Thumbnail
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Α.Ε.Κ.
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
«ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΓΙΑ ΤΗ ΡΗΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ»
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ

Όχι στο πισωγύρισμα και την κοροϊδία με τη νέα διαδικασία επιλογής των δ/ντών
Ο Σύλλογος Διδασκόντων κυρίαρχο όργανο με αρμοδιότητες

Είμαστε αντίθετοι με το νομοσχέδιο για την Αξιολόγηση των στελεχών Εκπ/σης, που ανακοίνωσε η κυβέρνηση ότι καταθέτει αυτές τις μέρες προς ψήφιση και το θεωρούμε πισωγύρισμα γιατί:
- Αποδέχεται την απόφαση του ΣΤΕ, η οποία ακύρωσε τη διαδικασία επιλογής δ/ντών σχολικών μονάδων και εργαστηριακών κέντρων επειδή έγινε σύμφωνα με το ν. 4327/2015 και έκρινε αντισυνταγματικό να ψηφίζουν οι εκπαιδευτικοί για την   επιλογή δ/ντή. Είναι απαράδεκτη απόφαση γιατί  απαξιώνει όλους τους εκπαιδευτικούς, συνιστά αξιολογική κρίση και όχι γνωμοδότηση για τη νομιμότητα της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης. Η σκοπιμότητα του ΣΤΕ και των πολιτικών δυνάμεων, που στηρίζουν την απόφασή του αποτυπώνεται και στο γεγονός ότι έκρινε τους δ/ντές παράνομους αφού εκτίμησε ότι προήλθαν από αντισυνταγματική διαδικασία ενώ ήταν νόμιμοι ως εκλεκτορικό σώμα των δ/ντών Εκπ/σης, οι οποίοι παραμένουν στη θέση τους.
- Δείχνει ότι τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων θεωρούνται «ανώριμα» για να εκλέγουν απευθείας, μέσω ψηφοφορίας, τον Διευθυντή του σχολείου, αλλά «ώριμα» για να εκφέρουν «απόψεις» για τους υποψήφιους διευθυντές,  οι οποίες μάλιστα θα καταγράφονται στο Βιβλίο Πράξεων (!) του Συλλόγου, ενώ δεν θα έχουν καμία βαρύτητα για το ΠΥΣΔΕ, αλλά μόνο «συμβουλευτική» αξία. Διαφωνούμε με τη μετατροπή του Βιβλίου Πράξεων του Συλλόγου σε έγγραφο μέσο «σχολιασμού» προσώπων. Θα εκθέτουν και θα εκτίθενται χωρίς κανένα ουσιαστικό λόγο και το Πρακτικό του Συλλόγου θα υποβαθμίζεται σε «κουτσομπολίστικη φυλλάδα».
- Διαχωρίζει τους εκπαιδευτικούς και δε συμπεριλαμβάνει στο Σύλλογο Διδασκόντων τους αναπληρωτές συναδέλφους μας, αφού αυτοί εξαιρούνται από την “εκφορά άποψης” για τους υποψήφιους δ/ντές. Δίπλα στον περιορισμό των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών προσθέτει την υποβάθμισή τους στις συλλογικές διαδικασίες του σχολείου γιατί πραγματικά τους θέλει διαχειρίσιμους και δεν έχει σκοπό να τερματίσει την εργασιακή περιπλάνηση.
 Το υπουργείο που θέλει να μοιράσει ξανά την τράπουλα και να τοποθετήσει διευθυντές ως managers – αξιολογητές, «επιθυμεί» να τερματίσει πιθανούς δεσμούς συναδελφικότητας, όπου υπάρχουν, διευθυντών και συλλόγου διδασκόντων. Οι νέοι δ/ντές είναι αυτοί που θα υλοποιήσουν τις μνημονιακές πολιτικές στην εκπ/ση με προτεραιότητα την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του εκπ/κού, που είναι στα προαπαιτούμενα του 4ου μνημονίου, όπως και η αναβάθμιση των οργάνων (ΑΔΙΠΔΕ) που θα έχουν την ευθύνη της αξιολόγησης. Η κυβέρνηση, ακολουθώντας τις εντολές ΕΕ - ΔΝΤ – ΟΟΣΑ  προωθεί έναν δ/ντή χωρίς επαφή με τους συναδέλφους για να μην επηρεάζεται από το Σύλλογο διδασκόντων και να λειτουργεί ως μάνατζερ στο σχολείο της αγοράς που σχεδιάζουν,  χωρίς πόρους, με λιγότερους μαθητές και εκπ/κούς.  Και προσδοκά τη συναίνεσή μας σε όλα αυτά.  
Η λειτουργία του σχολείου στηρίζεται ουσιαστικά στο σύλλογο των καθηγητών και γι΄αυτό ο ρόλος του Διευθυντή του σχολείου πρέπει να είναι ρόλος συντονιστή, που θα εκλέγεται αποκλειστικά από το Σύλλογο Διδασκόντων μέσω μυστικής ψηφοφορίας των μελών του και μετά από συζήτηση. Επίσης, ο Σύλλογος να είναι αυτός που μπορεί να τον παύσει, όταν εκλείψουν οι λόγοι για τους οποίους τον επέλεξε.
Αυτό προϋποθέτει την κατάργηση του νομοθετικού πλέγματος και ειδικά του καθηκοντολογίου, που αποτελεί πάγια θέση του κλάδου και τη δημιουργία δημοκρατικού πλαισίου διοίκησης των σχολείων με κυρίαρχο όργανο το Σύλλογο Διδασκόντων, δηλαδή με αρμοδιότητες σε όλα τα ζητήματα λειτουργίας του σχολείου.
Δε θα περάσει.
ΕΛΜΕ και  ΟΛΜΕ πρέπει να πάρουν θέση και να καλέσουν τους συναδέλφους σε αντίσταση για να μπλοκάρουμε τις διαδικασίες επιλογής των δ/ντών.
Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην δεχθεί να μπει στο παιχνίδι της αξιολόγησης που ξεκινάει το υπουργείο. Δεν νομιμοποιούμε την κατρακύλα του δημόσιου σχολείου και των συλλογικών διαδικασιών μας
Καλούμε τους αιρετούς να μη συμμετέχουν στην αξιολογική διαδικασία επιλογής των διευθυντών.
Καλούμε τους συναδέλφους να μη στελεχώσουν τα συμβούλια επιλογής διευθυντών, που στήνει η Κυβέρνηση σε κάθε ΠΥΣΔΕ με διαδικασίες fast-truck.
Καλούμε τις δύο ΕΛΜΕ, τους συλλόγους πρωτοβάθμιας του Νομού Αιτωλ/νίας και ΟΛΜΕ - ΔΟΕ να αναλάβουν όλες τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες που απαιτούνται για να βρεθεί ο κλάδος πανέτοιμος απέναντι στη νέα απόπειρα εδραίωσης της αξιολόγησης, που ξεκινά με την επιλογή των διευθυντών και θα συνεχιστεί το Σεπτέμβρη με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Από την Α.Ε.Κ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο
Οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων που στοχεύουν την πρόσβαση σε Πολυτεχνικές Σχολές ας γνωρίζουν ότι σύμφωνα με σχετική ΚΥΑ τέσσερα...
Πανελλαδικές 2025: Ποια Τμήματα του ΠΑΔΑ έχουν ισοτιμηθεί μέχρι τώρα με τo Πολυτεχνείο
kali xronia
Γνωστός αστρολόγος προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι ευνοημένοι του 2025
Στο κείμενο αυτό αναφέρονται οι προβλέψεις, μήνα-μήνα, για τους εκπαιδευτικούς και την Παιδεία για το έτος 2025 από έναν παγκοσμίου φήμης...
Γνωστός αστρολόγος προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι οι ευνοημένοι του 2025