Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταδικάζει τα κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι σήμερα αποτελεί την πρώτη ημέρα του νέου σχολικού έτους.
Παράλληλα καλούν σε Γενική Συνέλευση, την Τετάρτη 14/9, στις 1.30 μ.μ., στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης και στην κινητοποίηση των ΕΛΜΕ την Πέμπτη 15/9, στις 2 μ.μ., στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Η ανακοίνωση
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών τις οποίες προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας, δεν επαρκούν να καλύψουν όλα τα κενά στα σχολεία και διαψεύδουν την πλειοδοσία δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους για ομαλή έναρξη της χρονιάς και έγκαιρη κάλυψη των κενών. Ο αριθμός συνολικά των προσλήψεων των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλονίκης (265), καθώς και οι συνολικές προσλήψεις πανελλαδικά (31.500), όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και στην απαίτηση των εκπαιδευτικών σωματείων για 15 μαθητές στην τάξη για να λειτουργήσουν με μέτρα προστασίας, αλλά υπολείπονται κατά δεκάδες χιλιάδες από το σύνολο των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν πέρσι πανελλαδικά στην Α/θμια και στην Β/θμια εκπαίδευση (50.000) και εκατοντάδες όσων έγιναν στη Θεσσαλονίκη στην Β/θμια εκπαίδευση (522). Την ίδια στιγμή η Διοίκηση εκπαίδευσης και το νόθο ΠΥΣΔΕ προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και των αναπληρωτών. Το ΠΥΣΔΕ μετά τις συνταξιοδοτήσεις μελών του και τον ορισμό νέας Διεύθυνσης, λειτουργεί παράτυπα, αφού δεν έχει γίνει ανασυγκρότησή του!
Πιο συγκεκριμένα:
- Τα κενά στα σχολεία: Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης σε γενική παιδεία και ειδική αγωγή ήταν 522, ενώ τώρα προσλήφθηκαν 265 αναπληρωτές. Ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους 112 νεοδιόριστους (108 γενική παιδεία, 4 ειδική αγωγή), οι προσλήψεις δεν επαρκούν για να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς κενά γιατί οι συνταξιοδοτήσεις πέρσι ήταν 111. Τα κενά αυξάνονται περισσότερο αν υπολογιστούν και όσα απαιτούνται για να λειτουργήσουν όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ/ΜΝΑΕ, Καλλιτεχνικό Αμπελοκήπων, κ.ά.) όπου πέρσι προσλήφθηκαν 62 αναπληρωτές (29 Τ.Υ.-ΖΕΠ-ΔΥΕΠ, 19 ΜΝΑΕ, 8 Καλλιτεχνικό).
- Υπεράριθμοι: Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» δεν προχώρησαν με διαφανείς διαδικασίες στον καθορισμό των υπεραρίθμων. Αυθαίρετα καθόρισαν τους υπεράριθμους χωρίς να ρωτηθούν τα σχολεία και οι συνάδελφοι και ανακοίνωσαν τους υπεράριθμους, ενώ μείωσαν κατακόρυφα τον αριθμό των υπεράριθμων από 111 πέρσι σε 69!
- Προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων: Οι παρατυπίες και η αδιαφάνεια από Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» κυριάρχησαν στις προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων (112) και αποσπασμένων (162) που έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Οι συνέπειες της απαράδεκτης αυτής στάσης τους σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων μας, στην ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών δεν είναι αμελητέες. Αρκετοί συνάδελφοι θα είναι σε σχολεία που δεν θα έχουν ωράριο, άλλοι που θα βρεθούν σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ τα μόριά τους αντιστοιχούν σε κοντινότερα σχολεία και επίσης πολλοί θα βρεθούν στο δίλημμα, μετά από ένα μήνα μαθημάτων, αν θα επιλέξουν αλλαγή σχολείου και θα αφήσουν τους μαθητές τους και τον προγραμματισμό τους.
- Αναπληρωτές: Εντελώς στο σκοτάδι έγιναν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών (181 γενικής παιδείας και 84 ειδικής αγωγής). Υπουργείο, Διευθύνσεις και νόθα ΠΥΣΔΕ παραβιάζουν τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών με τις πολλές φάσεις τοποθετήσεων, με άνισους όρους και με επιλεκτική διαχείριση των κενών. Οι τοποθετήσεις τους έγιναν με διαβλητό τρόπο μέσω του ΟΠΣΥΔ: δεν τους δημοσιοποιήθηκαν όλα τα κενά, ανακοινώθηκαν ηλεκτρονικά στον κάθε έναν ξεχωριστά τόσα όσες και οι προσλήψεις, σπάσανε κενά σχολείων με 23 ώρες, συμψηφίσανε κενά σχολείων κοντινών και μακρινών περιοχών, στην ειδική αγωγή μείωσαν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί, στέλνουν πολλούς συναδέλφους σε πολλά σχολεία με συμψηφισμό των κενών, αντί καλύτερης διαχείρισής τους, κ.ά.
- Αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις: Αν συνεχιστεί αυτή η διαδικασία των τοποθετήσεων των αναπληρωτών παραβιάζεται η σειρά που προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία στις τοποθετήσεις να προηγούνται οι μόνιμοι από τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών. Αν ισχύσει αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με αυθαίρετες μετακινήσεις από τη Διεύθυνση και το «ΠΥΣΔΕ» γιατί ήδη υπάρχουν σχολεία που έχουν τοποθετηθεί μόνιμοι και αναπληρωτές ίδιας ειδικότητας για να καλύψουν το υπάρχον κενό με αποτέλεσμα κάποιος να περισσεύει. Στη συνέχεια στις νέες προσλήψεις αναπληρωτών θα συνεχίσουν να δίνουν και νέα κενά που θα μπορούσαν να τα είχαν διεκδικήσει αναπληρωτές των προηγούμενων φάσεων.
- Κενά ειδικής αγωγής: Το κουτσούρεμα των κενών συνεχίζεται και στην ειδική αγωγή. Τα κενά είναι λιγότερα με βάση τις προτάσεις των σχολείων για τα Τμήματα Ένταξης, τα Ειδικά σχολεία και την Παράλληλη και σε σύγκριση με τα κενά από άλλες χρονιές (στα Τμήματα Ένταξης λιγότερα κατά 10 περίπου στους ΠΕ02 και κατά 8 στους ΠΕ03 και ΠΕ04). Στην Παράλληλη δεν καλύπτουν όλους τους μαθητές που δικαιούνται στήριξη και ούτε όλες τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί.
- Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: Δεν δημοσιοποίησαν όσα κενά είναι κάτω από 12 ώρες, ενώ ξεκίνησαν τις διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου στους αναπληρωτές. Απαιτούμε να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των τοποθετήσεων-τυφλοσούρτη, χωρίς αιτήσεις συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία (Π.Δ. 50) και να μπορεί να γίνει έλεγχος για τοποθετήσεις που κάθε χρόνο ξεπερνάνε τις 500.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
- Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
- Να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών πριν την έναρξη των μαθημάτων και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
- Οι προσωρινές τοποθετήσεις χωρίς κριτήρια των μονίμων (νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι) να μην ισχύσουν και να γίνουν με δημοσιοποίηση όλων των κενών, με αίτηση και μόρια.
- Οι εν κρυπτώ τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω ΟΠΣΥΔ σε προεπιλεγμένα κενά να είναι προσωρινές και να ξαναγίνουν με δημοσιοποίηση όλων των κενών, με αίτηση και μόρια.
- Στους αναπληρωτές να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων και με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.
- Κατάργηση του προσοντολογίου, καμία σκέψη για διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
- Στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής να δοθεί το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης με αίτηση των συναδέλφων πριν τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
- Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
- Να εγκριθούν όλα τα νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
- Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
- Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών (ΕΒΠ και ΕΕΠ).
- Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
- Μέτρα στήριξης της διαβίωσης συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο τους.
- Να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια.
- Να παρθούν μέτρα προστασίας στα σχολεία (15 μαθητές – καθαριότητα – Δωρεάν τεστ, κ.ά).
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, μονίμους και αναπληρωτές να συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τετάρτη 14/9, 130μμ, 1ο Γ/Σ Σταυρούπολης και στην κινητοποίηση των ΕΛΜΕ την Πέμπτη 15/9, στις 2.00 μ.μ. στη Διεύθυνση για να απαιτήσουμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας, για να σταματήσουν να παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και να προωθούν αντιεκπαιδευτικά σχέδια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη