εκπαιδευση
Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».

Είναι δεδομένο ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι στενά συνδεδεμένος με το  σχολείο του, να εντάσσεται λειτουργικά, ώστε να γνωρίζει τους μαθητές του και  τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο σχολικό χώρο.

Ωστόσο, χρόνια τώρα στη σχολική εκπαίδευση υπάρχει ένα απαράδεκτο δεδομένο που όπως πολλά άλλα παρουσιάζεται σαν αυτονόητο και φυσικό.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται σε δυο, τρία, τέσσερα και πέντε διαφορετικά σχολεία μέσα σε μια εβδομάδα που μπορεί να βρίσκονται σε διαφορετικούς δήμους χωριά η κωμοπόλεις.

Μάλιστα έχει γίνει καθεστώς η μετακίνησή τους από σχολείο σε  σχολείο εντός της ίδιας ημέρας.

Επιπρόσθετα, για μετακινήσεις, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν λαμβάνουν οδοιπορικά έξοδα, παρά το γεγονός ότι  μετακινούνται καθημερινά πολλά χιλιόμετρα από το ένα σχολείο στο άλλο.

Υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί πχ στην Αττική που κάνουν 1000 και 2.000 χιλιόμετρα το μήνα καθώς μετακινούνται σε διαφορετικά σχολεία που απέχουν μεταξύ τους δέκαδες χιλιόμετρα.

Το  απαράδεκτο αυτό εργασιακό καθεστώς που επιβάλλει το Υπουργείο Παιδείας έχει  ως αποτέλεσμα οι προαναφερόμενοι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε συνεχές  καθεστώς πίεσης από την υπηρεσία, αφού τους παρέχεται ελάχιστο χρονικό  διάστημα για να μεταβούν από το ένα σχολείο στο άλλο.

Επιπρόσθετα, η  συγκεκριμένη τακτική που ακολουθεί η διοίκηση έχει ως συνέπεια τη  φθορά των αυτοκινήτων τους και στη χειρότερη περίπτωση, την πρόκληση αυτοκινητιστικών ατυχημάτων.

Θα  πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί το γεγονός ότι ο χρόνος μετακίνησης του  εκπαιδευτικού από σχολείο σε σχολείο αυθαιρέτως δεν θεωρείται από την  υπηρεσία ως χρόνος υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να μην θεωρούνται οι  συνάδελφοι της ανωτέρω κατηγορίας ως «παθόντες εν υπηρεσία».

Φυσικά η  υπηρεσία δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο εκπαιδευτικός είναι δυνατόν να μην  έχει ιδιόκτητο αυτοκίνητο, για να μετακινηθεί από το ένα σχολείο στο  άλλο όπως εντέλλεται, και με δεδομένο ότι η μετακίνηση ιδιαίτερα στην  επαρχία είναι προβληματική.  

Στα παραπάνω κάνει αναφορά το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας που καταγγέλλει τη λογική του εκπαιδευτικού – «λάστιχο»  που περιφέρεται από σχολείο σε σχολείο με εντολή της Υπηρεσίας.

Οι Θέσεις της Α ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ για τα οδοιπορικά των εκπαιδευτικών

Απαιτούμε:

∙ Να μην υπηρετεί κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από δύο σχολικές  μονάδες. Οικονομική κάλυψη των εξόδων μετακίνησης.

∙ Να μην υποχρεώνεται ο εκπαιδευτικός να μετακινηθεί από το ένα σχολείο  στο άλλο εντός της ίδιας ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό  να πραγματοποιηθεί, να προβλέπεται ικανός χρόνος για τη μετάβασή του  από τη μία σχολική μονάδα στην άλλη και η Υπηρεσία να αναγνωρίσει ότι ο  εν λόγω εκπαιδευτικός βρίσκεται στο προαναφερθέν χρονικό διάστημα σε  υπηρεσία.

∙ Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης για την κάλυψη των οδοιπορικών  για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό  τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις  πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).

∙ Άμεση καταβολή των οδοιπορικών σε μηνιαία βάση και όχι δύο φορές τον  χρόνο, όπως γίνεται σήμερα. Οφείλει η πολιτεία επιτέλους να αναγνωρίσει το ρόλο των εκπαιδευτικών  και να μην τους συμπεριφέρεται με τον απαξιωτικό τρόπο που  αντιμετωπίζονται σήμερα. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η Οργισμένη απάντηση της Μαρίας Καρυστιανού στο χυδαίο βίντεο Μπογδάνου (vid)

«Είχε γίνει η ζωή μου κόλαση» – Πώς καθηγητής προσέγγιζε ερωτικά φοιτήτριές του

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

κορινθία
«Ηomeschooling»: Τι προβλέπει ο νόμος για την κατ' οίκον διδασκαλία - Με αφορμή την περίπτωση του «παλαιοχριστιανού»
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μόνο για φέτος υπάρχουν πάνω από 20 αιτήσεις από ιδιωτικά σχολεία στη Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του υπουργείου...
«Ηomeschooling»: Τι προβλέπει ο νόμος για την κατ' οίκον διδασκαλία - Με αφορμή την περίπτωση του «παλαιοχριστιανού»
kanakis_portosalte
Βολές ΣΚΑΪ στο «Ράδιο Αρβύλα» και η απάντηση του Κανάκη: «Ενοχλούνται οι ένοχοι»
«Πάλι ευχαριστούμε για την ανακοίνωση και σας παρακαλούμε μην σταματήσετε, γιατί κάθε φορά που μιλάτε κάνετε τη δουλειά μας πιο εύκολη. Ράδιο Αρβύλα»
Βολές ΣΚΑΪ στο «Ράδιο Αρβύλα» και η απάντηση του Κανάκη: «Ενοχλούνται οι ένοχοι»
agoria-paidia-epidoma.jpg
Επίδομα 300€ ετησίως σε γονείς μαθητών με χαμηλά εισοδήματα - Πώς να το πάρετε
Το επίδομα ποσού €300 ετησίως, θα λάβουν οι γονείς μαθητών που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό και Γυμνάσιο) με χαμηλά εισοδήματα,...
Επίδομα 300€ ετησίως σε γονείς μαθητών με χαμηλά εισοδήματα - Πώς να το πάρετε
ΠΑΙΔΙΑ ΓΟΝΕΙΣ
Προσοχή! Γεμίζουν τα νοσοκομεία με μαθητές με διαταραχές συμπεριφοράς και επιθετικότητας
Στα σχολεία πολλοί μαθητές αφού εκτιμηθούν από τα ΚΕΔΑΣΥ και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, προσέρχονται στο νοσοκομείο με σοβαρά...
Προσοχή! Γεμίζουν τα νοσοκομεία με μαθητές με διαταραχές συμπεριφοράς και επιθετικότητας