Ένωση Ελλήνων Χημικών προς Κεραμέως: Υποβαθμισμένη η θέση της Χημείας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα
Όλο το Υπόμνημα της Ένωσης Ελλήνων Χημικών

Προς : 

 1. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ κα. Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

2. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ& ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ   κα. Σ. ΖΑΧΑΡΑΚΗ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

1.ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ κ. ΑΔ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ

2. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ  ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ κ. ΝΙΚ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ

 

Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

Αξιότιμη κα. Υφυπουργέ,

 

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΝΠΔΔ) αποτελεί επίσημο σύμβουλο του Κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με το ν.1804/88, εκπροσωπώντας 17.000 χημικούς που σε ποσοστό 50% απασχολούνται στο πεδίο της εκπαίδευσης.

Παρά το γεγονός ότι έχουμε καταθέσει πλήρες υπόμνημα με προτάσεις ήδη από τον Οκτώβριο του 2019, ότι συνεισφέρουμε με  συνεχή υπομνήματα σε όλα τα θέματα, αλλά και ότι μετείχαμε πάλι με προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση, με λύπη και ανησυχία διαπιστώσαμε ότι στο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου σας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο καταθέσατε προς ψήφιση δεν λάβατε υπόψη σας καμία από τις επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις μας.

Επιπροσθέτως, δεν λάβατε μέριμνα ώστε η ΕΕΧ, ως ΝΠΔΔ και θεσμοθετημένος σύμβουλος του Κράτους και ειδικότερα του ΥΠΑΙΘ σε θέματα Εκπαίδευσης, να εκθέσει τις θέσεις και προτάσεις της ενώπιον της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, ενώ αντιθέτως, αγνοήσατε όλες τις Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών και καλέσατε στην ακρόαση φορέων μόνο την Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.

Ως ύστατη προσπάθεια αναγνώρισης του δίκαιου των αιτημάτων μας επανερχόμαστε και σας παρακαλούμε να εξετάσετε τα ακόλουθα :

1) Η Χημεία στο Γυμνάσιο παραμένει στη Β’ Ομάδα, ως μη εξεταζόμενο μάθημα. Στα υπομνήματα που σας καταθέσαμε, καταδεικνύεται ευκρινώς ότι σχεδόν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα, οι Φυσικές Επιστήμες, όχι μόνο εξετάζονται, αλλά και διδάσκονται ενιαία σε αυτή τη βαθμίδα της Εκπαίδευσης.

Παρακαλούμε αυτή την τελευταία στιγμή να αναθεωρήσετε  την στάση σας και να προβείτε:

Α) Στην ενοποίηση της διδασκαλίας των Φ.Ε. στο Γυμνάσιο, έστω και αν αυτό υλοποιηθεί σε δεύτερο χρόνο,

Β) Στην κοινή εξέταση των Φυσικών Επιστημών  (Χημεία, Φυσική, Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία), ενέργεια η οποία θα μειώσει και τον αριθμό των εξεταζόμενων αντικειμένων, και θα ενισχύσει τον διεπιστημονικό χαρακτήρα της μάθησης,

2) Σε κανένα σημείο του Νομοσχεδίου δεν αναφέρεται μάθημα Χημείας Κατεύθυνσης στη Β’ Λυκείου, όπως επανειλημμένως έχουμε ζητήσει, ώστε να υποστηρίζεται επαρκώς η διδασκαλία του μαθήματος της Χημείας Γ’ Λυκείου Προσανατολισμού, παραμένοντας το μόνο μάθημα των Θετικών Επιστημών χωρίς αντίστοιχο Κατεύθυνσης στη Β’ Λυκείου.

3) Σύμφωνα με πληροφορίες προτίθεστε να προβείτε σε μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Χημείας Γ’ Λυκείου. Ελπίζουμε οι πληροφορίες να διαψευστούν καθώς :

α) Ελλείψει μαθήματος Χημείας Κατεύθυνσης στη Β’ Λυκείου είναι παιδαγωγικά μη αποδεκτή η συσσώρευση του υπάρχοντος όγκου ύλης σε μικρότερο αριθμό ωρών των 7, καθιστώντας αδύνατη την κατανόηση και εμβάθυνση ακόμα και από άριστους μαθητές.

β) Σε όλα τα διεθνή εκπαιδευτικά συστήματα, όλα τα μαθήματα εμβάθυνσης (Προσανατολισμού) διδάσκονται με ίσο αριθμό ωρών, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη αντιμετώπιση των αντικειμένων, αλλά και των μαθητών.

4) Κλείνοντας, επισημαίνουμε για πολλοστή φορά την έλλειψη Συμβούλου από το αντικείμενο της Χημείας στην Επιστημονική Μονάδα των  Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας  και Μαθηματικών  η οποία συστάθηκε με τον Νόμο 4547 (ΦΕΚ τ.Α΄102/12-06-2018) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, γεγονός που καθιστά δυσχερή την αντιμετώπιση των ζητημάτων που ανακύπτουν σχετικά με τη διδασκαλία της επιστήμης της Χημείας, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την αναστάτωση που υπήρξε επί μακρόν στην εκπαιδευτική κοινότητα σχετικά με την ύλη του μαθήματος της Χημείας στη Γ Λυκείου.

Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Αξιότιμη κ. Υφυπουργέ,

Η θέση της Χημείας και των Φυσικών Επιστημών γενικότερα, είναι υποβαθμισμένη στο εκπαιδευτικό μας σύστημα σε σύγκριση με τα διεθνή προγράμματα σπουδών και με το Νομοσχέδιο που έχετε καταθέσει η υποβάθμιση εντείνεται, σε αντίθεση με την  παγκόσμια πρακτική αναβάθμισης της διδασκαλίας της.

Η ΕΕΧ εκτιμά ότι η υιοθέτηση τέτοιων πολιτικών δεν συμβάλλει στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης διότι η Χημεία, η οποία αποτελεί απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο για τον πολίτη που καλείται να λάβει θέση σε θέματα σχετικά με το περιβάλλον, την υγεία και ασφάλεια και τη διατροφή, όσο και για το επιστήμονα, μετατρέπεται σε μάθημα -φάντασμα- απαραίτητο για την εισαγωγή στις σχολές της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις οποίες αποτελεί προαπαιτούμενη γνώση, αλλά απρόσιτο σε όσους δεν θα ακολουθήσουν την θετική κατεύθυνση.

Ευελπιστούμε, αυτή την ύστατη ώρα, να αφουγκραστείτε τους προβληματισμούς μας και να υλοποιήσετε τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις της Ένωσης Ελλήνων Χημικών.

                                                                   Με εκτίμηση

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες