ιωαννινα
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας τόσο στο σχολείο όσο και σε άλλα κοινωνικά/θεσμικά πλαίσια όπως είναι η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ.

Το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Εργαστηρίου ΜΕΚΘΕΜΕ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με 520 σχολεία όλων των βαθμίδων (150 Νηπιαγωγεία, 185 Δημοτικά Σχολεία, 112 Γυμνάσια και 73 Λύκεια) από όλη τη χώρα και ένα από την Ίμβρο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων, του Δήμου Ιωαννιτών και άλλων Δήμων και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (με τη συμμετοχή περισσότερων από 25.000 μαθητών και πάνω από 1.000 εκπαιδευτικών), θα υλοποιήσει δράση κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού με τίτλο «Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές κατά της βίας» στις 6 Μαρτίου 2024, ώρα 10.30-11.15, σε κεντρικά σημεία πόλεων των σχολείων που συμμετέχουν.

Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και της ευρύτερης κοινωνίας κατά της βίας τόσο στο σχολείο όσο και σε άλλα κοινωνικά/θεσμικά πλαίσια όπως είναι η οικογένεια, η εργασία, ο αθλητισμός, κ.λπ.

Στόχοι της δράσης είναι οι μαθητές/τριες:

-να ορίζουν τη βία και τον εκφοβισμό

-να αναγνωρίζουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού και τις μορφές τους

-να κατανοούν τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού

-να αναφέρουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να αξιολογούν θετικά το σπάσιμο της σιωπής σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να χρησιμοποιούν ειρηνικές πρακτικές επίλυσης των συγκρούσεων.

Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες συζητούν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.

Την ημέρα της δράσης (6 Μαρτίου), οι μαθητές/τριες κατά τη μετάβασή τους από το σχολείο στο κεντρικό σημείο συγκέντρωσης θα φορούν μάσκες που απεικονίζουν συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού και θα αναπαριστούν μορφές βίας με κάποιες κινήσεις. Στις 11.00, οι μαθητές/τριες θα σπάσουν ταυτόχρονα ένα μπαλόνι. Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής και τη ταυτόχρονη κίνηση συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές.

Η υλοποίηση της δράσης σε κεντρικό σημείο της πόλης αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Επιστημονικά Υπεύθυνος

Θεόδωρος Θάνος

Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης

Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

ιωαννινα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

LITRIVI
Ιωάννα Λυτρίβη (υφυπουργός Παιδείας) στο alfavita.gr: Πλέγμα παρεμβάσεων σε 4 άξονες για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
Πειραματικές και θεματικές σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης, πρότυπα επαγγελματικά λύκεια και επαγγελματικές σχολές κατάρτισης φιλοδοξούμε...
Ιωάννα Λυτρίβη (υφυπουργός Παιδείας) στο alfavita.gr: Πλέγμα παρεμβάσεων σε 4 άξονες για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
ekpaideutikoi_diokseis_dide_peirai
Θέλουν να απολύσουν εκπαιδευτικούς! Όλοι σήμερα στη 1 μ.μ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
 Οι εκπαιδευτικοί του Πειραιά, οργανώνουν συγκέντρωση στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία στη ΔΙΔΕ Πειραιά την Τετάρτη 9/10 13:00 (στάση εργασίας...
Θέλουν να απολύσουν εκπαιδευτικούς! Όλοι σήμερα στη 1 μ.μ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
aksiologisi-ergasia.jpg
ΙΕΠ: Κείμενα επί κειμένων για την αξιολόγηση με «καλές πρακτικές» και οδηγούς δράσεων
Στο πλαίσιο της «προσπάθειας για ενίσχυση των σχολείων με στόχο την αποτελεσματική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης» 
ΙΕΠ: Κείμενα επί κειμένων για την αξιολόγηση με «καλές πρακτικές» και οδηγούς δράσεων