Ποιος μπορεί να πειστεί για την εγκυρότητα μιας τέτοιας μορφής αξιολόγησης; Πώς θα ξέρουμε ότι γράφει το παιδί κι όχι ο φροντιστής του;

Κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες μια νέα εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, η οποία ορίζει ότι η αξιολόγηση των μαθητών του Α' τετραμήνου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνει κανονικά. Δηλαδή οι καθηγητές των Γυμνασίων και των Λυκείων πρέπει να καταθέσουν τη βαθμολογία ως το τέλος Γενάρη, μιας και το πρώτο τετράμηνο λήγει στις 20/1.

Για όσους/όσες εκπαιδευτικούς και γονείς ζουν το δράμα της τηλεκπαίδευσης η επιμονή στην αξιολόγηση των παιδιών είναι ένα
κακόγουστο αστείο.Σε μια διαδικασία,όπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση,που το μόνο που δημιουργεί είναι η εντύπωση πως πρόκειται για ραδιοφωνική εκπομπή χωρίς ακροατές,η συζήτηση περί αξιολόγησης των μαθητών είναι εκτός πραγματικότητας.

Αν έπρεπε κάτι ν' αξιολογηθει είναι η ίδια η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, που δημιουργεί νευρωτικά και βαριεστημενα παιδιά,τα οποία χωρίς την επαφή και την κοινωνικοποίηση,που προσφέρει το σχολείο, αδυνατούν να ανταποκριθούν σε συνθήκες ραδιοφωνικής μετάδοσης της διδακτέας ύλης(μιας και οι κάμερες των συμμετεχόντων είναι κλειστές, για να μην πέσει το σύστημα)

Φυσικά δε μπορούμε να παραβλεψουμε ότι πολλοί μαθητές δε μπορούν να παρακολουθήσουν καν... οπότε για ποια αξιολόγηση μιλάμε; Αυτήν μιας διαδικασίας,που δεν είναι εκπαίδευση και που έχει εξ αρχής καταλύσει το άρθρο 16 του Συντάγματος; Ή για την αξιολόγηση μιας πλειάδας παιδιών,που παρακολουθούν τη διαδικασία μέσω του κινητού τους ή ενός σταθερού τηλεφώνου;

Επομένως δύο είναι οι εκδοχές: ή οι ιθύνοντες δεν έχουν "πάρει χαμπάρι" τι είναι η τηλεκπαίδευση και απλά ασχολούνται με χαρτιά και διαταγές ή επιδιώκουν με το ζόρι να επιβάλουν την "εξ αποστάσεως εκπαίδευση" σαν ισότιμη με τη διδασκαλία στο σχολείο. Θελουν να έχουν την τηλεκπαιδευση ως εφεδρεία-απειλη για να μη χάνονται μαθήματα...Δε βλέπουν ότι ουσιαστικά φέτος χάνεται ολόκληρη χρονιά!

Το τελευταίο δηλ. την επιβολή της τηλεκπαίδευσης, ακόμα και τυπικά να το καταφέρουν,δεν πρόκειται να το πετύχουν στις συνειδήσεις του κόσμου,που έχει πραγματική σχέση με την εκπαίδευση και τη μάθηση.Πολυ δε περισσότερο που όλο αυτό δε συνιστά καμία παιδαγωγική διαδικασία...

Επί του πρακτεου τώρα το υπουργείο μας λέει να χρησιμοποιήσουμε μια προαιρετικη πλατφορμα (το e-class) για να βάλουμε διαγωνίσματα. Περα από το ότι αυτό είναι ανήκουστο,και προσβάλλεται νομικά, ποιος μπορεί να πειστεί για την εγκυρότητα μιας τέτοιας μορφής αξιολόγησης; Πώς θα ξέρουμε ότι γράφει το παιδί κι όχι ο φροντιστής του;

Θα μου πείτε, εκεί στο υπουργείο ενδιαφέρονται να φανεί ότι γίνεται η αξιολογηση.Το αν θα γίνει ακόμα πιο ταξική η διαδικασία δε
τους νοιάζει... η πολιτική τους δείχνει ότι το επιδιώκουν κιόλας. "Δε θα γίνουν ολοι γιατροί.Ας πάει κανείς και στις ΕΣΚ (τα μεταγυμνασικα ΙΕΚ που σχεδιάζουν)..."

Με λίγα λόγια, ανοίξτε τα σχολεία για να κάνουμε τη δουλειά μας όπως πρέπει... Βαλτε το χέρι στην τσέπη... να διοριστούν εκπαιδευτικοί,γιατροί, καθαρίστριες. Μειωστε την ύλη, πάρτε πίσω την Τράπεζα Θεμάτων και χωριστε τα τμήματα όπως πέρσι την άνοιξη

Αλλιώς, με την υποστήριξη των γονέων και των παιδιών εμείς θα αντιδράσουμε.

Μην περιμένετε να κάνουμε μια γελοία αξιολόγηση για να προχωρήσουν τα δικά σας σχέδια. Τα οποία, αντί να εξαντλούνται στη
διασφάλιση της υγείας του λαού, προωθούν νέα νομοσχέδια εις βάρος του...

*Ηλίας Παπαχατζής, π.μελους του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και νυν μέλους του ΔΣ της Α'-Γ'ΕΛΜΕ της Β'Αθήνας εκ μέρους της "Αγωνιστικής Παρέμβασης"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 22/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber