Thumbnail
Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, η διατήρηση του ανωτέρου ορίου (3 ετών) δεδομένης της απόφασης αναστολής χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δημιουργεί ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα.

Με το παρόν κείμενο θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα μείζον πρόβλημα που κατά τη γνώμη μου θα ανακύψει πολύ σύντομα, με αφορμή την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε ερώτημα για τη μέγιστη διάρκεια χορήγησης άδειας άνευ αποδοχών. Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου (επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο), η μέγιστη διάρκεια δε μπορεί να υπερβαίνει τα 3 έτη, σε αντίθεση με την αύξηση από δύο (2) σε πέντε (5) έτη που προβλέπει η νέα διάταξη παρ. 4, άρθρο 37, Ν. 3986/2011.

Δεδομένου ότι από φέτος αναστέλλεται επίσης κάθε χορήγηση άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης (επίσης επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο), δημιουργείται σημαντικό ζήτημα όσον αφορά ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για συμμετοχή σε προγράμματα απόκτησης μεταπτυχιακού/διδακτορικού τίτλου σπουδών, ή μεταδιδακτορικής εκπαίδευσης. Ως γνωστόν, τουλάχιστον για τα προγράμματα με σκοπό την απόκτηση διδακτορικού τίτλου, η ελάχιστη διάρκεια (τουλάχιστον στα ελληνικά πανεπιστήμια) είναι τα τέσσερα (4) έτη, αρκετές φορές με επέκταση στα 5. Επιπλέον, ιδιαίτερα ανταγωνιστικά ΕυρωπαΪκά προγράμματα μεταδιδακτορικής εκπαίδευσης απαιτούν μια ελάχιστη συμμετοχή 4 και πλέον ετών του μεταδιδάκτορα ερευνητή.

Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, η διατήρηση του ανωτέρου ορίου (3 ετών) δεδομένης της απόφασης αναστολής χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δημιουργεί ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο, ειδικά στη δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα, όσον αφορά τις δυνατότητες που παρέχονται στους εκπαιδευτικούς για αναβάθμιση του γνωστικού τους επιπέδου, και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας της ίδιας της ελληνικής παιδείας, μέσω της συμμετοχής τους στα προαναφερθέντα προγράμματα μεταπτυχιακών/διδακτορικών/μεταδιδακτορικών σπουδών.

Το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο ζήτημα έχει τεθεί υπόψην των αρμόδιων φορέων, και αν ναι, ποιες είναι οι κινήσεις που θα πρέπει να αναμένονται, ώστε να μη βρεθούν εκτεθιμένοι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν ήδη σε αντίστοιχα προγράμματα, αλλά και να μπει φραγμός σε εκπαιδευτικούς που θα επιδιώξουν τη συμμετοχή τους από την επόμενη σχολική χρονιά.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Χατζηγεωργίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

επιμορφωτικη δράση
Επιμορφωτική - επιστημονική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας
Όρια, ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας και ασφαλής πλοήγηση οι προτεραιότητες των Γονέων και των Εκπαιδευτικών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας!
Επιμορφωτική - επιστημονική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας
bank_21.jpg
Έκθεση–καταπέλτης για τον τραπεζικό τομέα: «Σφαγή» με τα επιτόκια των καταθέσεων
Σύμφωνα με τα ευρήματα, η συγκέντρωση της αγοράς σε τέσσερις συστημικές τράπεζες έχει οδηγήσει σε πρακτικές που επιβαρύνουν τους καταθέτες και...
Έκθεση–καταπέλτης για τον τραπεζικό τομέα: «Σφαγή» με τα επιτόκια των καταθέσεων
Επίδομα παιδιού
Επανεκκίνηση αιτήσεων για το επίδομα παιδιού: Ανοίγει το Α21
Από τις 22 Δεκεμβρίου η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις και τροποποιήσεις – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι για προθεσμίες και προϋποθέσεις.
Επανεκκίνηση αιτήσεων για το επίδομα παιδιού: Ανοίγει το Α21