Thumbnail
ΤΟ ΒΗΜΑ

Την Τετάρτη ψηφίζεται μετά από αίτημα της ΝΔ για ονομαστική ψηφοφορία - Την Τετάρτη η ψηφοφορία - Κουτσούμπας: Η Παιδεία υποτάσσεται στον στόχο εξυπηρέτησης του κεφαλαίου - Γεννηματά: Ο νόμος αυτός δεν θα μακροημερεύσει - Θεοδωράκης: Ο νόμος που ψηφίζει η κυβέρνηση είναι «αριστερίστικος αχταρμάς»

Για το πρωί της Τετάρτης, στις 10:30, μετατίθεται η ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την ανώτατη εκπαίδευση, καθώς η Νέα Δημοκρατία κατέθεσε αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας.

Το αίτημα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για ονομαστική ψηφοφορία αφορά στην ψήφιση του νομοσχεδίου επί της αρχής, επί των άρθρων 3 (για τις ακαδημαϊκές ελευθερίες), 15 (για την ανάδειξη πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων) και 32, 34, 36 (για διαδικασία ίδρυσης, επιλογή φοιτητών και επιλογή διδασκόντων σε ΠΜΣ) και επί της τροπολογίας του υπουργείου Δικαιοσύνης για την «τροποποίηση-συμπλήρωση διατάξεων του Κώδικα Συμβολαιογράφων (ν. 2830/2000) και επανακαθορισμός του νομοθετικού πλαισίου των Συμβολαιογραφικών Συλλόγων.

Από τους υψηλούς τόνους της κοινοβουλευτικής συζήτησης για το νομοσχέδιο για την Παιδεία, δεν έλειψαν και οι αιχμηρές επιθέσεις: Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είπε πως... ο αρχηγός της ΝΔ έχει «πολλά νεύρα» ενώ από την πλευρά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης διαπίστωσε πως ο πρωθυπουργός... «χρειάζεται διακοπές».

«Τα νεύρα δεν κάνουν καλό» είπε ο πρωθυπουργός για τον πρόεδρο της ΝΔ και τον «παρότρυνε» αντί να «ανακαλύπτει κάτι κάθε τόσο και να ζητά μία εξεταστική κάθε δεκαπέντε μέρες, μήπως να φτιάχνανε στην Πειραιώς μία εξεταστική επιτροπή για να ανακαλύψετε την αιτία που σας προκαλεί τόσα νεύρα;». «Γιατί τα νεύρα, στο τέλος, δεν θα σας οδηγήσουν σε καλό», είπε.

Ο πρωθυπουργός καταλόγισε, ακόμη, στον κ. Μητσοτάκη ότι «έφτασε στο σημείο να χάσει και κάθε ίχνος της αστικής ευγένειας που τον διακρίνει κατά τα άλλα». «Φτάσατε στο σημείο την ημέρα των γενεθλίων μου, αντί για ευχές να μου απευθύνετε ύβρεις, ότι είμαι ψεύτης και κλέφτης» είπε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΝΔ πέρασε στην αντεπίθεση, λέγοντας πως ο πρωθυπουργός «έχει χάσει την επαφή με την πραγματικότητα». «Χρειάζεστε διακοπές» είπε ο Κ.Μητσοτάκης. 

Τον κάλεσε, δε, να πάει να μιλήσει στους αγρότες «είτε καθισμένος σε σανό είτε ανεβασμένος σε τρακτέρ».
Ο πρωθυπουργός, αφού αναφέρθηκε σε όσα έκανε η κυβέρνηση για να λειτουργούν ομαλά τα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, κατηγόρησε τη ΝΔ ότι μέσα από τη νεοφιλελεύθερη αντιλήψή της, θέλει να ρίξει τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στην αρένα του ανταγωνισμού, όπου θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό survivor. 

Για το άσυλο είπε ότι το νομοσχέδιο το επαναφέρει στο σημείο που είχε το νομοσχέδιο Γιαννάκου.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θα καταργήσει το νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα λέγοντας ότι υποβαθμίζει τα ελληνικά πανεπιστήμια.

«Εξίσωση προς τα κάτω και ισοπέδωση. Αυτό είναι το σχέδιό σας σε κάθε τομέα. Να δημιουργείτε πολίτες εξαρτημένους από το Κράτος. Νομοθετείτε αγνοώντας προκλητικά το κλίμα συναίνεσης που με κόπο και αμοιβαίες υποχωρήσεις κατακτήθηκε στα θέματα της εκπαίδευσης» τόνισε.

Για το θέμα του ασύλου, ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ουσιαστικά «προστατεύει τα εγκληματικά στοιχεία, που έχουν ως ορμητήριά τους τα ΑΕΙ», την ώρα που εντός των Ιδρυμάτων συντελούνται αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου.

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η Ανώτατη Εκπαίδευση, η Παιδεία συνολικότερα, υποτάσσεται στον στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων για την εξυπηρέτηση, με όλους τους τρόπους και όλα τα μέσα, των αναγκών του μεγάλου κεφαλαίου, υποστήριξε ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, στην ομιλία του στην Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση έχει αναγορεύσει σε υπέρτατο κριτή της πολιτικής της τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και «παίρνει σίγουρα πολύ καλό βαθμό», συνέχισε ο κ. Κουτσούμπας.

Αποφασισμένος «να μην κάνει πίσω ούτε ένα εκατοστό» δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στη διάρκεια παρέμβασής του στη Βουλή. 

Η ΝΔ έχει δηλώσει ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, ενώ η Φώφη Γεννηματά θα παρουσιάσει την Τρίτη την πρόταση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

«Με τον τρόπο που νομοθετούν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, υπονομεύουν το δημοκρατικό πολίτευμα, ακυρώνουν την ισονομία και ισοπολιτεία και προάγουν την ευνοιοκρατία και τη φαυλότητα» υποστηρίζει, σε ανακοίνωσή του ο Τομέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Ποταμιού.

Στην ανακοίνωσή του το Ποτάμι ασκεί κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας: «Εν μέσω θέρους, η αριστερο-ακροδεξιά κυβέρνηση καταθέτει τις τροπολογίες ανά πεντάλεπτο, σε άσχετα νομοσχέδια. Συνεχίζουν να νομοθετούν μέσω τροπολογιών, όχι μόνο παραβιάζοντας κάθε αρχή καλής νομοθέτησης αλλά και επιδεικνύοντας ανερυθρίαστα μια πλήρη απαξία προς τη Δημοκρατία». 

Τσίπρας: Το νομοσχέδιο φέρνει περισσότερη Δημοκρατία στα πανεπιστήμια

Τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την Παιδεία ανέλυσε από το βήμα της Βουλής ο Αλέξης Τσίπρας. Τόνισε ότι το νομοσχέδιο φέρνει περισσότερη δημοκρατία στα πανεπιστήμια, θεσπίζει δημοκρατικούς κανόνες και ανοίγει τα ιδρύματα στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα και στην κοινωνία. 

«Η Παιδεία είναι θέμα βαθιά κοινωνικό, επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν μέσα στην κοινωνία και έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση. Η Παιδεία είναι δημοκρατικό δικαίωμα για να μπορούν οι πολίτες να ασκούν κριτική στην εξουσία. Η παιδεία είναι ζήτημα Δημοκρατίας» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Στόχος είναι να στήσουμε ένα νέο όραμα για την εκπαίδευση. Να βάλουμε στο παρόν τα θεμέλια του μέλλοντος, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, για να προσθέσει: «Συγκροτούμε δομές που θα βοηθήσουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να συνδέονται μεταξύ τους και με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. 

Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι η άποψη της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση, είναι μια ακραία νεοφιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων και συμπλήρωσε: 

«Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού τα πανεπιστημιακά ιδρύματα θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό survivor. Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι» τόνισε ο κ. Τσίπρας.

O πρωθυπουργός χαρακτήρισε αποτυχημένα τα συμβούλια διοίκησης, τα οποία καταργεί το νέο νομοσχέδιο. «Αυτά έκαναν τη βρόμικη δουλειά της τότε κυβέρνησης, δηλαδή να ξεριζώνουν ανεπιθύμητες διοικήσεις στα πανεπιστήμια» τόνισε.

«Μας κατηγορούν για κρατισμό, ενώ είναι υπέρ του πιο αντιδημοκρατικού θεσμού στον ακαδημαϊκό χώρο από τη Μεταπολίτευση» πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας. Και υπογράμμισε: «Καταργούμε τα συμβούλια διοίκησης για να αποκαταστήσουμε την Δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων».

Αναφερόμενος στο πανεπιστημιακό άσυλο, ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι το νομοσχέδιο επαναφέρει το πλαίσιο για το άσυλο εκεί που το είχε η κ. Γιαννάκου. «Με το άσυλο η δημόσια σφαίρα είχε βασανιστεί εξαιτίας της δυνατότητας ομάδων προβοκατόρικων να δημιουργούν δεδομένα που ευτελίζουν το άσυλο και την ακαδημαϊκή ελευθερία. Με διάλογο λύνονται τα προβλήματα, όχι με μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις» τόνισε από το βήμα της Βουλής.

«Δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα: Επαναφέρουμε το άσυλο για την ελεύθερη παρουσία των ιδεών, αρκεί να σέβονται τις δημοκρατικές ελευθερίες» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: «Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τά έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει».

Μητσοτάκης: Η ΝΔ θα καταργήσει το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Το νομοσχέδιο που θα ψηφίσουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ έρχεται από το παρελθόν και σύντομα θα αποτελεί παρελθόν, δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ. Στην ομιλία του στη Βουλή ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύθηκε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θα το καταργήσει άμεσα.

O πρόεδρος της ΝΔ άσκησε δριμύτατη κριτική προσωπικά στον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση, για την εικόνα του κοινοβουλίου και την νομοθετική λειτουργία, η οποία -όπως είπε- ευτελίζεται από τις αναρίθμητες τροπολογίες.

Άσκησε επίσης κριτική για την πρόσφατη εισβολή του Ρουβίκωνα στο προαύλιο της Βουλής, και τις δηλώσεις που έκανε ο Νίκος Βούτσης.

Κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής τις δύο επιστολές που είχε στείλει στο παρελθόν στον πρόεδρο της Βουλής σχετικά με την υποβάθμιση του τρόπου λειτουργίας του Κοινοβουλίου, για τις οποίες -όπως είπε- δεν πήρε ποτέ απάντηση.

Ο κ. Μητσοτάκης απευθύνθηκε και στους βουλευτές των ΑΝΕΛ, υπενθυμίζοντας ότι στο παρελθόν ως βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, είχαν στηρίξει πολιτικές στην Παιδεία σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι υποβαθμίζει τα ελληνικά πανεπιστήμια.

«Εξίσωση προς τα κάτω και ισοπέδωση. Αυτό είναι το σχέδιό σας σε κάθε τομέα. Να δημιουργείτε πολίτες εξαρτημένους από το Κράτος. Νομοθετείτε αγνοώντας προκλητικά το κλίμα συναίνεσης που με κόπο και αμοιβαίες υποχωρήσεις κατακτήθηκε στα θέματα της εκπαίδευσης» τόνισε.

Για το θέμα του ασύλου, ο κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ουσιαστικά «προστατεύει τα εγκληματικά στοιχεία, που έχουν ως ορμητήριά τους τα ΑΕΙ», την ώρα που εντός των Ιδρυμάτων συντελούνται αδικήματα του κοινού ποινικού δικαίου.

Για τα μεταπτυχιακά προγράμματα είπε ότι με τις ρυθμίσεις ουσιαστικά οδηγούνται σε κατάργηση, αφού δεν υπάρχει κανένα κίνητρο στους καθηγητές να συνεχίσουν να διδάσκουν.

«Αντί να χρησιμοποιείτε τα μεταπτυχιακά προγράμματα ως εργαλείο για την ανάπτυξη & την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων, πάτε να τα καταπνίξετε» σημείωσε.

Είπε μάλιστα ότι τελικά οι οικονομικά ασθενέστεροι θα πληγούν, αφού εκείνοι δεν μπορούν να μεταβούν στο εξωτερικό για σπουδές. «Κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει και με τους εργαζόμενους στα μεταπτυχιακά προγράμματα» συμπλήρωσε.

Ο κ. Μητσοτάκης εγκάλεσε τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, για τη δήλωσή του «αν οι καλοί είναι να φύγουν στο εξωτερικό επειδή δεν πληρώνονται, εγώ τους προτρέπω να το κάνουν»: 

«Τι λέτε κύριε Γαβρόγλου, από πού και ως πού θα πείτε εσείς σε κάποιον να φύγει από την πατρίδα του;»

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στους πέντε άξονες της πρότασης της ΝΔ για την Παιδεία: αξιολόγηση, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος-πάταξη των φαινομένων ανομίας με αυτεπάγγελτη επέμβαση των Αρχών για αξιόποινες πράξεις, σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την αγορά, αναθεώρηση του Συντάγματος για την ίδρυση και μη κρατικών Πανεπιστημίων.

Kλείνοντας την ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στις αποκαλύψεις του Γ.Βαρουφάκη, ιδίως την υπόθεση των sms στα οποία -σύμφωνα με τον πρώην υπουργό- ο κ.Τσίπρας διαπραγματευόταν την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. 

«Δεν θα πω άλλα, τα περισσότερα θα τα πούμε στην Εξεταστική που θα γίνει» τόνισε.

Κουτσούμπας: Η Παιδεία υποτάσσεται στον στόχο εξυπηρέτησης του κεφαλαίου

Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο η Ανώτατη Εκπαίδευση, η Παιδεία συνολικότερα, υποτάσσεται στον στρατηγικό στόχο της κυβέρνησης και των άλλων αστικών κομμάτων για την εξυπηρέτηση, με όλους τους τρόπους και όλα τα μέσα, των αναγκών του μεγάλου κεφαλαίου, υποστήριξε ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, στην ομιλία του στην Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση έχει αναγορεύσει σε υπέρτατο κριτή της πολιτικής της τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων και «παίρνει σίγουρα πολύ καλό βαθμό», αφού τα τελευταία δυόμισι χρόνια φόρτωσε στο λαό δύο επιπλέον μνημόνια, δεκάδες αντιλαϊκούς νόμους, ματωμένα πλεονάσματα και δεσμεύσεις μέχρι το 2060, είπε ο κ. Κουτσούμπας.

Χαρακτήρισε «προκλητικό πανηγύρι» απέναντι σε έναν λαό γονατισμένο τη δοκιμαστική έξοδο στις αγορές, προσθέτοντας ότι με την «επιστροφή στις αγορές και την κανονικότητα» δεν πρόκειται να καταργηθούν ούτε οι πάνω από 600 μνημονιακοί νόμοι, ούτε θα παγώσουν τα μέτρα που έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση για το 2019-2020, ενώ θα συνεχίσουν να ισχύουν τα πρωτογενή ματωμένα πλεονάσματα έως το 2060, όπως και η επιτροπεία που είναι υποχρεωτική για όλα τα κράτη-μελη της ΕΕ.

Σημείωσε ότι η επιδίωξη της κυβέρνηση «να πουλήσει 'κοινωνική ευαισθησία'» όχι μόνο δεν πείθει κανένα, αλλά είναι και ενδεικτική της απεγνωσμένης προσπάθειας διαφοροποίησής της από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τις οποίες, όπως είπε, ομοιάζει πλέον «σαν δύο σταγόνες νερού».

«Η υπόθεση Βαρουφάκη συντηρεί τον δικομματικό καβγά»

Όσο περισσότερο η κυβέρνηση ταυτίζεται στα στρατηγικά ζητήματα με την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τόσο η μεταξύ τους αντιπαράθεση θα αφορά διαχειριστικά ζητήματα, «για τον Ρουβίκωνα, τον Βαρουφάκη, τις εξεταστικές, για το τι έγινε το 2015 και πάει λέγοντας» εκτίμησε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ και επισήμανε: «Οι αποκαλύψεις και τα πολιτικά θρίλερ με τον Γ. Βαρουφάκη, το μόνο που κάνουν είναι να συντηρούν τον αποπροσανατολιστικό δικομματικό καβγά», τον οποίο χαρακτήρισε βολικό και για την ΝΔ «για να υπενθυμίζει το παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ, σε μια περίοδο που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γίνει ο πιο καλός φίλος του κεφαλαίου και του συστήματος, των αγορών» και για τον ΣΥΡΙΖΑ «για να ξαναζεσταίνει το παραμύθι της τάχα σκληρής του διαπραγμάτευσης και της μάχης που έδωσε».

Υπογράμμισε ότι αν αυτές οι αποκαλύψεις δείχνουν κάτι, αυτό είναι «το άθλιο παιχνίδι που παίχτηκε στις πλάτες του ελληνικού λαού, καθώς και το πώς κυρίαρχοι κύκλοι της ΕΕ, του συστήματος γενικότερα, άλλων κέντρων, όπως των ΗΠΑ, αξιοποίησαν και τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Βαρουφάκη και τον ψευδεπίγραφο ριζοσπαστισμό τους, για να συνεχίσουν την πολιτική των μνημονίων και των αντιλαϊκών μέτρων, που δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ».

«Είτε από την άλλη» συνέχισε ο κ. Κουτσούμπας «για να εκβιάσουν και να επιβάλλουν σχέδια τύπου Σόιμπλε, εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη, όπου πάλι το μάρμαρο θα το πλήρωνε, με άλλο τρόπο, ο ελληνικός λαός και κερδισμένα θα ήταν πάλι τμήματα του κεφαλαίου. Γιατί φυσικά, είναι άλλο πράγμα ο λαός να επιλέξει την έξοδο από την ευρωζώνη και την ΕΕ, διεκδικώντας ταυτόχρονα να περάσουν στα χέρια του τα κλειδιά της οικονομίας και της εξουσίας κι είναι άλλο η «αποχώρηση» ως επιλογή τμημάτων του κεφαλαίου ή ισχυρών ιμπεριαλιστικών κέντρων».

«Κατά συνέπεια ούτε το PLAN B ούτε το PLAN Χ του κ. Βαρουφάκη για παράλληλο νόμισμα, ούτε η πολιτική που υλοποιεί σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, έχουν οποιοδήποτε στοιχείο φιλολαϊκότητας. Ενεργούμενα του συστήματος και των μονοπωλιακών ομίλων είναι όλοι αυτοί» πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, αναφέροντας «γι' αυτό ο λαός τους γυρίζει συνεχώς την πλάτη, όσο ξεσκεπάζονται με όλο αυτό το παιγνίδι που παίχτηκε, αλλά και συνεχίζει να παίζεται σε βάρος του».

Η συζήτηση της Δευτέρας

«Το νομοσχέδιο αυτό έχει σαν στόχο τη διασφάλιση της εκπλήρωσης της αποστολής των ΑΕΙ, την ενίσχυση της έρευνας αλλά και της απρόσκοπτης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους τους πολίτες, ενώ ενσωματώνει μεγάλο μέρος των αιτημάτων της ακαδημαϊκής κοινότητας» αντέτεινε στην ομιλία της η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη. 

Σημείωσε, ακόμη, πως πρόκειται για μια συντεταγμένη θεσμική αλλαγή στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, ενώ χειρίζεται τις αλλαγές με κοινωνικό και πολιτικό πρόσωπο. Επίσης, έκανε λόγο για αναπαραγωγή των ανισοτήτων κάτω από το υφιστάμενο πλαίσιο, αλλά και για ομάδες που διαστρεβλώνουν τον δημόσιο χαρακτήρα των ανώτατων ιδρυμάτων.

«Το νομοσχέδιο συνιστά μια καλά επεξεργασμένη παρέμβαση, επεκτείνει τον δημοκρατικό χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, προωθεί έναν ανοικτό στην κοινωνία τρόπο διοίκησης, προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στα ιδρύματα» τόνισε ακόμη η βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, προσθέτοντας πως με την αντικατάσταση των συμβουλίων ιδρύματος από τα περιφερειακά συμβούλια επιτυγχάνεται η ακαδημαϊκή αναβάθμιση των ιδρυμάτων.

«Η αντιπροσώπευση ενισχύεται σύμφωνα με την παράδοση της μεταπολίτευσης και ειδικά τον νόμο του 1982» είπε ακόμη η εισηγήτρια του νομοσχεδίου, για να σημειώσει πως το άσυλο επανέρχεται επειδή η κατάργησή του δεν απέφερε τίποτε. Τέλος, άσκησε κριτική στον προηγούμενο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ, τον λεγόμενο νόμο Διαμαντοπούλου, αναφέροντας ότι αντιμετώπισε τη μέγιστη κοινωνική αντίδραση, καθώς είχες ως στόχο το πανεπιστήμιο του μάνατζμεντ, ενώ συρρίκνωσε τη διαφάνεια και τη δημοκρατία.

Εκ μέρους του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας, η βουλευτής Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι η ζημιά που έχει προκαλέσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στην Παιδεία είναι τεράστια αφού, όπως είπε, υποβάθμισε το ολοήμερο και το ψηφιακό σχολείο, κατάργησε την αξιολόγηση, απορύθμισε την επαγγελματική εκπαίδευση και απαξίωσε την αρχαία ελληνική γραμματεία. «Το νομοσχέδιο - πρόσθεσε - είναι σε μεγάλο βαθμό ακοστολόγητο, ενώ το χαρακτηρίζουν η οπισθοδρόμηση, η εσωστρέφεια, η συντήρηση και η υπερρύθμιση».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η εκπρόσωπος της ΝΔ στο άσυλο, θέτοντας στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου μια σειρά από ερωτήματα: «Μπορεί να γνωρίζει, κύριε υπουργέ, ένας πρύτανης τις λεπτές νομικές αποχρώσεις ανάμεσα στο κακούργημα και το πλημμέλημα; Τι θα κάνει; Θα πρέπει να συγκαλεί το πρυτανικό συμβούλιο. Η επαναφορά του ασύλου έχει ένα και μόνο σκοπό. Να απενεργοποιήσει τον μηχανισμό. Άλλο όμως είναι το άσυλο ιδεών και άλλο το άσυλο εγκληματιών» πρόσθεσε.

«Δίνετε στον εαυτό σας το δικαίωμα να αναπέμψετε ένα πρόγραμμα όταν έχετε ενστάσεις. Τα όργανα οφείλουν να συμμορφώνονται στις βουλές του υπουργού» τόνισε ακόμη για να διατυπώσει ακόμη δυο ερωτήματα: «Θεωρείτε φυσιολογικό να ψηφίζουν οι φοιτητές για την απονομή τίτλου διδάκτορα ή για την επιλογή συγγραμμάτων; Γιατί, κύριε υπουργέ, δεν θέλετε τα ιδρύματα να έχουν τη δυνατότητα να ιδρύουν ξενόγλωσσα τμήματα;».

«Η κυβέρνηση διαφημίζει το διάλογο για την Παιδεία, αλλά το αφήγημα αυτό κατέρρευσε. Ο διάλογος ήταν προσχηματικός και λειτούργησε ως επικοινωνιακό τρικ» σημείωσε, από την πλευρά του, ο αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρης Κωσταντόπουλος.

«Οι πρωτοβουλίες του πολυνομοσχεδίου ακυρώνουν τομές και καινοτομίες που είχαν θεσμοθετηθεί από νόμους του ΠΑΣΟΚ. Πρέπει να απελευθερώσουμε την εκπαίδευση από το σφιχτό εναγκαλισμό με το κράτος» πρόσθεσε για να σημειώσει ότι η κυβέρνηση ευνοεί τις συντεχνίες, θέλει σύστημα εξίσωσης προς τα κάτω και πολιτικό άσυλο του ψεύτικου δικού της αφηγήματος» και να καταλήξει: «Η κυβέρνηση δεν κατανόησε τα κελεύσματα των καιρών για τη μεγάλη παραγωγική ανασυγκρότηση που χρειάζεται η χώρα. Λέμε όχι στον κρατισμό, στις νησίδες ανομίας, στη συνδιοίκηση με τους φοιτητές».

Εκ μέρους της Χρυσής Αυγής ο Αντώνης Γρέγος χαρακτήρισε το άσυλο αισχρό μέτρο και έκανε λόγο για γνωστό ποίημα περί ελεύθερης έκφρασης ιδεών. «Ο συντάκτης του κειμένου προασπίζεται τους κουκουλοφόρους και αφήνει έξω όλες τις εγκληματικές ενέργειες» πρόσθεσε για να υποστηρίξει ότι στη Βουλή καταλύεται το Σύνταγμα.

Για τον Κωνσταντίνο Κατσίκη των Ανεξάρτητων Ελλήνων, στόχος του νομοσχεδίου είναι η θεραπεία των χρόνιων δυσλειτουργιών και η διεύρυνση της διαφάνειας. Με το νομοσχέδιο θα υπάρξει αναβάθμιση κα εκσυγχρονισμός, «θα αποτρέψουμε την πιθανότητα η παιδεία να γίνει μνημειωδώς αναποτελεσματική» πρόσθεσε. Ο ίδιος αναφέρθηκε στην ανάγκη χάραξης στρατηγικών ανάπτυξης για τα ιδρύματα της περιφέρειας, κατέθεσε σειρά προτάσεων εκ μέρους του κόμματός του, ενώ στηλίτευσε την παράλειψη της ένταξης των Εκκλησιαστικών Ακαδημιών στα ΑΕΙ.

«Εύχομαι η πρόβλεψη για την κατάργηση της διαγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση να μην οδηγήσει στην απόλυτη απείθεια και στην έλλειψη σεβασμού μεταξύ των μαθητών και απέναντι στους εκπαιδευτικούς» κατέληξε.

«Το νομοσχέδιο είναι ένα αποφασιστικό βήμα για προσαρμογή της εκπαίδευσης στη ζούγκλα της καπιταλιστικής αγοράς. Είναι συνέχεια των "νόμων Γιαννάκου και Διαμαντοπούλου", και ο ΣΥΡΙΖΑ προσθέτει το δικό του στίγμα στις αντιδραστικές ρυθμίσεις» ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής. «Το σοβιετικό εκπαιδευτικό σύστημα θεωρείται αξεπέραστο διότι είχε σκοπό και κίνητρο τη λαϊκή ευημερία. 

»Η προπαγάνδα της κυβέρνησης για λαϊκά συμφέροντα αποτελεί πελώριο ψέμα. Για εσάς το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι το όχι τόσο καλό δέσιμο με το κεφάλαιο. Τα πανεπιστήμια θα λειτουργούν ως επιχειρήσεις και οι φοιτητές ως πελάτες. Η διάταξη περί απαλλαγής διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα γίνεται ο φερετζές για την απελευθέρωση των διδάκτρων» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Ο βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Αναστάσιος Μεγαλομύστακας σημείωσε σκωπτικά πως «το πείραμα είναι ένα μέσο μάθησης αλλά οι υπουργοί μόνο αυτό εφαρμόζουν». Τόνισε ακόμη ότι «η παιδεία χόρτασε από μεγαλεπήβολα και μεγαλόπνοα σχέδια» και κάλεσε την πολιτική τάξη να μην τρέφει τη διχόνοια μεταξύ κοινωνικών ομάδων με ασάφειες.

Από το Ποτάμι, τέλος, ο Γιώργος Μαυρωτάς χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «Στελθ» (σ.σ. τα αεροπλάνα που δεν πιάνουν τα ραντάρ) λόγω του γεγονότος ότι εμφανίστηκε στη Βουλή τον Αύγουστο. «Δεν έχει αναπτυξιακή πνοή, επαναφέρει επικοινωνιακά το άσυλο, στραγγαλίζει τα μεταπτυχιακά εκμεταλλευόμενο παθογένειες, προσπαθεί να δυσκολέψει την ευελιξία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» σημείωσε. 

«Εμείς οι βουλευτές παίρνουμε μισθό και έξτρα επίδομα για τη συμμετοχή μας στις επιτροπές. Γιατί οι καθηγητές να μην πληρώνονται για τη συμμετοχή τους στα μεταπτυχιακά προγράμματα» ανέφερε ακόμη και προέβλεψε ότι «θα ενταθεί το κλίμα φυγής των καθηγητών και θα πληγεί η κοινωνική κινητικότητα». «Το Ποτάμι αντιστάθηκε σθεναρά σε αυτή την καλοκαιρινή επιδρομή. Πιστεύουμε ότι τα πανεπιστήμια χρειάζονται εξωστρέφεια, διασύνδεση με την παραγωγή και άμιλλα» κατέληξε.

Γεννηματά: Ο νόμος για την Παιδεία δεν θα μακροημερεύσει

«Πολωτική ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ» χαρακτήρισε τη διαδικασία στη Βουλή η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της επί της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Παιδεία.

Η κ. Γεννηματά κατηγόρησε την κυβέρνηση για ιδεοληψία, κομματική λογική, αναχρονιστική αντίληψη και παρεμβάσεις.

«Πολλά μεγάλα λόγια, δήθεν προοδευτική πολιτική και στην πράξη οπισθοδρόμηση» σημείωσε.

Σύμφωνα με την ίδια, «το 75% των νέων είναι απογοητευμένοι και αναζητούν να φύγουν από τη χώρα και αντί να μιλούμε για αυτά έχουμε τη στείρα αντιπαράθεση».

Η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης αναφέρθηκε και στον κ. Βαρουφάκη, τονίζοντας ότι «οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πρέπει να μάθουν την αλήθεια. Και η αλήθεια θα έλθει στο φως. Ο έλεγχος θα γίνει και οι ευθύνες θα καταλογιστούν. Οι πολίτες, ήδη, γυρίζουν την πλάτη στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ».

Για την Παιδεία, η κ. Γεννηματά δήλωσε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πυλώνας του κράτους.

«Σήμερα, το μεγάλο μας στοίχημα είναι να επενδύσουμε στη γνώση με ένα σύγχρονο σύστημα, που θα γίνει εργαλείο για την υπέρβαση της κρίσης».

Ωστόσο, «βασική προϋπόθεση είναι η εθνική συνεννόηση. Δυστυχώς η σημερινή κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν πιστεύει στον διάλογο. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει μία κακή ταξική επιλογή και προσπαθεί να ελέγξει τα πάντα κομματικά» επισήμανε, κατηγορώντας και τη ΝΔ ότι «καλλιεργεί τον φόβο για να συσπειρώνει το κομματικό της ακροατήριο. ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ απαξιώνουν την εκπαίδευση».

Η κ. Γεννηματά υποστήριξε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει αφήσει μεγάλες παρακαταθήκες με τους νόμους του για την Παιδεία και άσκησε κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας ότι σήμερα έρχεται να καταργήσει τον νόμο του 2011, ώστε να επιτύχει έναν κομματικό εναγκαλισμό των ΑΕΙ, που υπονομεύει τη διεθνοποίηση των επιστημονικών ιδρυμάτων και αγνοεί την αναγκαία διασύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την οικονομία και την ανάπτυξη.

Επίσης, δήλωσε ότι συμφωνεί με τα δωρεάν μεταπτυχιακά των οικονομικά ασθενέστερων, αλλά ξεκαθάρισε στην κυβέρνηση ότι «ο νόμος αυτός που θα ψηφιστεί δεν θα μακροημερεύσει» υπογραμμίζοντας ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη μετά τις εκλογές θα ζητήσει την αλλαγή του.

«Η ελευθερία διακίνησης ιδεών πρέπει να προστατεύεται όπως και τα ιδρύματα που στο όνομα του ασύλου τα μετατρέπουν σε χώρους ανομίας. Καμία ανοχή στα φαινόμενα αυτά» ανέφερε η κ. Γεννηματά και δήλωσε υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Τέλος, κάλεσε σε διάλογο τα πολιτικά κόμματα και το σύνολο της κοινωνίας, ώστε να διαμορφωθεί μία σύγχρονη πρόταση για την Παιδεία.

Θεοδωράκης: Ο νόμος που ψηφίζει η κυβέρνηση είναι «αριστερίστικος αχταρμάς»

«Οι φοιτητές απόντες, οι καθηγητές απόντες, αλλά η κυβερνητική πλειοψηφία προσπαθεί όπως - όπως να πάρει αποφάσεις» κατηγόρησε την κυβέρνηση ο Σταύρος Θεοδωράκης, μιλώντας στη Βουλή για το νομοσχέδιο για την Παιδεία.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού στηλίτευσε την κυβέρνηση ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι «το τέταρτο επεισόδιο από τα έξι που θα παιχτούν στη Βουλή την καλοκαιρινή περίοδο» και υποστήριξε ότι «ο νόμος που θα ψηφίζουν σήμερα οι ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ είναι ένας παλιομοδίτικος νόμος, αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα».

Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του Ποταμιού υποστήριξε στην ομιλία του ότι ο συγκεκριμένος νόμος «διώχνει τους νέους, τους στερεί την ελπίδα και κρατά τη χώρα μακριά από τη σύγχρονη πραγματικότητα», ενώ απευθυνόμενος στους κυβερνητικούς βουλευτές είπε ότι «για αυτούς πάνω από όλα είναι το κόμμα, οι συμβιβασμοί και η συντήρηση».

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν ευτύχησε να έχει ακομμάτιστα πανεπιστήμια, καθώς το κομματικό κράτος ήθελε πάντα ένα πανεπιστήμιο στα μέτρα του».

Ο κ. Θεοδωράκης από το βήμα της Βουλής εξήρε το νόμο Διαμαντοπούλου «ο οποίος γρήγορα ψαλιδίστηκε», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι πρώτα επανέφερε τους αιώνιους φοιτητές και τώρα «κάνετε παιχνίδι με το πανεπιστήμιο το οποίο αποσκοπεί να το κάνει παράρτημα του γραφείου του υπουργού».

Ο κ. Θεοδωράκης τάχθηκε υπέρ της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων και στο να δοθούν κίνητρα υπέρ της έρευνας σε ιδιώτες ερευνητές. Τελειώντας την ομιλία του, εκτίμησε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έχοντας χάσει όλες τις μάχες και συγκυβερνώντας με την ακροδεξιά του κ. Καμμένου κάνει μία αντίσταση και ένα αντάρτικο στο θέμα της παιδείας για να δώσει το φιλί της ζωής στον κομματικό του στρατό».

Λεβέντης: Θύμα αλλεπάλληλων αλλαγών κάθε κυβέρνησης η Παιδεία

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση, αλλά και στις προηγούμενες κυβερνήσεις άσκησε ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης. Συγκεκριμένα, είπε ότι ανατρέπουν συνεχώς τους εκπαιδευτικούς νόμους με δυσμενή αποτελέσματα για την Παιδεία και κατ' επέκταση για το κύρος του Κοινοβουλίου και την ίδια την χώρα.

Ο κ. Λεβέντης, ο οποίος καταλόγισε στον πρωθυπουργό και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι αρέσκονται σε «άγονες συγκρούσεις» με μοναδικό στόχο «να τέρπονται τα πλήθη», διαφώνησε με τον τρόπο που πολιτεύονται στα θέμα της Παιδείας.

Στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι έφερε το νόμο της ΝΔ, αφού κατήργησε το νόμο του ΠΑΣΟΚ, και καταλόγισε στην ΝΔ ότι «οδύρεται» τώρα γι' αυτό γιατί προφανώς προσχώρησε στις απόψεις του νόμου Διαμαντοπούλου.

«Η Ένωση Κεντρώων, πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει άσυλο, αλλά να υπάρχει και πανεπιστημιακή αστυνομία για την αποφυγή της ασυδοσίας. Το άσυλο χρειάζεται για τους φοιτητές, είναι το αποκούμπι τους για να αντιδράσουν στον φασισμό ενός καθεστώτος. Εμείς λέμε άσυλο για φοιτητές κι όχι για τραμπούκους» ανέφερε ο κ. Λεβέντης.

Σχετικά με το θέμα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, ο κ. Λεβέντης εξήγησε πως «πρέπει να πατάξει η Ελλάδα τον κομματισμό και μετά να ιδρύσουμε ότι θέλετε», ενώ πρόσθεσε ότι «αν ιδρύσουμε τώρα ιδιωτικά πανεπιστήμια οι καλύτεροι καθηγητές θα πάνε εκεί με διπλό μισθό με αποτέλεσμα να συντρέχει ο κίνδυνος να εξοντωθούν τα κρατικά πανεπιστήμια».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων άσκησε, επίσης, κριτική προς τον πρόεδρο της Βουλής και με αιχμή την είσοδο του Ρουβίκωνα στον προαύλιο χώρο του Κοινοβουλίου, είπε ότι ενώ η Αστυνομία έκανε το καθήκον της και συνέλαβε τα μέλη της ομάδας αυτής, πήρε τηλέφωνο ο κ. Βούτσης, να αφεθούν ελεύθερα «γιατί δεν θεώρησε ότι είναι κακοποιά στοιχεία, ενώ στο παρελθόν έχουν προβεί σε τραμπουκισμούς και καταστροφές».

«Με πιο δικαίωμα ο κ. Βούτσης κανονίζει ποιος συλλαμβάνεται και ποιος όχι; Διαλέγουμε από τις οργανώσεις ποιες είναι φιλικά προσκείμενες;» διερωτήθηκε και ανέφερε ότι ο Πρόεδρος της Βουλής κάνει μεγάλα λάθη, «νομίζει ότι είναι εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ μόνον» και - όπως υποστήριξε ο κ. Λεβέντης - «δεν θα του βγει σε καλό αν συνεχίσει να προστατεύει τέτοιου είδους ενέργειες».

Στο πλαίσιο της εφ' όλης της ύλης κριτικής που άσκησε στην πολιτική της κυβέρνησης, ο κ. Λεβέντης έκανε λόγο και στο θέμα των αναφορών του κ. Βαρουφάκη και διερωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση τις αντιμετωπίζει «σαν ακαδημαϊκή συζήτηση» και δεν τις διαψεύδει, ενώ μίλησε και για άρνηση του πρωθυπουργού να δεχθεί Εξεταστική Επιτροπή.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια