Σε νέες “θέσεις μάχης” οι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών, που θα ζητήσουν διάλογο για τα αιτήματά τους άμεσα - Πέρα από το μισθολογικό ζήτημα, θα τεθεί επίσης και το ζήτημα της αξιολόγησης, αλλά και άλλα ζητήματα όπως τα νέα μαθητικά προγράμματα, το “πολλαπλό βιβλίο”, αλλά και το θέμα της ελεύθερης επιλογής γονέα για σχολική μονάδα
«Όχι άλλους πεινασμένους και φοβισμένους εκπαιδευτικούς», λένε στο neakriti.gr οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου, ανοίγοντας τα χαρτιά τους ως προς τις διεκδικήσεις τους από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Καταρχήν θεωρούν ως θετικό το γεγονός ότι έφυγε από υπουργός Παιδείας η Νίκη Κεραμέως, ενώ ως προς τον νέο υπουργό, Κυριάκο Πιερρακάκη, μας αποκαλύπτουν ότι στις πρώτες θέσεις της ατζέντας τους βρίσκονται ο μισθός πείνας του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού και ο θεσμός της αξιολόγησης.
Μάλιστα, ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης, βάζει το θέμα του μισθού στην πρώτη θέση, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Αρετή Σπαχή, βάζει στην πρώτη θέση τον θεσμό της αξιολόγησης, αλλά τονίζει πως «και τα δύο συνδέονται απόλυτα, αφού μας θέλουν πεινασμένους μισθολογικά και φοβισμένους επαγγελματικά, μέσα από τον αναχρονιστικό θεσμό του επιθεωρητισμού».
Τα χειρότερα έχουν να “θυμούνται”, όπως οι ίδιοι λένε, από την προηγούμενη υπουργό Παιδείας... Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργο Μακράκη, «εκείνο που μπορεί κανείς να πει για τη Νίκη Κεραμέως είναι ότι έλειπε από τη δική της πλευρά το πλαίσιο του ουσιαστικού διαλόγου με τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας και των Ομοσπονδιών. Δυστυχώς, σε καμία περίοδο της θητείας της στο υπουργείο Παιδείας η κ. Κεραμέως δεν προσπάθησε να ακούσει τις θέσεις των εκπαιδευτικών σε θέματα που έχουν να κάνουν με το δημόσιο σχολείο και με ένα σωρό άλλα ζητήματα»...
Αναφορικά με τον νέο υπουργό στη νέα κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν καθορίσει τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την άμεση προτεραιότητα. Σύμφωνα με τον Γιώργο Μακράκη, «το πρώτο για μας σε επίπεδο εργασιακό είναι οι μισθοί. Από το 2009 έχουν “παγώσει” οι μισθοί των εκπαιδευτικών και γενικότερα των δημόσιων υπαλλήλων. Είναι ντροπή σήμερα ένας πρωτοδιόριστος εκπαιδευτικός να παίρνει 734 ευρώ. Δεν μπορεί καν να επιβιώσει με αυτό τον μισθό, ειδικότερα δε όταν καλείται να εργαστεί σε διαφορετικό τόπο μακριά από τον τόπο κατοικίας του. Όλα αυτά τα χρόνια, λοιπόν, τίθεται ζήτημα επιβίωσης», όπως λέει ο συνδικαλιστής.
«Εμείς, αμέσως μετά τη συγκρότηση της Βουλής και τις προγραμματικές δηλώσεις, προφανώς είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας», όπως ξεκαθαρίζει.
Πέρα από το μισθολογικό ζήτημα, θα τεθεί επίσης και το ζήτημα της αξιολόγησης, αλλά και άλλα ζητήματα όπως τα νέα μαθητικά προγράμματα, το “πολλαπλό βιβλίο”, αλλά και το θέμα της ελεύθερης επιλογής γονέα για σχολική μονάδα. Ειδικά στο τελευταίο ζήτημα, ο πρόεδρος των δασκάλων και νηπιαγωγών εξηγεί: «Δηλαδή, καταργούνται τα όρια της περιοχής και ο γονέας θα μπορεί να επιλέγει. Όμως, αυτό όπου εφαρμόστηκε (και εφαρμόστηκε κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία και την Αμερική) οδήγησε σε μια έντονη κατηγοριοποίηση των σχολείων και την γκετοποίηση σχολείων και περιοχών και πραγματικά θα είναι η ταφόπλακα αυτού που ονομάζουμε δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Και βέβαια έχουμε και το θέμα της αξιολόγησης όπου διαφωνούμε με τον τρόπο, το ύφος και το περιεχόμενό του»...
Για τον νέο υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη, ο συνδικαλιστής λέει χαρακτηριστικά: «Ελπίζουμε να δούμε μια διαφορετική στάση και πρόθεση από τον νέο υπουργό. Εμείς πάντως είμαστε σε θέση ετοιμότητας για όλα τα ανοιχτά ζητήματα αλλά και για τις προθέσεις που έχει το νέο υπουργείο Παιδείας, που μένει να φανούν είτε στις προγραμματικές δηλώσεις, είτε σε μια συνάντηση με τη νέα ηγεσία, την οποία και επιδιώκουμε»...
Καταλήγοντας, ο Γιώργος Μακράκης λέει πως η νέα σχολική χρονιά θα βρει τη σχολική κοινότητα με πάρα πολλά κενά αν δε γίνουν οι ανάλογες προσλήψεις και ταυτόχρονα μπαίνουν σημαντικά ζητήματα ανάγκης για την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων.
ΕΛΜΕ Ηρακλείου: «Ώρα νέων διεκδικήσεων...»
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, Αρετή Σπαχή, χαρακτηρίζει ως μια θετική εξέλιξη το γεγονός ότι πλέον στη νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν είναι η Νίκη Κεραμέως ως υπουργός Παιδείας, πλην όμως θεωρεί ότι ήδη έχουν δρομολογηθεί τέτοιες εξελίξεις που για να ανατραπούν χρειάζονται ισχυροί συνδικαλιστικοί αγώνες όλων των εκπαιδευτικών της χώρας!
«Φεύγοντας η Νίκη Κεραμέως άφησε το πιο αντιεκπαιδευτικό, αντιλαϊκό, αντιδραστικό αποτύπωμα των τελευταίων χρόνων. Επέβαλε τη φίμωση. Την καταστολή. Την ποινικοποίηση των αγώνων. Το “αποφασίζομεν και διατάσσομεν”. “Διά πυρός και σιδήρου” ήθελε να περάσει την αξιολόγηση παρά την αντίδραση του κλάδου. Οδήγησε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ στα δικαστήρια. Και εμείς θεωρούμε ότι όλα αυτά είναι η πιο σκληρή έκφραση μιας πολιτικής αποδόμησης των θεμελιωδών κατακτήσεων που έχουν μείνει ακόμα στη δημόσια εκπαίδευση, έτσι ώστε το δημόσιο σχολείο να γίνει ακόμα πιο ταξικό. Και ένα σχολείο στο οποίο δε θα έχουν θέση τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών», σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ηρακλείου.
«Η Νίκη Κεραμέως φεύγει από αυτό το υπουργείο και έχει φορτωμένη στην πλάτη της την αποσύνδεση των παιδιών από την εκπαίδευση μέσω της Webex κατά τα χρόνια της καραντίνας, ενώ θα μπορούσε να λειτουργήσει το σχολείο και να προσλάβει εκπαιδευτικούς. Ουσιαστικά κατέστρεψε τρεις γενιές παιδιών, στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Και έχει την απόλυτη ευθύνη για όλα τα δομικά και μορφωτικά κενά που έχουν τα παιδιά», υποστηρίζει η Αρετή Σπαχή.
Για τη νέα κυβέρνηση η ίδια θεωρεί ότι πλέον μόνο με αγώνες δε θα εφαρμοστούν στην πράξη όσα έχουν ψηφιστεί από την εποχή της Νίκης Κεραμέως. «Για μας το πρώτο ζήτημα είναι η αξιολόγηση. Η επιβολή του μέτρου του επιθεωρητισμού δεν καταργεί μόνο τη σκέψη, την ελευθερία, το πεδίο δράσης του δασκάλου. Τον απειλεί και με απόλυση. Η αξιολόγηση καταλήγει σε εκθέσεις. Και οι εκθέσεις θα συντάσσονται από τον επιθεωρητή και από τον διευθυντή και ως εκ τούτου καμιά σταθερή συνεργασία δε θα ισχύει πλέον. Ουσιαστικά είναι το μέτρο για να αρθεί η μονιμότητα. Και κανείς συνάδελφος δε θα έχει οργανική θέση, γιατί θα είναι υπό διαρκή αξιολόγηση και ανάλογα με την αξιολόγηση της εκπαίδευσής του θα ζητάει πλέον ώρες, στο σχολείο που αντιστοιχεί, στο επίπεδο της βαθμολογίας που πήρε στην αξιολόγησή του»...
Καταλήγοντας, η Αρετή Σπαχή μας είπε: «Οι νεοδιόριστοι καθηγητές με μισθό 780 ευρώ είναι ουσιαστικά πεινασμένοι συνάδελφοι. Και ταυτόχρονα έχουμε και τους 50 με 60 χιλιάδες αναπληρωτές σε ολόκληρη τη χώρα που δεν πληρώνονται αρκετούς μήνες του χρόνου. Ο μέσος μισθός στη μέση εκπαίδευση στη χώρα μας δεν ξεπερνάει τα 1.100 ευρώ, γιατί με τα μνημονιακά μέτρα έχουμε χάσει το 45% των αποδοχών μας - και αυτό είναι στοιχείο της ΕΛ.ΣΤΑΤ. Αν υπολογίσουμε τους μισθούς που παίρνουμε με τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό, ουσιαστικά ο μισθός μας δε φτάνει παρά μόνο το πρώτο δεκαήμερο του μήνα. Και η σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση τι λέει; “Συμβιβαστείτε, υποταχθείτε, για να έχετε έναν μισθό πείνας”...».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη