Η Αυτόξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να βοηθήσει το Ελληνικό σχολείο, όταν όμως εφαρμόζεται και υιοθετείται από το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς στείρες αντιπαραθέσεις

Με αφορμή άρθρα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας τον τελευταίο καιρό σχετικά με την Αξιολόγηση στη σχολική μονάδα και επικεντρώνονται στα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων (π.χ.: Άρθρο του πρ. υπουργού κ Μάνου στην Εφημερίδα Καθημερινή), θέλω να τονίσω ότι μια τέτοια προσέγγιση είναι μονοδιάστατη και λάθος.

Το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται σε μια σχολική μονάδα είναι πολυεπίπεδο και έχεις πολλαπλές θετικές επιδράσεις στους μαθητές αλλά και στην κοινωνία μας γενικότερα. Περιλαμβάνει όχι μόνο τις επιτυχίες των καλών μαθητών αλλά και τη μείωση της Σχολικής διαρροής, την αλλαγή προς το καλύτερο της συμπεριφοράς των μαθητών μας, τη συμμετοχή σε ποικίλες δραστηριότητες πχ αθλητισμό, περιβαλλοντική εκπαίδευση, θεατρικές ομάδες, σχολικές χορωδίες και τόσα άλλα.

Για όλες αυτές τις επιδράσεις στους μαθητές μας που κάποιες ενσωματώνονται με θετικό τρόπο και στη μελλοντική ζωή τους δεν μπορεί μια μονοδιάστατη επιτυχία η αποτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις να κρίνει το έργο της εκπαιδευτικής του μονάδας.

Παράγοντες που επηρεάζουν όλα τα παραπάνω είναι εκτός από τους εκπαιδευτικούς, η υλικοτεχνική υποδομή, η διοίκηση, η πληρότητα σε προσωπικό, οι σχέσεις μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, και τόσα άλλα που υπήρχαν στην Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής μονάδας τον περασμένη Άνοιξη, και κακώς το Υπουργείο αφαίρεσε κάποια από αυτά από την συνολική Αξιολόγηση για τη φετινή σχολική χρονιά.

Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει το βιοτικό και οικονομικό επίπεδο της περιοχής αλλά και τα εσωτερικά κίνητρα των μαθητών.

Τελειώνοντας να αναφέρω ότι η Αυτόξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου μπορεί να βοηθήσει το Ελληνικό σχολείο, όταν όμως εφαρμόζεται και υιοθετείται από το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς στείρες αντιπαραθέσεις. Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας επαναληπτικής διαδικασίας θα φανούν σε βάθος χρόνου, αν το μοντέλο ακολουθηθεί πιστά και από παράγοντες που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία Υπουργείο Παιδείας , Εκπαιδευτικούς, Τοπικούς φορείς.

ΥΓ : Ο στόχος της φετινής σχολικής χρονιάς παραμένει η παροχή Δια ζώσης διδασκαλία με ασφάλεια για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Καρακούσης Αθανάσιος
Διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber