Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,
Στο πλαίσιο ενός εποικοδομητικού διαλόγου εν όψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου και των διατάξεων που αφορούν στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, συντάξαμε αυτή την επιστολή, όπως αυτή συνδιαμορφώθηκε σε πρόσφατη Γενική Συνέλευσή μας, με την οποία θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
Α. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε τις πρόσφατες δηλώσεις σας της 5ης Μαρτίου για παράταση του χρόνου απόσπασης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού πέραν της τριετίας με επιμίσθιο. Επιτέλους, έστω και μερικώς, φαίνεται να υλοποιείται η αύξηση του χρόνου χορήγησης του επιμισθίου κατά έναν επιπλέον χρόνο, αρχής γενομένης από το σχολικό έτος 2019-2020.
Να υπενθυμίσουμε ότι το πάγιο αίτημά μας ήταν και εξακολουθεί να είναι η χορήγηση επιμισθίου για πέντε συνολικά έτη απόσπασης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού με στόχο την αύξηση του παραγωγικού χρόνου εργασίας των εκπαιδευτικών, την ομαλότητα και τη συνέχεια στην εκπαίδευση των μαθητών, την ορθολογικότερη στελέχωση των σχολείων και ως κίνητρο για νέες αποσπάσεις. Ως εκ τούτου ελπίζουμε στην υλοποίηση της 5-ετίας με επιμίσθιο από τον επόμενο χρόνο.
Παρ’ όλα αυτά, προκειμένου να μην υπάρξει θέμα άνισης μεταχείρισης που θα προκαλέσει αντιπαραθέσεις και διχασμό στην εκπαιδευτική κοινότητα και προβλήματα στα σχολεία προτείνουμε η επικείμενη ρύθμιση για 4-ετία με επιμίσθιο να συμπεριλάβει, εκτός από κάθε νέο εκπαιδευτικό που θα αποσπάται στο εξωτερικό, και όλους τους εκπαιδευτικούς που αποσπάστηκαν στο εξωτερικό και δεν έχουν πάρει συνολικά πάνω από τρία χρόνια επιμίσθιο.
Β. Επιπλέον, με στόχο την πιο έγκαιρη στελέχωση των σχολείων μας θα θέλαμε να σας προτείνουμε οι παρατάσεις των αποσπάσεων χωρίς επιμίσθιο πέραν της 5-ετίας για τις ανάγκες της υπηρεσίας, που είναι εκτός της ρύθμισης των Μεταβατικών Διατάξεων του νόμου 4415/2016, να γίνονται αμέσως μετά την εξάντληση του αρχικού πίνακα των αποσπάσεων και πριν την προκήρυξη των συμπληρωματικών εγκυκλίων για παρατάσεις. Για τον σκοπό αυτό σας προτείνουμε την κατάρτιση πίνακα κατάταξης αυτών των εκπαιδευτικών με χρήση διαφανών και αντικειμενικών κριτηρίων, ώστε οι προς παράταση αυτοί εκπαιδευτικοί να γνωρίζουν με βάση τα κενά που δεν καλύφθηκαν αν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν παράταση απόσπασης και ποια είναι η σειρά τους.
Γ. Θα θέλαμε, επίσης, να σας υπενθυμίσουμε το πάγιο αίτημά μας για την θεσμοθέτηση πενταμελών Ειδικών Μεικτών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ένα για κάθε Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης, με πρόεδρο ανά συμβούλιο τον Συντονιστή και μέλη δύο υπαλλήλους του γραφείου ή τους Διευθυντές των δύο μεγαλύτερων σχολείων, Πρωτοβάθμιας ο πρώτος και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο δεύτερος και δύο αιρετούς εκπαιδευτικούς, έναν από την Πρωτοβάθμια και έναν από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με αρμοδιότητες και λειτουργία κατά το πρότυπο της ημεδαπής. Πιστεύουμε ότι η θέσπισή τους θα λύσει σημαντικά θέματα,όπως της διαχείρισης του προσωπικού και της κρίσης των στελεχών εκπαίδευσης. Για το ζήτημα αυτό σας έχουμε ήδη αποστείλει ολοκληρωμένη πρότασή μας, που αποτελεί εκτός των άλλων και κοινή πρόταση όλων των συνδικαλιστικών εκπαιδευτικών φορέων της Γερμανίας.
Δ. Επίσης, σύμφωνα με τον νόμο 4415/16, άρθρο 16, παράγραφο 12,το επιμίσθιο περικόπτεται στην περίπτωση συνεχόμενης άδειας πέραν των δύο μηνών. Καταργεί επομένως η παραπάνω διάταξη το νομικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ομαλής χρήσης των συγκεκριμένων αδειών (άδειες κύησης, λοχείας, ανατροφής τέκνου, αναρρωτικές) στο εξωτερικό. Προτείνουμε, λοιπόν, να καταργηθεί το συγκεκριμένο εδάφιο και να αποσυνδεθεί το επιμίσθιο από την παροχή διδακτικού έργου.
Ε. Ζητούμε ακόμη, την κατάργηση του άρθρου που δίνει το δικαίωμα στον εκάστοτε Συντονιστή να επιβάλει σε κάποιους αποσπασμένους στο εξωτερικό εκπαιδευτικούς απλήρωτες υπερωρίες χωρίς την συγκατάθεση τους, καθώς και την πληρωμή κάθε υποχρεωτικής προσαύξησης ωραρίου, όπως ισχύει και στην Ελλάδα.
Ζ. Ολοκληρώνοντας, για τη σωστή διαχείριση των τοποθετήσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της Βαυαρίας και την αρμονική και ισόνομη κάλυψη οργανικών-λειτουργικών κενών, προτείνουμε την τροποποίηση ή κατάργηση της ΚΥΑ 2/12870/ΔΕΠ/29-3-2016 (ΦΕΚ1740/Β/15-6-2016). Η εν λόγω ΚΥΑ, όπως σας έχουμε τονίσει επανειλημμένα και σε προηγούμενες επιστολές μας, είναι αναχρονιστική, εκδόθηκε στις 29-3-2016 και εφαρμόζεται ακόμη, ειδικά ως προς τις τοποθετήσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού, μόνον στην Βαυαρία, καταστρατηγώντας έτσι κάθε έννοια ισονομίας με τον υπόλοιπο κόσμο και παραβλέποντας τον μεταγενέστερο Νόμο 4415/2016 που εκδόθηκε στις 06-9-2016, στον οποίον ούτε καν αναφέρεται.
Με στόχο πάντα την επίλυση των προβλημάτων της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην Βαυαρία, αλλά και γενικότερα στο εξωτερικό, προσβλέπουμε στη διατήρηση του καλού κλίματος και αναμένουμε την θετική ανταπόκρισή σας για το καλό των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού και ειδικότερα των μαθητών μας.
Μετά τιμής
για την
ΕΛΜΕ Βαυαρίας
Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr
Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Παν.Πελοποννήσου: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη