ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
INTIME NEWS
Όσα καλώς έγιναν, καλώς που έγιναν και εύχομαι να ξαναγίνουν. Όσα κακώς έγιναν, ας μην ξαναγίνουν.    Καλή δύναμη στους Μαθητές και στους Εκπαιδευτικούς.

…. να συγχαρώ τα Στελέχη της Εκπαίδευσης που βρέθηκαν με την αξία τους σε υπεύθυνη θέση, αξία που δεν ήρθε με μόρια κεντρικών Γραφείων αλλά που αποδεικνύεται στη πράξη και καταμαρτυρείται από τους άδολους εκπαιδευτικούς. Η Θέση που υπηρετούν κερδίζει, γιατί εδραιώνεται στην ακεραιότητα, στη δικαιοσύνη, στην αποτελεσματικότητα.

Άξιοι όσοι δεν ενέδωσαν σε δοσοληψίες, άντεξαν σε πίεση, αρνήθηκαν ανίερες συμμαχίες.

Οι μόνον ¨εξουσιαστές¨ ας προσέχουν, διαφορετικά αμαυρώνουν και την περηφάνια του Κλάδου μας και την υστεροφημία τους.

… να ευχηθώ στους αγαπητούς Μαθητές, δημόσιων σχολείων και ιδιωτικής εκπαίδευσης, να είναι υγιείς και διαρκώς σκεπτόμενοι. Να αξιοποιούν σωστά τον πολύτιμο χρόνο και κάθε πηγή γνώσης. Η μάθηση δεν τελειώνει ποτέ, ούτε όμως οι σπουδές είναι αυτοσκοπός. Ο άνθρωπος μορφώνεται για να βελτιώνει την ηθικοπνευματική του υπόσταση και η τεχνολογία στοχεύει στο να κάνει πιο εύκολη και ευχάριστη τη ζωή. Κάντε στη ζωή σας ό,τι θέλε-τε αρκεί να μην φτιάχνετε όπλα ή δηλητήρια, αρκεί να μη καλλιεργείτε κακία και αφροσύνη

Στο σχολείο που υπέγραψα τελευταία φορά ΠΡΑΞΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ, εργάστηκα για 27 συναπτά έτη ως Διδάσκων και ως Διευθυντής. Οι διεθνείς συγκυρίες μου έδωσαν ευκαιρία να έχω ως μαθητές, ενήλικες ή παιδιά, Έλληνες αλλά και άλλων εθνικοτήτων (Αλβανοί, Ρώσοι, Ουκρανοί, Ρουμάνοι, Ιρακινοί, Σύριοι, Ιρανοί). Μεγάλη εμπειρία.  

Είχα τύχη να σπουδάσω ΦΥΣΙΚΗ στο ΑΠΘ, μια επιστήμη δίχως τέλος. Απαντήθηκαν πολλά υπαρξιακά ερωτήματα, έμαθα πως λειτουργεί η τηλεόραση, μπορώ να στεγνώσω τα  βρεγ-μένα χέρια χωρίς πετσέτα, δεν απορώ πώς πετά το αεροπλάνο, σχεδόν ξέρω ¨πώς¨ ζω. Οι Νόμοι στη Φύση είναι σταθεροί και δεν είχα άμεση ανάγκη για νέα γνώση. Επικεντρώθηκα στο να βρω μεθόδους ή τακτικές καλύτερης διδασκαλίας και όσα έδινα στους μαθητές να είναι ύλη εύπεπτη. Δεν επεδίωξα να είμαι δάσκαλος της τελευταίας πριν τις Γιορτές ημέρας ούτε όμως συνηγόρησα σε Περίπατο στην πρώτη ή δεύτερη εβδομάδα μετά τις Γιορτές.   

Οι δυο επιστήμες, Φυσική (έρως) και Γεωμετρία (έρως κρυφός), με την απολυτότητα στην σχέση αιτία–αποτέλεσμα, επηρέασαν κατά πολύ και τον χαρακτήρα μου και την συμπεριφορά μου. Έψαχνα πάντοτε για το καλύτερο αποτέλεσμα μέσα από το συντομότερο δρόμο. Εκ πεποιθήσεως δεν θέλησα να δουλέψω σε Σχολεία της γενέτειρας. Δεν λειτουργείς σωστά αν στα θρανία έχεις ανίψια, γειτονάκια, παιδιά φίλων. Δεν μένεις ανεπηρέαστος αν από τους μαθητές ή τους γονείς τους προσδοκάς Ψήφο στις Εκλογές της Κυριακής.

Αγαπητοί μου μαθητές, φρόντισα τόσα χρόνια να είμαι απλός δάσκαλος στη Φυσική και ευθύς άνθρωπος απέναντί σας. Προσπαθώ να είμαι ¨ωφέλιμος¨ και όχι απλά ¨αρεστός¨. Την αναγνώριση της ειλικρίνειας εισπράττω τώρα ως δεύτερο, ¨ηθικό¨, μισθό.

... να ευχαριστήσω τους σεβαστούς Γονείς, για την εμπιστοσύνη τους. Όσοι ένιωσαν ότι πρώτο σχολείο για τα παιδιά είναι η οικογένεια και καλύτεροι δάσκαλοι είναι οι ίδιοι οι Γονείς (Μάνα και Μπαμπάς), κέρδισαν. Δεν πρέπει δε να αγνοούμε ότι ¨ο δάσκαλος και οι Γονείς διδάσκουν πρώτα με την συμπεριφορά τους και μετά με τις συμβουλές τους¨.

… να ευχαριστήσω τους Συναδέλφους που με πνεύμα συνεργασίας και αλληλοσεβασμό, με ευγένεια και υπομονή ξεπεράσαμε και πολύ δύσκολες καταστάσεις. Νιώθω ανάγκη αυτούς να τους θυμάμαι για πάντα. Θεωρώ Ηρωες τους Εκπαιδευτικούς που δεν υπολόγισαν ρολό-για και θυσίες μπροστά ¨στης ανάγκης τα θρανία¨ και στης ¨φτώχειας το Σχολειό¨. Ο ψυχρός επαγγελματισμός δεν χωράει στα σχολεία και μάλιστα στα δημόσια.

Οι άρρωστες τακτικές (ίντριγκες, υπόγειες διαδρομές, διπλοπροσωπία, γαλιφιές) δεν συνάδουν με τον υπερτίτλο ¨ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ¨. Λοιδώρησα ¨κλίκες¨ μένοντας μακριά για να είμαι κατ΄ ουσίαν ¨συνάδελφος¨ και για να μπορώ, όταν μιλώ, να μιλώ δυνατά.  

…. να ευχαριστήσω τους Διοικητικούς Υπαλλήλους στις ΔΙΔΕ Δωδεκανήσων, Πέλλας και Πιερίας που φρόντιζαν ώστε ο εργασιακός τους χώρος να είναι ένα φιλικό περιβάλλον.  

…. να ευχαριστήσω θερμά τους πολίτες που ως Βοηθητικό Προσωπικό προσέφεραν συνειδητά στα Σχολεία μας πολύτιμες Υπηρεσίες (Επιστάτες, Φύλακες, Υπηρεσία Καθαριότητας).

…. να τιμήσω τους Συνδικαλιστές που μας τίμησαν φέρνοντας κάποιο θετικό αποτέλεσμα στον Κλάδο. Δεν ζήλεψα όσους μεθοδευμένα, μόνο εξαργυρώνουν. Λίγα τα κεκτημένα του κλάδου. Το 1991 νεοδιόριστος, πλήρωνα εισιτήρια για να πάω στο σχολείο μου (Αιγίνιο-Καστελόριζο, ταξίδι δύο ημερών). Ο συνάδελφος νεοδιόριστος όμοια, πλήρωνε για να πάει στο σχολείο του (Αιγίνιο-Μελίκη, ταξίδι 30 min). Το ίδιο ισχύει και σήμερα, καμιά βελτίωση.

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα δεν πέτυχε πληρώνοντας μια μόνιμη αδυναμία μας ¨έφυγε το ζόρι, ξέχασα το ζόρι¨. Όσο ήμουν περιφερόμενος στα νησιά, νοιάστηκα για λογική και δικαιότερη Μοριοδότηση και για οικονομική ενίσχυση των μετακινήσεων και για εξεύρεση στέγης (στο Καστελόριζο τα τρία πρώτα βράδια κοιμήθηκα σε παγκάκι του λιμανιού). Όταν σιγά-σιγά βρέθηκα στην Πιερία, δεν ξέχασα αμέσως τα προβλήματα για Μοριοδότηση και Εισιτήρια και Στέγη, αλλά σε όποια συζήτηση και να βρέθηκα, τα θέματα και τα ενδιαφέροντα των εδώ συναδέλφων ήταν εντελώς διαφορετικά (αφού έλυσαν καίρια προβλήματα νοιάζονται πλέον για άλλα πχ Μεταπτυχιακές Σπουδές, προνομιακές ¨θέσεις¨, Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί κλπ). Το κάθε πρόβλημα δημιουργεί και μια ανάλογη Ομάδα κι αν οι Ομάδες γίνουν πολλές δεν θα υπάρχει ¨αιχμή στο δόρυ¨. Οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί βρίσκονται στα Αστικά Κέντρα οπότε πρώτα τα αιτήματα αυτών μέσω των Συνδικαλιστών φτάνουν στο Υπουργείο. Τα αιτήματα των άλλων, όσο λογικά και δίκαια και να είναι ή δεν θα ακουστούν ή θα παραμεληθούν.

Δεν περίμενα από τους Συνδικαλιστές μας θαύματα. Ενιωσα όμως άσχημα δυο φορές που είδα ανατροπή διατυπωμένη πολύ κυνικά ¨ανακοινοποίησις εις το ορθόν¨ όπου εκραύγαζε ¨παρέμβασις¨. Θεωρώ επίσης ανεξήγητη την αποδοχή εκείνου του ¨χείριστου¨ ως ¨εγκληματικού¨ συστήματος στις Κρίσεις υποψήφιων Διευθυντών Σχολικών Μονάδων που ολοκληρώνεται με συνυπολογισμό του αποτελέσματος μιας μοιραίας κάλπης.

¨Χείριστο¨ σύστημα και κατάφωρα άδικο γιατί στους ολιγομελείς Συλλόγους Διδασκόντων η μια Ψήφος είχε μεγαλύτερη αξία από κεκτημένο Τίτλο Μεταπτυχιακών Σπουδών. Έτσι χάνεις μονομιάς αξία και εμπειρίες επειδή δεν υπέκυψες ώστε να είσαι βολικός ή αρεστός έστω και σε έναν από τους τυχοδιώκτες ή κατά τακτική εκβιαστές του Συλλόγου. 

¨Εγκληματικό¨ γιατί σχεδόν σε κάθε σύνολο η κάλπη φέρνει διαίρεση και διάσπαση, γνωρίζοντας καλά ότι ο διχαστικός ρύπος ποτίζει βαθιά και για χρόνια στο ραγισμένο  μάρμαρο.

Αλλαγές για τις οποίες αγωνίστηκα και ήθελα να δω πριν την αφυπηρέτησή μου :

  1. TEST στους μαθητές κάθε Τμήματος, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, για να είναι γνωστό το Επίπεδο Εισαγωγής των μαθητών στο Τμήμα ώστε να καθοριστεί η εκπαιδευτική διαδικασία στο Τμήμα αλλά και να αξιολογηθεί στο τέλος το εκπαιδευτικό έργο,
  2. τακτική παρακολούθηση της πορείας στην Διδακτέα Ύλη όλων των μαθημάτων,
  3. ριζική βελτίωση στο σύστημα Εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων,
  4. το ανώτερο ποσοστό Δικαιολογημένων Απουσιών να αφορά το κάθε μάθημα ξεχωριστά,
  5. η διάρκεια Οργανικής Θέσης να είναι πενταετής χωρίς άμεση ανανέωση στο ίδιο Σχολείο
  6. ο εκπαιδευτικός να εργάζεται σε Λύκειο μετά από Αίτησή του με μισθολογική συνέπεια,
  7. Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών σε δύο Φάσεις και από Άγνωστη Επιτροπή πέντε έμπειρων συναδέλφων (ΠΕΟ2, ΠΕΟ3, ΠΕΟ4, ΠΕ23, Διευθυντής άλλου Σχολείου) και από Γραπτές Εξετάσεις σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία, την διαχείριση συμπεριφορών και την εν γένει λειτουργία των Σχολείων, 
  8. ο υποψήφιος Διευθυντής Σχολείου να έχει εικοσαετή προϋπηρεσία ως διδάσκων,
  9. ο Διευθυντής που τοποθετείται μετά από κρίσεις σε Σχολείο να μην υπήρξε μέλος στον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου αυτού στην τελευταία πενταετία,
  10. στα Σχολεία ο Διευθυντής να είναι Διευθυντής, ο διδάσκων να είναι διδάσκων, ο γραμματέας να είναι διοικητικός, ο φύλακας να είναι φύλακας κοκ. 
  11. η στελέχωση της Ομάδας Εφημερίας στο Σχολείο να γίνεται καθημερινά από έναν Εκπαιδευτικό και δυο Μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (εκ περιτροπής),
  12. η οργάνωση Σχολικών Εκδρομών να γίνεται με ευθύνη του Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων σε συνεργασία με τον Διευθυντή του Σχολείου που μόνο θα ορίζει τον πλέον κατάλληλο Συνοδό-Εκπαιδευτικό για Επιστημονική Κάλυψη της Εκδρομής.

 

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Όσα καλώς έγιναν, καλώς που έγιναν και εύχομαι να ξαναγίνουν.

Όσα κακώς έγιναν, ας μην ξαναγίνουν.   

Καλή δύναμη στους Μαθητές και στους Εκπαιδευτικούς.

09-09-1991, πρώτη Οργανική θέση, Γυμνάσιο Μεγίστης-Καστελόριζο.

30-06-2025, σε μεγάλο Σταθμό, ταξιδιώτης με άλλο τραίνο.  

Άγγελος Αγγελίδης, ΦΥΣΙΚΟΣ, Κατερίνη 01-07-2025.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher ΔΥΠΑ 750 ευρώ: - Πότε οι πληρώνεστε και που ξεκινάτε πρώτοι

«Μπάμια»: Πώς λέγεται στα ελληνικά;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxolikoi_nosileutes
Αντιδράσεις για το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή – Τι προβλέπει η νέα διάταξη του Υπ. Παιδείας
Νέα ρύθμιση προβλέπει ότι ένας σχολικός νοσηλευτής θα καλύπτει περισσότερες σχολικές μονάδες. Αντιδράσεις από γονείς, ΕΝΕ και ΠΣΕΥ για την ασφάλεια...
Αντιδράσεις για το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή – Τι προβλέπει η νέα διάταξη του Υπ. Παιδείας
Ζωή Κωνσταντοπούλου - Γιώργος Λαμπρούλης
Κόντρα Ζωής Κωνσταντοπούλου – Γιώργου Λαμπρούλη: «Είστε πολιτικά ανήθικη» (Video)
Νέο σόου από Κωνσταντοπούλου: Αποχώρησε ο Λαμπρούλης από το προεδρείο της Βουλής - «Είστε πολιτικά ανήθικη»
Κόντρα Ζωής Κωνσταντοπούλου – Γιώργου Λαμπρούλη: «Είστε πολιτικά ανήθικη» (Video)
βουλή
Νομοσχέδιο-τομή για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων – Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ
Το Υπουργείο Εσωτερικών καταθέτει νέο νομοσχέδιο για την επιτάχυνση της πειθαρχικής δικαιοσύνης στο Δημόσιο, τη δημιουργία Κέντρου Εμπειρογνωμοσύνης...
Νομοσχέδιο-τομή για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων – Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΣ