Άρθρο 43 του νομοσχεδίου: Αφαιρείται προϋπηρεσία από χιλιάδες αναπληρωτές
Με το νέο άρθρο 43 του νομοσχεδίου, υπολογίζεται ΜΟΝΟ η προϋπηρεσία που έχει διανυθεί στον κλάδο που είναι υποψήφιος χωριστά

Με νέο άρθρο 43 στο νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας, δεν υπολογίζεται ολόκληρη η δημόσια προϋπηρεσία αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκε σε διαφορετικούς κλάδους εκπαιδευτικών ΠΕ.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ: με το ν. 4589/2019 (περ. στ ́ της παρ. 4 του άρθρου 61) υπολογίζονταν ολόκληρη η προϋπηρεσία αναπληρωτή στην κατάταξη στους ενιαίους πίνακες υποψηφίων για πρόσληψη αναπληρωτή αλλά και μόνιμο διορισμό, αρκεί να ήταν στην ίδια εκπαιδευτική κατηγορία (δηλ. σε όλα τα ΠΕ).

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ: Με το νέο άρθρο 43 του νομοσχεδίου, υπολογίζεται ΜΟΝΟ η προϋπηρεσία που έχει διανυθεί στον κλάδο που είναι υποψήφιος χωριστά.

Με αυτό τον τρόπο χιλιάδες εκπαιδευτικοί που διαθέτουν δυο πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έχουν προϋπηρεσία και στους δύο κλάδους, αυτή θα υπολογίζεται χωριστά για κάθε κλάδο.

Για παράδειγμα εκπαιδευτικός που διέθετε 2 πτυχία, Μαθηματικού και Φυσικού και είχε προϋπηρεσία μοιρασμένη ανάμεσα στους δύο κλάδους, π.χ. 3 χρόνια στο ΠΕ-03 και 1 χρόνο στον ΠΕ-04, δεν θα έχει αθροιστική προϋπηρεσία 4 χρόνια όπως ισχύει, αλλά χωριστά 3 ή 1 χρόνια, ανάλογα σε ποιο κλάδο είναι η αίτησή του.

Είναι γνωστό ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί έχουν δύο πτυχία, όπως επίσης είναι γνωστό ότι και στην πράξη πολύ πιθανό θα κληθούν μετά το διορισμό τους να διδάξουν μαθήματα και με το 2ο πτυχίο τους.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για εκπαιδευτική προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί στο δημόσιο σχολείο και είναι δίκαιο να υπολογίζεται ολόκληρη. Άλλωστε η αναγνώριση της προϋπηρεσίας γίνεται κυρίως για την εκπαιδευτική ιδιότητα και εμπειρία και όχι τις επιστημονικές γνώσεις που τις πιστοποιεί το πτυχίο.

 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ 43 ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

Υπολογισμός προϋπηρεσίας προσωρινών αναπληρωτών στον ίδιο κλάδο

Η περ. στ ́ της παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 αντικαθίσταται ως εξής:

«στ) Για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α`152), της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (Α`75) και της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008, που έχει πραγματοποιηθεί στον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική δομή, στην οποία πραγματοποιήθηκε.».

 

ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ

Παρ. 4 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019

στ) Για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α΄152), της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (Α΄75) και της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008, που έχει πραγματοποιηθεί σε κλάδο της ίδιας εκπαιδευτικής κατηγορίας (ΠΕ, ΤΕ ή ΔΕ) με τον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα.

σχετικά άρθρα

Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Υπόμνημα προς την υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, καθώς και τον πρόεδρο του ΙΕΠ
Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων: Απαράδεκτα τα ωρολόγια προγράμματα στα ΓΕΛ - Άμεση ίδρυση οργανικών θέσεων ΠΕ08
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Η εταιρεία που εξαγόρασε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ζητά δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της...
Αποζημίωση 175 εκ. ευρώ λόγω απώλειας τζίρου ζητάει η Fraport
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ
Η έρευνα διεξάγεται με στόχο τη διερεύνηση του βαθμού αποδοχής των μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας και εξέτασης από τους φοιτητές
Πρώτη πανελλαδική έρευνα αξιολόγησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΛΜΕΠΑ