εκπαιδευση
Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».

Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένος με το  σχολείο του, να εντάσσεται λειτουργικά, ώστε να γνωρίζει τους μαθητές του και  τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο σχολικό χώρο.

Ωστόσο, χρόνια τώρα στη σχολική εκπαίδευση υπάρχει ένα απαράδεκτο δεδομένο που όπως πολλά άλλα παρουσιάζεται σαν αυτονόητο και φυσικό.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται σε δυο, τρία, τέσσερα και πέντε διαφορετικά σχολεία μέσα σε μια εβδομάδα που μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικούς δήμους χωριά η κωμοπόλεις.

Μάλιστα έχει γίνει καθεστώς η μετακίνησή τους από σχολείο σε  σχολείο εντός της ίδιας ημέρας.

Επιπρόσθετα, για μετακινήσεις, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν οδοιπορικά έξοδα, παρά το γεγονός ότι  μετακινούνται καθημερινά πολλά χιλιόμετρα από το ένα σχολείο στο άλλο.

Υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί πχ στην Αττική που κάνουν 1000 και 2.000 χιλιόμετρα το μήνα καθώς μετακινούνται σε διαφορετικά σχολεία που απέχουν μεταξύ τους δέκαδες χιλιόμετρα.

Το  απαράδεκτο αυτό εργασιακό καθεστώς που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας έχει  ως αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε συνεχές  καθεστώς πίεσης από την υπηρεσία, αφού τους παρέχεται ελάχιστο χρονικό  διάστημα για να μεταβούν από το ένα σχολείο στο άλλο.

Επιπρόσθετα, η  συγκεκριμένη τακτική που ακολουθεί η διοίκηση έχει ως συνέπεια τη  φθορά των αυτοκινήτων τους και στη χειρότερη περίπτωση, την πρόκληση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων.

Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».

Φυσικά η  υπηρεσία δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να μην  έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, για να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο  άλλο όπως εντέλλεται, και με δεδομένο ότι η μετακίνηση ιδιαίτερα στην  επαρχία είναι προβληματική.  

Στα παραπάνω κάνει αναφορά το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας που καταγγέλλει τη λογική του εκπαιδευτικού – «λάστιχο»  που περιφέρεται από σχολείο σε σχολείο με εντολή της Υπηρεσίας.

Οι Θέσεις της Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών

Απαιτούμε:

∙ Να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές  μονάδες. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.

∙ Να μην υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα σχολείο  στο άλλο εντός της ίδιας ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό  να πραγματοποιηθεί, να προβλέπεται ικανός χρόνος για τη μετάβασή του  από τη μία σχολική μονάδα στην άλλη και η Υπηρεσία να αναγνωρίσει ότι ο  εν λόγω εκπαιδευτικός βρίσκεται στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα σε  υπηρεσία.

∙ Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των οδοιπορικών  για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό  τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις  πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).

∙ Άμεση καταβολή των οδοιπορικών σε μηνιαία βάση και όχι δύο φορές τον  χρόνο, όπως γίνεται σήμερα. Οφείλει η πολιτεία επιτέλους να αναγνωρίσει το ρόλο των εκπαιδευτικών  και να μην τους συμπεριφέρεται με τον απαξιωτικό τρόπο που  αντιμετωπίζονται σήμερα. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Συγχωνεύσεις τμημάτων: 27 μαθητές ανά τάξη και… χάος στη σχολική καθημερινότητα
Εκπαιδευτική κοινότητα σε συναγερμό: Οι συγχωνεύσεις τμημάτων απειλούν τη δημόσια εκπαίδευση
Συγχωνεύσεις τμημάτων: 27 μαθητές ανά τάξη και… χάος στη σχολική καθημερινότητα
Ο Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Ο Σπύρος Κίντζιος, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Αλέξη Τσίπρα
Στο Επιστημονικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου για την Ειρήνη, τη Δικαιοσύνη και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη συμμετέχουν  νυν και πρώην Πρυτάνεις, Ομότιμοι...
Ο Σπύρος Κίντζιος, Πρύτανης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Αλέξη Τσίπρα
σχολε
Ικαρία: 15 παιδιά χωρίς ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο - Σοβαρά κενά στα σχολεία παρά τις προσλήψεις
Εκπαιδευτικά κενά και προβλήματα μεταφορών ταλαιπωρούν μαθητές και γονείς
Ικαρία: 15 παιδιά χωρίς ασφαλή πρόσβαση στο σχολείο - Σοβαρά κενά στα σχολεία παρά τις προσλήψεις
Λιμάνι Κύθνου
Κύθνος: Εκπαιδευτική κοινότητα καλεί σε μαζική διαμαρτυρία αύριο για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό
Κύθνος: Εκπαιδευτικοί και κάτοικοι στο λιμάνι ενάντια στον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό
Κύθνος: Εκπαιδευτική κοινότητα καλεί σε μαζική διαμαρτυρία αύριο για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό