Thumbnail

Οι Η.Π.Α. προσπαθώντας να μεταρρυθμίσουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα έχουν δώσει χώρο στην ιδιωτική πρωτοβουλία με τα λεγόμενα charter schools (σχολεία με συμβόλαιο). Αντί όμως να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα επιχειρείται η διάλυση της δημόσιας παιδείας μέσω της ιδεολογίας της “ελεύθερης επιλογής”. Κάποιοι προβληματισμοί και κριτική συνοψίζονται στο παρακάτω άρθρο που παρουσιάζει ένα γράμμα ενός δασκάλου σε charter school.

Πηγή: radicalscholarship

Η Valerie Strauss έθεσε ένα κρίσιμο πρόβλημα του κινήματος εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στις Η.Π.Α.: Οι σημαντικότεροι ειδικοί του εκπαιδευτικού συστήματος, οι δάσκαλοι, ουσιαστικά αγνοούνται.

Έχω πλέον μία μακρά ιστορία απόρριψης της κίνησης για τα  charter school [1] και της ιδεολογίας “Καμία Δικαιολογία” [2] που καθοδηγεί πολλά σχολεία charter. Εξαιτίας της θέσης μου έχω δεχτεί κριτική επειδή δεν επισκέπτομαι τα KIPP schools [3] και έχω εξηγήσει λεπτομερειακώς γιατί αυτά δεν επαρκούν έναντι της κεντρικής μου θέσης για τον εγγενή ρατσισμό και την εγγενή ταξικότητα  στην ιδεολογία “Καμία Δικαιολογία”.

Έτσι, επιθυμώ να δείξω την σύνδεση μεταξύ της θέσης μου για τα charters και της ιδεολογίας “Καμία Δικαιολογία” ακούγοντας ένα δάσκαλο.

Μου στάλθηκε ένα email από έναν δάσκαλο που πρόσφατα δίδαξε σε ένα charter school της ιδεολογίας “Καμία Δικαιολογία”. Αυτό είναι το κεντρικό επιχείρημα του δασκάλου:

Το σύστημα δεν λειτουργεί. Η φιλοσοφία τους είναι να διδάσκεις το παιδί υπερβολικά πολλές ώρες στο σχολείο. Διδάσκαμε από τις 8:00 έως τις 4:00 κάθε μέρα. Οι δάσκαλοι πρόσθεταν εργασίες στο τέλος αυτών των ωρών. Έτσι, πολλά παιδιά πήγαιναν σε τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας, όπου συνέχιζαν το μάθημα και έτρωγαν βραδινό. Μπορείς να μαντέψεις ποιος ήταν ο βαθμός μας στην κάρτα αξιολόγησης; Είναι ένα F.

Τα παιδιά είναι συνεχώς εξαντλημένα. Οι γονείς περιμένουν από εμάς να φροντίζουμε τα παιδιά ό,τι και να γίνει. Μία μέρα ένας πατέρας δεν ήρθε να πάρει το παιδί του και έπρεπε να καθίσω στο σχολείο έως ότου οι γονείς να έρθουν να πάρουν το παιδί τους. Αφού κάλεσα όποιον αριθμό είχα, δεν ήρθε κανείς να τον πάρει μέχρι τις 7:15 το βράδυ.

Δεν έχω ξαναδεί τέτοιο χάος όλα τα χρόνια που διδάσκω.

Απογοητευμένος τελικά, αυτός ο δάσκαλος μετακινήθηκε σε ένα διαφορετικό σχολείο. Αλλά βρήκα την ιστορία και τις εντυπώσεις να εντοπίζουν ακριβώς το λάθος του “Καμία Δικαιολογία”: Το δίχως ανάγκη σκληρό σχολικό περιβάλλον για μαθητές και εκπαιδευτικούς, την εναπομείνασα αποσύνδεση όλων των συμμετεχόντων και τις αναπόφευκτα αρνητικές συνέπειες του προσδιορισμού της επιτυχίας ή όχι ενός σχολείου με βάση την μετρήσιμη αξιολόγηση.

Εάν ακόμα νιώθετε υποχρεωμένοι να μην ακούτε εμένα, τότε άκουστε τουλάχιστον αυτόν τον δάσκαλο.

[1] Για μία σύντομη αναφορά στα Charter Schools και τον ρόλο τους στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης στις Η.Π.Α. δείτε το e-cynical

[2]H ιδεολογία “Καμία Δικαιολογία” υποστηρίζει ότι η φτώχεια είναι μόνο μία δικαιολογία για να μην επιμείνουν όλα τα σχολεία στην επίτευξη υψηλότερων αποτελεσμάτων. Η λύση για καλύτερα αποτελέσματα είναι καλύτεροι δάσκαλοι που διαλέγονται μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης. Διαβάστε επίσης Τι θα γινόταν αν οι σπουδαίοι εκπαιδευτικοί της Φιλανδίας δίδασκαν στα σχολεία των ΗΠΑ

[3] Αποτελεί δίκτυο Charter School εθνικής εμβέλειας

Πηγή: radicalscholarship

Αναδημοσίευση από giaenadiaforetikosxoleio.wordpress.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei-foitites1
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025: Πόσοι αιτήθηκαν και πόσοι πήραν μετεγγραφή
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025 και έναρξη υποβολής ενστάσεων
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025: Πόσοι αιτήθηκαν και πόσοι πήραν μετεγγραφή
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
«Βασανίζοντας» παιδιά με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος
Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για πραγματικά ειδικό σχολείο αλλά για «κατ’ επίφαση», αφού η υποστελέχωσή του σε ειδικό...
«Βασανίζοντας» παιδιά με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος
taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς