Κυριάκος Πιερρακάκης
Τι περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας "Ανοιχτό σχολείο"

Μέσα στο καλοκαίρι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα παρουσιάσει το τρίτο κατά σειρά νομοσχέδιο που ετοιμάζει (μετά τους νόμους για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια) το οποίο θα έχει να κάνει με αυτό που αποκαλεί «Ανοικτό Σχολείο» και θα αφορά στη σχολική εκπαίδευση, στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Εδώ και μήνες ο υπουργός Παιδείας σημείωνε ότι «Είμαστε σε επαφή με τον ΟΟΣΑ και θα γίνει μια εξειδικευμένη μελέτη, αυτό που θα λέγαμε «reverse engineering» (σ.σ. αντίστροφη μηχανική), ώστε  να δούμε με δεδομένες τις παρατηρήσεις που έχουμε,  ποιές μεταρρυθμίσεις προτείνει ο ίδιος ο ΟΟΣΑ να γίνουν, ποιές αλλαγές χρειάζονται και τι λείπει από όσες έχουν γίνει μέχρι τώρα, ώστε να συνεχίσουμε με αυτό που αποκαλούμε Ανοιχτό σχολείο. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση».

Το προσχέδιο νόμου για το νέο «Ανοικτό σχολείο» που σχεδιάζει ο Υπουργός Παιδείας, καλείται να ετοιμάσει μέχρι το τέλος Ιουλίου 2024 επιτροπή από 16 μέλη την οποία συγκρότησε χθες η  Γενική Γραμματέας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων κ. Χριστίνα Τσάκωνα.

Η απόφαση

Η επιτροπή είναι νομοπαρασκευαστική και έχει ως έργο τη σύνταξη προσχεδίου νόμου και προκαταρκτικής έκθεσης ανάλυσης συνεπειών ρύθμισης για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση «ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ».

Η απόφαση ορίζει ως μέλη της νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής 

Νικόλαο-Δημήτριο Πουλάκο του Κωνσταντίνου, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ως Πρόεδρο της Νo μοπαρασκευαστική Επιτροπής.

Ασημίνα – Γρηγορία Γαϊτανά του Λεωνίδα, Δικηγόρο, ως Αναπληρώτρια Πρόεδρο της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής.

Χριστίνα Παπαδήμα του Ηλία, νομική συνεργάτη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 Ιωάννη Ρετσινά του Αθανασίου, νομικό συνεργάτη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 Πελαγία Λιούπη του Γεωργίου, νομική συνεργάτη του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

 Αθανάσιο Νικολόπουλο του Ιωάννου, Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας.

Ανδρέα Νιγιάννη του Βασιλείου, Προϊστάμενο Διεύθυνσης Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Κωνσταντίνο Λολίτσα του Δημητρίου, Αντιπρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Ιωάννη Κατράδη του Κωνσταντίνου, Εκπαιδευτικό Φυσικό,Διευθυντή 1ου ΓΕΛ Γέρακα.

Ιωάννη Μπουσδούνη του Δημητρίου, Προϊστάμενο Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Αμαλία Αδαμοπούλου του Στυλιανού, Εκπαιδευτικό, Φιλόλογο.

Φωτεινή Ζυγούρη του Φιλήμωνα, νομική σύμβουλο της Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζωής Μακρή.

Νικόλαο Γεωργαντά του Θεοφάνη, νομικό συνεργάτη του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παναγιώτη Χατζηευαγγέλου του Κωνσταντίνου, νομικό συνεργάτη του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μαρία Ξενιτίδου του Γεωργίου, Νομικό, στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων.

Χρυσοβαλάντου Μπεχλιβάνου του Δημητρίου, Δικηγόρο, στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων.

Συντονιστής του έργου της Επιτροπής ορίζεται ο Νικόλαος-Δημήτριος Πουλάκος. Ο Συντονιστής της Επιτροπής συγκαλεί και συντονίζει τις εργασίες της Επιτροπής και σε περίπτωση που αυτός απουσιάζει, κωλύεται ή ελλείπει αναπληρώνεται από την Αναπληρώτρια Συντονίστρια Ασημίνα-Γρηγορία Γαϊτανά. Αρμόδιο για την καταγραφή των παρατηρήσεων της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής και τη σύνταξη σημειώματος προς την Γενική Γραμματέα Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων ορίζεται, από τα μέλη της, στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων.

Οι αλλαγές που έρχονται

Ενδεικτικά οι παρεμβάσεις που έχει ήδη προαναγγείλει ο Κ.Πιερρακάκης, αφορούν στα παρακάτω βασικά πεδία (υπάρχουν και άλλα δευτερεύοντα):

• Στο περιεχόμενο και στη δομή των προγραμμάτων σπουδών.

• Στα εργαλεία εκμάθησης και στις μεθόδους διδασκαλίας.

• Στο πλαίσιο ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από ερευνητικά προγράμματα (projects) και δράσεις, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.

• Στο πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών.

• Στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση

• Στο σύστημα προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών.

• Στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

• Στην οργάνωση της προσχολικής αγωγής και τη σύνδεσή της με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νομοσχέδιο, θα συμπεριλαμβάνεται και ενότητα για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με πιθανό τίτλο “Ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο” όπου θα υπάρχουν διατάξεις-“μεταρρυθμιστικές θεσμοθετήσεις” για τα ΚΕΔΑΣΥ, τις ΕΔΥ, την Παράλληλη Στήριξη, τα Τμήματα Ενταξης κ.α 

Η απόφαση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hospital.jpg
Φρίκη σε οίκο ευγηρίας στη Δυτική Ελλάδα: Νοσηλευτής βίαζε μητέρα τεσσάρων παιδιών επί χρόνια
«Με χτυπούσε και με απειλούσε ότι αν δεν υποκύψω, θα κάψει τα παιδιά μου και θα κάνει στη 13χρονη κόρη μου αυτά που κάνει και σε εμένα»
Φρίκη σε οίκο ευγηρίας στη Δυτική Ελλάδα: Νοσηλευτής βίαζε μητέρα τεσσάρων παιδιών επί χρόνια