως τη δημοσίευσε το υπουργείο Παιδείας

«Εγκύκλιες οδηγίες για το τυπικό προσόν της πιστοποιημένης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των νεοπροσλαμβανόμενων ιδιωτικών εκπαιδευτικών».

1. Τροποποίηση διατάξεων περί Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας νεοπροσλαμβανόμενων ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Με την αρίθμ. 20866/Ν1/11-2-2019 (ΑΔΑ: 93ΝΒ4653ΠΣ-ΑΦΒ) εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ενημερώθηκαν οι κατά τόπους Δ/νσεις Εκπαίδευσης για την κείμενη νομοθεσία που ρυθμίζει τον τρόπο πιστοποίησης της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των νεοπροσλαμβανόμενων ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Περαιτέρω, επισημάνθηκε ότι η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια αποτελούσε αναγκαίο τυπικό προσόν για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 66 του ν.4589/2019 (ΦΕΚ 13 τ.Α’ / 29-1-2019) όπως ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης του εν λόγω νόμου.

Με την παρ. 5 του άρθρου 212 του ν.4610/2019 (ΦΕΚ 70 τ.Α’/7-5-2019), η ανωτέρω κρίσιμη διάταξη, με την οποία η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια καθίστατο αναγκαίο τυπικό προσόν για την πρόσληψη εκπαιδευτικών σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες, αντικαθίσταται ως εξής: «4. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών πιστοποιείται είτε πριν από τον διορισμό τους είτε μετά τον διορισμό τους, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 54 του παρόντος, μέσω επιτυχούς παρακολούθησης ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων σύμφωνα με όσα κάθε φορά ισχύουν για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς». Κατόπιν των ανωτέρω, από εκδόσεως του ν. 4589/2019, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 212 του ν.4610/2019, η πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια παύει να αποτελεί αναγκαίο τυπικό προσόν για την πρόσληψη εκπαιδευτικών σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες, καθώς αυτή μπορεί να πιστοποιείται ακόμα και μετά τον διορισμό τους και σύμφωνα με όσα κάθε φορά ισχύουν για τους δημόσιους εκπαιδευτικούς1 . Συναφώς, η εγγραφή στην Επετηρίδα Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών του άρθρου 28 του ν.682/1977 καθίσταται εκ νέου αναγκαία και ικανή συνθήκη για την έκδοση απόφασης πρόσληψης/διορισμού των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που προτείνονται από τους εργοδότες τους, εφόσον, βέβαια, συντρέχουν στο πρόσωπο του προτεινόμενου και οι λοιπές σύννομες προϋποθέσεις, όπως αυτές περιγράφονται αναλυτικά στο αρίθμ. 132412/Ν1/3-8-2018 (ΑΔΑ: ΩΥΚΔ4653ΠΣ-ΥΕ8) έγγραφο του Γενικού Γραμματέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του ΥΠ.Π.Ε.Θ., με θέμα: «Εγκύκλιες οδηγίες για την άσκηση του εποπτικού ρόλου των Δ/νσεων Εκπαίδευσης σε θέματα διορισμού και απόλυσης ιδιωτικών εκπαιδευτικών από ιδιωτικές σχολικές μονάδες της κατά τόπο αρμοδιότητάς τους».

2. Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.

Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται βάσει των διατάξεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 54 και, μεταβατικά, βάσει των παρ. 2 και 3 του άρθρου 66 του ανωτέρω νόμου.

Ειδικότερα: Α.1. Στην παρ. 4 του άρθρου 54, ορίζεται: «4. Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται:

α) Με βεβαίωση που χορηγείται από Τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων Τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι. σε αποφοίτους, ύστερα από παρακολούθηση ομάδας μαθημάτων που προσφέρονται στο πλαίσιο ειδικού προγράμματος σπουδών ή στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου ή και συνδυαστικά.

Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος, η οποία εγκρίνεται από τη Σύγκλητο του οικείου Α.Ε.Ι., καθορίζεται η ομάδα μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου και καταρτίζεται τυχόν ειδικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο παρακολουθούν φοιτητές και απόφοιτοι Τμήματος του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Με όμοια απόφαση καθορίζεται ο αριθμός των αποφοίτων, καθώς και των φοιτητών άλλων Τμημάτων, που παρακολουθούν τα μαθήματα αυτά κατ’ έτος, αλλά και η χορήγηση βεβαίωσης σε παλαιούς αποφοίτους του Τμήματος χωρίς παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων, εφόσον το πρόγραμμα σπουδών που ολοκλήρωσαν καλύπτει με επάρκεια το περιεχόμενο των ως άνω μαθημάτων. Τα μαθήματα προσφέρονται δωρεάν.

β) Με την κατοχή:

αα) μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ή διδακτορικού διπλώματος στις επιστήμες της αγωγής,

ββ) πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν.3027/2002 (Α’ 152)

2 , γγ) πτυχίου Παιδαγωγικών Τμημάτων Α.Ε.Ι. (Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Τμημάτων Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Τμημάτων Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας, Τμημάτων Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής), καθώς και με την κατοχή πτυχίου της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)».

Α.2. Στην παρ. 5 του άρθρου 54, ορίζεται: «5. Για τη διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης:

α) Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις

Δείτε την εγκύκλιο ΕΔΩ

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Τα κορυφαία μοριοδοτούμενα σεμινάρια Δημόσιων Πανεπιστημίων που αφορούν εκπαιδευτικούς με ανοικτές αιτήσεις
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Οργή για τη στάση των κατοίκων χωριού απέναντι στην οικογένεια
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της