καρφδ
Εκεί που ο εκπαιδευτικός θέλει να ανάψει φωτιά στο μυαλό των παιδιών, εσείς τον κατηγορείτε για εμπρηστή.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός θέλει να ανάψει φωτιά στο μυαλό των παιδιών, εσείς τον κατηγορείτε για εμπρηστή.

Εκεί που εκπαιδευτικός ζητάει συμβουλή κι επιμόρφωση, εσείς μετατρέψατε τους λίγους συμβούλους που του είχαν απομείνει σε αξιολογητές.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός φωνάζει απεγνωσμένα: «αφήστε με να κάνω και λίγο μάθημα», εσείς τον φορτώνετε με όλο και περισσότερες δουλειές και αναθέσεις, με όλο και περισσότερους ρόλους, του δίνετε όλο και περισσότερους τίτλους. Να καίει όλο του το οξυγόνο για να μην περισσεύει ούτε λίγο για τον εγκέφαλό του.  

Εκεί που ο εκπαιδευτικός βλέπει ομάδα, εσείς βλέπετε ατομισμούς, άριστους και άχρηστους, βάθρα νικητών και καιάδες.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός ψάχνει διαφορετικότητες, κλίσεις, ενδιαφέροντα, εσείς βάζετε μπρος την κιμαδομηχανή.

Όπως εκεί που λάμπει ήλιος εσείς βλέπετε φωτοβολταϊκά, εκεί που τρέχει ποτάμι εσείς βλέπετε υδροηλεκτρικά, εκεί που φυσάει ο άνεμος εσείς βλέπετε ανεμογεννήτριες και εκεί που υπάρχει δάσος εσείς βλέπετε οικοδομές, έτσι και εκεί που ο εκπαιδευτικός βλέπει σχολειό εσείς βλέπετε επιχείρηση, εκεί που βλέπει μαθητές και γονείς εσείς βλέπετε πελάτες, εκεί που βλέπει δασκάλους εσείς βλέπετε πωλητές, εκεί που βλέπει διευθυντές εσείς βλέπετε μάντατζερ και εκεί που βλέπει Παιδεία εσείς βλέπετε αγορά.

Όταν ο εκπαιδευτικός ζητάει οικονομική αξιοπρέπεια, εσείς του λέτε ότι κάνει λειτούργημα ή ότι δουλεύει λίγο ή ότι πρέπει να βάλει πλάτη. Εκτός και αν το κρυφό σχέδιό σας είναι όντως το «δάσκαλος φτωχός, αμόρφωτος λαός».

Εκεί που ο εκπαιδευτικός κάνει όνειρα για τους μαθητές του, εσείς κάνετε υπολογισμούς.

Όταν ο εκπαιδευτικός πρέπει να χειριστεί συναισθήματα και συμπεριφορές, εσείς για εργαλεία του παρέχετε αλγόριθμους και πλατφόρμες.

Όταν ο εκπαιδευτικός σκάβει για να βρει τη ρίζα ενός προβλήματος, εσείς του βάζετε στα χέρια δρεπάνι.

Παρόλο που ο εκπαιδευτικός οφείλει να επηρεάζει τους μαθητές του, εσείς τον θέλετε άχρωμο και άβουλο που τρέμει μην του ξεφύγει η λάθος λέξη, μην του τύχει η κακιά στιγμή, μην τον πιάσουν στο στόμα τους οι κακές οι γλώσσες.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός βλέπει λογιών λογιών λουλούδια, εσείς βλέπετε γρασίδι.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός βλέπει τις εξετάσεις σαν αναγκαίο κακό, εσείς τις βλέπετε ως άγιο δισκοπότηρο.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός ψάχνει απεγνωσμένα να βρει ένα νόημα  σε ό,τι έχει απομείνει από την παιδεία, εσείς του κλείνετε το μάτι να κάνει τη δουλίτσα του περιληπτικά.

Όταν ο εκπαιδευτικός αξιολογείται από το εαυτό του κάθε στιγμή, για κάθε τροπή που παίρνει το μάθημα, εκατοντάδες φορές μέσα σε κάθε ώρα και πάλι δεν βγάζει συμπέρασμα, εσείς θεωρείτε ότι μπορείτε να το κάνετε με επιτυχία σε μία ώρα κάθε τέσσερα χρόνια. Από μία νότα του να κρίνετε ολόκληρο το τραγούδι. Από μία λέξη του να κρίνετε όλο το βιβλίο.  

Εκεί που ο εκπαιδευτικός νιώθει καλλιτέχνης που δημιουργεί μόνο πρωτότυπα έργα, εσείς του λέτε ότι είναι τεχνίτης που πρέπει να φτιάχνει πιστά αντίγραφα.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός πασχίζει να αφήνει έξω από την αίθουσα τις δικές τους σκοτούρες και έγνοιες, εσείς να του δημιουργείτε και άλλες από τη μέσα μεριά.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός προστατεύει το άβατο του Ιερού της αίθουσας για να λάβει χώρα το μυστήριο της μάθησης, εσείς του ζητάτε να αφήσει την Ωραία Πύλη διάπλατα ανοιχτή, να βλέπουν και οι απέξω.

Παρόλο που ο εκπαιδευτικός οφείλει να καλλιεργεί στους μαθητές του τη δίψα για ελευθερία και δημοκρατία, εσείς τον εκφοβίζετε να κάτσει στα αυγά του.

Εκεί που ο εκπαιδευτικός βλέπει Γνώση, εσείς βλέπετε δεξιότητες, εκεί που βλέπει μυαλά εσείς βλέπετε χέρια και εκεί που βλέπει κριτική σκέψη εσείς βλέπετε κομπιούτερ.

Όταν ο εκπαιδευτικός πράττει το καθήκον του και αντιδρά σε ό,τι θεωρεί πως βλάπτει στην Παιδεία, εσείς τον λέτε αντιδραστικό και του ζητάτε να αφήσει την Παιδεία ήσυχη, δεν είναι δική του δουλειά. Αν δεν είναι δική του, τότε ποιου είναι; Η δουλειά του εκπαιδευτικού, σύμφωνοι, είναι η διδασκαλία, αλλά ακόμα και όταν αγωνίζεται διδάσκει.

Αντί από το δάσκαλο να ζητάτε να φυλάει Θερμοπύλες για τη δημόσια Παιδεία, τον εξαναγκάζετε να απλώνει το χέρι σε χορηγούς, σε ιδιώτες και σε ευεργέτες. Και όλους αυτούς που θέλουν να κάνουν δική τους τη δημόσια Παιδεία.

Όταν ο εκπαιδευτικός ζητάει μικρότερα τμήματα και περισσότερους διορισμούς εσείς βγάζετε από τα ανήλιαγα ντουλάπια σας τις χαλκευμένες μελέτες σας, ότι δήθεν έχουμε από τις μικρότερες αναλογίες μαθητών ανά εκπαιδευτικό στην Ευρώπη.  

Εκεί που ο εκπαιδευτικός πάει να δείξει στα παιδιά το δειγματολόγιο του κόσμου, εσείς βιάζεστε να τους κολλήσετε επαγγελματική και ταξική ετικέτα.

Κάθε φορά που ο εκπαιδευτικός κάνει τα μαγικά του, εσείς τα χαρακτηρίζετε μάγια για να μπορείτε να εξαπολύσετε εναντίον του κυνήγι μαγισσών. 

Εκεί που ο εκπαιδευτικός νιώθει ένας έμπιστος υπηρέτης της Παιδείας, εσείς τον θέλετε συνένοχο στην προδοσία. 

Και όταν ο εκπαιδευτικός μιλάει για παιδαγωγικό έρωτα, εσείς κοιτάζεστε μεταξύ σας και αναρωτιέστε μήπως πρέπει να τον παραπέμψετε για παρενόχληση.

Βλέπετε: Για τον εκπαιδευτικό η εκπαίδευση μετράει, για εσάς απλώς μετριέται.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελλαδα
Εurobasket 2025: Τι ώρα είναι ο αγώνας της Εθνικής σήμερα κόντρα στη Φινλανδία;
Δεν πρέπει να απογοητευτούν οι Έλληνες διεθνείς, αφού στον μικρό τελικό απέναντι στη Φινλανδία διακυβεύεται η κατάκτηση του χάλκινου μεταλλίου
Εurobasket 2025: Τι ώρα είναι ο αγώνας της Εθνικής σήμερα κόντρα στη Φινλανδία;
sxoleio_louketo.jpg
Οκτώ σχολικές μονάδες ανέστειλαν τη λειτουργία τους μία μέρα μετά τον αγιασμό
Η αναστολή αφορούσε τα 38ο, 18ο, 26ο, 76ο και 52ο Νηπιαγωγεία, καθώς και τα 40ο, 56ο και 61ο Δημοτικά Σχολεία Πατρών
Οκτώ σχολικές μονάδες ανέστειλαν τη λειτουργία τους μία μέρα μετά τον αγιασμό