«Τρίμηνες» συμβάσεις αναπληρωτών: Η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων συνεχίζεται με άθλιο τρόπο
Οι τρίμηνες συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν προκειμένου να μην πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών αναφέρει ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής

Για μια ακόμη «βίαιη παρέμβαση της Κυβέρνησης της ΝΔ στα εργασιακά δικαιώματα με στόχο την περαιτέρω διάλυση των εργασιακών σχέσεων» κάνει λόγο ο αιρετός Νεκτάριος Κορδής, αναφερόμενος στη θεσμοθέτηση των τρίμηνων συμβάσεων με πρόσχημα τον COVID-19.

«Πρόκειται για απόλυτα συνειδητή επιλογή του επιτελικού κράτους των αρίστων» αναφέρει ο κ. Κορδής, προσθέτοντας πως οι «τρίμηνες» συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και να χρησιμοποιηθούν και στο μέλλον, προκειμένου να μην πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Δημοσιεύτηκε στις 22/9 η πρόσκληση για την υποβολή αίτησης-δήλωσης για πρόσληψη αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις κατά παρέκκλιση των διατάξεων που ισχύουν! Πρόκειται για μια ακόμη –βίαιη- παρέμβαση της Κυβέρνησης της ΝΔ στα εργασιακά δικαιώματα με στόχο την περαιτέρω διάλυση των εργασιακών σχέσεων!

Οι ακραίες συνθήκες της Πανδημίας χρησιμοποιήθηκαν ως πρόσχημα από την κυβέρνηση της ΝΔ, προκειμένου να νομοθετήσει σε κάθε πεδίο της δημόσιας διαχείρισης την παρέκκλιση ως κανόνα! Μείωση των μισθών, καθιέρωση της εκ περιτροπής εργασίας, απελευθέρωση των απολύσεων, νομιμοποίηση των απλήρωτων υπερωριών! Παράλληλα έχουμε διασπάθιση του δημόσιου χρήματος με τη «φάμπρικα» των συνεχόμενων απευθείας αναθέσεων σε «ημετέρους», την ίδια στιγμή που η αύξηση του κατώτερου μισθού ή η επανόρθωση των μισθολογικών αδικιών στο Δημόσιο μεταφέρονται σε ακαθόριστο μελλοντικό χρόνο! Τελευταίο παράδειγμα η μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης που δεν αφορά το δημόσιο τομέα αλλά μόνο ένα μικρό τμήμα του ιδιωτικού!

Μέσα στο σκηνικό αυτό η θεσμοθέτηση των τρίμηνων συμβάσεων με πρόσχημα τον COVID-19 αποτελεί μια απόλυτα συνειδητή επιλογή του «επιτελικού κράτους των αρίστων»! Είχε προηγηθεί το καλοκαίρι η ψήφιση του ν. 4713/2020 που κουρελιάζει τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και άνοιξε το δρόμο για ανάλογες ρυθμίσεις και στη δημόσια εκπαίδευση! Μεταξύ άλλων απελευθερώνει τις απολύσεις, και μάλιστα χωρίς αιτιολόγηση, και έλεγχο από ανεξάρτητη επιτροπή (όπως γίνεται μέχρι σήμερα στη χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη) και ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις, αφήνοντας τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς έρμαια στους εργασιακούς εκβιασμούς των σχολαρχών.

Επισημοποιείται η αδήλωτη και «εθελοντική» εργασία απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές και νομιμοποιείται ακόμη και η εξαναγκασμένη παραίτηση (με την απειλή της απόλυσης) από μέρος του ωραρίου του ιδιωτικού εκπαιδευτικού, ίσως η πλέον απροσχημάτιστη και χυδαία ρύθμιση που έχει επιβληθεί από κυβέρνηση για εργαζόμενους στην περίοδο της Μεταπολίτευσης!

Την ώρα που οι ειδικοί δηλώνουν ότι η Πανδημία θα είναι σε έξαρση τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι του 2021, το Υπουργείο προχωρά στην πρόσκληση για τις τρίμηνες συμβάσεις, λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών! Είναι προφανές ότι τα λειτουργικά κενά λόγω covid θα μπορούσαν να καλυφθούν έγκαιρα με προσλήψεις αναπληρωτών με κανονικές συμβάσεις μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους!

Απλά οι «τρίμηνες» συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και να χρησιμοποιηθούν και στο μέλλον διαλύοντας τις ζωές δεκάδων χιλιάδων συμβασιούχων εκπαιδευτικών! Πάγιο αίτημα μας είναι η κάλυψη των διδακτικών κενών με μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών!

Είναι σαφές ότι η ανεργία και το αβέβαιο μέλλον θα ωθήσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς να υποβάλουν αίτηση για τις τρίμηνες συμβάσεις πλήρους ή και μειωμένου ωραρίου! Πολλοί/ες θα προτιμήσουν να πάνε να καλύψουν λειτουργικό κενό σε μια περιοχή της χώρας με όλα τα ανάλογα έξοδα για ένα τρίμηνο με την προοπτική πιθανής ανανέωσης για ισόχρονη διάρκεια!

Σας επισημαίνω ορισμένες χρηστικές παρατηρήσεις σχετικά με την πρόσκληση:

  • Η προθεσμία υποβολής αίτησης-δήλωσης λήγει τη Δευτέρα 28/9/2020 και ώρα 12:00
  • Η αίτηση γίνεται για την κάλυψη λειτουργικών κενών πλήρους και μειωμένου ωραρίου στη Γενική Εκπαίδευση και όχι στην ΕΑΕ. Δηλαδή εκπαιδευτικός θα κληθεί να εργαστεί από 9-15 ώρες με ελάχιστο μισθό σε ένα ακριτικό νησί με την «ελπίδα» της ισόχρονης ανανέωσης της σύμβασης μετά τη λήξη της!
  • Μια ρύθμιση που παραβιάζει ευθέως τα προσωπικά δεδομένα αλλά και κατοχυρωμένα ανθρώπινα δικαιώματα είναι η δήλωση των υποψηφίων ότι δεν ανήκουν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου για covid-19! Δυστυχώς η ρύθμιση αυτή διαμορφώνει  ένα απάνθρωπο και σκοτεινό εργασιακό τοπίο! Μια αναπληρώτρια που κυοφορεί  και ένας εκπαιδευτικός με υψηλό δείκτη μάζας και με αρτηριακή υπέρταση δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση! Τόσο απλά, τόσο κυνικά, τόσο επιτελικά!!!
  • Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές και για οποιονδήποτε λόγο δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στην ανακοίνωση της πρόσληψης ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτούνται, αποκλείονται από τις μεταγενέστερες προσλήψεις που διενεργούνται!
  • Υποψήφιος εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που προσλαμβάνεται ως προσωρινός αναπληρωτής, παραμένει εγγεγραμμένος στους οικείους τελικούς αξιολογικούς πίνακες και δύναται να διοριστεί καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-2021. Εάν κληθεί να διορισθεί σε κενή οργανική θέση κατά τη διάρκεια της οικείας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση στην οποία είναι τοποθετημένος ως προσωρινός αναπληρωτής έως τη λήξη της. Υποψήφιος εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που προσλαμβάνεται ως προσωρινός αναπληρωτής, δεν είναι διαθέσιμος για πρόσληψη, σύμφωνα με τις κατά περίπτωση ισχύουσες διατάξεις, κατά τη διάρκεια ισχύος της οικείας σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου. Αν δηλαδή κληθεί να εργαστεί ως αναπληρωτής πλήρους ωραρίου στην επόμενη φάση προσλήψεων δεν μπορεί να παραιτηθεί από την τρίμηνη σύμβαση με τις όποιες επιπτώσεις έχει ο αποκλεισμός αυτός!
  • Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται  με τη σύμβαση αυτή, διατίθεται, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, σε κενή θέση της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, εφόσον κατά τη διάρκεια της σύμβασης εργασίας του ο εκπαιδευτικός, τον οποίο αναπληρώνει, επιστρέψει στη θέση, στην οποία έχει τοποθετηθεί ή πάψει να ισχύει το ειδικό μέτρο ως προς τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

   Σχετικά με την τωρινή κατάσταση που έχει διαμορφώσει η πανδημία, τα προβλήματα αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία των σχολείων παραμένουν άλυτα: συνωστισμός ακόμα και 27 μαθητών στις σχολικές αίθουσες, που συχνά είναι μικρές και ελλιπώς αεριζόμενες, ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας, ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό (πάνω από 8.000 κενά σε Α/θμια και Β/θμια), αδυναμία τήρησης των μέτρων ασφάλειας λόγω κτηριακών προβλημάτων. Ευτυχώς δηλαδή που είχαμε και «ομαλό» άνοιγμα των σχολείων! Η εκπαιδευτική κοινότητα είναι εδώ και δίνει καθημερινά τον αγώνα για το υπέρτατο αγαθό της Υγείας!

Αθήνα 23/9/2020

 

 

Νεκτάριος Κορδής,

αιρετό τακτ. μέλος του ΚΥΣΔΕ

(τηλ.: 6977513534,

ηλ. δ/νση:  [email protected]

http://nekordis64.blogspot.gr )

  Άκης Λουκάς   

  αιρετό αναπλ. μέλος του ΚΥΣΔΕ   

 ( τηλ.:6974320189, 

 ηλ.δ/νση: [email protected]

 

 

                     εκλεγμένων  με το ψηφοδέλτιο  των

Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Δράσεις της Ελληνικής Προεδρίας της Επιτροπής Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης
Διαδικτυακή προσομοίωση συνάντησης Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης με τη συμμετοχή φοιτητών
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αναμετάδοση μαθημάτων από την αίθουσα διδασκαλίας για τους μαθητές που απουσιάζουν - Έγγραφο της Περιφερειακής...
Οδηγίες για τη συγκρότηση διαδικτυακών τμημάτων και την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης