Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιβεβαίωσε «τους φόβους χιλιάδων εκπαιδευτικών και γονιών για το τι μέλει γενέσθαι σχετικά με τα οξυμένα προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης», τονίζει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών με αφορμή τη σημερινή συνάντηση με τα ΔΣ των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Με αφορμή δε τις «αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων μεταξύ των ΠΥΣΠΕ, το Υπουργείο "νίπτει τας χείρας"».
«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους. Αντιμετωπίζει τη μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία των εκπαιδευτικών ως κόστος, ως ψυχρά αριθμητικά δεδομένα σε παγωμένα φύλλα excel», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η ενημέρωση της ΑΣΕ για τη συνάντηση ΔΣ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ με το ΥΠΑΙΘ:
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους! Καμία αναμονή!
Δυναμώνουμε τον αγώνα για τα οξυμένα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η διαχρονική αντιλαϊκή πολιτική και στο χώρο της εκπαίδευσης!
Πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 2/9 συνάντηση των Διοικητικών Συμβουλίων της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Στη συνάντηση, τόσο η Υπουργός Παιδείας, όσο και η Υφυπουργός και ο Γενικός Γραμματέας επιβεβαίωσαν τους φόβους χιλιάδων εκπαιδευτικών και γονιών για το τι μέλει γενέσθαι σχετικά με τα οξυμένα προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους. Αντιμετωπίζει τη μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία των εκπαιδευτικών ως κόστος, ως ψυχρά αριθμητικά δεδομένα σε παγωμένα φύλλα excel!
Συγκεκριμένα για τα ζητήματα που τέθηκαν:
• Για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε συνθήκες τρομακτικής αύξησης της ακρίβειας (θέρμανση και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων), το ΥΠΑΙΘ δεν έδωσε καμία σαφή απάντηση παρά μόνο μια γενικόλογη αναφορά ότι θα κάνουν αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών για επιπλέον κονδύλι για τη θέρμανση και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων. Ενημερωτικά, το ΥΠΕΣ έχει ήδη αποφασίσει να διαθέσει το ίδιο κονδύλι με πέρσι παρά το γεγονός ότι φέτος οι ανάγκες προβλέπονται να είναι πολλαπλάσιες.
• Για τους όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα για τους συναδέλφους που αναγκάζονται να μείνουν μακριά από τα σπίτια τους, στην επαρχία και σε νησιωτικές περιοχές, η Υπουργός ενώ παραδέχτηκε το πρόβλημα, δεν δεσμεύτηκε για τίποτα. Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει καταργήσει το επίδομα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δουλεύουν σε νησιωτικές περιοχές. Στο αίτημα για αυξήσεις στους μισθούς, μετά από 12 χρόνια μισθολογικών περικοπών και μπροστά στο κύμα ανατιμήσεων που τσακίζει το εισόδημα μας, η Υπουργός έκανε πώς δεν άκουσε.
• Για την κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις εκπαιδευτικών όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων άμεσα, ώστε να μην υπάρχουν χαμένες διδακτικές ώρες, το ΥΠΑΙΘ «ευλόγησε τα γένια του» για τους διορισμούς που έκανε. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι οι προσλήψεις που έγιναν καλύπτουν απλά και μόνο τις συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 3 ετών. Ενώ παραμένουν χιλιάδες κενά που καλύπτονται από αναπληρωτές. Επέμεινε στο επικίνδυνο αφήγημα του «εξορθολογισμού» των κενών, που σημαίνει ότι τα όποια κενά προκύπτουν θα καλύπτονται εκ των εν όντων! Ακόμα και για την περίπτωση της Γαύδου, το Υπουργείο έδειξε αναλγησία και αρνήθηκε τη λειτουργία Γυμνασίου στο νησί.
Όσο για τα λάθη που παρατηρήθηκαν στους πίνακες και «πέταξαν έξω» χιλιάδες εκπαιδευτικούς από τη διαδικασία των προσλήψεων, το Υπουργείο «πέταξε το μπαλάκι» στο ΑΣΕΠ, χωρίς να πάρει κάποια πρωτοβουλία για την αποκατάσταση των αδικιών.
• Για τη λειτουργία των δημοτικών με διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα πιλοτικά σε 5.000 τμήματα, εμμέσως πλην σαφώς, παραδέχτηκε πως θα δημιουργηθεί «μπάχαλο» με τη στελέχωσή του! Ουσιαστικά οι συνάδελφοι μπορεί να χρειαστεί να μείνουν μέχρι τις 5.30 το απόγευμα αν δεν βγαίνει το πρόγραμμα, αφού ακόμα και οι 3.200 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν δήθεν για αυτές τις ανάγκες δεν αρκούν για να καλύψουν τις ώρες. Το πρόβλημα εμφανίζεται πιο οξυμένο στα νηπιαγωγεία, όπου την τελευταία ώρα του πρωινού προγράμματος θα υπάρχει μια νηπιαγωγός για το σύνολο των νηπίων, ενώ το απόγευμα που θα είναι λιγότερα τα παιδιά θα υπάρχουν 2 νηπιαγωγοί!
Επιβεβαιώνεται η θέση μας για το διευρυμένο πρόγραμμα ότι είναι εντελώς έξω από τις ανάγκες των παιδιών για ουσιαστική και δημιουργική παραμονή στο σχολείο. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα «πάρκιγκ» παιδιών, μακριά από κάθε παιδαγωγική διαδικασία, που εξυπηρετεί αποκλειστικά τα απάνθρωπα εργασιακά ωράρια-λάστιχο που βιώνουν οι γονείς-εργαζόμενοι (νόμος Χατζηδάκη)!
• Για τις αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων μεταξύ των ΠΥΣΠΕ, το Υπουργείο «νίπτει τας χείρας» του αφού μεταθέτει την ευθύνη στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στα πλαίσιο της αυτονομίας και της αποκέντρωσης. Δεν έγινε καμία αναφορά για ρύθμιση, ώστε οι νεοδιόριστοι να έχουν δικαίωμα μετάθεσης μετά τον πρώτο χρόνο, ενώ προκλητικά αναφέρθηκε ότι «εφαρμόζουμε ότι συμβαίνει και στο υπόλοιπο δημόσιο».
• Για την περιβόητη Τράπεζα Θεμάτων, η υπουργός αμφισβήτησε το γεγονός ότι περίπου το 50% των μαθητών της Α’ και της Β’ Λυκείου έγραψε κάτω από τη βάση στις φυσικές επιστήμες λέγοντας ότι το μέτρο αγκαλιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς (?) και ότι θα εφαρμοστεί κανονικά και για την φετινή Γ’ Λυκείου. Επίσης, καμία αναφορά δεν έγινε για την έγκαιρη έναρξη της ΠΔΣ και της ενισχυτικής διδασκαλίας.
• Για τα μέτρα προστασίας της υγείας, τη στιγμή που υπάρχει μεγάλη ανησυχία για τους υγειονομικούς όρους με τους οποίους θα ανοίξουν τα σχολεία, το ΥΠΑΙΘ παραδέχτηκε ότι δε θα πάρει κανένα μέτρο, καμία ευθύνη, ακολουθώντας το παράδειγμα όλων των χωρών που ανοίγουν τα σχολεία χωρίς μέτρα προστασίας! Ούτε και για τις ευπαθείς ομάδες δεν προτίθεται να πάρει κάποιο μέτρο, αφήνοντας έτσι εκπαιδευτικούς και μαθητές στο έλεος της πανδημίας. Το επιχείρημα ότι «μεγάλο μέρος του πληθυσμού νόσησε μέσα στο καλοκαίρι» θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν καθαρή ομολογία της κυνικότητας στον τρόπο διαχείρισης της πανδημίας.
• Το ΥΠΑΙΘ υπερθεμάτισε για τις δήθεν καινοτομίες περί στήριξης των εκπαιδευτικών με τους μέντορες, τους υπευθύνους ειδικοτήτων και τους ομίλους. Έδειξε την προσήλωσή του σε χρεωκοπημένες συνταγές άλλων χωρών αλλά και του παρελθόντος (οι μέντορες προβλεπόντουσαν στο διαβόητο νόμο της Διαμαντοπούλου του ΠΑΣΟΚ), που όχι απλά δε λύνουν υπαρκτά προβλήματα στην παιδαγωγική διαδικασία, αλλά μετατρέπουν το σχολείο ακόμα περισσότερο σε ένα απέραντο γραφειοκρατικό μηχανισμό. Δεν υπήρξε καμία τεκμηριωμένη αναφορά -δε θα μπορούσε άλλωστε- για την στήριξη των εκπαιδευτικών, το οποίο φυσικά όλα τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν χάρις τη συναδελφική αλληλεγγύη και τη συλλογική δραστηριότητα των Συλλόγων Διδασκόντων.
Ακόμα και στο πεδίο εφαρμογής, σύμφωνα με το συγκεκριμένο ΦΕΚ, ο διευθυντής θα έχει την εξουσία να ορίζει τον μέντορα ακόμα και αν εκείνος δεν το επιθυμεί μόνο και μόνο επειδή θα έχει κάποια τυπικά προσόντα. Είναι φανερό ότι με τέτοιους σχεδιασμούς, το παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία, η συνεργασία και η συλλογική αντιμετώπιση των προβλημάτων που πιθανά προκύπτουν, πάνε περίπατο, προκειμένου να δημιουργηθούν συνάδελφοι πολλών ταχυτήτων και «ικανοτήτων».
• Επιπλέον, παραμένει η βούληση να δημιουργούνται εμπόδια στη συνδικαλιστική εκπροσώπηση των συναδέλφων. Το Υπουργείο, αγνοώντας το συντριπτικό ποσοστό του 95-97% των εκπαιδευτικών που απείχαν από τις ηλεκτρονικές εκλογές του 2020, εμμένει στην απόφαση για διενέργεια εκλογών για τους αιρετούς αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο! Την ίδια στιγμή που όλη η χώρα βοά για τα σκάνδαλα παρακολούθησης και τη χρήση της τεχνολογίας για αυτό το σκοπό, το ΥΠΑΙΘ επιμένει σε αυτόν τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογών, παρά το γεγονός ότι πλέον δεν έχει και τη δικαιολογία του Covid και των μέτρων τύπου lockdown.
Ομολογεί έτσι ότι πρόθεση του ήταν και είναι να παρέμβει στην εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Στο ίδιο πλαίσιο, το Υπουργείο δεν αφήνει στο απυρόβλητο τα μέλη των ΔΣ της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, έτσι ώστε να έχουν πλήρη συνδικαλιστική απαλλαγή, για να εκπροσωπούν τους 180.000 εκπαιδευτικούς σε πάνω από 13.000 σχολεία!
• Τέλος, για τις επιλογές στελεχών, δόθηκε ένα χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο έχει ολοκληρωθεί ο ορισμός Διευθυντών Εκπαίδευσης, θα συνεχίσουν με τους Συμβούλους και θα ακολουθήσουν οι Διευθυντές σχολικών μονάδων, χωρίς, όμως, να διευκρινίζει αν υπάρχει περίπτωση να γίνουν αντικαταστάσεις διευθυντών μέσα στο σχολικό έτος, με ότι συνεπάγεται αυτό για τη λειτουργία των σχολείων.
Συμπερασματικά, από τις σημερινές συναντήσεις, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές και τους γονείς πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους! Να δυναμώσει τις επόμενες μέρες ο αγώνας για κάθε μικρό και μεγάλο ζήτημα, γιατί είναι αναπόφευκτο πως τις επόμενες μέρες στα σχολεία θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση από τον τρόπο που διαχειρίζεται η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ το άνοιγμα των σχολείων.
Κανένας συνάδελφος να μη συμβιβαστεί, να μην συνηθίσει στη μιζέρια που διαμορφώνει η αντιλαϊκή πολιτική.
Συσπειρωμένοι στα Σωματεία, οργανώνουμε από την πρώτη μέρα την αγωνιστική διεκδίκηση για:
• Αξιοπρεπή εργασία και συνθήκες διαβίωσης, κόντρα στη φτώχεια, την ακρίβεια και τις διαρκείς ανατιμήσεις
• Κάλυψη όλων των κενών, άμεσα, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών
• Ουσιαστικά μέτρα για να μην μετατραπούν και φέτος τα σχολεία σε εστίες υπερμετάδοσης του covid
• Ουσιαστική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών, ώστε να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων και των σχολικών υποδομών
• Να μείνουν στα χαρτιά νόμοι που υπονομεύουν τη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη