εργαστηρια δεξιοτητων
Ο Απόστολος Λακασάς σχολιάζει σε άρθρο του στην Καθημερινή την αριθμητική βαθμολόγηση στα εργαστήρια δεξιοτήτων

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων εντάχθηκαν από φέτος στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων. «Μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών, όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, στόχος είναι η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, όπως οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», διευκρίνισε το υπουργείο Παιδείας.

Μία ιδιαιτερότητα που αποτελεί ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των εργαστηρίων, ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, είναι πως αποτελούν βιωματική μάθηση, μέσα από τις παρουσιάσεις υλικού από τους εκπαιδευτικούς, τη συνεργασία των μαθητών, τον διάλογο στην τάξη, το παιχνίδι στις μικρότερες ηλικίες.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς για την υποχρέωσή τους να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια στην 20βαθμη κλίμακα – και όχι μόνο σε περιγραφική τετράβαθμη κλίμακα. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θεωρούνται πλέον μάθημα όπως η μουσική-καλλιτεχνικά και η γυμναστική.

Ωστόσο, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, τόσο με εγκύκλιο εισαγωγής των εργαστηρίων όσο και στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, καθοριζόταν ότι «στα εργαστήρια λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους θα γίνεται περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο απόκτησης της δεξιότητας».

Η εξήγηση από το υπουργείο Παιδείας για την αλλαγή είναι ότι το πληροφοριακό σύστημα myschool δεν υποστήριζε άλλο τρόπο βαθμολόγησης πλην της αριθμητικής, ενώ δεν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την περιγραφική αξιολόγηση. Δικαιολογίες! Οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις κρύβουν τις αδυναμίες του ελληνικού σχολείου να δώσει κίνητρα στους μαθητές για να χαρούν τη γνώση. Πόσο αντιπαιδαγωγικό –ξενέρωτο στην μαθητική αργκό και όχι μόνον– είναι να λες σε έναν έφηβο πως, εάν δεν είναι επιμελής στο «μάθημα» για τη σεξουαλική αγωγή, τα κοινωνικά δικαιώματα, τον εθελοντισμό, τον αλληλοσεβασμό, την οδική ασφάλεια, θα πάρει π.χ. 14 και όχι 20.

Η αριθμητική αξιολόγηση αναιρεί τη φιλοσοφία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ενώ το υπουργείο Παιδείας προσθέτει ένα ακόμη βαθμολογικό άγχος στους μαθητές, ενισχύοντας εμμέσως τη βαθμοθηρία. Η απόφαση πρέπει να ανακληθεί αμέσως.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kairos-vroxi
Μαρουσάκης: Επιστρέφει η κακοκαιρία – Νέες βροχές και καταιγίδες από την επόμενη εβδομάδα
Μόλις λίγες ημέρες ηρεμίας θα απολαύσουμε πριν ο καιρός αλλάξει ξανά ριζικά - Αναλυτικά η πρόγνωση της ΕΜΥ
Μαρουσάκης: Επιστρέφει η κακοκαιρία – Νέες βροχές και καταιγίδες από την επόμενη εβδομάδα
sxolikes_monades.jpg
Ειδική Αγωγή: Που ανοίγουν και που κλείνουν σχολεία Ειδικής Αγωγής από Σεπτέμβριο – Όλες οι μεταβολές
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η ΚΥΑ για τις σχολικές μεταβολές στις μονάδες Ειδικής Αγωγής – Όλες οι αλλαγές από Σεπτέμβριο 2025
Ειδική Αγωγή: Που ανοίγουν και που κλείνουν σχολεία Ειδικής Αγωγής από Σεπτέμβριο – Όλες οι μεταβολές
daskala
Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71) στο alfavita.gr: «Δεν είμαστε πρόχειρη λύση ανάγκης ούτε εφεδρεία»
Ανοικτή επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμόδιους φορείς από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ71 – Ζητούν αποκατάσταση της ισότητας και προστασία...
Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71) στο alfavita.gr: «Δεν είμαστε πρόχειρη λύση ανάγκης ούτε εφεδρεία»