δημιουργικότητα
«Ένα δημιουργικό σχολείο καλείται να διαμορφώσει τους νέους που θα ζήσουν σε μια τόσο απαιτητική κοινωνία και θα καταφέρουν να διεκδικήσουν τα όνειρά τους»

Zούμε σε μια εποχή με καταιγιστικές αλλαγές, αλματώδεις εξελίξεις, απρόσμενες κρίσεις οι οποίες δημιουργούν μια αίσθηση ρευστότητας και αστάθειας. Οι νέοι κυρίως άνθρωποι επωμίζονται την ευθύνη της αντιμετώπισης του μέλλοντος που διαγράφεται αβέβαιο. Σε τέτοιου είδους καταστάσεις χρειαζόμαστε ένα προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα παρέχει τα κατάλληλα εφόδια και θα στοχεύει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας για την διεκδίκηση μιας καλύτερης ζωής. Ένα δημιουργικό σχολείο καλείται να διαμορφώσει τους νέους που θα ζήσουν σε μια τόσο απαιτητική κοινωνία και θα καταφέρουν να διεκδικήσουν τα όνειρά τους.

Η δημιουργικότητα δίνει φωνή στη συνειδησιακή κατάσταση του ανθρώπου, ξεκλειδώνει τα συναισθήματα και του επιτρέπει να τα εκφράσει χωρίς τον φόβο της απόρριψης ή της κοινωνικής κριτικής. Δίνει την δυνατότητα να αναπτύξει τον ψυχισμό του, προωθεί την τέχνη και τον πολιτισμό. Με αυτήν αναπτύσσεται η γνώση, ώστε να ανακαλυφθούν και να εξερευνηθούν νέοι, άγνωστοι ορίζοντες στην επιστήμη και στην τεχνολογία. Οδηγεί στη «δια βίου μάθηση» και την πολυδιάστατη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η δημιουργικότητα είναι η προϋπόθεση της καινοτομίας, προωθεί την επαγγελματική και την επιχειρηματική δραστηριότητα και δίνει λύσεις σε οικονομικές κρίσεις και δημοσιονομικά αδιέξοδα. Είναι μια στάση ανθρώπων που δεν συμβιβάζονται αλλά χαράζουν τον δικό τους δρόμο, μια ενεργητική και δραστήρια συμπεριφορά απέναντι στις ανυπέρβλητες δυσκολίες της ζωής. Οι δημιουργικοί άνθρωποι είναι ανήσυχα πνεύματα, ανεξάρτητες ψυχές δεν μένουν αδρανείς, δεν ακολουθούν, αλλά ηγούνται βάζοντας τη δική τους σφραγίδα στην πρόοδο. Η αναγκαιότητα της δημιουργικότητας επιβάλλει την καλλιέργειά της από το ανάλογο περιβάλλον εκπαίδευσης.

 Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα σύγχρονο δημιουργικό σχολείο το οποίο θα βοηθούσε όλα τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τη δημιουργικότητά τους. Πιο συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός, θα μπορούσε να ενθαρρύνει τη συμμετοχή όλων των μαθητών του διαμορφώνοντας ένα περιβάλλον ανεκτικότητας, σεβασμού και δεκτικότητας σε νέες ιδέες και εμπειρίες. Να αναθέτει την εκπόνηση ποικίλλων εργασιών, την παρουσίαση εκθέσεων ζωγραφικής, τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων. Να επιτρέπει την ανεξαρτησία και τον αντικομφορμισμό, να δίνει χρόνο για ανάλυση και σύνθεση δεδομένων, δημιουργική προσαρμογή και προσωπικό τρόπο μάθησης. Να ενισχύει συνεχώς τον διάλογο, την αμφισβήτηση χωρίς να κατακρίνει το λάθος και να επιτρέπει στα παιδιά να το αποδέχονται, αποδεσμευμένα από τον φόβο της απόρριψης. Με την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας όπως, η χρήση του πολλαπλού βιβλίου, ο πειραματισμός, η μύηση στην έρευνα και στην προσωπική εμπειρία, η εργασία με ποικίλο υλικό κάτω από διαφορετικές συνθήκες καθώς και  η επαφή με νέα δεδομένα της τοπικής και παγκόσμιας κοινωνίας, της τεχνολογίας, της επιστήμης, της τέχνης, αναπτύσσουν την κριτική και ευέλικτη σκέψη των μαθητών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δημιουργικής εκπαίδευσης παρέχονται στα παιδιά τα κατάλληλα εφόδια για να ανταποκριθούν ως μελλοντικοί πολίτες στις νέες απαιτήσεις και να διεκδικήσουν τα όνειρά τους.

Μέσα σε αυτό το εκπαιδευτικό περιβάλλον θα αναδειχθούν όλες οι κλίσεις και τα ταλέντα, οι κοινωνικές αρετές και οι αξίες κάθε παιδιού, εφόδια που και στην ενήλικη ζωή του θα το βοηθήσουν να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις. Η δημιουργικότητα είναι μια ενεργητική στάση ζωής, που αυξάνει τις επιλογές και διευρύνει τους ορίζοντες. Είναι ένας σπόρος που όλοι έχουμε μέσα μας, ο οποίος στο ανάλογο περιβάλλον μπορεί να ανθίσει, να καρποφορήσει και να δημιουργήσει ένα δάσος ευκαιριών, όπου ο καθένας μπορεί να ανιχνεύσει το ασφαλές μονοπάτι που θα οδηγήσει στην επιτυχία, τη μάθηση και την ευτυχία. Και όλα αυτά με σύμμαχο την εκπαίδευση.  Η εκπαίδευση μπορεί να αποδειχθεί ο κοινωνικός αναβατήρας, η εγγυήτρια της ειρήνης και της προόδου, ο καθοδηγητής της προσωπικής μας εξέλιξης, αλλά και «το πιο ισχυρό όπλο για να αλλάξουμε τον κόσμο», όπως είχε πει ο Νέλσον Μαντέλα.

*Φιλόλογοι – Συγγραφείς στις εκδόσεις ΖΗΤΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dimosio
Δημόσιο: Τα 13 «θανατηφόρα» παραπτώματα που φέρνουν άμεση απόλυση
Νέα εγκύκλιος-βόμβα για το πειθαρχικό δίκαιο στο Δημόσιο - Ποινικές καταδίκες, παραπομπές, ανακλήσεις διορισμών και νέα ασυμβίβαστα
Δημόσιο: Τα 13 «θανατηφόρα» παραπτώματα που φέρνουν άμεση απόλυση
foto_education_pencils.jpg
Σχετικά με την απασχόληση εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης όταν απουσιάζει ο εκπαιδευτικός της τάξης
Αντίδραση από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ημαθίας για τις αναθέσεις σε εκπαιδευτικούς Παράλληλης Στήριξης – «Δεν υποκαθιστούμε τον δάσκαλο της...
Σχετικά με την απασχόληση εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης όταν απουσιάζει ο εκπαιδευτικός της τάξης
χριστουγεννιάτικο δέντρο σε τάξη
Χριστούγεννα 2025: Πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν τα σχολεία – Το πλήρες χρονοδιάγραμμα των διακοπών
Δεκαέξι μέρες ξεκούρασης για τους μαθητές – Πότε θα χτυπήσει το τελευταίο κουδούνι πριν τις γιορτές
Χριστούγεννα 2025: Πότε κλείνουν και πότε ανοίγουν τα σχολεία – Το πλήρες χρονοδιάγραμμα των διακοπών
φοιτητές
Φιλολογικά τμήματα σε ελεύθερη πτώση – Το τέλος μιας εποχής για τις ανθρωπιστικές σπουδές
Φιλολογικά τμήματα σε ελεύθερη πτώση - Οι Βάσεις 2025 αποκαλύπτουν μια βαθιά αλλαγή
Φιλολογικά τμήματα σε ελεύθερη πτώση – Το τέλος μιας εποχής για τις ανθρωπιστικές σπουδές