Αγγλικά ή υποστήριξη χρειάζονται τα παιδιά στο νηπιαγωγείο;
«Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει , να αιτιολογήσει ή να επιχειρηματολογήσει επαρκώς τι νόημα έχει η εκμάθηση της αγγλικής στα νήπια σε μια χώρα που η γνώση αυτής της γλώσσας στον γενικό πληθυσμό έτσι κι αλλιώς σήμερα είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από τις άλλες χώρες της Ευρώπης...» - Γράφει ο Μιχαήλ Βολκίδης Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΠΕ 30 – Αναπληρωτής

Με μεγάλη έκπληξη παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα τις εξελίξεις σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου. Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει , να αιτιολογήσει ή να επιχειρηματολογήσει επαρκώς τι νόημα έχει η εκμάθηση της αγγλικής στα νήπια σε μια χώρα που η γνώση αυτής της γλώσσας στον γενικό πληθυσμό έτσι κι αλλιώς σήμερα είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από τις άλλες χώρες της Ευρώπης , εάν εξαιρέσουμε τις αγγλόφωνες και τις χώρες που ανήκουν στον ίδιο γλωσσικό κλάδο.

Πέραν τούτου η εισαγωγή ξεχωριστών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας και έρχεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες έρευνες, σε παγκόσμιο επίπεδο που επισημαίνουν ότι τα αποτελεσματικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στη βάση της οποίας βρίσκεται ένα ασφαλές συναισθηματικό περιβάλλον. Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης και η υποστήριξη της κοινωνικοποιήσης τους. Απαιτείται ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, η αναγνώριση του διαφορετικού μαθησιακού προφίλ, που μπορεί να έχει ένα παιδί και η εξασφάλιση ισοδύναμων ευκαιριών στη εκπαίδευση.

Αντ’ αυτού, φοβάμαι οι πειραματισμοί του Υπουργείου θα οδηγήσουν σε αύξηση του άγχους των νηπίων, θα συμβάλλουν στην διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικό αποκλεισμού των ευάλωτων ομάδων, θα δυσκολέψουν την ομαλή ένταξη τους στο δημοτικό και θα πολλαπλασιάσουν μακροπρόθεσμα τα φαινόμενα επιθετικότητας και σχολικού εκφοβισμού στην επόμενη βαθμίδα. Στο σύγχρονο Νηπιαγωγείο χρειάζεται να εφαρμόζονται προγράμματα πρόληψης, να λειτουργούν σχολές και ομάδες γονέων από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη της ικανότητας του παιδιού να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες, να αναπτύξει κοινωνικές σχέσεις με τους συνομηλίκους του, να προάγει τις κοινωνικές του δεξιότητες, να εκφράζει τα συναισθήματά του.

Είναι αναγκαία η εισαγωγή προγραμμάτων πρόληψης και πρώιμης παρέμβασης από λογοθεραπευτές , εργοθεραπευτές και φυσικοθεραπευτές. Η παροχή υπηρεσιών πρώιμης ανίχνευσης διαταραχών ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης βοηθάει στην αντιμετώπιση δυσκολιών που γιγαντώνονται, παγιώνονται και πλήττουν τον μαθητή (απομονώνεται ή γίνεται επιθετικός), το σχολείο ( διαταράσσει τη λειτουργία της τάξη), τη δουλειά του δασκάλου και την οικογένεια καθώς επίσης μειώνει την οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται το ασφαλιστικό σύστημα για την αντιμετώπιση τους.

Ο εργοθεραπευτής βοηθά τα παιδιά με συμπτώματα ΔΕΠ-Υ καθώς και αυτά που εμφανίζουν δυσκολίες στην γραφοκινητική δεξιότητα και στην προγραφή. Ένα πρόγραμμα εργοθεραπείας βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν την ικανότητα τους για συντονισμένες κινήσεις στην αδρή και την λεπτή κίνηση, στην σωστή αντίληψη του σώματός τους, τη διευθέτηση του χώρου, την οργάνωση του χρόνου και είναι η κατεξοχήν χρήσιμη ειδικότητα που είναι υπεύθυνη να βοηθήσει να ξεπεράσουν πολλοί μαθητές της προσχολικής ηλικίας πολλά αισθητηριακά προβλήματα καθώς και ιδιαιτερότητες στη σίτιση και διατροφή που παρουσιάζουν.

Η φυσικοθεραπεία αποτελεί αναγκαιότητα για την πρώιμη υποστήριξη παίδων με ειδικές ανάγκες και συμβάλλει στην βέλτιστη ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών , στην ενημέρωση εκπαιδευτικών για την κινητική κατάσταση των παιδιών και στην εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής των παιδιών σε όλες τις δραστηριότητες μέσω εργονομικών παρεμβάσεων και ειδικών βοηθημάτων. Αναγκαία και επιτακτική είναι η παρουσία του ειδικού βοηθητικού προσωπικού σε κάθε νηπιαγωγείο , ούτως ώστε να γίνεται σωστή εκπαίδευση αυτοεξυπηρέτησης και παρέχεται υποστηρικτική βοήθεια λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι μια νηπιαγωγός έχει υπό την εποπτεία της συνήθως 23 παιδιά .

Τελευταία αλλά άκρως απαραίτητη για την ισότιμη ενσωμάτωση των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι η ειδικότητα του σχολικού νοσηλευτή που υποστηρίζει παιδιά με προβλήματα υγεία , όπως επιληψία και σακχαρώδη διαβήτη , παρεμβαίνει σε περίπτωση ατυχημάτων , έχει την ευθύνη οργάνωσης του σχολικού φαρμακείου και εκπαίδευσης των παιδιών σε μια σειρά ζητημάτων , όπως η υγιεινή διατροφή .

Μιχαήλ Βολκίδης Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΠΕ 30 – Αναπληρωτής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χρήματα με επίδομα
Ποιοι παίρνουν 3.500€ επίδομα στα ATM τους (δικαιολογητικά)
Οι νέοι γονείς στην Ελλάδα μπορούν να λάβουν έως και 3.500 ευρώ «στο χέρι» μέσω του επιδόματος γέννησης του ΟΠΕΚΑ, μια παροχή που στοχεύει όχι μόνο...
Ποιοι παίρνουν 3.500€ επίδομα στα ATM τους (δικαιολογητικά)
ΥΠΑΙΘΑ
Υπ. Παιδείας: Ανακλήσεις απόσπασης, τροποποιήσεις απόσπασης και νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών
Υπουργείο Παιδείας: Νέες αποφάσεις για ανακλήσεις απόσπασης , τροποποιήσεις απόσπασης και νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας - Όλα τα ονόματα
Υπ. Παιδείας: Ανακλήσεις απόσπασης, τροποποιήσεις απόσπασης και νέες αποσπάσεις εκπαιδευτικών
ΠΑΠΕΙ
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025
Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2025 καταδεικνύουν την αυξανόμενη δυναμική του Πανεπιστημίου Πειραιώς στην προτίμηση των νέων...
Πανεπιστήμιο Πειραιώς: Επιτυχίες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025
Κλειδώθηκε στο μπαλκόνι 5χρονο παιδί στον Πειραιά
Καμίνια: «Δεν έγινε και καμιά δολοφονία, πώς κάνετε έτσι» λέει η μητέρα του 5χρονου
«Το μόνο λάθος μου που η κόρη μου έφυγε και πήγε στο περίπτερο και παράτησε το μωρό μόνο του»
Καμίνια: «Δεν έγινε και καμιά δολοφονία, πώς κάνετε έτσι» λέει η μητέρα του 5χρονου