Ο επιθεωρητής διδάσκει βλακείες
«Τώρα είμαι εκπαιδευτικός που δουλεύω κοντά 20 χρόνια στην εκπαίδευση και δεν επιτρέπω καμία αξιολόγηση να αιωρείται στο κεφάλι μου σαν απειλή, ούτε πλέον εμπλουτίζω το βιογραφικό μου με γνώμονα την  αξιολόγηση και όχι την προσωπική -επαγγελματική μου εξέλιξη»

Τα λόγια της Υπουργού Παιδείας για τον θεσμό της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την επιστροφή της μετά από 41 χρόνια,  με πήραν από το χέρι, εμένα την πλατωνικά ερωτευμένη με την παιδικότητα,  και με έβαλαν να καθίσω ξανά  στο πρώτο θρανίο της Α’ Δημοτικού!

Εκείνο  το θρανίο που τώρα μόνο σε μουσεία σχολικής ζωής το συναντάς. Κάποτε, πριν έξι χρόνια,  το συνάντησα και στο Μοναστηράκι, όμορφο, πράσινο με σκαλισμένα τα όνειρα μας πάνω του, και την τιμή 500 ευρώ στη θέση που ξεκουραζόταν το μολύβι.

Πεντέμισι χρόνων παιδάκι, μαθήτρια πρώτης τάξης με τα σχολιανά μου ρούχα και τα μαλλιά πιασμένα αλογοουρά,  πολύ σφιχτά  με ένα λευκό λαστιχάκι.
Εντολή του δασκάλου.

Θα ερχόταν  ο Επιθεωρητής σήμερα και θα έπρεπε όλα να είναι στην εντέλεια.

Έλαμπαν τα μωσαϊκά, τα θρανία, μαζί με τα μαλλιά μας,  γυάλιζε ο πρασινοπίνακας με καινούριες κιμωλίες και η έδρα του δασκάλου… θρόνος!

Όλα τα παιδιά ντυμένα με τα καλά τους ρούχα και με την κοσμιοτάτη διαγωγή που είχαμε φυλαγμένη για τέτοιες περιπτώσεις.
Αλίμονο αν δεν είχαμε διαβάσει, αλίμονο αν κάναμε φασαρία. Αλίμονο αν ανασαίναμε παραπάνω από το κανονικό.

Θα ήμασταν η αιτία για την προσωπική αποτυχία του δασκάλου στα αυστηρά μάτια του Επιθεωρητή.

Κι αν με ρωτούσες εμένα το πενταμισάρι με τι έμοιαζε ο επιθεωρητής… με τον «Μεσημερά» θα έλεγα,   με εκείνον που θα μας άρπαζε αν δεν κοιμόμασταν το μεσημέρι. Εκείνον που συναντήσαμε στα λόγια των γιαγιάδων και των μανάδων μας, να πλανάται σαν αερικό  χωρίς ποτέ να τον δούμε.

Ίσως γι’ αυτό εκείνη η μικρή κουκουβάγια που στρίμωχνε γύρω της τα γράμματα Ο Ε Δ Β και κατοικούσε στο οπισθόφυλλο των σχολικών μας βιβλίων μεταμορφωνόταν σε… μπούφο που φώναζε… Ο Επιθεωρητής Διδάσκει Βλακείες!

Χαμογελάω, αφήνω το χέρι  της Υπουργού μας και την ευχαριστώ για τη βόλτα των αέρηδων της μνήμης.

Όμως μόνο γι’ αυτό!

Τώρα δεν είμαι πεντέμισι με αλογοουρά και τρομαγμένα, καθάρια μάτια.

Τώρα είμαι εκπαιδευτικός που δουλεύω κοντά 20 χρόνια στην εκπαίδευση και δεν επιτρέπω καμία αξιολόγηση να αιωρείται στο κεφάλι μου σαν απειλή, ούτε πλέον εμπλουτίζω το βιογραφικό μου με γνώμονα την  αξιολόγηση και όχι την προσωπική -επαγγελματική μου εξέλιξη.

Έχω δουλέψει σε σχολεία και δομές που δεν έχουν αλλάξει και πολύ από τότε που μας επισκεπτόταν ο Επιθεωρητής, μόνο εκείνα τα υπέροχα θρανία που κοσμούν μουσεία να είχαν μείνει… μόνο! Σχολεία και δομές που αξιολογούνται καθημερινά  από γονείς, δασκάλους και μαθητές  και κρίνονται ανεπαρκή  για να μην πω… ντροπή, εν έτει 2023,  σε μια ευρωπαϊκή χώρα.

Εφαρμόζουμε εκπαιδευτικά συστήματα που θεωρούνται ευρωπαϊκά χωρίς όμως το ευρωπαϊκό προσωπικό που στελεχώνει τα ευρωπαϊκά σχολεία.
Γι’ αυτό και ακριβώς δεν ξέρω σε ποιο από τους ρόλους  που συνεπάγεται το  πολυσχιδές επάγγελμα μας απευθύνεται η αξιολόγηση,  στον κοινωνικό λειτουργό, στον ψυχολόγο, στον νοσηλευτή,  στον γραμματέα, στον επιχειρηματία;

Στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού  αναφέρει ότι είναι  η βελτίωση της ατομικής απόδοσής τους και η προαγωγή και βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του παιδαγωγικού, διδακτικού και υποστηρικτικού έργου που προσφέρεται, στο πλαίσιο της δημόσιας εκπαίδευσης, από τις εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές  δομές. Φυσικά απευθύνεται μόνο στον εκπαιδευτικό,  αυτός είναι ο στόχος, και όχι το πλαίσιο. Εν αρχή,   ο νεοδιόριστος  εκπαιδευτικός   και όχι οι εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές δομές.

Τον νεοδιόριστο, που αλώνιζε ως αναπληρωτής μετανάστης όλη την Ελλάδα, που απέκτησε τίτλους σπουδών που θα τους ζήλευαν και  οι Πρυτάνεις των Πανεπιστημίων, που δουλεύει και δεύτερη δουλειά για να συμπληρώσει το εισόδημα του Έλληνα  εκπαιδευτικού που λογάται Ευρωπαίος.

Και αυτή η σχέση Υπουργείου και εκπαιδευτικών που οικοδομήθηκε πάνω στις πιο δύσκολες συγκυρίες,  με απαξίωση και μηδενισμό του διαλόγου και των προτάσεων,  με υποβάθμιση και ταυτόχρονα πολλαπλασιασμό της ευθύνης του νηπιαγωγού και του δασκάλου συνεχίζεται… Αξιολόγηση λοιπόν… «εμπρός προς τα πίσω», που έλεγε και γνωστός Δήμαρχος τηλεοπτικής σειράς!

* Ζαμπία Λαζανάκη, Ειδικός Γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Δ. Θεοτοκόπουλος»
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
ΠΟΜΕΕΑ: Φιέστες και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
Οι εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή καταγγέλλουν υποχρηματοδότηση, ελλείψεις προσωπικού και επικίνδυνες συνθήκες – Κάλεσμα σε μαζική πορεία στο Σύνταγμα...
ΠΟΜΕΕΑ: Φιέστες και επικοινωνιακές εξαγγελίες για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ
κλειστά δημοτικά σχολεία
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
Οι αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι η παρουσία του άνδρα δημιούργησε φόβο και ανησυχία μεταξύ μαθητών και γονέων
Σοκαριστικό περιστατικό σε σχολείο στο Αιγάλεω: Άνδρας περιφερόταν γυμνός έξω από δημοτικό
poutin.jpg
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
Ο Ρώσος πρόεδρος υποστήριξε πως οι Ευρωπαίοι «δεν έχουν ειρηνική ατζέντα» και «επιμένουν σε όρους που δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτοί από τη Ρωσία»
Πούτιν: Αν η Ευρώπη θέλει πόλεμο, η Ρωσία είναι έτοιμη
ανδρο
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»
Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να στοχεύει έμμεσα τον Αλέξη Τσίπρα, εν μέσω του θορύβου που προκάλεσε η έκδοση του βιβλίου του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
Το «καρφί» Ανδρουλάκη για Τσίπρα: «Εμείς δεν έχουμε σπόνσορες για να μας παίζουμε μέρα-νύχτα»