Εν όψει των επικείμενων διορισμών στη γενική εκπαίδευση, ομάδα αναπληρωτών Φυσικών ΠΕ04.01 τονίζουν πως με κατάπληξη διαπίστωσαν πριν από ένα μήνα οι οργανικές θέσεις των ΠΕ04.01 Φυσικών αναφέρθηκαν να είναι μόλις 84 στο πλαίσιο της διαδικασίας διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικού προσωπικού.
Εν αναμονή της κατανομής των ειδικοτήτων, υπήρξαν ανακοινώσεις για τα οργανικά κενά από τις κατά τόπους ΔΔΕ, συνολικά για τον κλάδο ΠΕ04 χωρίς επιμερισμό τους ανά ειδικότητα, ενώ παρατηρήθηκαν σοβαρές διαφοροποιήσεις στα οργανικά κενά ανά ειδικότητα στον κλάδο ΠΕ04 μετά από διευκρινήσεις που ζητήθηκαν σε δεύτερο χρόνο από τις κατά τόπους ΔΔΕ.
Την ίδια στιγμή σε ό,τι αφορά τις συνταξιοδοτήσεις και τις προσλήψεις αναπληρωτών της ειδικότητας ΠΕ04.01 οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι αναπληρωτές εκφράζουν την ανησυχία τους για την κατανομή των επικείμενων διορισμών ανά κλάδο και ειδικότητα.
Η ανακοίνωση:
Αγαπητοί/ές,
Τον τελευταίο μήνα η αγωνία των υποψηφίων εκπαιδευτικών εντείνεται εν όψει των επικείμενων μόνιμων διορισμών στη Γενική Αγωγή. Εν αναμονή των ανακοινώσεων των τελικών πινάκων κατάταξης σύμφωνα με την προκήρυξη 2ΓΕ/2019 και της πραγματοποίησής των διορισμών είτε σε μία(5250 θέσεις ) είτε σε δύο φάσεις (10500 θέσεις ) , προστίθεται και η εύλογη ανησυχία της κατανομής τους μεταξύ των διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων.
Δεδομένης της έντονα αυξητικής τάσης συνταξιοδότησης των συναδέλφων φυσικών από τη Μέση Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια καθώς και της εύλογης αντικατάστασής τους, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:
Α. Διαπιστώσαμε με κατάπληξη πριν ένα μήνα περίπου ότι οι οργανικές θέσεις των ΠΕ04.01 Φυσικών αναφέρθηκαν να είναι μόλις 84 στο πλαίσιο της διαδικασίας διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικού προσωπικού. προς τη Δευτεροβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση και αντιστρόφως για το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 85, παρ. 2 του Ν. 4547/2018.
Β. Είδαμε ανακοινώσεις για τα οργανικά κενά από τις κατά τόπους ΔΔΕ, συνολικά για τον κλάδο ΠΕ04 χωρίς επιμερισμό τους ανά ειδικότητα.
Γ. Παρατηρήθηκαν σοβαρές διαφοροποιήσεις στα οργανικά κενά ανά ειδικότητα στον κλάδο ΠΕ04 μετά από διευκρινήσεις που ζητήθηκαν σε δεύτερο χρόνο από τις κατά τόπους ΔΔΕ.
Δ. Αναφορικά με τις συνταξιοδοτήσεις και τις προσλήψεις αναπληρωτών της ειδικότητας ΠΕ04.01 οι αριθμοί είναι αμείλικτοι.
Ενδεικτικά:
ο αριθμός συνταξιοδοτήσεων τείνει διαρκώς αυξανόμενος, την τελευταία δεκαετία συνταξιοδοτήθηκαν πάνω από 2.200 φυσικοί στη Μέση Εκπαίδευση.
Την φετινή σχολική χρονιά ο αριθμός των παραιτήσεων για συνταξιοδότηση έφτασε τους 271 ήδη (Απρίλιος 2021).
Ο μέσος όρος των προσλήψεων των αναπληρωτών φυσικών στην Γενική Αγωγή τα τελευταία τρία σχολικά έτη κυμαίνεται αυξανόμενος, ενώ το τρέχον σχολικό έτος (2020-21) έχουν προσληφθεί πάνω από 540 αναπληρωτές φυσικοί.
Σε αντίστοιχες ειδικότητες, οι προσλήψεις αναπληρωτών την φετινή σχολική χρονιά (2020-21) είναι κατά πολύ λιγότερες των οργανικών κενών που ανακοινώθηκαν. Η αναλογία δηλαδή είναι αντιστρόφως ανάλογη!!!
Έχοντας βιώσει την πικρή εμπειρία του κλάδου ΠΕ04 συνολικά αλλά και της ειδικότητας των φυσικών συγκεκριμένα, με τους διορισμούς στην ειδική αγωγή την προηγούμενη σχολική χρονιά 2020-21, σύμφωνα με την προκήρυξη 3ΕΑ/2019, είμαστε εξαιρετικά ανήσυχοι τόσο για τον τρόπο καθορισμού των κενών οργανικών θέσεων όσο και τη λογική κάλυψής τους ανά ειδικότητα.
Οι διορισμοί στην ειδική αγωγή έγιναν με εφαρμογή συγκεκριμένης τροπολογίας - άρθρο 6 παρ. 1 του νόμου 3699/2008 - μόνο για τον κλάδο ΠΕ04 και το αποτέλεσμα ήταν η ελαχιστοποίηση των προσλήψεων για τον κλάδο συνολικά ενώ ειδικά για τους φυσικούς παρόλο που οι θέσεις καλύφθηκαν με βάση την καθιερωμένη αναλογία μεταξύ των επιμέρους ειδικοτήτων, ο τελικός αριθμός ήταν μόλις 73!
Η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει ότι η ειδικότητα των φυσικών ΠΕ04.01 είναι στυλοβάτης του Ελληνικού σχολείου από ιδρύσεως του Ελληνικού κράτους και δεν μπορεί να υποβαθμίζεται στους επικείμενους μόνιμους διορισμούς που σκοπό έχουν την επάνδρωση των σχολείων σε όλη τη χώρα.
Πιστεύουμε ότι οι επικείμενες προσλήψεις σύμφωνα με την προκήρυξη 2ΓΕ πρέπει να γίνουν με βάση τα παρακάτω αντικειμενικά κριτήρια:
Οργανικά και λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης χωρίς αυθαίρετη ανατροπή των υφιστάμενων αναλογιών.
Συμπερίληψη των οργανικών κενών των προτύπων, μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων που παύουν να συνυπολογίζονται στα οργανικά κενά και μετατρέπονται αυθαίρετα σε λειτουργικά.
Εξορθολογισμός και διαφάνεια στον υπολογισμό των κενών που προκύπτουν ανά περιοχή .
Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επαναληφθεί στην Γενική Αγωγή η απαράδεκτη κατάσταση του χαμηλού αριθμού των μόλις 73 μόνιμων προσλήψεων Φυσικών Ειδικής Αγωγής.
Οι εκπρόσωποι του κλάδου των ΠΕ04.01- Φυσικών, παρακολουθούν με αγωνία τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της Φυσικής επιστήμης στη Βθμια εκπαίδευση. Οι Φυσικές Επιστήμες και η Φυσική συγκεκριμένα αποτελούν παγκοσμίως βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης, ωστόσο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τα τελευταία χρόνια παραγκωνίζονται συνεχώς και τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά, τόσο στους αποφοίτους των σχολείων που εισάγονται στις Πανεπιστημιακές σχολές της χώρας όσο και στην καθημερινή ζωή.
Με εκτίμηση,
Αναπληρωτές Φυσικοί ΠΕ04.01
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη