Thumbnail
Ζ Σύλλογος ΠΕ Θεσσαλονίκης

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Διοικητικού Συμβουλίου Ζ΄ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε. Θεσσαλονίκης 2017-18

1. Πολιτική συγκυρία

Περίοδος που κυβέρνηση-Ε.Ε.-κεφάλαιο προσπαθούν να μας πείσουν για έξοδο από μνημόνια –Πραγματικότητα: παράταση μνημονιακής πολιτικής μέχρι 2060 με κύρια χαρακτηριστικά:

-καταβαράθρωση μισθών και συντάξεων, βασικός 382 ευρώ

-απόλυτη ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων. Ανακύκλωση ανεργίας/εργασίας με προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ και χαμηλούς μισθούς. Απελευθέρωση απολύσεων

-ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας και αγαθών. Ιδιωτικοποίηση κοινωνικών υπηρεσιών/δικαιωμάτων

-αρπαγή λαϊκής κατοικίας και περιουσίας με πλειστηριασμούς, κατασχέσεις λογαριασμών και εξώσεις. Γενικά οικονομική βία με διακοπές ρεύματος, νερού

-κατάργηση πολιτικών δικαιωμάτων και ελευθεριών: απεργία, καταστολή κλπ.

-μόνιμη πολεμική απειλή με άμεση εμπλοκή της χώρας σε ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς

Τα περισσότερα από αυτά τα μέτρα θεσμοθετήθηκαν με τα προαπαιτούμενα της 3ης αξιολόγησης (Γενάρης 2018) ή τα προηγούμενα μνημόνια ενώ νέα αντιλαϊκά μέτρα, θα θεσμοθετηθούν μέχρι τις 14 Ιουνίου με τα 55 προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης για την τελική επικύρωσή της στο Eurogroup στις 21 Ιουνίου 2018

 

2. Εκπαιδευτική συγκυρία

Εκπαιδευτική πολιτική στην ίδια κατεύθυνση με γενικότερη κυβερνητική πολιτική: ιδιωτικοποίηση εκπαίδευσης- ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων και κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων εκπαιδευτικών- αυταρχικοποίηση δομών και διαδικασιών και αξιολόγηση. Υιοθέτηση από το υπουργείο των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και θεσμοθέτηση με μνημονιακές ρυθμίσεις της εφαρμογής των «καλών πρακτικών» του ΟΟΣΑ και γενικά αντιεκπαιδευτικών επιταγών Ε.Ε. και ΟΟΣΑ. Συγκεκριμένα:

-Π.Δ. 79/2017 (σε αντικατάσταση των 200 και 201) με εφαρμογή προπέρσινων εγκυκλίων Φίλη για ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτ. Σχολείου και Νηπιαγωγείου (αλλαγές ωράριο μαθημάτων, κατάργηση υπεύθυνου ολοήμερου και μετακινήσεις εκπαιδευτικών κ.ά.), αναβάθμιση ρόλου διευθυντή και υπερεξουσίες σε σχέση με Σύλλογο Διδασκόντων, καθιέρωση 3μελών επιτροπών για τις εγγραφές και τελικά συγχωνεύσεις τμημάτων κ.ά.

-παρά τις προεκλογικές και μετεκλογικές «δεσμεύσεις» και της σημερινής κυβέρνησης, συνέχιση της πολιτικής των μηδενικών διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών ενώ υπάρχουν 27 χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση, σύνδεσή τους σε δηλώσεις του υπουργού Παιδείας με την εφαρμογή της αξιολόγησης και τελικά παραπομπή του θέματος μετά την 4η αξιολόγηση και «ανακοίνωση του αριθμού των διορισμών τον Οκτώβρη 2028». Περιορισμοί και σε προσλήψεις αναπληρωτών με τη μη στελέχωση των ΖΕΠ (ή με μεγάλη καθυστέρηση) και άλλων ειδικοτήτων, παράλληλη στήριξη κλπ. ενώ δεν θεσμοθετείται και η εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων εκπαιδευτικών.

- με τη θεσμοθέτηση της 30ωρης παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο, όπως αυτή θεσμοθετήθηκε με τα προαπαιτούμενα του Γενάρη 2018 και στοχεύει στην απόλυτη χειραγώγηση τους με την ανάθεση σε αυτούς γραφειοκρατικών καθηκόντων για την εφαρμογή της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης

- μετά από πολλές αλληλοσυγκρουόμενες κυβερνητικές ανακοινώσεις και θέσεις, υιοθέτηση του πάγιου αιτήματος του κλάδου για 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγείο και νομοθέτηση της εφαρμογής της σε βάθος 3ετίας. Άμεση συσχέτιση της εφαρμογής της όμως με τις διαθέσεις των κατά τόπους Δημάρχων (με γνωστή θέση τους ενάντια στο δημόσιο νηπιαγωγείο και υπέρ παιδικών σταθμών καθώς και ψηφισμένη από το συνέδριο ΚΕΔΕ, το Νοέμβρη 2017, για πέρασμα των νηπιαγωγείων, σε πρώτη φάση, στις αρμοδιότητες των Δήμων) με τη λειτουργία των τριμερών επιτροπών για την εξέταση άμεσης εφαρμογής του μέτρου. Αποτέλεσμα η θεσμοθέτηση της 2χρονης μόνο σε 184 (τους πιο μικρούς) Δήμους της χώρας, σε 3 από 14 Δήμους νομού Θεσσαλονίκης και κανέναν από τους δύο του Συλλόγου μας.

- με το νομοσχέδιο για τις δομές της εκπαίδευσης που επιδιώκεται να ψηφιστεί την Πέμπτη 7/6 με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, συμπληρώνεται το αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και διαμορφώνεται το έδαφος για τη λειτουργία του σχολείου με επιχειρηματικούς όρους, στην κατεύθυνση των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και των επιταγών της Ε.Ε. Δημιουργείται μια νέα πιο αυταρχική δομή ελέγχου των σχολείων και των εκπαιδευτικών, τα ΠΕΚΕΣ, στα οποία ενσωματώνονται οι αρμοδιότητες των ΠΕΚ και των σχολικών συμβούλων και έχουν την ευθύνη για εκπαιδευτικό σχεδιασμό, παιδαγωγική καθοδήγηση, επιμόρφωση και αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας. Στην ίδια κατεύθυνση, με την κατάργηση αντί της αναγκαίας ενίσχυσης των ΚΕΔΔΥ και τη δημιουργία (με ενσωμάτωση και άλλων δομών) των ΚΕΣΥ και χωρίς καμιά πρόβλεψη για το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, αποδομείται περαιτέρω η ειδική αγωγή. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αλλάζουν προσανατολισμό και γίνονται «Κέντρα εκπαίδευσης για την Αειφορία», συγκεντρώνοντας και τις αρμοδιότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων. Επανέρχεται τέλος (ως βασικό προαπαιτούμενο άλλωστε των συμφωνιών με την Ε.Ε.) άμεσα η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των στελεχών εκπαίδευσης και στη συνέχεια και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (ως αρμοδιότητα του ΙΕΠ, σύμφωνα με την τελευταία εκδοχή του νομοσχεδίου και) παρά τη διαφημιζόμενη κατάργηση του Π.Δ. 152. Γενικά το νομοσχέδιο κάνει το πρώτο και σημαντικό βήμα για να περάσει η "κουλτούρα αξιολόγησης". Μετά την αυτοαξιολόγηση και κατηγοριοποίησή τους, οι σχολικές μονάδες  θα πρέπει να βρουν τρόπους για να βελτιώσουν τα "αποτελέσματά" τους, ώστε να τις επιλέγουν οι γονείς-πελάτες. Πρόκειται για το προχώρημα  της «αυτονομίας της σχολικής μονάδας», έτσι ακριβώς όπως την εννοεί ο ΟΟΣΑ, με διευθυντή μάνατζερ που θα βρίσκει πόρους για να λειτουργήσει το σχολείο, θα προσλαμβάνει και θα αξιολογεί το προσωπικό.

 

3. Κατάσταση του εργατικού και εκπαιδευτικού κινήματος

Διανύουμε μια περίοδο υποχώρησης του μαζικού λαϊκού και εργατικού κινήματος και του εκπαιδευτικού ειδικότερα. Ενώ η επίθεση στα δικαιώματα των εργαζόμενων εντείνεται, η ηγεσία του συνδικαλιστικού κινήματος δεν δείχνει καμιά διάθεση έντασης του αγώνα για να τη σταματήσουμε.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ανεμικές κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ (και η παντελής απουσία της ΓΣΕΕ) απέναντι στην ψήφιση των προαπαιτούμενων της 3ης αξιολόγησης τον Γενάρη του 2018 (μεταξύ των οποίων και η κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία) και γενικά η άρνηση κάθε πρότασης για οργάνωση της αντίστασής μας σε νέα μέτρα και διαμόρφωση του μετώπου αγώνα για να μην περάσουν και για τη συνολική ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Κατ’ αντιστοιχία η έλλειψη συνολικού σχεδίου ενάντια σε βασικούς πυλώνες της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που προωθούν κυβέρνηση-Ε.Ε.-ΟΟΣΑ-κεφάλαιο και οι αποσπασματικές δράσεις της ΔΟΕ, προφανώς και δεν μπορούν να αναχαιτίσουν βασικές πολιτικές επιλογές όπως η αξιολόγηση και η επιχειρηματικοποίηση της εκπαίδευσης ή να επιβάλουν τους αναγκαίους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και την άμεση καθολική εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Μελανό σημείο στην πορεία του συνδικαλιστικού κινήματος θεωρούμε ότι αποτελεί η συγκρότηση το τελευταίο διάστημα της λεγόμενης «Κοινωνικής Συμμαχίας», στην οποία ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ καλούν τους εργαζόμενους να αγωνιστούν μαζί με τους εργοδότες και για αιτήματα όπως η «ανάπτυξη», η «ανταγωνιστικότητα» και η «σύνδεση της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα», που εξυπηρετούν μόνο την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική και τα συμφέροντα των εργοδοτών.

Παρά τις προσπάθειες που γίνονται (με καθοριστική συμμετοχή και του δικού μας Συλλόγου), ελλειπής είναι και η κοινή δράση και ο συντονισμός των εκπαιδευτικών σωματείων της πόλης, καθώς σ’ αυτόν συμμετέχουν μόνο 4-5 Σ.Ε.Π.Ε. και 3-4 ΕΛΜΕ.

Πολύ αρνητικό γεγονός για το συνδικαλιστικό κίνημα αποτελεί το συσσωρευμένο χρέος (120.000 ευρώ) της ΕΔΟΘ προς τον ΟΑΣΘ (και ανάλογο ποσό του ΕΚΘ) από τα χρήματα των εκπτωτικών καρτών του ΟΑΣΘ για τους εργαζόμενους-μέλη των σωματείων μας. Δυστυχώς η ηγεσία της ΕΔΟΘ, παρά τις περί του αντιθέτου προτάσεις πολλών σωματείων (του δικού μας συμπεριλαμβανομένου) και συνδικαλιστικών παρατάξεων, αρνείται να προχωρήσει σε καταλογισμό ευθυνών στους διαχειριστές των χρημάτων, φορτώνοντας έτσι το χρέος στα σωματεία και τους εργαζόμενους (που καμιά ευθύνη δεν έχουν αφού κατέβαλαν όσα όφειλαν) και βάζοντας σε κίνδυνο την περιουσία του συνδικάτου.

Φωτεινή τέλος αναλαμπή στη συγκεκριμένη κατάσταση θεωρούμε ότι αποτελούν οι κινητοποιήσεις του Μάρτη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών που οργανωμένοι από πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και επιτροπές αγώνα των αναπληρωτών και με μαζικές και αποφασιστικές μορφές πάλης, έθεσαν το ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις και δείχνουν το δρόμο για τους αναγκαίους αγώνες του μέλλοντός μας. Στην ίδια κατεύθυνση και με παρόμοια χαρακτηριστικά κινήθηκαν και οι δράσεις για το ζήτημα της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.

 

4. Δράσεις Συλλόγου για εκπαιδευτικά ζητήματα

Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης-Ε.Ε.-ΟΟΣΑ και με αποφάσεις του Δ.Σ. του Συλλόγου μας ή της Δ.Ο.Ε. αναπτύξαμε δράσεις:

-κάλεσμα σε Συλλόγους Διδασκόντων να μην επικυρώσουν με τη συμμετοχή και την ψήφο τους την επίφαση δημοκρατίας στην επιλογή των διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων και τη διατύπωση «συμβουλευτικής γνώμης» των συλλόγων διδασκόντων για υποψήφιους (7 από τα 29 σχολεία)

-παρεμβάσεις στο ΠΥΣΠΕ και τη Δ/νση Π.Ε. ενάντια στις πολλαπλές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και την κατάργηση του δασκάλου-υπεύθυνου του ολοήμερου (εγκ. Φίλη και Π.Δ. 79) που αρχικά το πετύχαμε στην πλειοψηφία των σχολείων, ακυρώθηκε όμως στην πράξη στη συνέχεια σε πολλά σχολεία λόγω της μη πρόσληψης εκπαιδευτικών για τα κενά που προέκυψαν

- με πρακτικά που συντάχθηκαν από τους Συλλόγους Διδασκόντων αρνηθήκαμε την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε τραπεζοκόμους και την παραβίαση με έναν ακόμη τρόπο του ωραρίου μας, με την παροχή των σχολικών γευμάτων στο σχολείο. Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων της περιοχής μας γίνεται διανομή των σχολικών γευμάτων για την κατανάλωσή τους στο σπίτι

-μαζί με άλλα σωματεία της πόλης συμμετείχαμε σε όλες τις κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, απεργία και συγκεντρώσεις) ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα της 3ης αξιολόγησης (30ωρο κ.ά. αντιεκπαιδευτικά μέτρα, κατάργηση δικαιώματος στην απεργία, ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί κ.ά.)

-συμμετείχαμε σε όλες τις δράσεις που (και με δικό μας καθοριστικό ρόλο) οργανώθηκαν στην πόλη (στις αρχές της σχολικής χρονιάς και κυρίως το Μάρτη) ενάντια στην αδιοριστία και την ελαστική εργασία χωρίς δικαιώματα, για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών. Αρκετά σημαντική αλλά σίγουρα όχι η επιθυμητή η συμμετοχή αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών του Συλλόγου μας στις παραπάνω κινητοποιήσεις

-δηλώσαμε σε όλους τους τόνους και σε επαφή με τους Συλλόγους Γονέων ότι τα προσφυγόπουλα από τους καταυλισμούς είναι καλοδεχούμενα στα σχολεία μας. Ταυτόχρονα απαιτήσαμε τη “διασπορά” των προσφυγόπουλων σε περισσότερα σχολεία και τμήματα καθώς και την ίδρυση και τοποθέτηση εκπαιδευτικού στις τάξεις υποδοχής για την εξασφάλιση των καλύτερων συνθηκών μόρφωσής τους.

-με επανειλημμένες επισκέψεις στα νηπιαγωγεία, συνέλευση, κατά τόπους συγκεντρώσεις των νηπιαγωγών και παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο προσπαθήσαμε να αναδείξουμε το αίτημα της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Παρά τη λυσσαλέα αντίδραση, κυρίως από την πλευρά της δημοτικής αρχής των Αμπελοκήπων-Μενεμένης, αποδείξαμε με στοιχεία και προτάσεις προσωρινής και οριστικής λύσης των κτιριακών και άλλων ζητημάτων, τη δυνατότητα άμεσης εφαρμογής της στους δύο Δήμους της περιοχής μας, πράγμα που αντικατοπτρίζεται και στις θετικές (αν και κατά πλειοψηφία) αποφάσεις των τριμερών επιτροπών. Με παράσταση τέλος των Συλλόγων Π.Ε. στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης απαιτήσαμε να γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες για την εφαρμογή της δίχρονης ήδη από το 2018-2019 παρά την αρνητική για τους Δήμους της περιοχής μας Κ.Υ.Α.

 

5. Δράση Συλλόγου τοπικά

Σ ό,τι αφορά ζητήματα οργάνωσης του Συλλόγου και δράσεις για τοπικά ζητήματα δώσαμε έμφαση στα ζητήματα της καλύτερης επικοινωνίας του Δ.Σ. με τα μέλη του Συλλόγου και της μεγαλύτερης συμμετοχής τους στις αποφάσεις, τις δράσεις και τις εκδηλώσεις του Συλλόγου. Συγκεκριμένα:

-εκτός από την προσπάθεια επαφής με τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία τους με τις όποιες περιοδείες, προσπαθήσαμε να ενισχύσουμε και την ηλεκτρονική επαφή Δ.Σ. και μελών, δημιουργώντας blog του Συλλόγου με σχετικά τακτική ενημέρωση ως προς τις αποφάσεις του Δ.Σ. και της ΔΟΕ καθώς και mailing-list με εκπαιδευτικούς-μέλη του Συλλόγου μας. Και τα δυο φυσικά απαιτούν πολλή δουλειά και βελτίωση για να επιτελέσουν το σκοπό τους.

-καλέσαμε 4 έκτακτες Γεν. Συνελεύσεις για όλα τα σημαντικά εκπαιδευτικά ζητήματα και την οργάνωση της δράσης του Συλλόγου και της Ομοσπονδίας.

-οργανώσαμε εκδηλώσεις πολιτιστικού περιεχομένου, όπως η προβολή ταινίας και συζήτηση με αφορμή την 28η Οκτώβρη και την αντίσταση του λαού μας στη φασιστική κατοχή και η εκδήλωση συζήτηση με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας.

-προχωρήσαμε στην ίδρυση της Πολιτιστικής Επιτροπής του Συλλόγου, με πρώτη δράση της την Λέσχη Ανάγνωσης/λογοτεχνίας. Δυστυχώς δεν κατορθώσαμε, παρά τα επανειλημμένα καλέσματα να οργανώσουμε και την Επιτροπή Αναπληρωτών του Συλλόγου

-συμμετείχαμε ή ενισχύσαμε δράσεις εργατικής και κοινωνικής αλληλεγγύης όπως οι τακτικές και έκτακτες αιμοδοσίες, η ενίσχυση οικογενειών θανόντων συναδέλφων/ισσών, η συμπαράσταση σε διωκόμενους εργαζόμενους και αγωνιστές του λαϊκού κινήματος ή η ενίσχυση του κινήματος κατά των πλειστηριασμών.

 

6. Γενική αποτίμηση δράσης Δ.Σ. και Συλλόγου

Από την παραπάνω έκθεση της πολιτικής, κοινωνικής και εκπαιδευτικής κατάστασης και της δράσης του Δ.Σ. και του Συλλόγου μας γίνεται φανερό ότι παρά τις προσπάθειες ανασυγκρότησης και δραστηριοποίησης του Συλλόγου, αυτό είχε ορατά μεν αλλά όχι τα επιθυμητά αποτελέσματα. Θεωρούμε ότι πρέπει να διανύσουμε πολύ δρόμο ακόμη μέχρι τη δόμηση ενός συνδικάτου (αναπόσπαστου τμήματος του εκπαιδευτικού και ευρύτερου εργατικού κινήματος) που δεν θα επιτρέπει καμιά αμφισβήτηση των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των μελών του. Και αυτό δεν υπάρχει άλλος τρόπος να επιτευχθεί παρά με την ενεργοποίηση όλων των εκπαιδευτικών της περιοχής, τη συσπείρωση γύρω από το Σύλλογο, την τακτική λειτουργία και μαζικοποίηση των Γεν. Συνελεύσεων και τη συμμετοχή όλων μας στις δράσεις και τις κινητοποιήσεις. Να πάρουμε μ’ άλλα λόγια οι εκπαιδευτικοί το Σύλλογο και γενικά οι εργαζόμενοι τα συνδικάτα στα χέρια μας, τους αγώνες για τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας με καλύτερο τρόπο να οργανώσουμε, να τους δώσουμε και να νικήσουμε!

 

7. Προτάσεις

α) Για το Σύλλογο

- καμιά συγχώνευση τμήματος ή σχολείου με διαδικασίες Π.Δ. 79 (τριμελείς)

- πίεση προς κάθε κατεύθυνση για εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής (κτιριακό,  υποδομή, προσωπικό) 

- συνέχεια στη λειτουργία πολιτιστικής ομάδας (λογοτεχνία) και διοργάνωση εκδηλώσεων και άλλων δράσεων

- δημιουργία Επιτροπής Αναπληρωτών Συλλόγου 

- αλληλεγγύη σε πρόσφυγες από Άφριν-Συρία και Ιράκ. Συγκέντρωση βοήθειας μέχρι 15/6 και παράδοση σε καταυλισμούς προσφύγων

β) Γενικά

- κινητοποίηση ενάντια στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τις δομές εκπαίδευσης την Πέμπτη 7/6. Καλούμε τη ΔΟΕ να αποφασίσει άμεσα απεργιακή κινητοποίηση για τη συγκεκριμένη μέρα και τα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης σε συνδιοργάνωση συγκέντρωσης (μεσημεριανής με στάση εργασίας ή απογευματινής)

- κινητοποίηση Συλλόγου ενάντια στα μέτρα 4ης αξιολόγησης-μνημόνιο διαρκείας. Κήρυξη στάσης εργασίας στις 12/6 και οργάνωση συγκέντρωσης μαζί με άλλα σωματεία. Κάλεσμα σε ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ  για απεργία την ίδια μέρα

- απεργία-αποχή ενάντια στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση

- να μην πληρώσουν τα σωματεία και οι εργαζόμενοι το χρέος ΕΔΟΘ προς ΟΑΣΘ. Καταλογισμός ευθυνών σε υπεύθυνους διαχείρισης. Προστασία περιουσίας Συνδικάτου και καμιά επιχειρηματική δράση-εκμετάλλευση της.

 

Για το Δ.Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα