ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η οπερέτα της αξιολόγησης συνοδεύτηκε μέχρι στιγμής με άθλια περιστατικά αυθαιρεσίας, εκβιασμών και δουλοπρέπειας

Μετά την «προτροπή» του υπουργείου για προχώρημα και διεύρυνση της διαδικασίας της ατομικής αξιολόγησης (η διαπίστωσή τους ήταν ότι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες είναι εξαιρετικά χαμηλή μέχρι τώρα) στελέχη του διοικητικού μηχανισμού της εκπαίδευσης μπήκαν στο χορό σε αρκετούς νομούς.

Η οπερέτα της αξιολόγησης συνοδεύτηκε μέχρι στιγμής με άθλια περιστατικά αυθαιρεσίας, εκβιασμών και δουλοπρέπειας: στοιχεία που κάθε λογικός άνθρωπος θα απέρριπτε, επιχειρούν να εγκατασταθούν στην εκπαίδευση και να μας γυρίσουν στις εποχές του Επιθεωρητή.

Επιθεωρητές /σχολικοί σύμβουλοι και επιθεωρητές/διευθυντές επιδίδονται σε μια προσπάθεια - με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα- να αποδείξουν στο υπουργείο ότι η αξιολόγηση προχωρά. Έτσι, πήραμε ήδη μια γεύση των επεισοδίων αυτής της απαράδεκτης διαδικασίας, που έχουν τέτοια μορφή και ένταση που δεν περνάνε απαρατήρητα ούτε από τα παιδιά:

-Επιθεωρητής, βασιλικότερος και αυταρχικότερος του υπουργείου τρομοκρατεί εκπαιδευτικούς ότι αν δεν αξιολογηθούν δεν θα συνταξιοδοτηθούν!

-Επιθεωρητής, εκφοβίζει εκπαιδευτικούς δηλώνοντάς τους ότι στις αξιολογήσεις του είναι πολύ αυστηρός!

-Εκπαιδευτικός πηγαίνει να αξιολογηθεί σε «κλεμμένο» τμήμα! Το τμήμα που είχε την ώρα του ραντεβού δεν ήταν το «καλύτερο» του σχολείου και για αυτό θεώρησε πρέπον να «αρπάξει» άλλο τμήμα για να ικανοποιήσει τον επιθεωρητή!

-Επιθεωρητής αναρτά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφίες από την αξιολόγηση εκπαιδευτικού, στις οποίες φαίνεται μάλιστα η τάξη και ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές/ριες. Φαίνεται ότι μέσα στον οίστρο του επιθεωρητισμού θεώρησε ότι ο νόμος για απαγόρευση βιντεοσκόπησης/φωτογράφησης εν ώρα μαθήματος ισχύει μόνο για τους μαθητές/ριες και όχι για τους επιθεωρητές! (ευτυχώς, μετά από την παρέμβαση συναδέλφων/ισσων αφαίρεσε τις φωτογραφίες…)

-Επιθεωρήτρια, γνωστή για τις στενές της σχέσεις με τη χριστιανική εκκλησία, διακόπτει συνεχώς τον αξιολογούμενο εκπαιδευτικό και του επισημαίνει ότι σε τούτο και σε κείνο το σημείο έπρεπε να κάνει αναφορά στη χ χριστιανική θεωρία ή να προσθέσει το τάδε βίντεο. Οι διδαχές της δεν έχουν τελειωμό σε σημείο που να προκαλούν την αγανάκτηση ακόμη και των παιδιών.

-Άλλη επιθεωρήτρια ενημερώνει τον αξιολογούμενο εκπαιδευτικό ότι θα τον χαρακτηρίσει ως «μη ικανοποιητικό» γιατί έχει μόνο 2 μαθητές στην τάξη και δε θα ανταποκρινόταν το ίδιο καλά αν είχε 27 μαθητές. Μαντικές ικανότητες, λοιπόν, διαθέτει η αξιολογήτρια! Αφού οδήγησε τον αξιολογούμενο στο απόλυτο αδιέξοδο αναγκάστηκε να ανακαλέσει μόνο μετά τις αντιδράσεις τόσο της διεύθυνσης του σχολείου όσο του Συλλόγου Διδασκόντων .

-Μια ακόμη «καλή» αξιολογήτρια, αφού πρώτα με ένα αμφίσημο έγγραφο καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητάς της, συγκεκριμένων σχολείων, σε τηλεσυνάντηση, τους ενημερώνει ότι δεν τους ήθελε όλους αλλά μόνο όσους είχαν ειδοποιηθεί ατομικά και τους υπόσχεται «εύκολη και καλή» αξιολόγηση!

Αυτά και άλλα πολλά παρόμοια περιστατικά αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι η αξιολόγηση κανέναν στόχο βελτίωσης του εκπαιδευτικού και του σχολείου δεν έχει. Ο στόχος της είναι ο ίδιος που ήταν και πριν κάποιες δεκαετίες με το θεσμό του επιθεωρητή: ο έλεγχος και η απόλυτη χειραγώγηση τόσο του ίδιου του εκπαιδευτικού όσο και συνολικότερα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και γιατί όχι και της ίδιας της προσφερόμενης γνώσης. Κι αν η γνώση δε συμβαδίζει με τις θρησκευτικές/πολιτικές αντιλήψεις του επιθεωρητή τότε πρέπει να αλλάξει η γνώση γιατί διαφορετικά ο/η εκπαιδευτικός δεν έχει θέση στο σχολείο.

Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να συνεχίσει τον αγώνα ενάντια στον επιθεωρητισμό, για να πάρει αυτό το αίσχος τη φυσική του θέση στο χρονοντούλαπο της ιστορίας!

 

Με στοιχεία από το έντυπο "Παρέμβαση εκτός τάξης" (Απρίλιος 2024) της Ενωτικής Αριστερής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών ΔΕ Ιωαννίνων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xrisoxoidis
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
Οργή Χρυσοχοΐδη για την επίθεση στη Νομική – Βολές κατά των πανεπιστημιακών αρχών για αδράνεια στην εφαρμογή του νόμου
Χρυσοχοΐδης για Νομική: «Μόνο η σύλληψη αξίζει στους κουκουλοφόρους»
pinakas_ekpaideutikoi
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να πενταπλασιάσει το κόστος εγγραφής, με το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ να καταγγέλλει ότι τα πλεονάσματα χτίζονται...
Στα 15 ευρώ το παράβολο για τους πίνακες ΑΣΕΠ – Οργή στους αναπληρωτές
protomagia 2025
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
Με γαρύφαλλα, υψωμένες γροθιές και συνθήματα στις συγκεντρώσεις για την Πρωτομαγιά
Ολοκληρώθηκαν οι απεργιακές συγκεντρώσεις για την Εργατική Πρωτομαγιά στο κέντρο της Αθήνας -Δείτε εικόνες
filologoi_1.jpg
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης
Μόνο οι αγώνες θα φέρουν τη λύση, δηλώνει η Ένωση, καταγγέλλοντας την υποβάθμιση σχολείων, νοσοκομείων και την απουσία μέτρων ασφάλειας στους χώρους...
Πόλεμοι, λιτότητα και ερείπια στο Δημόσιο Σχολείο: Οι φιλόλογοι καταγγέλλουν την πολιτική υποβάθμισης