εκπαιδευση
Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».

Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένος με το  σχολείο του, να εντάσσεται λειτουργικά, ώστε να γνωρίζει τους μαθητές του και  τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο σχολικό χώρο.

Ωστόσο, χρόνια τώρα στη σχολική εκπαίδευση υπάρχει ένα απαράδεκτο δεδομένο που όπως πολλά άλλα παρουσιάζεται σαν αυτονόητο και φυσικό.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται σε δυο, τρία, τέσσερα και πέντε διαφορετικά σχολεία μέσα σε μια εβδομάδα που μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικούς δήμους χωριά η κωμοπόλεις.

Μάλιστα έχει γίνει καθεστώς η μετακίνησή τους από σχολείο σε  σχολείο εντός της ίδιας ημέρας.

Επιπρόσθετα, για μετακινήσεις, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν οδοιπορικά έξοδα, παρά το γεγονός ότι  μετακινούνται καθημερινά πολλά χιλιόμετρα από το ένα σχολείο στο άλλο.

Υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί πχ στην Αττική που κάνουν 1000 και 2.000 χιλιόμετρα το μήνα καθώς μετακινούνται σε διαφορετικά σχολεία που απέχουν μεταξύ τους δέκαδες χιλιόμετρα.

Το  απαράδεκτο αυτό εργασιακό καθεστώς που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας έχει  ως αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε συνεχές  καθεστώς πίεσης από την υπηρεσία, αφού τους παρέχεται ελάχιστο χρονικό  διάστημα για να μεταβούν από το ένα σχολείο στο άλλο.

Επιπρόσθετα, η  συγκεκριμένη τακτική που ακολουθεί η διοίκηση έχει ως συνέπεια τη  φθορά των αυτοκινήτων τους και στη χειρότερη περίπτωση, την πρόκληση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων.

Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».

Φυσικά η  υπηρεσία δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να μην  έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, για να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο  άλλο όπως εντέλλεται, και με δεδομένο ότι η μετακίνηση ιδιαίτερα στην  επαρχία είναι προβληματική.  

Στα παραπάνω κάνει αναφορά το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας που καταγγέλλει τη λογική του εκπαιδευτικού – «λάστιχο»  που περιφέρεται από σχολείο σε σχολείο με εντολή της Υπηρεσίας.

Οι Θέσεις της Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών

Απαιτούμε:

∙ Να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές  μονάδες. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.

∙ Να μην υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα σχολείο  στο άλλο εντός της ίδιας ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό  να πραγματοποιηθεί, να προβλέπεται ικανός χρόνος για τη μετάβασή του  από τη μία σχολική μονάδα στην άλλη και η Υπηρεσία να αναγνωρίσει ότι ο  εν λόγω εκπαιδευτικός βρίσκεται στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα σε  υπηρεσία.

∙ Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των οδοιπορικών  για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό  τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις  πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).

∙ Άμεση καταβολή των οδοιπορικών σε μηνιαία βάση και όχι δύο φορές τον  χρόνο, όπως γίνεται σήμερα. Οφείλει η πολιτεία επιτέλους να αναγνωρίσει το ρόλο των εκπαιδευτικών  και να μην τους συμπεριφέρεται με τον απαξιωτικό τρόπο που  αντιμετωπίζονται σήμερα. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
kina
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
Τεράστια έκρηξη σε ουρανοξύστη της Σενζέν - Εικόνες χάους και μνήμες «Δίδυμων Πύργων»
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών