Πώς ΔΕΝ λειτουργούν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Δύο καθηγητές για 120 εκπαιδευόμενους - Ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Εκπαιδευτικών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)

Τις τραγικές ελλείψεις στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας περιγράφει σε ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών ΣΔΕ.

Συγκεκριμενα, σε μονάδες με 100 έως 120 ενήλικους εκπαιδευόμενους έχουν τοποθετηθεί μόλις δύο εκπαιδευτικοί, με αποτέλεσμα να γίνονται μόνο δύο ώρες μάθημα την ημέρα.

Μάλιστα, σε μερικές μονάδες τα μαθήματα δεν έχουν καν αρχίσει, ενώ καταγγέλλεται πως η διαδικασία της δημιουργίας του Μητρώου Ενηλίκων έχει επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις.

Αναλυτικά:

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με 100 έως 120 ενήλικους εκπαιδευόμενους έχουν αυτή τη στιγμή μόνο δύο εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα αντί για πέντε ώρες μάθημα την ημέρα να γίνονται στην καλύτερη των περιπτώσεων μόνο δύο. Το γνωρίζει αυτό η Υπουργός Παιδείας;

Γνωρίζει ότι στην ουσία όλα τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της χώρας αυτή τη στιγμή υπολειτουργούν, αφού σε κάποια δεν έχουν αρχίσει καν μαθήματα (π.χ. Νάξος), άλλα κάνουν μαθήματα εκ περιτροπής και ορισμένα προσπαθούν να λειτουργήσουν με διαθέσεις εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (π.χ. Ιωάννινα);

Γνωρίζει ότι η υποστελέχωση των ΣΔΕ που αποφάσισε η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και δια Βίου Μάθησης οδηγεί σε πλήθος χαμένων διδακτικών ωρών, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις εκατοντάδες που χάθηκαν την περσινή χρονιά; Αυτό είχε κατά νου η υπουργός όταν περήφανα δήλωνε ότι τα μαθήματα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα ξεκινήσουν στις 14 Σεπτεμβρίου;

Γνωρίζει ότι δεν έχει δοθεί καμία εξήγηση για τον ανορθολογικό τρόπο με τον οποίο αποφασίστηκε ο αριθμός των αποσπασμένων ανά σχολείο κατά το τρέχον σχολικό έτος; Ότι εκπαιδευτές που με προσωπικό κόπο και οικονομικό κόστος απέκτησαν αυξημένα προσόντα στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και έχουν υπηρετήσει επί πολλά έτη τον θεσμό βρέθηκαν ξαφνικά εκτός ΣΔΕ;

Κατά τα άλλα αυτό που διακαώς υποστηρίζει η κυρία Κεραμέως είναι ότι δεν πρέπει να χάνεται ούτε μια ώρα μάθημα! «Σχολεία ανοιχτά σε πλήρη λειτουργία» διατυμπανίζουν όλες αυτές τις μέρες οι «άριστοι» αυτής της κυβέρνησης!!! Ή μήπως αυτό ισχύει μόνο για τις ώρες που χάνονται λόγω κατάληψης; Ή μήπως αυτό ΔΕΝ ισχύει ΜΟΝΟ για τα συγκεκριμένα σχολεία;

Αυτά τα ερωτήματα εγείρουν ένα ακόμα σημαντικότερο: Υπάρχει καμιά συνεννόηση ανάμεσα στην Υπουργό και τους Γραμματείς του Υπουργείου;

Ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης κύριος Βούτσινος αποφάσισε και διέταξε τη μείωση των αποσπάσεων σε αυτά τα σχολεία γιατί έτσι εξοικονομεί το κράτος χρήματα. Τι ακριβώς εννοεί; Ότι ίσως θα χρειαζόταν να προσληφθούν 100 αναπληρωτές περισσότεροι, όσοι δηλαδή και οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί για την επαρκή στελέχωση αυτών των σχολείων που όμως δεν αποσπάστηκαν. Αν σκεφτεί κανείς ότι φέτος οι αναπληρωτές που έχουν προσληφθεί μέχρι στιγμής είναι 39.553, οι δε αποσπάσεις, ιδιαιτέρως σε φορείς, τη φετινή χρονιά ήταν πολυπληθέστατες, το επιχείρημα είναι μάλλον σαθρό.

Πίσω από αυτή την απόφαση διαφαίνεται η βούληση του Γενικού Γραμματέα να προσλάβει περισσότερους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς δημιουργώντας το περιβόητο Μητρώο Εκπαιδευτών που θα διευκόλυνε κατά τη γνώμη του την όλη διαδικασία. Δεν φρόντισε όμως ούτε και αυτό να γίνει εγκαίρως και έτσι σήμερα 11/10/20 και αφού έχουν ήδη περάσει τρεις εβδομάδες από το άνοιγμα των σχολείων, η διαδικασία βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέτασης των ενστάσεων και, όπως λένε οι ιθύνοντες, αυτοί οι εκπαιδευτές θα φτάσουν, ΑΝ φτάσουν, στα ΣΔΕ κατά τον Νοέμβριο.

Και μη βιαστεί κανείς να πει ότι τα ΣΔΕ πάντοτε άρχιζαν αργά γιατί 1ον: ποτέ στα χρονικά δεν έχει ξεκινήσει το διδακτικό έτος με δύο μόνο καθηγητές και 2ον: Στις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς θα ήταν αναμενόμενο να ξεκινήσουν νωρίτερα τα μαθήματα για να αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες της περσινής χρονιάς τη στιγμή μάλιστα που υπάρχει και φέτος το ενδεχόμενο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας.

Εμείς τονίζουμε ότι έχουν χαθεί πολλές διδακτικές ώρες και θα χαθούν πολλές ακόμη σε αυτά τα σχολεία, όχι λόγω κατάληψης ή κορωνοϊού, αλλά λόγω της πλήρους αδιαφορίας της Υπουργού Παιδείας για αυτές τις σχολικές δομές. Απαιτούμε να λάβει ο θεσμός την προσοχή που του αξίζει αρχίζοντας από την ΑΜΕΣΗ στελέχωση των ΣΔΕ μέσω συμπληρωματικών αποσπάσεων μονίμων εκπαιδευτικών. Οι αποσπασμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν τη διάθεση αλλά είναι και οι μόνοι σε θέση να στηρίξουν την ομαλή λειτουργία των ΣΔΕ τόσο σε εκπαιδευτικό, όσο και σε διοικητικό επίπεδο, όπως εξάλλου έκαναν όλα τα προηγούμενα έτη.

 

 

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πριν τις γιορτές πιθανόν θα ανοίξουν τα σχολεία: Νέες δηλώσεις Κεραμεώς

Tο περιζήτητο σεμινάριο ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ του Παν.Αιγαίου για μόρια - Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτησή του

Μητσοτάκης: Πρώτα θα ανοίξουν τα δημοτικά

Αυτό είναι το κορυφαίο σεμινάριο για διορισμούς στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Πανελλήνιες 2021: Μόνο οι μαθητές υποβάλλουν το Νοέμβριο αίτηση συμμετοχής

 


 

σχετικά άρθρα

Κορονοϊός-Κατερίνη: Θρήνος για το χαμό του συζύγου της 29χρονης που πέθανε λίγο μετά τον τοκετό
Κορονοϊός-Κατερίνη: Θρήνος για το χαμό του συζύγου της 29χρονης που πέθανε λίγο μετά τον τοκετό
Ο 38χρονος «έφυγε» νικημένος από τον κορονοϊό ένα χρόνο μετά το χαμό της 29χρονης συζύγου του, αφήνοντας πίσω ένα κοριτσάκι ενός έτους
Κορονοϊός-Κατερίνη: Θρήνος για το χαμό του συζύγου της 29χρονης που πέθανε λίγο μετά τον τοκετό
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Οι περιοχές που ανησυχούν περισσότερο τις υγειονομικές αρχές, λόγω κορονοϊού - Ποιες βρίσκονται στο «κόκκινο» σύμφωνα με το Νίκο Χαρδαλιά
Κορονοϊός-Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές με τα περισσότερα κρούσματα
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;
Άρχισε η συζήτηση για την ημερομηνία επαναλειτουργίας των σχολείων… Και αναρωτιόμαστε εύλογα. Άραγε με ποιον τρόπο;
Άνοιγμα σχολείων: 4+1 σχέδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία;