Οδηγός για Δασκάλους: Οσα πρέπει να γνωρίζουν για τη λειτουργία των σχολείων
Ο Γιώργος Δημητρακόπουλος παρουσιάζει για δωδέκατη σχολική χρονιά - τα νομοθετήματα και τις διατάξεις εκείνες που ρυθμίζουν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας (επικαιροποίηση- Σεπτέμβριος 2022)

Ολες τις πληροφορίες και τους νόμους που αφορούν στη λειτουργία των σχολικών μονάδων, παρουσιάζει σήμερα το alfavita.gr

Πρόκειται για εξαιρετική δουλειά του εκπαιδευτικού κ.Γιώργου Δημητρακόπουλου, προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νίκαιας - Πειραιά και Πρώην Αιρετού ΠΥΣΠΕ Πειραιά, την οποία αντλήσαμε από την προσωπική του ιστοσελίδα και αναδημοσιεύουμε.

Οπως αναφέρει ο εκπαιδευτικός, «στην προσπάθειά μας να διευκολύνουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, συγκεντρώσαμε - για δωδέκατη σχολική χρονιά - τα νομοθετήματα και τις διατάξεις εκείνες που ρυθμίζουν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας (2022-2023) (επικαιροποίηση- Σεπτέμβριος 2022)

Ταυτόχρονα, αναρτούμε την απόφαση της ΔΟΕ (2017)   για τα "Εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της Π.Ε.", ώστε να γνωρίζουμε τις θέσεις του Κλάδου και να υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας. Με τη βεβαιότητα πως θα με κρίνετε με επιείκεια για ενδεχόμενες αβλεψίες ή παραλείψεις (η επικαιροποίηση, ασφαλώς, συνεχίζεται), εύχομαι ολόψυχα Καλή σχολική χρονιά!»

Γιώργος Δημητρακόπουλος

Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νίκαιας - Πειραιά

Πρώην Αιρετός ΠΥΣΠΕ Πειραιά

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: Συνδικαλιστής σημαίνει προσφορά και ΟΧΙ επάγγελμα!

(κάνε κλικ πάνω σε κάθε σύνδεσμο και κατέβασε το σχετικό αρχείο)

Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων

Για το Π.Δ. 79/2017 - ύστερα από τις έντεκα τροποποιήσεις - με ενσωματωμένες όλες τις αλλαγές και με διαφορετικές χρωματικές σημάνσεις, πατήστε εδώ

Για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (εσωτερική και εξωτερική) ισχύει:

η αρ. 108906/ΓΔ4/7-9-2021, ΥΑ 

η αρ. 122756/ΓΔ4/29-9-2021, ΥΑ "Ανάπτυξη και λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ι.Ε.Π. «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων"

Εκπαιδευτικοί Όμιλοι, Μέντορας, Ενδοσχολικός Συντονιστής

Για τη λειτουργία Εκπαιδευτικών Ομίλων ισχύει

η αρ. 102939/ΓΔ4/24-8-2022, ΥΑ

Για τον θεσμό του Μέντορα ισχύει

η αρ. 102919/ΓΔ4/24-8-2022, ΥΑ

Για τον θεσμό του Ενδοσχολικού Συντονιστή ισχύει

η αρ. Φ12/102913/ΓΔ4/24-9-2022, ΥΑ

Για την αντίδραση του Κλάδου με απεργία - αποχή από τη διαδικασία για τους θεσμούς του Μέντορα και του Ενδοσχολικού Συντονιστή δείτε εδώ την ανακοίνωση της ΔΟΕ και εδώ το έντυπο δήλωσης συμμετοχής στην απεργία - αποχή (αφορά σε εξαθέσιες και πάνω σχολικές μονάδες της Π.Ε.)

Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ισχύουν:

το άρθρο 63 του Ν. 4686/20

το άρθρο 17 της 10ης-8-20 ΠΝΠ που κυρώθηκε με το Ν. 4722/20 (τροποποίηση διάταξης του ανωτέρου νόμου)

η αρ. 111525/ΓΔ4/9-9-2021, ΥΑ

Για την αντίδραση του Κλάδου (ΔΟΕ) στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (απευθείας αναμετάδοση διδασκαλίας) πατήστε εδώ 

Κορωνοϊός   COVID - 19

Για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων (Πρωτόκολλο ΕΟΔΥ από 12/9/22) πατήστε εδώ 

για τον αποχαρακτηρισμό κρούσματος πατήστε εδώ

Έντυπα

Για τις προϋποθέσεις χορήγησης κανονικής άδειας πατήστε εδώ

Για τη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας των εκπαιδευτικών της Π.Ε. πατήστε εδώ

Έντυπο ανάληψης υπηρεσίας για μόνιμους συναδέλφους εδώ

Έντυπο ανάληψης υπηρεσίας για αναπληρωτές Ενιαίου Τύπου, Προσχολικής, ΣΜΕΑΕ, ΤΕ πατήστε εδώ

Έντυπο ανάληψης υπηρεσίας για αναπληρωτές λοιπών έργων ΕΣΠΑ πατήστε εδώ

Έντυπο ανάληψης υπηρεσίας για αναπληρωτές ΕΒΠ ΠΕΠ Εξειδικευμένη πατήστε εδώ

Λογότυπα για Αναπληρωτές ΕΣΠΑ 2022-23, πατήστε εδώ

Έντυπο αίτησης των εκπαιδευτικών (για κάθε χρήση) πατήστε εδώ

Έντυπο αίτησης για τον Πολίτη πατήστε εδώ

Για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ. ισχύει η Αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/24247/3-9-2013 Υ.Α.

Σχέση Πολίτη - Δημόσιας Διοίκησης

Για τις προθεσμίες διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών από τη Διοίκηση πατήστε εδώ

Για την πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και στοιχεία πατήστε εδώ

Για τον Οδηγό διαφορετικότητας των Δημοσίων Υπαλλήλων με σκοπό την καταπολέμηση των διακρίσεων πατήστε εδώ

Λειτουργία Σχολικής Επιτροπής

εδώ η Υ.Α. για τον καθορισμό λετουργίας της Σχολικής Επιτροπής (αρ. 8440/24-2-2011)

εδώ η τροποποίηση της ανωτέρω ( ΥΑ αρ. 1940/19-1-2018)

εδώ η νέα τροποποίηση

εδώ η νεότερη τροποποίηση (ΥΑ αρ. 63967/13-9-2019)

Σχολικές Μονάδες και προστασία από φυσικές καταστροφές

εδώ το έντυπο για την Πολιτική Άμυνα και την Πολιτική Προστασία στις Σχολικές Μονάδες (καταρτίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων)

εδώ το έντυπο του ΟΑΣΠ "σχέδιο μνημονίου ενεργειών για τη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου στη σχολική μονάδα" (καταρτίζεται από το Σύλλογο Διδασκόντων)

εδώ η αφίσα "Σεισμός και προστασία στον εργασιακό χώρο"

εδώ η αφίσα "Σεισμός και προστασία στον εργασιακό χώρο σε περίπτωση πανδημίας"

εδώ το ενημερωτικό υλικό του ΟΑΣΠ για εκπαιδευτικούς και εδώ για μαθητές

εδώ το ενημερωτικό υλικό για εργαζόμενους  - εργασιακούς χώρους

εδώ οι οδηγίες (της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας) για προστασία από φυσικά φαινόμενα

εδώ ο νέος κανονισμός πυροπροστασίας των κτηρίων

εδώ το έγγραφο της Πυροσβεστικής για τον ορισμό ποινικά υπεύθυνου για τα σχολικά κτήρια

Για την απαγόρευση του καπνίσματος και την εφαρμογή της αντικαπνιστικής νομοθεσίας ισχύουν:

η αρ. Δ1γ/Γ.Π./οικ.55959/26-7-2019, εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας

η αρ. Γ.Π. /Δ2β/οικ.8809/31-1-2018, εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας

ο Ν 3868-2010, άρθρο 17

η αρ. Δ2β/Γ.Π.οικ. 80727/15-11-2019 , Κ.Υ.Α., η οποία καθορίζει τα όργανα, τις διαδικασίες ελέγχου πιστοποίησης των παραβάσεων και επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων, καθώς και των κριτηρίων προσδιορισμού του ύψους του προστίμου, της διαδικασίας είσπραξης των προστίμων

Για τη λειτουργία του κυλικείου ισχύουν:

η Υ.Α. αριθμ. 64321/Δ4/16-5-2008

η Υ.Α. αριθμ. 111526/Δ4/10-9-2010 (τροποποίηση της ανωτέρω)

και η νέα τροποποίηση Υ.Α. αριθμ. Φ2/1553/129578/Δ1/4-8-2016

Για τους κανόνες υγιεινής και τη διάθεση προϊόντων από τα κυλικεία ισχύουν:

η εγκύκλιος Υ1γ/ Γ.Π/οικ 81025/27-8-2013

η τροποποίηση της ανωτέρω  Υ1γ/ Γ.Π/οικ 96605/17-10-2013

η αρ. 84429/2-9-2022, ΥΑ "Καθορισμός Ανώτατων Τιμών Πώλησης"

Για τους "Υγειονομικούς ελέγχους στα σχολεία όλων των βαθμίδων και των ειδικών κατηγοριών, ημερήσια και νυχτερινά, δημόσια και ιδιωτικά και στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, δημόσιους και ιδιωτικούς για το σχολικό έτος 2022 – 2023, πατήστε εδώ (εκκρεμεί) 

Οι οδηγίες της Επιτροπής για την προστασία από τον κορωνοϊό Covid - 19

Για το ωράριο των εκπαιδευτικών

 (Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων) πατήστε εδώ

Για το ωράριο ΕΕΠ και ΕΒΠ στις ΣΜΕΑΕ πατήστε εδώ

Αναλογία αριθμού μαθητών ανά τμήμα

η  οργανικότητα - λειτουργικότητα στα Δημοτικά Σχολεία ρυθμίζεται από την Κ.Υ.Α. Φ.3/897/97652/Γ1/25-9-2006

για το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό Σχολείο ισχύει το άρθρο 7, παρ. 2 & 4δ του ΠΔ 79/2017όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

για την οργανικότητα - λειτουργικότητα των Νηπιαγωγείων και για το μέγιστο και ελάχιστο αριθμό προνηπίων - νηπίων ανά τμήμα πατήστε εδώ

Για τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

πατήστε εδώ

και εδώ για τις οδηγίες του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Για τον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου των Δημοτικών Σχολείων (2022-23) ισχύουν:

η αρ. Φ.6/45054/Δ1/18-4-22, εγκύκλιος

το άρθρο 10 του Π.Δ. 79/2017όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

Για τη λειτουργία (2022-2023) των Δημοτικών Σχολείων ισχύει:

η αρ. Φ7/109171/Δ1/8-9-2022, εγκύκλιος

Για τους κανόνες υγιεινής για την σίτιση σε ολοήμερα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πατήστε εδώ

Για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου των Νηπιαγωγείων (2022-2023)  ισχύει

η αρ. Φ.6/45072/Δ1/18-4-2022εγκύκλιος

το άρθρο 10 του Π.Δ. 79/2017όπως τροποποιήθηκε

Για τη λειτουργία (2022-2023) των Νηπιαγωγείων ισχύει: 

η αρ. Φ7/ 109162 /Δ1/8-9-2022, εγκύκλιος

Για τους κανόνες υγιεινής για την σίτιση 

σε ολοήμερα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πατήστε εδώ

Για την εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας 

στο Νηπιαγωγείο πατήστε εδώ

Για τον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου των ΣΜΕΑΕ (2022-23) ισχύει

η αρ. 63383 /Δ3/27-5-2022, εγκύκλιος

Για το «Σχεδιασμό και Υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) για το σχολικό έτος 2022-2023» πατήστε εδώ (εκκρεμεί)

Για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ισχύουν:

η αρ. 94236/ΓΔ4/29-7-2021, ΥΑ με το "πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπωνσχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και των Γυμνασίων"

η αρ. Φ.31/94185/Δ1/29-7-2021, ΥΑ για τον τρόπο διδασκαλίας της ενότητας "Εργαστήρια Δεξιοτήτων" στην Π.Ε.

η αρ. 94189/Δ3/29-7-2021, ΥΑ για την αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος στις ΣΜΕΑΕ

η αρ. 103235/ΓΔ4/24-8-2021, εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ

η αρ. 114660/ΓΔ4/15-9-2021, ΥΑ για την αξιολόγηση μαθητών στο αντικείμενο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

Για το υλικό του ΙΕΠ 

πατήστε εδώ

Ενημερωτικό υλικό για τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας

 των οχημάτων μικροκινητικότητας (ποδήλατα, πατίνια)

Για την εγκύκλιο πατήστε εδώ

Για το αφισέτο σχετικά με την κυκλοφορία των ποδηλάτων πατήστε εδώ

Για το αφισέτο σχετικά με την κυκλοφορία πατινιών πατήστε εδώ

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο

Για τη συμπλήρωση του  Α.Δ.Υ.Μ. ισχύουν:

η αρ. Αριθ. Πρωτ. /Δ1β./ΓΠοικ.32182/25-4-2019, εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας

η αρ. Aριθμ. Φ.6/304/75662/Γ1/15-5-2014, Κ.Υ.Α.

η εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας Γ3δ/Δ.Φ.13.2./Γ.Π. οικ. 28108/17-4-2015

Το έντυπο ΑΔΥΜ

Το Φύλλο Ιατρικής Εξέτασης (παραμένει στο αρχείο του ιατρού)

Για τις εγγραφές στο Νηπιαγωγείο (2022-2023) ισχύει:

η αρ. Φ.6/18466/Δ1/18-2-2022, εγκύκλιος εγγραφών

Για τις εγγραφές στο Δημοτικό Σχολείο (2022-2023) ισχύει:

η αρ. Φ.6/18474/Δ1/18-2-2022, εγκύκλιος εγγραφών

Για εγγραφή ανήλικων αιτούντων ή ανήλικων τέκνων αιτούντων διεθνή προστασία ισχύει η

αρ. 2099ΓΔ4/9-1-2020Υ.Α.

Εγγραφή και φοίτηση Ρομά ισχύουν:

άρθρο 7, παρ. 13&14 του Π.Δ. 79/2017

11684/Γ1/10-9-2008

Φ.3/960/102679/Γ1/20-8-2010

180644/Γ1/26-11-2013 εγκύκλιος

Φ 4/155/ Γ1/ 1257/11-9-96, ΥΑ (κάρτα Τσιγγανοπαίδων)

Για την έκδοση πιστοποιητικού επιτυχούς παρακολούθησης αλλοδαπού μαθητή σε ελληνικό σχολείο ισχύει η:

Φ1/143059/Δ2/14-9-2015

εδώ το έντυπο

Για τον  "Ενιαίο κανονισμό λειτουργίας των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.), πατήστε εδώ

Για την Παράλληλη Στήριξη ισχύουν:

η αρ. 73383/Δ3/15-6-2022, "εγκύκλιος προϋποθέσεων και διαδικασιών: α) για την έγκριση παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης, β) για την έγκριση στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και γ) για τηνέγκριση στήριξης από Σχολικό Νοσηλευτή, μαθητών/τριών για το διδακτικό έτος 2022-2023".

η αρ. 163629/ΓΔ4/4-10-2016, εφαρμοστική του Ν. 4415/16, εγκύκλιος

εδώ το έντυπο της αίτησης γονέα (σε μορφή word)

εδώ το διαβιβαστικό του σχολείου προς τη Διεύθυνση (σε μορφή word)

εδώ το διαβιβαστικό υποβολής Παιδαγωγικής Έκθεσης προς ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (σε μορφή word)

Για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ (2022-2023) ισχύουν:

ο Ν. 3879/10 (άρθρο 26, παρ. 1α και 1β)

η Υ.Α. ΦΕΚ 1403_2017, "Ρυθμίσεις Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας -Ίδρυση Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ"

η Υ.Α. ΦΕΚ 3900-2018, τροποποίηση - συμπλήρωση του άρθρου 4 της ανωτέρω Υ.Α.

η αρ. Φ1/54952 /Δ1/13-5-2022, εγκύκλιος με "Οδηγίες και κατευθύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ για τοσχολικό έτος 2022-2023 σε δημοτικά σχολεία της χώρας – Α’ Φάση»

εδώ το έντυπο της υπεύθυνης δήλωσης γονέα

εδώ το σχέδιο Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων

Για την "Ένταξη Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), όπου δύνανται να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ" ισχύει

η αρ. Φ1/101185/Δ1/17-8-2022, YA  (κατάλογος σχολείων που εντάσσονται στις ΖΕΠ 2022-2023)

Για το πρόγραμμα εκπαίδευσης των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) ισχύουν:

ο Ν. 4547/2018 - άρθρα 71, 72, 73, 74, 75 και 107 - όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 66 του Ν. 4559/2018)

Για τον καθορισμό των σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2022-2023 εντός των οποίων θα λειτουργούν οι Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγοπαίδων (ΔΥΕΠ)

ισχύει η αρ. Φ1/90023/ΑΔ/Δ1/20-7-2022Y.A

Πρόγραμμα διερμηνείας (2022-2023) στα σχολεία

Για την εγκύκλιο πατήστε εδώ

Για τη γραμμή διερμηνείας εδώ

Για τη φόρμα αίτησης του σχολείου πατήστε εδώ

Για Αντισταθμιστικούς - υποστηρικτικούς θεσμούς ισχύουν:

τα άρθρα 4 & 5 του Ν 3699/08, όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν (υποστηρικτικοί θεσμοί και διαδικασία διάγνωσης)

το άρθρο 11 του Ν. 4452/2017

η αρ. 15894/Γ6/14-2-2006 (Φάκελοι Ατομικών Στοιχείων)

η αρ. 172877/Δ3/17-10-2016Υ.Α.

και η τροποποίηση αυτής αρ. 10537/Δ3/23-1-2019Υ.Α. 

εδώ εκπαιδευτικό / υποστηρικτικό υλικό (του Ι.Ε.Π.) για την εκπαίδευση παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

εδώ οι Οδηγοί (του Ι.Ε.Π.) για ΣΔΕΥ / ΕΔΕΑΥ / Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες ισχύουν:

η αρ. Φ.14/22511/Δ1/9-2-2018, Υ.Α.

η αρ. Φ.17/43829/Δ1/15-3-2018, εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

η αρ. Φ17/72957/Δ1/8-5-2018, Υ.Α. (σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο)

η αρ. Φ.17/139463/Δ1/28-8-2018, εγκύκλιος

η αρ. 141413/Β9/Φ2/883/31-8-2018, εγκύκλιος για την επιδότηση κάθε βιβλιοθήκης

η αρ. 141427/Β9/Φ8/885/31-8-2018, εγκύκλιος με οδηγίες για τις Σχολικές Επιτροπές

η αρ. Φ17/154791/Δ1/18-9-2018, εγκύκλιος για την υποστήριξη του Δικτύου

η αρ. Φ.20/26928/Δ1/20-2-2019, εγκύκλιος για διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών

η αρ. Φ.20/EA/26965/Δ1/20-2-2019, εγκύκλιος για όνομα και λογότυπο στη Σχολική Βιβλιοθήκη

η αρ. Φ.17/47528/Δ1/28-3-2019, Y.A. (σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο)

η αρ. 101096/Β9/Φ2/12/24-6-2019, εγκύκλιος για την επιδότηση κάθε βιβλιοθήκης (επικαιροποίηση της αρ. 141413/Β9/Φ2/883/31-8-2018)

η αρ. Φ.14/EA/43644/Δ1/6-4-2020, εγκύκλιος για διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών

η αρ. Φ.17/65182/Δ1/29-5-2020, Υ.Α. (σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο 2020-21)

η αρ. Φ17/95435/Δ1/2-8-2021, Υ.Α. (σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο για το 2021-22)

η αρ. Φ.17/54796/Δ1/13-5-2022, εγκύκλιος για διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών

Για την εκπαιδευτική δράση "Παραμονή διδακτικών βιβλίων στο Δημοτικό Σχολείο"  ισχύει

η αρ. 217785/Δ1/16-12-2018, Υ.Α. 

Επισήμανση: Η δράση αναμένεται να ανασταλεί (και) για το 2022-2023 λόγω COVID - 19

Για το Πρόγραμμα "Σχολικά Γεύματα" ισχύουν:

η αρ. Φ.14/ΦΜ/48617/Δ1/21-3-2017, Υ.Α.

η αρ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017, Υ.Α.   (τροποποίηση της ανωτέρω)

η αρ. Φ.14/ΦΜ/42448/Δ1/14-3-2018, Υ.Α. (τροποποίηση της ανωτέρω)

η αρ. Φ.14/ΦΜ/133730/Δ1/8-8-2018, Υ.Α. (τροποποίηση της ανωτέρω)  

η αρ. Φ.14/ΦΜ/156364/Δ1/20-9-2018, εγκύκλιος (Υλοποίηση προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» σε σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης)

η αρ. Φ.14/ΦΜ/96985/Δ1/18-6-2019, Υ.Α. (τροποποίηση της αριθμ. πρωτ. Φ.14/ΦΜ/181027/Δ1/25-10-2017 Υ.Α.)

η αριθμ. Φ.14/ΦΜ/126841/Δ1/9-8-19, Υ.Α. "Υλοποίηση και επέκταση του προγράμματος "Σχολικά Γεύματα" στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2019-2020"

η αρ. Φ.14/ΦΜ/133775 /Δ1/30-8-2019, εγκύκλιος με οδηγίες για την υλοποίηση του προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” σε σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης για το σχ. έτος 2019-20

η αρ. Φ.14/ΦΜ/108048/Δ1/18-8-2020, Υ.Α. "Υλοποίηση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2020 - 2021"

η αρ. Φ.14/ΦΜ/117420 /Δ1.8-9-2020, εγκύκλιος «Υλοποίηση προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” σε σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης για το σχ. έτος 2020-21»

η αρ. Φ.14/ΦΜ/132457/ 133746/Δ1/5-10-2020, εγκύκλιος "Υλοποίηση προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” σε σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης για το σχ.έτος 2020-21, σχεδιασμός καταγραφής τελικών συμμετεχόντων"

η αρ. Φ.14/ΦΜ/151935 /Δ1/6-11-2020, εγκύκλιος «Υλοποίηση προγράμματος “Σχολικά Γεύματα” σε σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπ/σης για το σχ. έτος 2020-21 - Ένταξη νέων σχολικών μονάδων»

η αρ. Δ14/9110/167/26-2-2021, Υ.Α."Όροι και προϋποθέσεις για τη συγκρότηση, σύνθεση και λειτουργία των Επιτροπών ΠαραλαβήςΣχολικών Γευμάτων"

η αρ. Δ14/οικ.77126/11-10-2021 ΚΥΑ "Υλοποίηση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2021-2022" και η αρ.  Δ14/οικ. 86814/5-11-2021  ΚΥΑ με τη συμπληρωτική ένταξη σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα "σχολικά γεύματα"

Για το Ευρωπαϊκό Σχολικό Πρόγραμμα διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος ισχύουν:

η (εκκρεμεί) εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ.

το αρ. 1404/309963/29-11-2019, έγγραφο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

εδώ ο πίνακας στοιχείων επικοινωνίας για αναφορές ποιοτικών αποκλίσεων

Για τη διαδικτυακή πλατφόρμα με ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο που προσφέρεται προς αξιοποίηση στο πλαίσιο του Προγράμματος, πατήστε εδώ

Για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού ισχύουν:

α) Ίδρυση Πρατηρητηρίου 159704/Γ7/17-12-2012

β) Επιμόρφωση Μελών Ομάδων Δράσεων Πρόληψης 4965/29-6-2015

γ) Συμπληρωματικές ενέργειες 6607/31-8-2015

Αναλυτικά Προγράμματα

εδώ οι Υπουργικές Αποφάσεις Δ.Ε.Π.Π.Σ. (ΦΕΚ τ. Β' 303/2003) και Α.Π.Σ. (ΦΕΚ τ. Β' 304/2003)

εδώ τα Αναλυτικά Προγράμματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Αναλυτικά Προγράμματα για πιλοτικά (Πρότυπα και Πειραματικά) σχολεία (2021 - 2022 και 2022-2023)

εδώ την Υ.Α. για την πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο των Θρησκευτικών

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο των ΤΠΕ

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο των Φυσικών

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο των Μαθηματικών

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής 

εδώ την Υ.Α. για το διδακτικό αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής

εδώ την ΥΑ για το διδακτικό αντικείμενο των Εικαστικών

Οδηγίες για τη διαχείριση της διδακτέας ύλης (2022-2023)

για τα διδακτικά αντικείμενα της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Φυσικών, της Γεωγραφίας, της Μελέτης Περιβάλλοντος, της Ιστορίας, των Θρησκευτικών, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, πατήστε εδώ

για το διδακτικό αντικείμενο των ΤΠΕ πατήστε εδώ

για το διδακτικό αντικείμενο της Αισθητικής Αγωγής πατήστε εδώ

για το διδακτικό αντικείμενο των Ξένων Γλωσσών πατήστε εδώ

για το Πρόγραμμα Σπουδών Αγγλικής Γλώσσας για τις Α' και Β' Τάξεις Δημοτικού(Υ.Α.), καθώς και το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο(Υ.Α.)

για το Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά (Υπουργική Απόφαση) πατήστε εδώ

για το Πρόγραμμα Σπουδών της Ιστορίας (Υπουρική Απόφαση) πατήστε εδώ

Διδακτικά βιβλία για το 2022-2023

εδώ τον κατάλογο των διδακτικών βιβλίων για το Δημοτικό Σχολείο (με επισήμανση για την επαναχρησιμοποίηση)

Στους παρακάτω συνδέσμους συνδεθείτε για κάθε Τάξη με το Ψηφιακό Σχολείο

ΤΑΞΗ Α'

ΤΑΞΗ Β'

ΤΑΞΗ Γ'

ΤΑΞΗ Δ'

ΤΑΞΗ Ε'

ΤΑΞΗ ΣΤ'

Διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας (2022-2023) ισχύουν οι: 

αρ. Υ.Α. Φ.52/ 63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦEΚ 253, τ. Β΄)

και η τροποποίηση αυτής Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016, Υ.Α.

η αρ.  53476/ΓΔ4/04-04-2017 Υπουργική Απόφαση για την επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότησης τμημάτων

εδώ η εγκύκλιος για τη διδασκαλία Β' Ξένης Γλώσσας 

εδώ η εγκύκλιος για τη διαδικασία προμήθειας βιβλίων

εδώ ο κατάλογος εγκεκριμένων βιβλίων Γαλλικής Γλώσσας

εδώ ο κατάλογος εγκεκριμένων βιβλίων Γερμανικής Γλώσσας

Πίνακας (συμπληρώνεται από το Διευθυντή)

Αξιολόγηση Β' Ξένης Γλώσσας

Ισχύει η  Φ.52/1588/152164/Γ1/25-11-2008

Ωρολόγια Προγράμματα και κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο για τα Δημοτικά σχολεία

Για Ενδεικτικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα με εκ περιτροπής διαλείμματα πατήστε εδώ

Για τα τετραθέσια και άνω Δημοτικά σχολεία ισχύει η Υ.Α. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 

όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 11 του Π.Δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

    Για τα Ολιγοθέσια Δημοτικά σχολεία (1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια) ισχύει

    η 83939/Δ1/19-5-2017 Υ.Α. (ΦΕΚ 1800Β)

    Για το Ολοήμερο Πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων ισχύει

    η αρ. Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 Υ.Α.

    το άρθρο 11, παρ. 16 του Π.Δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

    Για τον ορισμό σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου για το σχολικό έτος 2022-23 πατήστε εδώ

    Για το νέο πρόγραμμα του διευρυμένου Ολοήμερου - στις σχολικές μονάδες που έχουν οριστεί - πατήστε εδώ

    Για την εγκύκλιο με τις οδηγίες για το νέο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου (Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου) πατήστε εδώ

    Για τη διευκρινιστική εγκύκλιο λειτουργίας του Ολοήμερου Διευρυμένου ωραρίου  στα Νηπιαγωγεία πατήστε εδώ

    Για το υποχρεωτικό και ολοήμερο πρόγραμμα Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ισχύει

    η αρ. 85317/Δ3/29-5-2019, Υ.Α.

    και η αρ. 94189/Δ3/29-7-2021, τροποποίηση της ως άνω Υ.Α.

    Ωρολόγιο Πρόγραμμα για τα Νηπιαγωγεία

    Ισχύει το άρθρο 11, Κεφ. Β' του Π.Δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

    Κατ’ οίκον εργασίες ισχύουν οι:

    Φ.12/428/85241/Γ1/18-8-2003

    Φ.12/342/35602/Γ1/9-5-2005

    Αξιολόγηση μαθητών – επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο - Επανάληψη φοίτησης στο Νηπιαγωγείο, ισχύουν:

    Φ.7Α/2635/205091/Δ1/1-12-2016, εγκύκλιος

    Π.Δ. 8/1995 ή ΦΕΚ 3Α

    Π.Δ. 121/1995 ή ΦΕΚ 75Α

    Φ.7/228/Γ1/1561/15-11-1996

    η αρ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/4-12-2017Υ.Α. (έντυπο ελέγχου προόδου)

    η αρ. Φ.7Α/ΑΙ/38528/Δ1/17-3-2020, Υ.Α. (τροποποίηση της ανωτέρω)

    Επανάληψη φοίτησης στο Νηπιαγωγείο

    Επιλογή σημαιοφόρων, ισχύουν:

    το άρθρο 41 του Ν. 4633/2019

    η αριθμ. Φ.10/ΦΜ/162655/Δ1/17-10-2019, Υ.Α.

    Αριθ. Γ1/219/13-3-2001Υ.Α.

    Αριθ. Φ10/84/Γ1/480/21-6-2001, Υπουργική Απόφαση

    Εμβολιασμός μαθητών ισχύει

    η αρ. Φ.6/451/115136/Γ1/16-9-2010  εγκύκλιος:

     Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου

    Ισχύει η  Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010

    Ενημέρωση και οδηγίες για κρίσης επιληψίας

    Ισχύει η αρ. Φ.7/929/196238/Γ1/20-12-2013, εγκύκλιος

    Διόρθωση προσωπικών στοιχείων μαθητών στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου

    Ισχύει η  Φ.6/277/56425/Γ1/17-5-2011

    Πιστοποιητικά γέννησης μαθητών

    Ισχύει η  Φ.6/350/67503/Γ1/16-6-2011

    Για Μετακινήσεις - Διδακτικές επισκέψεις – Εκδρομές για τα Δημοτικά σχολεία, ισχύουν:

    η αρ. Φ.14/89494/ΓΔ4/9-7-2020, Υ.Α.

    το άρθρο 16 του ΠΔ 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει 

    για την έγκριση του προγράμματος σχολικών επισκέψεων στη Βουλή πατήστε εδώ

    για ενημέρωση σχετικά με τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία για το σχολικό έτος 2022-2023, πατήστε εδώ

    για ενημέρωση σχετικά με το Εργαστήρι Δημοκρατίας (αφορά στη ΣΤ' Τάξη της Περιφέρειας Αττικής), πατήστε εδώ

    για ενημέρωση σχετικά με το Μικρό Εργαστήρι Δημοκρατίας (αφορά στα Νηπιαγωγεία της Περιφέρειας Αττικής), πατήστε εδώ

    για τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Βιβλιοθήκης της Βουλής (αφορά στη ΣΤ΄Τάξη της Περιφέρειας Αττικής), πατήστε εδώ

    για τα εκπαιδευτικά εργαλεία της Βιβλιοθήκης της Βουλής πατήστε εδώ

    για τη δήλωση συμμετοχής για επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων πατήστε εδώ 

    Για τις επιμορφωτικές συναντήσεις ισχύει

    το άρθρο 17 του Π.Δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε

    Ασφάλεια μαθητών

    πατήστε εδώ

    Για τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών ισχύει η 

    η αρ. πρωτ. Φ.25/103373/Δ1/22-6-2018εγκύκλιος

    Για τον αριθμό του Βιβλίου Μητρώου Μαθητών πατήστε εδώ

    Απώλεια τίτλων σπουδών

    Ισχύει η  116153/Γ2/17-10-2007

    Ενημέρωση μαθητών για το περιεχόμενο ανακοινώσεων, προσκλήσεων, κ.α.

    Ισχύει η 144456/Γ2/20-12-2005

    Άδειες εισόδου στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία ισχύουν:

    το αρ. 49181/Γ2/18-5-2005  έγγραφο του ΥΠΕΠΘ

    το άρθρο 16 του Π.Δ. 79/2017όπως τροποποιήθηκε

    Ημερολόγιο σχολικής ζωής

    Ισχύει το άρθρο 20, Κεφ. Γ, παρ. 3 του Π.Δ. 79/2017 

    Επιτήρηση μαθητών - Εφημερία

    Για τα Δημοτικά σχολεία ισχύουν:

      Τα άρθρα 12 και 18Β του Π.Δ. 79/2017, όπως τροποποιήθηκε και

      η αρ. 353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 ή ΦΕΚ 1340 τ. Β΄ (άρθρο 36, παρ. 18) Υ.Α.

        Για τα Νηπιαγωγεία ισχύουν:

      το άρθρο 18, Κεφ. Α, παρ. 10 του Π.Δ. 79/2017 και

        η αρ. 353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 ή ΦΕΚ 1340 τ. Β΄ (άρθρο 36, παρ. 18) Υ.Α.

        Εφαρμογή ωραρίου σε περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικού

        Ν. 1566/85 (άρθρο 13, παρ. 8) και  Φ.353.1/324/105657/Δ1/8-10-2002 ή ΦΕΚ 1340 τ. Β΄ (άρθρο 36, παρ. 25 και άρθρο 29, παρ. 8)

        άρθρο 11, παρ. 13 του Π.Δ. 79/2017

        ΠΡΟΣΟΧΗ: Δείτε εδώ την απόφαση της ΔΟΕ για το συγκεκριμένο ζήτημα 

        Ενισχυτική διδασκαλία – Προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας

        Ισχύει το   Π.Δ. 462/91 ή ΦΕΚ 171 τ. Α΄(άρθρο 5)

        Για τα δικαιώματα του μαθητή διαζευγμένων ή σε διάσταση γονιών και που ο ένας από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλεια ισχύουν:

        η αρ. Φ.7/ 517/ 127893 /Γ1/13-10-2010  εγκύκλιος

        το αρ. 88147/ΓΔ4/30-5-2018, διευκρινιστικό έγγραφο για το γονέα που δεν ασκεί επιμέλεια αλλά συνασκεί τη γονική μέριμνα

        η αρ. Φ1/117162/ΓΔ4/20-9-2021 εγκύκλιος σχετικά με τις εγγραφές - μετεγγραφές και τη μεταβολή του τόπου διαμονής του τέκνου

        η αρ. Φ1/169086/ΓΔ4/24-12-2021, διευκρινιστική εγκύκλιος της ανωτέρω

        Για την απαλλαγή μαθητών της Α/μιας Εκπ/σης από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα (Φυσική Αγωγή, Μουσική, Θρησκευτικά) ισχύει

        η αρ. 98268/Δ1/9-8-2021, YA

        Για τη μεταφορά μαθητών ισχύουν:

        η αρ. οικ. Α27733/2213/29-5-2015, Υ.Α.

        η αρ. 95030/ΓΔ4/7-6-2017Υ.Α.

        η αρ. 50025/19-9-2018, ΚΥΑ

        η αρ. 53173/11-8-2022 ΚΥΑ (τροποποίηση της ανωτέρω)

        Για τις αθλητικές δραστηριότητες ισχύουν οι:

        190677/Δ5/10-11-2016, εγκύκλιος

        2005_1870 YA (Δαπάνες σχολικών Αγώνων)

        2005_1497 YA με τις ακόλουθες χρονολογικά τροποποιήσεις της)   2006_1830   2009_545   2010_365   2011_582   2011_2794   2012_1896   2013_1858

        Για το Οργανόγραμμα του Υ.ΠΑΙ.Θ.  πατήστε εδώ

        Κατεβάστε εδώ το "καθηκοντολόγιο" των εκπαιδευτικών (Φ.353.1./324/105657/Δ1/8-10-2002)

        και τις κατά χρονολογική σειρά τροποποιήσεις του:

        2003-64 

        2003-1809 

        2005-470 

        2005-1461 

        2007-2487 

        2010-1180

        2012-2214 

        2013-2341

        2014_2648

        2015

        3os 2019

        12oς 2021 (Καθορισμός των ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των Διευθυντών Εκπαίδευσης)

        Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

        ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

        Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

        ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

        Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

        ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

        2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

        Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

        σχετικά άρθρα

        froyta_aftodioikisi.jpg
        Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
        Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
        Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα