Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

ΘΕΜΑ: Καθορισμός και διαχείριση διδακτέας ύλης των Μαθηματικών των Επαγγελματικών Λυκείων, για το σχολικό έτος 2013-14

Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξεις 26/2013 και 32/2013 του Δ.Σ.), σας αποστέλλουμε τις παρακάτω οδηγίες σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών των Επαγγελματικών Λυκείων. Συγκεκριμένα:

Άλγεβρα

Α΄ τάξης Ημερησίου Επαγγελματικού Λυκείου ( Ώρες  3)

Από το βιβλίο «Άλγεβρα και Στοιχεία Πιθανοτήτων Α΄ Γενικού Λυκείου» (έκδοση 2013)

            Η προτεινόμενη διαχείριση της ύλης των Μαθηματικών της Α΄ Επαγγελματικού Λυκείου έχει σκοπό να υποστηρίξει τον εκπαιδευτικό στην προσπάθεια υλοποίησης των στόχων του ΑΠΣ, αναδεικνύοντας μέσα από συγκεκριμένες αναφορές και παραδείγματα, το πνεύμα της διδασκαλίας που το διέπει. Στόχος είναι ο εκπαιδευτικός να βοηθηθεί να σχεδιάσει ο ίδιος κατάλληλες για την τάξη του διδακτικές παρεμβάσεις συμβατές με το ΑΠΣ. Ο προτεινόμενος διδακτικός χρόνος για το κάθε κεφάλαιο είναι ενδεικτικός για να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό στο διδακτικό του σχεδιασμό, ώστε να ολοκληρωθεί η ύλη μέσα στη σχολική χρονιά. Η διδακτική διαχείριση που προτείνεται δίνει τη δυνατότητα ορισμένα τμήματα της διδακτέας ύλης να μπορούν να ολοκληρωθούν και οι αντίστοιχοι διδακτικοί στόχοι να επιτευχθούν, σε χρόνο μικρότερο από τον χρόνο που θα απαιτείτο με μια παραδοσιακή διδακτική προσέγγιση. Για παράδειγμα, η παράγραφος που αφορά στη μελέτη της συνάρτησης f(x)= αx2+βx+γ μπορεί, με μια καλά σχεδιασμένη δραστηριότητα και κατάλληλη διδακτική διαχείριση, να ολοκληρωθεί πλήρως μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο με τρόπο συμβατό με το ΑΠΣ. Αντίθετα, σε άλλες περιπτώσεις είναι σαφές ότι ο διατιθέμενος χρόνος δεν είναι επαρκής για να γίνει η διδακτική διαχείριση ολόκληρης της διδακτέας ύλης μιας ενότητας σύμφωνα με το πνεύμα διδασκαλίας που διέπει το ΑΠΣ. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο εκπαιδευτικός, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της τάξης του και τον διατιθέμενο χρόνο, θα πρέπει να οργανώσει με τέτοιο τρόπο τη διδασκαλία ώστε να αναδείξει στον καλύτερο δυνατό βαθμό τα στοιχεία που αναφέρονται στο ΑΠΣ. Για παράδειγμα, κατά τη διδασκαλία των κριτηρίων ισότητας τριγώνων ένας εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει να εμπλέξει τους μαθητές της τάξης του σε μια δραστηριότητα που οδηγεί στην εικασία και στην απόδειξη του 2ου κριτηρίου ισότητας τριγώνων, ενώ αντίθετα να παραλείψει την απόδειξη του 3ου κριτηρίου ισότητας, η οποία, αν και παρουσιάζει μαθηματικό ενδιαφέρον, κρίνει ότι δεν θα προσφέρει ιδιαίτερα στην τάξη του γιατί θα προκαλέσει σημαντική δυσκολία.  Άλλος εκπαιδευτικός μπορεί να κρίνει διαφορετικά γιατί θεωρεί ότι η τάξη του έχει άλλες δυνατότητες. Το σημαντικό σε κάθε περίπτωση είναι να επιδιωχθεί η εννοιολογική κατανόηση μέσα από την ανάπτυξη ουσιαστικής μαθηματικής δραστηριότητας των ίδιων των μαθητών στην τάξη και όχι απλά η εξάσκηση σε τεχνικές.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το έγγραφο για τον καθορισμό και διαχείριση της διδακτέας ύλης των μαθηματικών στα ΕΠΑΛ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

saek
Ηχηρό «όχι» από τους Διευθυντές ΣΑΕΚ στις αλλαγές του ΥΠΑΙΘΑ - Αντίθετοι σε συγχωνεύσεις και περικοπές ειδικοτήτων
Θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών ΣΑΕΚ για τις πρόσφατες εγκυκλίους και εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας
Ηχηρό «όχι» από τους Διευθυντές ΣΑΕΚ στις αλλαγές του ΥΠΑΙΘΑ - Αντίθετοι σε συγχωνεύσεις και περικοπές ειδικοτήτων
peripoliko
Μητροκτονία στη Λάρισα: «Μου έλεγε ότι δεν δουλεύω και είμαι τεμπέλης» – Απαθής ο 21χρονος δολοφόνος της μητέρας του
Σύμφωνα με τα όσα κατέθεσε στους αστυνομικούς, το έγκλημα έγινε έπειτα από καβγά με τη μητέρα του σχετικά με την απουσία σταθερής δουλειάς
Μητροκτονία στη Λάρισα: «Μου έλεγε ότι δεν δουλεύω και είμαι τεμπέλης» – Απαθής ο 21χρονος δολοφόνος της μητέρας του
epidomata kratos
ΔΥΠΑ: Επίδομα έως 1.000 ευρώ για ανέργους που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης
Χιλιάδες άνεργοι μπορούν να επωφεληθούν από νέο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ, αποκτώντας σύγχρονες δεξιότητες και οικονομική ενίσχυση έως 1.000 ευρώ
ΔΥΠΑ: Επίδομα έως 1.000 ευρώ για ανέργους που συμμετέχουν σε προγράμματα κατάρτισης
iep
Ανοιχτή πρόσκληση σε εκπαιδευτικούς για συμμετοχή στο διεθνές πρόγραμμα "SYNAPSES International Course 2025"
Πρόσκληση εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων για συμμετοχή στο διεθνές επιμορφωτικό πρόγραμμα SYNAPSES International Course 2025”
Ανοιχτή πρόσκληση σε εκπαιδευτικούς για συμμετοχή στο διεθνές πρόγραμμα "SYNAPSES International Course 2025"