Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ βιαζόταν να αποδείξει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και πως η επιστροφή στα σχολεία θα γινόταν με όρους “κανονικότητας”. Όμως το φούντωμα της πανδημίας, ήδη από τα τέλη του Αυγούστου, αποκάλυψε γρήγορα τη γύμνια της κυβερνητικής πολιτικής και οι “ειδικοί” του ΥΠΑΙΘ ανέλαβαν (ξανά) το θεάρεστο έργο να δικαιολογήσουν την χρονική καθυστέρηση κατά μια εβδομάδα αλλά και τα μέτρα που προέκρινε η κυβέρνηση ως ικανά για την προφύλαξη της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών. Τώρα όμως που, μια εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, έρχονται τα πρώτα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και τα πρώτα λουκέτα, επιβεβαιώνεται πως η κυβέρνηση βαδίζει στα τυφλά και με οδηγό τις αντιφάσεις, τους τυχοδιωκτισμούς και τα αδιέξοδα όλης της προηγούμενης περιόδου.
Δεν πρόκειται περί αφέλειας ή προχειροδουλειάς του ΥΠΑΙΘ. Πρόκειται για την πολιτική εκείνη που αφήνει ανοχύρωτους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς απέναντι στην πανδημία, όπως ακριβώς εγκαταλείπει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας, αφήνοντας εκτεθειμένο το λαό.
Μια εβδομάδα μόλις μετά την έναρξη των σχολείων εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα εκπαιδευτικών και μαθητών σε πολλές περιοχές της χώρας και τα πρώτα κλεισίματα τμημάτων και σχολείων.
Οι παρακάτω περιπτώσεις που αναφέρουμε συνθέτουν μερικές αλλά πολύ ενδεικτικές πλευρές ενός παζλ αστοχιών και περιπλοκών στους σχολικούς χώρους απόρροια ακριβώς μιας πολιτικής που στους λογαριασμούς της δεν περιλαμβάνει την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών
Κλειστά σχολεία, τάξεις ή τμήματα λόγω κορονοϊού
|
|
|
|
|
ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΛΛΑΣ |
|
|
|
|
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ |
|
|
|
|
ST. LAWRENCE COLLEGE (ΛΥΚΕΙΟ) |
|
|
|
|
9ο ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑΣ |
|
|
|
|
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ |
|
|
|
|
18ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ |
|
|
|
|
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ |
|
|
|
|
8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ |
|
|
|
|
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ |
|
|
|
|
24ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ |
|
|
|
|
89ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΗΓΑΣΟΣ |
|
|
|
|
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ |
|
|
|
|
1ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ |
|
|
|
|
2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΦΝΗΣ |
|
|
|
|
7ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΑΦΝΗΣ |
|
|
|
|
10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ |
|
|
|
|
9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ |
|
|
|
|
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ |
|
|
|
|
10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ |
|
|
|
|
19ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ |
|
|
|
|
38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ |
|
|
|
|
22ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ |
|
|
|
|
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΕΙΔΙΚΟ |
|
|
|
|
2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΟΥΤΩΝ |
|
|
|
|
2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ |
|
|
|
|
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΗΛΕΙΑΣ |
|
|
|
|
Κερατσίνι: Η «κανονικότητα» σε όλο της το μεγαλείο
Σε τρίωρη στάση εργασίας, από τις 8 το πρωί έως τις 11, προχώρησαν την Παρασκευή, οι εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Κερατσινίου, καθώς στο σχολείο τους είχε διαγνωστεί ένας μαθητής θετικός στον κορονοϊό.
Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτυρήθηκαν για τον τρόπο που χειρίζεται την πανδημία το υπουργείο Παιδείας.
Καταγγέλλουν με ανακοίνωση που δημοσίευσαν στην ιστοσελίδα του σχολείου ότι παρά τις προσπάθειες του διευθυντή να λάβει σαφείς πληροφορίες και οδηγίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Υγείας και Παιδείας, «έλαβε την προφορική (όχι γραπτή) διαβεβαίωση πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας».
Μάλιστα συνέστησαν να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ως έχει, χωρίς να ενημερωθούν γονείς-κηδεμόνες-μαθητές, και μη ληφθεί κανένα επιπλέον μέτρο, πλην του εκ νέου καθαρισμού των επιφανειών των θρανίων του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής.
Στην ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του 4ου Γυμνασίου Κερατσινίου σημειώνεται:
«Σχετικά µε την ύπαρξη επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 σε μαθητή του σχολείου µας, σας αναφέρουμε τα εξής:
Το απόγευμα της Δευτέρας 14/09/20, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας ενημερώθηκε από τη Διεύθυνση Δηµόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Πειραιά ότι μαθητής µας που παρευρέθηκε την ημέρα του αγιασμού στο σχολείο – καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του – βρέθηκε θετικός στο τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού SARS-CoV-2 και ότι θα παραμείνει τόσο ο ίδιος, όσο και τα µέλη της οικογένειάς του σε καραντίνα, για τις επόμενες δεκατέσσερις ημέρες.
Ακολούθως, ο Διευθυντής επικοινώνησε µε τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έλαβε την προφορική (όχι γραπτή) διαβεβαίωση πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας. Γι’ αυτό το λόγο συνέστησαν:
α) να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ως έχει, δηλαδή το σχολείο να λειτουργήσει κανονικά,
β) να μην ενημερωθούν γονείς- κηδεμόνες-μαθητές, ενέργεια που θα προκαλούσε αναστάτωση,
γ) να μην παρθεί κανέναν επιπλέον μέτρο, πλην του εκ νέου καθαρισμού των επιφανειών των θρανίων του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων εξέφρασε τον προβληματισμό του, την ανησυχία του και την ομόφωνη διαφωνία του µε την ανωτέρω προφορική σύσταση της Επιτροπής και ζήτησε την άμεση ενημέρωση των γονέων-κηδεμόνων των μαθητών και την ενδελεχή απολύμανση όλων των χώρων του σχολείου. Επίσης πρότεινε την αναστολή λειτουργίας του συγκεκριμένου τμήματος, όπως προβλέπεται από τις οδηγίες που εστάλησαν με ημερομηνία 12/09/20 από τον Εθνικό Οργανισμό Υγείας σε όλα τα σχολεία της χώρας, («Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες») και το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.
Καθώς μέχρι και την Πέμπτη 17/09/20 το σχολείο λειτούργησε κανονικά και δεν έχει υπάρξει καμία έγγραφη οδηγία των αρμόδιων οργάνων για τους περαιτέρω χειρισμούς, ο Σύλλογος Διδασκόντων µε αίσθημα ευθύνης απέναντι σε μαθητές και γονείς, αποφάσισε την κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας (σύμφωνα µε την πρόταση της ΕΛΜΕ Πειραιά), την Παρασκευή 18/09/20 από τις 8 π.µ. έως τις 11 π.µ. διαμαρτυρόμενος για τον τρόπο διαχείρισης του συγκεκριμένου περιστατικού από τους αρμόδιους φορείς.
Δάσκαλοι πληρώνουν μόνοι τους τα τεστ για να ανοίξει πιο γρήγορα το σχολείο!
Στην απόφαση να καλύψουν από την τσέπη τους το κόστος των τεστ για να εξεταστούν για κορονοϊό οδηγήθηκαν οι 28 εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βουτών στο Ηράκλειο, με στόχο να ανοίξει το σχολείο τους νωρίτερα από τις 27 Σεπτεμβρίου. Στο σχολείο επιβλήθηκε το κλείσιμο, δύο μέρες μετά την αρχική λειτουργία του καθώς μια δασκάλα διαγνώστηκε θετική στον κορονοϊό. Μάλιστα, το κρούσμα είχε γίνει γνωστό από την Κυριακή πριν τον αγιασμό, ωστόσο αρχικά θεωρήθηκε πως το σχολείο μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία του, μετά από σχετική απολύμανση.
Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών: Λιγότερο από το 40% των αναγκών
Με 100 κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Χανίων το υπουργείο, μια εβδομάδα μετά την έναρξη των σχολείων σε καιρό πανδημίας διορίζει 29 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Άρα από σήμερα Δευτέρα θα χάνονται περίπου 1400 ώρες μαθήματος εβδομαδιαία στα σχολεία των Χανίων. Κάτι παρόμοιο έγινε σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα σύμφωνα με στοιχεία του αιρετού του ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας Βαγγέλη Λουκά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Κεντρικής Μακεδονίας παρατηρείται ένα ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό κάλυψης των αναγκών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία το οποίο είναι 33,65 % (419 κενά, 141 προσλήψεις) . Αναλυτικά ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουμε τα παρακάτω:
Ανατολική Θεσσαλονίκη: κενά 86, προσλήψεις 28 , ποσοστό κάλυψης αναγκών 32,18%.
Δυτική Θεσσαλονίκη : κενά 87, προσλήψεις32 , ποσοστό κάλυψης αναγκών 36,78%.
Ημαθία : κενά 43, προσλήψεις 14, ποσοστό κάλυψης αναγκών 32,55%.
Κιλκίς : κενά 40, προσλήψεις 15, ποσοστό κάλυψης αναγκών 37,5%.
Πέλλα : κενά 52, προσλήψεις 18, ποσοστό κάλυψης αναγκών 34,61%.
Πιερία : κενά 18, προσλήψεις 3, ποσοστό κάλυψης αναγκών 16,66%.
Σέρρες : κενά 29, προσλήψεις 7 , ποσοστό κάλυψης αναγκών 24,13%.
Χαλκιδική : κενά 64, προσλήψεις 24, ποσοστό κάλυψης αναγκών 37,5%.
Οι μαθητές αντιδρούν, τα ΜΜΕ διαστρεβλώνουν
Συνεχίζονται οι καταλήψεις και πολύμορφες κινητοποιήσεις μαθητών σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Καρδίτσας, απαιτώντας μείωση των μαθητών ανά τμήμα στους 15, άμεσες προσλήψεις και κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, όχι κάμερες στα σχολεία κ.ά.
Παράλληλα, οι μαθητές καταγγέλλουν την προσπάθεια πολλών ΜΜΕ να τσουβαλιαστούν οι δίκαιες μαθητικές κινητοποιήσεις με τις περιθωριακές κραυγές κατά της μάσκας ταυτίζοντάς τους με απαράδεκτες αντιεπιστημονικές αντιδράσεις, για να κρύψουν την πραγματική ουσία των επικίνδυνων συνθηκών μέσα στις οποίες βάζει η κυβέρνηση τους μαθητές να κάνουν μάθημα.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Την Παρασκευή, αυξήθηκε ο αριθμός των καταλήψεων στα σχολεία των δήμων της Θεσσαλονίκης καθώς περισσεύουν τα προβλήματα. Σε κατάληψη προχώρησαν μέσα από μαζικές συλλογικές διαδικασίες οι μαθητές του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, του 2ου Γυμνασίου Ευόσμου, του 1ου Γυμνασίου Συκεών και του ΕΠΑΛ Νεάπολης. Συνεχίστηκε η κατάληψη στο 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου και στο 3ο – 4ο ΓΕΛ Σταυρούπολης.
ΠΑΤΡΑ
Την ίδια ώρα, «φουντώνουν» οι μαθητικές κινητοποιήσεις στην Πάτρα, όπου την Πέμπτη ήταν σε εξέλιξη 11 καταλήψεις. Την αρχή έκαναν την Τρίτη τρία σχολεία της Αχαΐας και μέσα στις επόμενες ημέρες ακολούθησαν κι άλλα, με τους μαθητές που συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις να ζητούν μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό και ολιγομελή τμήματα.
ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Όλα τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της Καρδίτσας τελούσαν υπό κατάληψη καθώς και αρκετά Γυμνάσια (1ο-3ο-2ο-5ο), το Μουσικό σχολείο το Γυμνάσιο Λ.Τ. Μητρόπολης. Αποχή έκαναν μαθητές σε άλλα Γυμνάσια (7ο).
Η φωνή των μαθητών ήταν φωνή οργής, αγανάκτησης για το στοίβαγμα τους σε τάξεις με 24-27 μαθητές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη