ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από τη «διδακτέα ύλη» στα «μαθησιακά αποτελέσματα» – Πώς αλλάζει ο ρόλος του βιβλίου και του δασκάλου στο ελληνικό σχολείο

Από το σχολικό έτος 2026-2027, στην ελληνική εκπαίδευση εισέρχεται το έντυπο πολλαπλό βιβλίο (από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο εισέρχεται στα σχολεία σε ηλεκτρονική μορφή). Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα έχουν στη διάθεσή τους περισσότερα του ενός εγκεκριμένα διδακτικά πακέτα ανά μάθημα και ανά τάξη, ενώ θα μπορούν να τα επιλέγουν με βάση τις ανάγκες της κάθε σχολικής τάξης.

Στο πλαίσιο του νέου εκπαιδευτικού σχεδιασμού:

  • Δημιουργείται μητρώο διδακτικών πακέτων, όπου για κάθε μάθημα θα υπάρχουν περισσότερες από μία εγκεκριμένες εκδόσεις.

  • Όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή βιβλιοθήκη, από όπου οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν ποιο θα διδάξουν.

  • Τα πακέτα περιλαμβάνουν βιβλίο μαθητή, τετράδιο εργασιών και επιπλέον ψηφιακό υλικό.

  • Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν διαφορετικές πηγές, καλλιεργώντας την κριτική και συνθετική τους σκέψη

Ενημέρωση Εκπαιδευτικών

  • Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα ενημερωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.

  • Οι αναπληρωτές θα λάβουν σχετική καθοδήγηση με την ανάληψη καθηκόντων.

  • Το ΙΕΠ συνεργάζεται ήδη με 117 συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, ενώ στην αρχική επιμόρφωση συμμετείχαν 30.000 εκπαιδευτικοί.

Στατιστικά και Συμμετοχές

  • 636 προτάσεις υποβλήθηκαν από 73 συγγραφικές ομάδες.

  • 593 προτάσεις έγιναν δεκτές.

  • Για 17 μαθήματα δεν υπήρξαν υποβολές, ενώ για 25 μαθήματα κατατέθηκε μόνο μία πρόταση.

  • Ο συνολικός αριθμός των τίτλων βιβλίων που προβλέπονται είναι 187, από το νηπιαγωγείο έως και την Α΄ Λυκείου.

Αθέατες όψεις

Ουσιαστικά και τυπικά, όπως σωστά επισημαίνει ο καθηγητής Παιδαγωγικής Γιώργος Μαυρογιώργος, το μοναδικό σχολικό βιβλίο, βέβαια, αντικαθίσταται, πάλι από ένα! Μιλάμε για την «πολλαπλή ηχώ» της ίδιας άποψης, διαμεσολαβημένης με άλλα λόγια και άλλα   διδακτικά σχεδιαγράμματα. Μόνο που βαφτίζεται «πολλαπλό», όχι γιατί είναι εργαλείο πολλαπλών χρήσεων ή πολλαπλών αναγνώσεων, αλλά επειδή θα παρέχεται η δυνατότητα  επιλογής ενός σχολικού εγχειριδίου ανάμεσα από περισσότερα(πέντε;) εγκεκριμένα. Το μόνο «νέο» δεδομένο είναι ότι «επιτρέπεται»(!) η συνδυασμένη χρήση και άλλων εγκεκριμένων ψηφιακών βιβλίων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έρχεται «βαρύς» καύσωνας στην Αττική: Πάνω από 42°C τις επόμενες ημέρες

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia_sigxonefsis
Αριθμοί που πονάνε: Τα στοιχεία για τις συγχωνεύσεις σχολείων το 2024–2025 - Ακόμα λιγότερες αίθουσες και περισσότεροι μαθητές τη νέα σχολική χρονιά
Όταν το σχολείο στενεύει - Οι συγχωνεύσεις που πνίγουν την εκπαίδευση
Αριθμοί που πονάνε: Τα στοιχεία για τις συγχωνεύσεις σχολείων το 2024–2025 - Ακόμα λιγότερες αίθουσες και περισσότεροι μαθητές τη νέα σχολική χρονιά
ypourgeio paideias
Εκπαιδευτικοί στο alfavita: «Το Υπουργείο Παιδείας να εξετάσεις άμεσα τις ενστάσεις αποσπάσεων 2025-2026»
Με επιστολή τους προς την Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, οι εκπαιδευτικοί ζητούν την επίσπευση της διαδικασίας πριν την έναρξη της νέας σχολικής...
Εκπαιδευτικοί στο alfavita: «Το Υπουργείο Παιδείας να εξετάσεις άμεσα τις ενστάσεις αποσπάσεων 2025-2026»
Διάδρομος νοσοκομείου με ράντζο
Εφιάλτης οι εφημερίες στα νοσοκομεία της Αττικής: Ράντζα, εξουθένωση προσωπικού και χάος στα επείγοντα
Η καθημερινή πρωινή εφημέρευση στα νοσοκομεία της Αττικής επιβαρύνει το σύστημα, φέρνει ράντζα και οδηγεί το προσωπικό στα όρια της εξουθένωσης
Εφιάλτης οι εφημερίες στα νοσοκομεία της Αττικής: Ράντζα, εξουθένωση προσωπικού και χάος στα επείγοντα