ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αν, όπως λένε οι Γάλλοι, σε ένα παιχνίδι λέξεων, το savoir («η γνώση») σημαίνει s’avoir («να είσαι κύριος του εαυτού σου»), τότε προκύπτει ότι όσοι δεν γνωρίζουν δεν έχουν τον έλεγχο του εαυτού τους.

Βρισκόμαστε μπροστά στο τέλος ενός μοντέλου πολλών αιώνων πανεπιστημίων, σχολείων αλλά και των συγκεκριμένων κοινωνικών σχέσεων που τα χαρακτήριζαν. Η εμπειρία μεταξύ μαθητή και δασκάλου, αλλά και μεταξύ μαθητή και μαθητή, η οποία είχε χαρακτηρίσει την Ακαδημία του Πλάτωνα, το Λύκειο του Αριστοτέλη, τα μεσαιωνικά και στη συνέχεια σύγχρονα πανεπιστήμια, διαγράφεται συνολικά χάρη σε μορφές «ψηφιοποιημένης διδασκαλίας» και ηλεκτρονικής μάθησης. Αυτές οι μορφές υπόσχονται να επιτρέψουν τη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας στον νέο κόσμο της κοινωνικής αποστασιοποίησης, όταν στην πραγματικότητα την εκμηδενίζουν χωρίς επιφύλαξη.

Μέσα από τις νέες ψηφιοποιημένες μορφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο στόχος της νέας παγκόσμιας καπιταλιστικής τάξης –πρέπει να είναι σαφές– δεν είναι να συνεχίσει την αιώνια εμπειρία διδασκαλίας, αλλά να την εκμηδενίσει για πάντα, διαλύοντας έτσι ένα ηθικό στοιχείο (sittlich με τη Χεγκελιανή έννοια), ύψιστης σημασίας. Με αυτόν τον τρόπο, αντί για κεφάλια που σκέπτονται και διαμορφώνονται ριζωμένα στη δική τους ιστορία και πολιτισμό, συνηθισμένα στον διάλογο και την προβληματική σύμφωνα με κριτικό λόγο, θα παραχθούν –και ήδη παράγονται– ανώνυμες μάζες τηλεματικών ατόμων χωρίς πολιτισμό και χωρίς ρίζες: τα τηλεματικά άτομα θα απέχουν μεταξύ τους και θα υπόκεινται σε αδιάλειπτη βιοπολιτική παρακολούθηση, ανίκανα να σκεφτούν και ως εκ τούτου να ασκήσουν κριτική στην υπάρχουσα κατάσταση των πραγμάτων, που είναι ήδη εξαιρετικά κατακριτέα.

Το εξ αποστάσεως σχολείο δεν είναι πλέον σχολείο, όπως οι ηλεκτρονικές σχέσεις είναι μόνο ονομαστικά σχέσεις.

Αν, όπως λένε οι Γάλλοι, σε ένα παιχνίδι λέξεων, το savoir («η γνώση») σημαίνει s’avoir («να είσαι κύριος του εαυτού σου»), τότε προκύπτει ότι όσοι δεν γνωρίζουν δεν έχουν τον έλεγχο του εαυτού τους.

* Ο Ντιέγκο Φουζάρο (Diego Fusaro) γεννήθηκε στο Τορίνο/Ιταλία το 1983. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Vita-Salute S. Raffaele του Μιλάνο. Είναι μελετητής και καθηγητής με αντικείμενο την "φιλοσοφία της ιστορίας"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βοριζια
Επίσκεψη του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες των Βοριζίων
Επιστροφή και φοίτηση του συνόλου των μαθητών στο σχολείο - Προσφορά αθλητικού υλικού στους μαθητές και συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς.
Επίσκεψη του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες των Βοριζίων
700363_emfialomena_nera.jpg
Ανακαλούνται εμφιαλωμένα νερά γνωστών εταιρειών - Ποια είναι
Τεχνικά ελαττώματα οδηγούν σε προληπτική απόσυρση προϊόντων – Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις συσκευασίες των μπουκαλιών.
Ανακαλούνται εμφιαλωμένα νερά γνωστών εταιρειών - Ποια είναι
Παύλος Μαρινάκης
Μαρινάκης για Τσίπρα: «Από τη στιγμή που παρέλαβα το βιβλίο στα χέρια μου δεν έχω σταματήσει να γελάω»
«Από τη στιγμή που παρέλαβα το βιβλίο στα χέρια μου δεν έχω σταματήσει να γελάω, ελπίζω κάποια στιγμή να το διαβάσω»
Μαρινάκης για Τσίπρα: «Από τη στιγμή που παρέλαβα το βιβλίο στα χέρια μου δεν έχω σταματήσει να γελάω»
παιδειας
Φοιτητικοί Σύλλογοι Αθήνας: Κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας ενάντια στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία
Φοιτητικές αντιδράσεις για την παιδαγωγική επάρκεια
Φοιτητικοί Σύλλογοι Αθήνας: Κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας ενάντια στην απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία