dikastirio dikastis
Towfiqu barbhuiya /Pexels
«Καινοφανής και επικίνδυνος ο ισχυρισμός ότι οι απεργίες... νοθεύουν το πολίτευμα»

Για «προσφιλή τακτική αυταρχισμού και καταστολής» εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την προσφυγή κατά της Ομοσπονδίας των Δασκάλων, ενώ χαρακτηρίζει καινοφανή και επικίνδυνο τον ισχυρισμό του ΥΠΑΙΘ ότι οι απεργίες... «νοθεύουν το πολίτευμα».

«Με παρόμοια επιχειρηματολογία, κάθε απεργία μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πολιτική, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται συνολικά το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία. Η κυβέρνηση με αυτή την τακτική της είναι η ίδια που οδηγεί σε “νόθευση του πολιτεύματος”, ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνει καμιά άλλη επιλογή στους / τις εκπαιδευτικούς από την οδό των κινητοποιήσεων και της απεργίας-αποχής» αναφέρει η ανακοίνωση, με τον ΣΥΡΙΖΑ να καλεί την κυβέρνηση «να εγκαταλείψει πάραυτα τις πρακτικές του αυταρχισμού και της αδιαλλαξίας, και να ξεκινήσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με τη ΔΟΕ για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης, που θα διασφαλίζει τη δημοκρατία στο σχολείο και την παιδαγωγική καταλληλότητα των όποιων μέτρων, και δεν θα επιβαρύνει αφόρητα το εκπαιδευτικό έργο χωρίς ουσιαστικό όφελος». 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Την προσφιλή της τακτική του αυταρχισμού και της καταστολής, αντί της συνεννόησης και του διαλόγου, έχει επιστρατεύσει για μια ακόμη φορά η ηγεσία του Υπ. Παιδείας στην αντιπαράθεσή της με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα επίδικα προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση με το άνοιγμα των σχολείων, σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη περίοδο για τη λειτουργία τους, έχουν την αφετηρία τους στην πάγια τακτική της κυβέρνησης να νομοθετεί χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι, μέτρα που επηρεάζουν καθοριστικά τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα των σχολείων και επιβαρύνουν αφόρητα το έργο των εκπαιδευτικών, όπως αυτά που αφορούν τον μέντορα και τον ενδοσχολικό συντονιστή, η κυβέρνηση επιχειρεί να τα επιβάλει διά πυρός και σιδήρου, δείχνοντας πάντα τη σταθερή προσήλωσή της στην επιλογή των δικαστικών προσφυγών και διώξεων.

Αλλά και σε αυτή την αυταρχική της επιλογή η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. εξαντλεί κάθε επίφαση δημοκρατικότητας, όταν προωθεί διαδικασίες σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, που κινδυνεύουν να μετατρέψουν τη νομική παρέμβαση σε παρωδία.

Επιπλέον, είναι καινοφανής και εξαιρετικά επικίνδυνος ο ισχυρισμός που περιλαμβάνεται στην αγωγή που άσκησε η υπουργός Παιδείας, ότι δήθεν η απεργία είναι πολιτική επειδή «στρέφεται όχι κατά του Κράτους ως εργοδότη, αλλά κατά των φορέων των συντεταγμένων πολιτειακών λειτουργιών και έχει ως κύριο σκοπό […] είτε τη μεταβολή κάποιου φορέως της πολιτικής εξουσίας, […] είτε την αποτροπή ορισμένου πολιτικού ή πολιτικοοικονομικού προσανατολισμού των κυβερνώντων». Με παρόμοια επιχειρηματολογία, κάθε απεργία μπορεί να χαρακτηρίζεται ως πολιτική, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται συνολικά το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία. Η κυβέρνηση με αυτή την τακτική της είναι η ίδια που οδηγεί σε “νόθευση του πολιτεύματος”, ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνει καμιά άλλη επιλογή στους / τις εκπαιδευτικούς από την οδό των κινητοποιήσεων και της απεργίας-αποχής.

Καλούμε την κυβέρνηση να εγκαταλείψει πάραυτα τις πρακτικές του αυταρχισμού και της αδιαλλαξίας, και να ξεκινήσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με τη ΔΟΕ για την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης, που θα διασφαλίζει τη δημοκρατία στο σχολείο και την παιδαγωγική καταλληλότητα των όποιων μέτρων, και δεν θα επιβαρύνει αφόρητα το εκπαιδευτικό έργο χωρίς ουσιαστικό όφελος.

Ταυτόχρονα, επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη να ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση και με τα πιο άμεσα και καυτά προβλήματα των σχολείων, όπως είναι η διασφάλιση της υγείας των παιδιών και των εκπαιδευτικών, η άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στο μορφωτικό έργο του σχολείου και η επείγουσα κάλυψη των σοβαρών διδακτικών κενών σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο