Thumbnail
Ως αναζητητές της Ομορφιάς και της Αλήθειας, έχουμε ως κύρια αποστολή την προαγωγή ενός βασικού τετρα-υπόστατου ορίζοντα: της Γνώσης και της Παιδείας, της Τέχνης και της Αγάπης. Με αυτά δίνουμε νόημα στη ζωή μας και αυτοπραγματωνόμαστε

     Φοβερός ο κόσμος που κρύβουμε μέσα μας. Εκπληκτική η δύναμη της σκέψης του ανθρώπου. Έχει αλλάξει τα πάντα πάνω στη Γη! Βρισκόμαστε στο Ανθρωπόκαινο της γεωλογικής ιστορίας του πλανήτη μας.

Μαθαίνουμε για την απαρχή των πάντων. Βλέπουμε το μακρινό παρελθόν του Σύμπαντος, που έχει συμβεί εδώ και 14 δισεκατομμύρια χρόνια – και είναι να απορείς πως μπορεί αυτό να συμβαίνει. Διαμορφώνουμε όλο και πιο αποτελεσματικά το μέλλον μας. Ετοιμαζόμαστε για την Οδύσσεια του Διαστήματος.

     Όμως την ίδια στιγμή γινόμαστε ακόρεστοι καταναλωτές των φυσικών και οριακών πόρων του πλανήτη μας και τον επιβαρύνουμε οικολογικά βιώνοντας ήδη την βαριά σκιά της κλιματικής αλλαγής. Αλλά υπάρχει και ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα. Δύσκολα βρίσκουμε τις δυνατότητές μας και, το πιο δύσκολο, δεν τις καλλιεργούμε. Κι έτσι όλο αυτό το δυναμικό μένει ανέκφραστο.

     Δεν έχουμε κουλτούρα γνώσης και έρευνας, προβληματισμού και στοχασμού. Παραμένουμε πνευματικά αδρανείς και εφησυχασμένοι. Οι γνώσεις μας από τη μια πλευρά αποκτούν κρούστα δογματισμού και προκατάληψης και από την άλλη διαβρώνονται από την συνεχή προσφυγή μας στην πληροφορία. Οι γνώσεις που ερμηνεύουν την πραγματικότητα, που ανατέμνουν διεισδυτικά τις εξελίξεις, η κριτική σκέψη που μπορεί να αξιολογεί τις βαθιές διεργασίες της κοινωνίας και της οικονομίας, και που μόνο αυτή μπορεί να μας τοποθετεί ως ενεργά και δημιουργικά υποκείμενα της ζωής μας, είναι σε έλλειμμα.

     Και το πιο σημαντικό. Δεν το αντιλαμβανόμαστε. Κινούμαστε ως καταναλωτές των γεγονότων και των όσων κουβαλάει η εν πολλοίς άχρηστη πληροφοριόσφαιρα. Πληροφορούμαστε τα πάντα για το τίποτα. Μένουμε στην επιφάνεια των συμβαινόντων και μάλιστα με τον πιο αποσπασματικό τρόπο. Γι’ αυτό και χειραγωγούμαστε τόσο εύκολα από τα κάθε λογής συστήματα εξουσίας και από τους δογματισμούς.

     Η θεσμική εκπαίδευσή μας και η συλλογική αλλά και η προσωπική παιδεία μας δεν ανοίγουν τους διαρκώς όλο και νέους ορίζοντες της τέχνης και του πολιτισμού. Η σχολική εκπαίδευση και οι εγκύκλιες γνώσεις δεν γίνονται κίνητρο και πεδίο της πνευματικής μας καλλιέργειας. Θεωρούμε τη σχολική γνώση ως υπόθεση της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας μας και δύσκολα τη συνάπτουμε με τις αναζητήσεις της ώριμης ηλικίας μας.

     Φυσικά όλοι μας έχουμε εξειδικευμένες γνώσεις στον επαγγελματικό καταμερισμό της εργασίας αλλά δεν δρούμε και δεν επικοινωνούμε μόνο μέσω αυτής της σχέσης. Είμαστε επαγγελματίες αλλά δεν είναι αυτό το πιο σημαντικό. Όλοι είμαστε πολίτες και οφείλουμε να συμμετέχουμε στη δημόσια ζωή έχοντας τεκμηριωμένες απόψεις. Όλοι είμαστε άνθρωποι και έχουμε τις ίδιες, κοινές βαθιές ανησυχίες για την ύπαρξή μας, για τη φύση του ανθρώπου, για το νόημα της ζωής.

     Πολύ ορθά ο Ουμπέρτο Έκο σημειώνει στην Ιστορία της Φιλοσοφίας κάτι πολύ σημαντικό για τον σπουδαιότερο φιλόσοφο του Δυτικού Κόσμου. «Μπορούμε να υποθέσουμε ότι ο Αριστοτέλης με τη διδασκαλία της φιλοσοφίας στη σχολή του, το Λύκειο, και με τα γραπτά του, αποβλέπει όχι μόνο στη διάπλαση άλλων επαγγελματιών – φιλοσόφων, αλλά και στη διάπλαση  πεπαιδευμένων ανθρώπων».

     Ως αναζητητές της Ομορφιάς και της Αλήθειας, έχουμε ως κύρια αποστολή την προαγωγή ενός βασικού τετρα-υπόστατου ορίζοντα: της Γνώσης και της Παιδείας, της Τέχνης και της Αγάπης. Με αυτά δίνουμε νόημα στη ζωή μας και αυτοπραγματωνόμαστε.

Όλα τα άλλα είναι απαραίτητα μεν για την εξασφάλιση του βιοπορισμού μας και για την κατάκτηση υλικών αγαθών αλλά περιφερειακά ζητήματα όσον αφορά την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς μας και τον συνεχή εκδημοκρατισμό πολιτείας και κοινωνίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Γραπτός ΑΣΕΠ: Σε ποια ειδικότητα κάνουν αίτηση φιλόλογοι και μαθηματικοί

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

kataigida.jpg
Καιρός: Άστατος την Παρασκευή 2/12 με βροχές και τοπικές καταιγίδες
Βροχές και τοπικές καταιγίδες αύριο τις πρωινές ώρες κυρίως στη Θράκη και στα νησιά του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου, με παροδικές νεφώσεις στην...
Καιρός: Άστατος την Παρασκευή 2/12 με βροχές και τοπικές καταιγίδες
floratos_emmanouil
Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Ομότιμος Καθηγητή Φυσικής Εμμανουήλ Φλωράτος
Η Ακαδημία Αθηνών εξέλεξε ως Τακτικό Μέλος της τον Εμμανουήλ Φλωράτο Ομότιμο Καθηγητή Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Ομότιμος Καθηγητή Φυσικής Εμμανουήλ Φλωράτος
κιβωτός του κόσμου
Κιβωτός του Κόσμου: Συμπληρωματική κατάθεση έδωσε ο 19χρονος που κατήγγειλε σεξουαλική κακοποίηση
Νέα κατάθεση έδωσε ο 19χρονος που είχε κατηγορήσει στέλεχος της ΜΚΟ για σεξουαλική κακοποίηση
Κιβωτός του Κόσμου: Συμπληρωματική κατάθεση έδωσε ο 19χρονος που κατήγγειλε σεξουαλική κακοποίηση
bjcem
Εκδήλωση BJCEM: Ανάδειξη ερευνητικών εργασιών 50 συμμετεχόντων
Συμμετοχή της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας στις εκδηλώσεις του Διεθνούς Οργανισμού BJCEM
Εκδήλωση BJCEM: Ανάδειξη ερευνητικών εργασιών 50 συμμετεχόντων