Φοιτητές
«Δεν ζητούμε προνόμια – ζητούμε ισότητα ευκαιριών»: Ανοιχτή επιστολή γονέα για τις μετεγγραφές φοιτητών

Με λόγια που αντανακλούν την αγωνία πολλών οικογενειών, ένας γονέας φοιτητή καταθέτει την έντονη ανησυχία και αγανάκτησή του για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται το κράτος τη διαδικασία των φοιτητικών μετεγγραφών.

Στην ανοιχτή επιστολή του, στηλιτεύει την απουσία λίστας επιλαχόντων, γεγονός που, όπως επισημαίνει, οδηγεί σε «χαμένες πολύτιμες θέσεις» για φοιτητές που πληρούν απολύτως τα κριτήρια, αλλά παραμένουν αποκλεισμένοι εξαιτίας ενός «θεσμικού κενού».

«Δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι το παιδί μου, όπως και δεκάδες άλλοι φοιτητές, αποκλείονται χωρίς λόγο από μια θέση που θα μπορούσε να καλυφθεί δικαίως και αντικειμενικά», σημειώνει χαρακτηριστικά, ζητώντας από το Υπουργείο Παιδείας άμεση θεσμική παρέμβαση ώστε κάθε ακύρωση να συνεπάγεται και αναπλήρωση από επιλαχόντες.

Η επιστολή δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση αγανάκτησης, αλλά εγείρει ευρύτερα ζητήματα ισονομίας, διαφάνειας και σεβασμού στους κόπους των φοιτητών και των οικογενειών τους. «Δεν ζητούμε προνόμια – ζητούμε ισότητα ευκαιριών και δίκαιη μεταχείριση για όλους», καταλήγει ο γονέας, καλώντας την Πολιτεία να αποδείξει ότι η δικαιοσύνη στην Παιδεία δεν είναι απλώς ευχολόγιο.

Η ανοιχτή επιστολή γονέα φοιτητή

Ως γονέας φοιτητή που συμμετείχε στη φετινή διαδικασία των μετεγγραφών, αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω την έντονη ανησυχία και αγανάκτησή μου για μια προφανή αδικία που παρατηρείται στη διαδικασία και που, δυστυχώς, πλήττει άμεσα τους φοιτητές που πληρούν όλα τα κριτήρια μετά και την έκδοση των αποτελεσμάτων μετεγγραφής.

Συγκεκριμένα, όταν ένας φοιτητής που έλαβε μετεγγραφή δεν πληροί τελικά τις προϋποθέσεις ή δεν έχει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η αίτησή του απορρίπτεται - και σωστά.

Όμως, η θέση αυτή δεν αναπληρώνεται από κάποιον άλλον υποψήφιο που πληροί τα νόμιμα κριτήρια, επειδή δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία η ύπαρξη λίστας επιλαχόντων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες θέσεις μετεγγραφών, ενώ υπάρχουν φοιτητές που δικαιούνται και περιμένουν μια τέτοια ευκαιρία, έχοντας καταθέσει πλήρη και έγκυρα δικαιολογητικά.

Πρόκειται για μια προφανή αδικία που δεν οφείλεται σε κανένα σφάλμα των ίδιων των φοιτητών, αλλά σε θεσμικό κενό.

Ως γονέας, δεν μπορώ να αποδεχθώ ότι το παιδί μου, όπως και δεκάδες άλλοι φοιτητές, αποκλείονται χωρίς λόγο από μια θέση που θα μπορούσε να καλυφθεί δικαίως και αντικειμενικά. Είναι θέμα ισονομίας, διαφάνειας και σεβασμού προς τους κόπους και τις προσδοκίες των παιδιών μας.

Ζητώ από το Υπουργείο Παιδείας να εξετάσει άμεσα το ζήτημα και να προχωρήσει σε θεσμική ρύθμιση, ώστε κάθε ακύρωση μετεγγραφής να συνοδεύεται από αναπλήρωση της θέσης μέσω λίστας επιλαχόντων που πληρούν τα νόμιμα κριτήρια.

Μια τέτοια αλλαγή δεν απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες, αλλά απλώς πολιτική βούληση και αίσθημα δικαίου. Δεν ζητούμε προνόμια – ζητούμε ισότητα ευκαιριών και δίκαιη μεταχείριση για όλους.

Με εκτίμηση,

Ένας γονέας φοιτητή που πιστεύει ακόμη στη δικαιοσύνη της Παιδείας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

1ο Μαθητικό Φεστιβάλ με τίτλο: «Εμένα με νοιάζει. Η προσωπική στάση απέναντι στον άνθρωπο και στην κοινωνία ως τρόπος πρόληψης της βίας»
1ο Μαθητικό Φεστιβάλ: «Εμένα με νοιάζει» – Η νέα γενιά μιλά για την πρόληψη της βίας
Στο επίκεντρο η προσωπική στάση απέναντι στον άνθρωπο και στην κοινωνία ως τρόπος πρόληψης της βίας
1ο Μαθητικό Φεστιβάλ: «Εμένα με νοιάζει» – Η νέα γενιά μιλά για την πρόληψη της βίας
ΥΠΑΙΘΑ
Υπ. Παιδείας: Με ταχύτερους ρυθμούς ολοκληρώθηκε η διαδικασία στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
Με ταχύτερους ρυθμούς ολοκληρώθηκε η διαδικασία στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας 2025-2026
Υπ. Παιδείας: Με ταχύτερους ρυθμούς ολοκληρώθηκε η διαδικασία στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας