Αγγλικά ή υποστήριξη χρειάζονται τα παιδιά στο νηπιαγωγείο;
«Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει , να αιτιολογήσει ή να επιχειρηματολογήσει επαρκώς τι νόημα έχει η εκμάθηση της αγγλικής στα νήπια σε μια χώρα που η γνώση αυτής της γλώσσας στον γενικό πληθυσμό έτσι κι αλλιώς σήμερα είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από τις άλλες χώρες της Ευρώπης...» - Γράφει ο Μιχαήλ Βολκίδης Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΠΕ 30 – Αναπληρωτής

Με μεγάλη έκπληξη παρακολουθούμε το τελευταίο διάστημα τις εξελίξεις σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στο Πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου. Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει , να αιτιολογήσει ή να επιχειρηματολογήσει επαρκώς τι νόημα έχει η εκμάθηση της αγγλικής στα νήπια σε μια χώρα που η γνώση αυτής της γλώσσας στον γενικό πληθυσμό έτσι κι αλλιώς σήμερα είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από τις άλλες χώρες της Ευρώπης , εάν εξαιρέσουμε τις αγγλόφωνες και τις χώρες που ανήκουν στον ίδιο γλωσσικό κλάδο.

Πέραν τούτου η εισαγωγή ξεχωριστών μαθημάτων στο νηπιαγωγείο δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας και έρχεται σε αντίθεση με τις σύγχρονες έρευνες, σε παγκόσμιο επίπεδο που επισημαίνουν ότι τα αποτελεσματικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στη βάση της οποίας βρίσκεται ένα ασφαλές συναισθηματικό περιβάλλον. Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης και η υποστήριξη της κοινωνικοποιήσης τους. Απαιτείται ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, η αναγνώριση του διαφορετικού μαθησιακού προφίλ, που μπορεί να έχει ένα παιδί και η εξασφάλιση ισοδύναμων ευκαιριών στη εκπαίδευση.

Αντ’ αυτού, φοβάμαι οι πειραματισμοί του Υπουργείου θα οδηγήσουν σε αύξηση του άγχους των νηπίων, θα συμβάλλουν στην διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και του κοινωνικό αποκλεισμού των ευάλωτων ομάδων, θα δυσκολέψουν την ομαλή ένταξη τους στο δημοτικό και θα πολλαπλασιάσουν μακροπρόθεσμα τα φαινόμενα επιθετικότητας και σχολικού εκφοβισμού στην επόμενη βαθμίδα. Στο σύγχρονο Νηπιαγωγείο χρειάζεται να εφαρμόζονται προγράμματα πρόληψης, να λειτουργούν σχολές και ομάδες γονέων από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη της ικανότητας του παιδιού να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες, να αναπτύξει κοινωνικές σχέσεις με τους συνομηλίκους του, να προάγει τις κοινωνικές του δεξιότητες, να εκφράζει τα συναισθήματά του.

Είναι αναγκαία η εισαγωγή προγραμμάτων πρόληψης και πρώιμης παρέμβασης από λογοθεραπευτές , εργοθεραπευτές και φυσικοθεραπευτές. Η παροχή υπηρεσιών πρώιμης ανίχνευσης διαταραχών ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας στο πλαίσιο των σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης βοηθάει στην αντιμετώπιση δυσκολιών που γιγαντώνονται, παγιώνονται και πλήττουν τον μαθητή (απομονώνεται ή γίνεται επιθετικός), το σχολείο ( διαταράσσει τη λειτουργία της τάξη), τη δουλειά του δασκάλου και την οικογένεια καθώς επίσης μειώνει την οικονομική επιβάρυνση που υφίστανται το ασφαλιστικό σύστημα για την αντιμετώπιση τους.

Ο εργοθεραπευτής βοηθά τα παιδιά με συμπτώματα ΔΕΠ-Υ καθώς και αυτά που εμφανίζουν δυσκολίες στην γραφοκινητική δεξιότητα και στην προγραφή. Ένα πρόγραμμα εργοθεραπείας βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν την ικανότητα τους για συντονισμένες κινήσεις στην αδρή και την λεπτή κίνηση, στην σωστή αντίληψη του σώματός τους, τη διευθέτηση του χώρου, την οργάνωση του χρόνου και είναι η κατεξοχήν χρήσιμη ειδικότητα που είναι υπεύθυνη να βοηθήσει να ξεπεράσουν πολλοί μαθητές της προσχολικής ηλικίας πολλά αισθητηριακά προβλήματα καθώς και ιδιαιτερότητες στη σίτιση και διατροφή που παρουσιάζουν.

Η φυσικοθεραπεία αποτελεί αναγκαιότητα για την πρώιμη υποστήριξη παίδων με ειδικές ανάγκες και συμβάλλει στην βέλτιστη ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών , στην ενημέρωση εκπαιδευτικών για την κινητική κατάσταση των παιδιών και στην εξασφάλιση της ενεργούς συμμετοχής των παιδιών σε όλες τις δραστηριότητες μέσω εργονομικών παρεμβάσεων και ειδικών βοηθημάτων. Αναγκαία και επιτακτική είναι η παρουσία του ειδικού βοηθητικού προσωπικού σε κάθε νηπιαγωγείο , ούτως ώστε να γίνεται σωστή εκπαίδευση αυτοεξυπηρέτησης και παρέχεται υποστηρικτική βοήθεια λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι μια νηπιαγωγός έχει υπό την εποπτεία της συνήθως 23 παιδιά .

Τελευταία αλλά άκρως απαραίτητη για την ισότιμη ενσωμάτωση των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι η ειδικότητα του σχολικού νοσηλευτή που υποστηρίζει παιδιά με προβλήματα υγεία , όπως επιληψία και σακχαρώδη διαβήτη , παρεμβαίνει σε περίπτωση ατυχημάτων , έχει την ευθύνη οργάνωσης του σχολικού φαρμακείου και εκπαίδευσης των παιδιών σε μια σειρά ζητημάτων , όπως η υγιεινή διατροφή .

Μιχαήλ Βολκίδης Οργανωτικός Γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΠΕ 30 – Αναπληρωτής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ασθενοφόρο Νεκρή 13χρονη σε λούνα παρκ στον Αλμυρό
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι
Τα 6 παιδιά, ηλικίας από 11 έως 16 ετών μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες
Τροχαίο στην Ρόδο: Όχημα έπεσε σε ομάδα ποδηλατών – Στο νοσοκομείο 6 ανήλικοι