epanomi
Σε ρυθμούς ραπ, μικροί μαθητές στη Θεσσαλονίκη τραγουδούν ενάντια στη βία, την απειλή και τον εκφοβισμό, με κάθε στίχο να στέλνει το δικό του μήνυμα

«Με τα χέρια μας μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα, όχι να τα χρησιμοποιούμε, εκφράζοντας τη βία», λένε τόσο οι στίχοι όσο και το κεντρικό σύνθημα του 3ου δημοτικού σχολείου Επανομής, από τα θρανία του οποίου είχε περάσει και ο αδικοχαμένος Άλκης Καμπανός.

«Το τραγούδι εντάσσεται σε μια δράση που γίνεται στο πλαίσιο των εργαστηρίων, δραστηριοτήτων του σχολείου και του άξονα δράσης ανάπτυξης των φιλικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών», εξηγεί, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», η υποδιευθύντρια του σχολείου Δάφνη Μάρκου, που είναι η δασκάλα της τάξης των μικρών ...ράπερ και η οποία έγραψε τους στίχους του τραγουδιού.

«Σαν μια ιδέα ξεκίνησε, μέσα από μια άλλη δράση με ζωγραφική, όπου τα παιδιά έφτιαχναν έργα, με θέμα “τα χέρια δεν χτυπάνε, μα αγαπάνε”. Με αφορμή το τραγικό συμβάν με την απώλεια της ζωής του Άλκη, που ήταν μαθητής στο σχολείο μας και η μητέρα του δασκάλα εδώ, αποφασίσαμε να μιλήσουμε με τη μουσική», σημειώνει.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, γνωρίζοντας μάλιστα πως ο Άλκης κάθισε στα ίδια θρανία πριν από μερικά χρόνια κι έπαιζε ανέμελος στην αυλή του σχολείου τους, όπως τα ίδια. Συμμετείχαν στην ηχογράφηση σαν επαγγελματίες, τραγουδώντας - απαγγέλοντας και περίμεναν με αγωνία το αποτέλεσμα.

Η Λένκα Πέσκου, μουσικός της Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης που βρέθηκε για λίγο χρονικό διάστημα ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός στο δημοτικό, ανέλαβε να γράψει τη μουσική. Παρόλο που διαθέτει πτυχίο Αρμονίας, Αντίστιξης, Φούγκας, Ενοργάνωσης Πνευστών, πτυχίο Πιάνου, δίπλωμα Πιάνου και δίπλωμα Σύνθεσης -και μάλιστα όλα με άριστα- δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα στη συγκεκριμένη περίπτωση. «Ήθελα να βρω έναν τρόπο να συγκινήσει το τραγούδι με τη δυναμική του και την ευαισθησία του συγχρόνως, κάτι που είναι δύσκολος συνδυασμός. Δεν ήθελα απλώς να ραπάρουν, αλλά να εκφράσουν μια εσωτερικότητα και να προβάλλεται η ομαδικότητα», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Πέσκου.

Όπως σημειώνει, το θέμα την επηρέασε ψυχολογικά, αφού συνήθως γράφει ή κάνει παραγωγές σε παιδικά τραγούδια, που αποτελούν πάντα ευχάριστα ακούσματα. «Κάτι παρόμοιο δεν μού έχει ξανασυμβεί, όταν το ηχογραφούσα και κυρίως όταν περνούσα και δούλευα τις φωνές των παιδιών, η ένταση και η συγκίνηση που ένιωσα δεν περιγράφεται. Μέρες ήθελα για να φύγει ο κόμπος από το στομάχι μου. Οι φωνές των παιδιών ακόμη ηχούν στα αυτιά μου, προκαλώντας μου ανάμεικτα συναισθήματα», αναφέρει, σημειώνοντας ότι νιώθει έντονο προβληματισμό για τη σοκαριστική βία στο περιστατικό - αφορμή γένεσης του τραγουδιού.

Τις επόμενες μέρες, οι μαθητές θα γυρίσουν και βίντεο κλιπ με τη συνεργασία μουσικού θεατρολόγου του σχολείου, ενώ εκτός από τους στίχους που θα απαγγείλουν, θα περάσουν τα μηνύματά τους και με την εικόνα, αφού θα είναι τυπωμένα στα μπλουζάκια που θα φορούν στα γυρίσματα.

Το βίντεο των μαθητών του 3ου δημοτικού σχολείου Επανομής: 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παμακ
Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναγορεύθηκε ο Ευάγγελος Γεροβασιλείου
Η εκδήλωση έκλεισε με μουσικό πρόγραμμα, στο οποίο θα συμμετείχαν οι φοιτητές Κίμων Παπαλόπουλος και Γεώργιος Πατσαδάκης.
Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναγορεύθηκε ο Ευάγγελος Γεροβασιλείου
nipiagogeio
Κραυγή αγωνίας από τους νηπιαγωγούς: «Από τις 3.600 στις 2.800 — Δεν είναι αριθμοί, είναι παιδιά»
Οι νηπιαγωγοί καταγγέλλουν μείωση προσλήψεων στη Γ΄ φάση, ελλείψεις προσωπικού και εγκατάλειψη της Προσχολικής και Ειδικής Αγωγής.
Κραυγή αγωνίας από τους νηπιαγωγούς: «Από τις 3.600 στις 2.800 — Δεν είναι αριθμοί, είναι παιδιά»
προσωπικός αριθμός
Έληξε η προθεσμία για τον Προσωπικό Αριθμό: Τι αλλάζει για όσους δεν πρόλαβαν
Αυτόματος αριθμός για όσους δεν υπέβαλαν αίτηση – Ο «ψηφιακός κωδικός ζωής» που θα συνοδεύει κάθε πολίτη
Έληξε η προθεσμία για τον Προσωπικό Αριθμό: Τι αλλάζει για όσους δεν πρόλαβαν