Thumbnail
Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, η διατήρηση του ανωτέρου ορίου (3 ετών) δεδομένης της απόφασης αναστολής χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δημιουργεί ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα.

Με το παρόν κείμενο θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα μείζον πρόβλημα που κατά τη γνώμη μου θα ανακύψει πολύ σύντομα, με αφορμή την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε ερώτημα για τη μέγιστη διάρκεια χορήγησης άδειας άνευ αποδοχών. Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου (επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο), η μέγιστη διάρκεια δε μπορεί να υπερβαίνει τα 3 έτη, σε αντίθεση με την αύξηση από δύο (2) σε πέντε (5) έτη που προβλέπει η νέα διάταξη παρ. 4, άρθρο 37, Ν. 3986/2011.

Δεδομένου ότι από φέτος αναστέλλεται επίσης κάθε χορήγηση άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης (επίσης επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο), δημιουργείται σημαντικό ζήτημα όσον αφορά ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για συμμετοχή σε προγράμματα απόκτησης μεταπτυχιακού/διδακτορικού τίτλου σπουδών, ή μεταδιδακτορικής εκπαίδευσης. Ως γνωστόν, τουλάχιστον για τα προγράμματα με σκοπό την απόκτηση διδακτορικού τίτλου, η ελάχιστη διάρκεια (τουλάχιστον στα ελληνικά πανεπιστήμια) είναι τα τέσσερα (4) έτη, αρκετές φορές με επέκταση στα 5. Επιπλέον, ιδιαίτερα ανταγωνιστικά ΕυρωπαΪκά προγράμματα μεταδιδακτορικής εκπαίδευσης απαιτούν μια ελάχιστη συμμετοχή 4 και πλέον ετών του μεταδιδάκτορα ερευνητή.

Όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, η διατήρηση του ανωτέρου ορίου (3 ετών) δεδομένης της απόφασης αναστολής χορήγησης άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης, δημιουργεί ένα ιδιαιτέρως σημαντικό θέμα. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο, ειδικά στη δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα, όσον αφορά τις δυνατότητες που παρέχονται στους εκπαιδευτικούς για αναβάθμιση του γνωστικού τους επιπέδου, και κατά συνέπεια της ανταγωνιστικότητας της ίδιας της ελληνικής παιδείας, μέσω της συμμετοχής τους στα προαναφερθέντα προγράμματα μεταπτυχιακών/διδακτορικών/μεταδιδακτορικών σπουδών.

Το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο ζήτημα έχει τεθεί υπόψην των αρμόδιων φορέων, και αν ναι, ποιες είναι οι κινήσεις που θα πρέπει να αναμένονται, ώστε να μη βρεθούν εκτεθιμένοι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν ήδη σε αντίστοιχα προγράμματα, αλλά και να μπει φραγμός σε εκπαιδευτικούς που θα επιδιώξουν τη συμμετοχή τους από την επόμενη σχολική χρονιά.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Χατζηγεωργίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pasok
Νεολαία ΠΑΣΟΚ: «Η κυβέρνηση θεσπίζει ιδιώνυμο ποινικό αδίκημα για πράξεις εντός των ΑΕΙ»
«Είμαστε με τα ανοικτά Πανεπιστήμια, με ισχυρό αυτοδιοίκητο και κοινωνική γείωση. Και δεν θα κάνουμε βήμα πίσω»
Νεολαία ΠΑΣΟΚ: «Η κυβέρνηση θεσπίζει ιδιώνυμο ποινικό αδίκημα για πράξεις εντός των ΑΕΙ»
syntaxeis-poioi-tha-paroyn-anadromika.jpg
Συντάξεις Σεπτεμβρίου 2025: Πλήρης οδηγός για πληρωμές και αναδρομικά
Αναλυτικός οδηγός για τις ημερομηνίες πληρωμών, τις κατηγορίες δικαιούχων και τις επιστροφές αναδρομικών – Ποιοι θα δουν αυξήσεις από τον ΕΦΚΑ και...
Συντάξεις Σεπτεμβρίου 2025: Πλήρης οδηγός για πληρωμές και αναδρομικά
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
Αιρετοί Υπηρεσιακών Συμβουλίων: Αντιδράσεις για την κάλυψη οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης – Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας
«Τα εναπομείναντα οργανικά κενά, μετά τις τοποθετήσεις των εν διαθέσει εκπαιδευτικών και τις μεταθέσεις, θα δοθούν σε νεοδιόριστους. Πόσο ηθικό και...
Αιρετοί Υπηρεσιακών Συμβουλίων: Αντιδράσεις για την κάλυψη οργανικών θέσεων στα Τμήματα Ένταξης – Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας