Τρεις μήνες μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε Πανεπιστήμια, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) εξακολουθεί να τηρεί σιωπή απέναντι στις ενστάσεις των ενδιαφερόμενων. Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες, εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι όχι μόνο δεν έχουν λάβει σαφή αιτιολόγηση για τις απορρίψεις τους, αλλά έρχονται αντιμέτωποι με μια στάση αδιαφορίας και απαξίωσης.
Ενστάσεις χωρίς χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με καταγγελίες, σε τηλεφωνικές επικοινωνίες με υπαλλήλους του ΥΠΑΙΘΑ, οι εκπαιδευτικοί πληροφορήθηκαν ότι οι ενστάσεις δεν πρόκειται να εξεταστούν και ότι δεν θα πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές αποσπάσεις. Ωστόσο, σε γραπτές απαντήσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το Υπουργείο διαβεβαιώνει ότι οι ενστάσεις έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο της Υπουργού «για να εξεταστούν», χωρίς ωστόσο να ορίζει συγκεκριμένο χρόνο για τη διαδικασία.
Η ασάφεια αυτή οδηγεί, όπως σημειώνουν οι ενδιαφερόμενοι, σε παραπομπή «στις ελληνικές καλένδες», χωρίς καμία δέσμευση.
Παράδοξες τοποθετήσεις σε Πανεπιστημιακά Τμήματα
Ένα από τα βασικά ζητήματα που αναδεικνύεται είναι οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε θέσεις που δεν συνδέονται με το επιστημονικό τους αντικείμενο. Ενδεικτικά παραδείγματα που καταγράφονται:
Φιλόλογος στο Τμήμα Ιατρικής Αθηνών
Μουσικός στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης (ΕΚΠΑ)
Ειδικός στη φυτική παραγωγή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών (ΕΚΠΑ)
Φιλόλογος στο Τμήμα Στατιστικής (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας)
Βρεφονηπιοκόμος στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας)
Οι παραφωνίες αυτές δημιουργούν εύλογα ερωτήματα για το πώς οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημιακών τμημάτων, όταν τα αντικείμενα είναι εμφανώς ασύμβατα.
Η εγκύκλιος που αγνοήθηκε
Σύμφωνα με την εγκύκλιο αποσπάσεων του ΥΠΑΙΘΑ, οι επιλογές όφειλαν να βασιστούν σε συγκεκριμένα κριτήρια:
Μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδικότητα του εκπαιδευτικού
Αποδεδειγμένη εμπειρία στο αντικείμενο
Γνώση νέων τεχνολογιών (πιστοποιημένη)
Γνώση ξένων γλωσσών
Παράλληλα, ζητήθηκε από τα πανεπιστημιακά τμήματα να υποβάλουν τις προτιμήσεις τους ως προς τους υποψήφιους. Ωστόσο, όπως καταγγέλλεται, οι προτιμήσεις αυτές αγνοήθηκαν σε αρκετές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να παρακαμφθούν εκπαιδευτικοί που πληρούσαν τα κριτήρια και είχαν ήδη υπηρετήσει στις αντίστοιχες θέσεις.
Δεν είναι τυχαίο ότι πανεπιστημιακά τμήματα έχουν ήδη εκφράσει ανοιχτά τη δυσαρέσκειά τους, όπως τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής και το Πανεπιστήμιο Πατρών, ενώ υπάρχουν ενδείξεις ότι και άλλα τμήματα έχουν υποβάλει διαμαρτυρίες προς το Υπουργείο, οι οποίες όμως δεν έχουν δημοσιοποιηθεί.
Η δικαιολογία για την «πληρότητα» των σχολείων
Το Υπουργείο επιχειρεί να δικαιολογήσει τις επιλογές του επικαλούμενο την ανάγκη διασφάλισης της πληρότητας των σχολικών μονάδων. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί αντιστρέφουν το επιχείρημα: η πληρότητα των σχολείων δεν εξαρτάται από τις ελάχιστες αποσπάσεις σε Πανεπιστήμια, αλλά από τα χιλιάδες κενά που δημιουργούνται λόγω ανεπαρκών διορισμών και τα οποία καλύπτονται κάθε χρόνο με αναπληρωτές.
Ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις
Με ποια κριτήρια έγιναν οι φετινές αποσπάσεις;
Γιατί αγνοήθηκαν οι προτιμήσεις των Πανεπιστημίων;
Πότε θα εξεταστούν οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών;
Πώς δικαιολογούνται οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών σε τμήματα άσχετα με το αντικείμενό τους;
Η υπόθεση των αποσπάσεων σε Πανεπιστήμια αναδεικνύει ένα έλλειμμα διαφάνειας και λογοδοσίας στο ΥΠΑΙΘΑ. Οι εκπαιδευτικοί ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις και τήρηση της θεσμικής διαδικασίας. Μέχρι τότε, οι σκιές γύρω από τις επιλογές παραμένουν και οι ενστάσεις στοιβάζονται στα συρτάρια του Υπουργείου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ