Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δεν αποτελεί απλή εθελοντική δραστηριότητα, αλλά εργασία με συγκεκριμένο επαγγελματικό σκοπό, γνωστικό φόρτο και πνευματική καταπόνηση.
Όπως τονίζει ο Τηλέμαχος Κουντούρης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οικονομική αναγνώριση είναι θεμέλιο για μια ουσιαστική επιμόρφωση και ένα σύγχρονο σχολείο.
Κάθε ενέργεια που πραγματοποιείται εκτός του καθορισμένου ωραρίου συνιστά πρόσθετη απασχόληση, η οποία πρέπει να ανταμείβεται οικονομικά. Η αποζημίωση δεν είναι προνόμιο, αλλά θεσμική υποχρέωση της Πολιτείας.
Η επίκληση του «λειτουργήματος» δεν μπορεί να νομιμοποιεί την απλήρωτη εργασία. Οι εκπαιδευτικοί είναι ταυτόχρονα λειτουργοί και εργαζόμενοι, και όταν η Πολιτεία απαιτεί συνεχή αναβάθμιση δεξιοτήτων, νέες πιστοποιήσεις και προσαρμογή σε ψηφιακές και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, πρέπει να αναλαμβάνει και το κόστος αυτών των απαιτήσεων.
Η αποζημιούμενη επιμόρφωση εξασφαλίζει ότι οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν με ευθύνη, ενδιαφέρον και επαγγελματισμό, ενώ η απλήρωτη συμμετοχή οδηγεί συχνά σε τυπική παρουσία και ουσιαστική απαξίωση. Η Πολιτεία, με την κατάλληλη στήριξη, διασφαλίζει ότι η επιμόρφωση δεν θα είναι μόνο διαδικαστικό καθήκον, αλλά εργαλείο βελτίωσης της εκπαιδευτικής ποιότητας.
Ένα σύγχρονο και αξιόπιστο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να στηρίζεται στον εθελοντισμό. Η επένδυση στην επιμόρφωση απαιτεί και οικονομική στήριξη. Διαφορετικά, το κράτος μετακυλίει το βάρος της εκπαιδευτικής πολιτικής στους ώμους των εκπαιδευτικών, υπονομεύοντας την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Βασίλης Γκουζέλος