Θεσσαλονίκη: Όλοι στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Συλλόγων Γονέων στις 17/9
Να βγούμε ξανά μαζικά στο δρόμο του αγώνα!Ενάντια στην αντιεκπαιδευτική- αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης.

Όλοι-Ολες στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Συλλόγων Γονέων την Πέμπτη 17/9 στις 6.30 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου

Ανακοίνωση της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το πρώτο κουδούνι

Την Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020, επέστρεψαν οι μαθητές στα σχολεία εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, χωρίς να έχει παρθεί από την κυβέρνηση ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων κατέρρευσαν σαν χάρτινος πύργος οι δηλώσεις των κυβερνώντων ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή και ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Πολυπληθή τμήματα, όπου δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφαλούς απόστασης, ελλείψεις εκπαιδευτικών και καθαριστών ,XL μάσκες και «μίνι» παγουρίνο, ιερείς χωρίς μάσκα κατά τη διάρκεια του αγιασμού και αύξηση των κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς δίνουν το στίγμα της αντιεκπαιδευτικής  κυβερνητικής πολιτικής από την πρώτη κιόλας μέρα.

Τα σχολεία άνοιξαν..

  • με πολυπληθή τμήματα που φτάνουν ακόμη και τους   27-28-29 μαθητές, ,όπου δεν τηρείται κανένα μέτρο ασφαλούς απόστασης, με αναγκαστικό στοίβαγμα μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες ελάχιστων τ.μ, ακόμα και σε υπόγεια, χωρίς εξαερισμό,  με τις ευθύνες να πηγαινοέρχονται από δήμο, σε διευθύνσεις, υπουργείο και το αντίστροφο.
  • με τραγικές ελλείψεις καθαριστριών, πολλά και χωρίς προσωπικό καθαριότητας,  καθαριστικά προϊόντα και αντισηπτικά.
  • με  το φιάσκο των «μίνι» παγουρίνο  και των μασκών «γίγας», που όμως  και αυτές δεν έχουν φτάσει παντού, ενώ, σε πολλές περιπτώσεις, διαπιστώθηκε η ακαταλληλότητά τους.
  • με την προσπάθεια να στηθεί «ο πόλεμος της μάσκας» . Κυβέρνηση και Υπουργείο, συνεπικουρούμενοι και από ΜΜΕ,  επιχειρούν να μετατοπίσουν τη συζήτηση και διεκδίκηση από το μείζον, την μείωση τώρα του αριθμού των μαθητών στο τμήμα, στο δευτερεύον ,να πυροδοτήσουν διενέξεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, με στόχο  να αποσιωπηθούν οι τεράστιες κρατικές ευθύνες για μη ασφαλή λειτουργία των σχολείων .Γνωρίζουν πολύ καλά, όπως και όλη η κοινωνία, πως οι δύο πάνινες μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς και το παγουρίνο δεν αποτελούν ούτε κατ΄ελάχιστο αυτό που απαιτείται για να λειτουργήσουν με στοιχειώδη ασφάλεια τα σχολεία. Η αποπροσανατολιστική και καθόλου τυχαία, αναγωγή της μάσκας  από την κυβέρνηση σε αποκλειστικό μέτρο προστασίας, είναι και το φθηνότερο εξάλλου, τροφοδοτεί και πριμοδοτεί τις -περιορισμένης έκτασης -αντιδράσεις οργανωμένες  από συγκεκριμένους αντιδραστικούς κύκλους .
  • με 25.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους σε σχέση με πέρυσι και χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό
  • με δεκάδες ολιγομελή τμήματα να μην έχουν εγκριθεί και με την πρόθεση υπουργείου και ΔΔΕ  να εκδιώξει  τους μαθητές από το σχολείο τους, να συρρικνώσει σχολεία και να στρώσει το έδαφος για τη συγχώνευση ακόμη και την κατάργηση τους.

Από την πρώτη μέρα επιβεβαιώνεται η εγκληματική αδιαφορία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για την ζωή και την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους και για την παροχή εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά  σε ασφαλείς και παιδαγωγικά κατάλληλες συνθήκες.

Παράλληλα, αντί να διορίσουν υγειονομικό προσωπικό, ώστε να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό που έχει τις απαραίτητες γνώσεις, ζητούν το κάθε σχολείο να ορίσει ως  «υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19» κάποιον εκπαιδευτικό !

Επιφορτίζουν δηλαδή  τους εκπαιδευτικούς  με καθήκοντα που δεν τους αναλογούν, και με ευθύνες παντελώς άσχετες με τον ρόλο και την ειδικότητά τους: διάγνωση και διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων, διαμόρφωση χώρου απομόνωσης- σε αίθουσες και βοηθητικούς χώρους  που δεν υπάρχουν στα σχολεία!- εκπαίδευση, αρχείο, έλεγχο ύποπτων κρουσμάτων, διαδικασίες ιχνηλατήσεις και τεστ!!!

Καθώς πλέον, υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα μεταξύ εκπαιδευτικών, ο τρόπος αντιμετώπισής από τους αρμόδιους φορείς (κυβέρνηση, υπουργείο, ΕΟΔΥ), εντείνει την ανησυχία και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή των ίδιων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Όχι μόνο δεν έγιναν προληπτικά διαγνωστικά τεστ, αλλά δεν προχωρούν σε ιχνηλάτηση σε σχολεία με επιβεβαιωμένα κρούσματα, καθώς και τεστ στο προσωπικό του σχολείου!

Ταυτόχρονα επιχειρούν τον   περιορισμό των  αδειών σε συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και θέλουν  να αποκλείσουν αναπληρωτές συναδέλφους που εργάζονται σε δομές ειδικής αγωγής .

Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αξιοποιεί την πανδημία και προωθεί τα αντιεκπαιδευτικά του σχέδια, συνθλίβει εργασιακά δικαιώματα και αποδομεί το δημόσιο σχολείο (3μηνες συμβάσεις αναπληρωτών, σχολείο της τηλεκπαίδευσης, προσοντολόγιο, κ.ά.) Η κ. Κεραμέως προανήγγειλε ότι θα ψηφίσει και νέα νομοσχέδια (Τεχνική Εκπαίδευση, στελέχη εκπαίδευσης, αξιολόγηση, αλλαγή της εισαγωγής στα ΑΕΙ, κ.ά.).

Η κυβέρνηση μεταθέτει την πλήρη ευθύνη για ό,τι προκύψει στα σχολεία σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η δική μας ευθύνη πρωτίστως είναι να αντιδράσουμε και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες πριν να είναι αργά, για:

  • μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα ,ώστε να μη ξεπερνούν τους 15
  • εξεύρεση κατάλληλων χώρων για να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα,
  • μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία για την πλήρη κάλυψη όλων των κενών άμεσα.
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου
  • Δωρεάν διάθεση του αναγκαίου- επαρκούς  υλικού προστασίας στα σχολεία ( κατάλληλες μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας)
  • δωρεάν προληπτικά και επαναλαμβανόμενα τεστ για μαθητές και εκπαιδευτικούς,
  • ιχνηλάτηση, δωρεάν τεστ και απολύμανση των σχολικών χώρων σε περίπτωση ύπαρξης κρούσματος σε σχολείο!
  • Να δοθεί τώρα έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές και στους δήμους.
  • Να αποσυρθούν οι άθλιες διατάξεις για τις τρίμηνες συμβάσεις εργασίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της ίδρυσης του σχολείου της τηλεκπαίδευσης.
  • Εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, δίχως αστερίσκους. Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές.
  • Κατάργηση της τροπολογίας και της ΠΝΠ που αφορά στις κάμερες και την “εξ αποστάσεως” εκπαίδευση. Καμία εφαρμογή της.
  • Έγκριση όλων των τμημάτων ολιγομελών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, όλων των τμημάτων β΄ξένης γλώσσας.
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία- έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό
  • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των οικογενειών με άνεργους γονείς μαθητών με επίδομα που θα διασφαλίζει ντύσιμο-υπόδηση, σχολικά είδη και σίτιση,

Όλοι στο συλλαλητήριο των ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Συλλόγων Γονέων την Πέμπτη 17/9 στις 6.30 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου και σε νέες κινητοποιήσεις που θα καθορίσουμε σε Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ και σε συντονισμό των αγώνων μας με τα εκπαιδευτικά σωματεία, του γονείς και τους μαθητές.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Μοριοδοτούμενο Μεταπτυχιακό εκπαιδευτικούς στις Επιστήμες της Αγωγής
Τραβάει τα βλέμματα χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών το κορυφαίο μοριοδοτουμενο μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής από το ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Μοριοδοτούμενο Μεταπτυχιακό εκπαιδευτικούς στις Επιστήμες της Αγωγής
arxaioi-ellines-filosofoi
Φιλοσοφικές Σχολές: Γιατί οι νέοι τους γυρίζουν την πλάτη τα τελευταία χρόνια;
Αυτό το φαινόμενο δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το μέλλον των ανθρωπιστικών σπουδών στην Ελλάδα και την ικανότητά τους να προσελκύσουν νέους
Φιλοσοφικές Σχολές: Γιατί οι νέοι τους γυρίζουν την πλάτη τα τελευταία χρόνια;
topothetiseis_ekpai.jpg
Πρόσκληση υποβολής δηλώσεων προσωρινής τοποθέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε λειτουργικά κενά 2025-2026
Η Διεύθυνση Π.Ε. Τρικάλων καλεί τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται στα λειτουργικά κενά για το διδακτικό έτος 2025-2026 να υποβάλουν...
Πρόσκληση υποβολής δηλώσεων προσωρινής τοποθέτησης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε λειτουργικά κενά 2025-2026
ergazomenos thlergasia
Ευέλικτο ωράριο εργασίας: Πώς αλλάζει η καθημερινότητα εργαζομένων και επιχειρήσεων
Το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας φέρνει ψηφιακές προσλήψεις, γρήγορες αποχωρήσεις και διευθέτηση ωραρίου για μεγαλύτερη ευελιξία σε όλους...
Ευέλικτο ωράριο εργασίας: Πώς αλλάζει η καθημερινότητα εργαζομένων και επιχειρήσεων